Ervaringen met Amiodaron

amiodaron

druk voelen in hoofd doodsangst

Hartritmestoornissen (47 meningen)
Atriumfibrilleren (14 meningen)
Hartkloppingen (2 meningen)
Hartklachten (1 mening)

Bojan Nikolik (30-05-2015)

12-11-2010 | Vrouw
Atriumfibrilleren
Overgevoelig voor UV straling. Gehoord dat er een nieuw medicijn komt dat deze bijwerking niet heeft. Wie weet hiervan ?

10-11-2010 | Man
Zeer slechte pompfunctie
na de 2de harstilstand werde mij geadviseerd dit medicijn te nemen om eventueel nog meer stilstanden te voorkomrn en na die tij d heb ik geen stilstand meer gehad ik ben onder zeer goede controle om de 2maanden word er bloed geprikt ter controle

27-09-2010 | Man
Hartrithmerstoring

14-09-2010 | Vrouw

27-06-2010 | Man
Hartritmestoornis
Eerst allerlei andere medicijnen geprobeerd. Niets hielp. Amiodaron wel. Inmiddels geableerd voor de hartritmestoornissen. slik amiodaron niet meer. Een half jaar na het stoppen ineens ernstige schildklier problemen. Schildklier werkte veel te snel. M.v. strumazol en thyrax nu opgelost.

31-05-2010 | Man
Hartkloppingen

15-05-2010 | Man
Pacemaker.suiker

09-01-2010 | Man
Hartritme stoornis
na een aantal malen cardioversie dit medicijn voorgeschreven en het helpt. wel last van onzeker lopen en bewegen,hoort dit bij je leeftijd of heeft het medicijn daar invloed op ?

15-12-2009 | Vrouw
Non compaction cardiomyopathie
Zware medicijnen met kans op grote bijwerkingen. Belangrijk om regelmatig bloed te laten prikken voor de werking van de schildklier.

27-07-2009 | Man
Hartfalen
Door het gebruik doorgaans geen hartritme stoornissen. Zeer UV straling gevoelig. Huiduitslag, bloeduitstortingen en intensieve jeuk.

15-07-2009 | Vrouw
Hartritmestoornis
Dit medicijn heeft het hartritme op peil gebracht, Maar de bijwerkingen zijn een groot nadeel, Amiodaron veroorzaakt jammer genoeg bij mij hevige jeuk, sterke overgevoeligheid voor zonlicht, dunne huid, roodheid, bloeduitstortinkjes en eczeem. Naarmate ik Amiodaron langer gebruik, worden de bijwerkingen des te sterker.

12-07-2013 | Man | 34
Hartritmestoornis
Na een mislukte ablatie dit medicijn opgeëist om dat hart tot rust te laten komen. Het werkt werkelijk perfect. Geen extrasystole, geen AF helemaal niets! Gewoon een keurig sinusritme. Ik nam hiervoor sotalol waardoor ik erg slecht sliep en mijn conditie ronduit matig was. Met dit middel kan ik gewoon sporten. Amiodaron is berucht maar is heel geschikt ter overbrugging van[lees meer...] een ingreep. Mijn hartje voelt zo stabiel als een bunker. Geen enkele aanval van AF meer gehad. Wel oppassen in de zon en niet zonder factor 50 naar buiten. Maar dat is voor mij even bijzaak! Totdat ik een volgende ingreep krijg vind ik dit een prima noodoplossing.

03-10-2019 | Man | 48
Boezemfibrilleren
Wondermiddel. Heeft in combinatie met andere medicijnen, ablatie en een Crt-d de pompkracht van mijn hart verhoogd van 33% naar 63% en ervoor gezorgd dat boezemfibrilleren nog maar 3% van de tijd was. Ik ben december 2018 gestopt met de amiodarone. In mei 2019 pakte de amiodarone alles weer af. Ik had een hyperthyreoïdie te snelle schildklier door de amiodarone. Dat kan[lees meer...] wel tot 2 jaar na beëindiging van amiodarone gebeuren. Boezemflutter, boezemfibrilleren uiteindelijk 70% van de tijd. Ongekend slecht gevoel. 15 kilo kwijt in 2,5 maand. Ik was er slechter aan toe dan toen hartfalen geconstateerd was. Mijn Crt-D deed ook niets meer dankzij het boezemfibrilleren. Het enige wat hij nog regelmatig deed was opladen voor een shock. Gelukkig nooit daadwerkelijk afgegeven. En wat doet de internist. Die geeft strumazol. Want prednison heeft nare bijwerkingen zegt ze. Mocht je in een vergelijkbare situatie verkeren. Vraag om 30 mg prednison erbij. Maanden strumazol 30 mg en daarna 60 mg doet niets ft4 bleef 70. In Nederland komt AIT2 vooral voor soms met AIT1. AIT2 is alleen aan te pakken met prednison. Door prednison was mijn ft4 in 3 weken van 70 naar 22 gegaan. Nu weer ablatie gehad afgelopen maandag. Nog steeds hartritmestoornissen. Maar er zijn meer mensen er een blijvende hypothyreoïdie aan over houden.

14-10-2022 | Man | 49
Hartritmestoornissen
Het medicijn helpt m'n hart om het sinusritme vast te houden. Ook zijn de vele extra systoles onderdrukt. Na vele operaties word je erg gevoelig voor stoornissen vanwege vele littekens en vergrote boezems. Dit medicijn gekregen om het resultaat van een cardioversie(sinusritme) vast te houden na atriumfibrilleren(boezem). Daar werkt het goed voor, al duurde het instellen e[lees meer...]rg lang. Spiegel moet opgebouwd worden. Medicijn blijft ook heel lang in het lichaam. Aanvankelijk 2x daags 200mg nodig om op de juiste spiegel te komen. Heel gevoelig voor UV, met als resultaat bang voor zonlicht en zelfs binnen branderig gevoel in de zomer. Maar de ergste bijwerking is het kapot maken van mijn schildklier. Deze werd vergiftigd en schoot in de turbo modus met alle ellende die er dan bij hoort. De schildklier hebben ze moeten verwijderen want medicatie hielp niet. Erg zuur om afhankelijk te zijn van een medicijn dat ik al nooit wilde(Ik wil ablatie, maar dat is complex bij mij en geen garanties) dat vervolgens gezonde delen kapot maakt. Er is nog een ernstige bijwerking die kan optreden nl. witte stippen in de longen(röntgen). Ik hoop dat dat me bespaard blijft.

17-03-2013 | Man | 50
Hartritmestoornissen
Ernstige ventriculaire ritmeoornissen sinds 1 jaar. ICD geplaatst en betablokkers erbij (eerst metoprolol, later sotalol). ICD heeft tot nog toe 3x in moeten grijpen, erg traumatische ervaring. Na de laatste keer gestart met amiodaron (2x200mg). Hartritme is nu veel rustiger, bijwerkingen heb ik weinig last van. Ben niet misselijk, alleen nogal gauw moe en slaap wat minder[lees meer...] goed. Maar is tot nu toe prima mee te leven.

08-08-2020 | Vrouw | 51
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.