Flecainide

Hartritmestoornissen (42 meningen)
Atriumfibrilleren (7 meningen)

07-04-2010

Hartritme

Heb last van ogen zwarte stipjes en dwarrelen dingen in mijn ogen kan niet zo goed zien daardoor. Ook last van hoofdpijn . moet eerdaags weer naar cardioloog. Hartritme wel wat beter.
15-03-2010

Hart ritme stoornissen

Bij heftige ritme stoornissen heb je vaak te weinig aan 1 tablet à 100mg. Duurt een half uur tot drie kwartier voordat het werkt.
13-12-2009

Hart

25-11-2009

Flecainide (flecainide)
Hartritmestoornissen veroorzaakt in de linkerboezem bij inspanning

Ik gebruik 200 mg flecainide en samen met een beta-blokker (25 mg selokeen) per dag. Ik neem 100 mg flecainide en 25 mg selokeen in de ochtend na het ontbijt en de 2e 100 mg flecainide om 12 uur direct na mijn lunch. Wanneer ik de 200 mg flecainide tegelijkertijd in neem in de ochtend na het ontbijt, dan wordt ik duizelig in mijn hoofd. Door het verspreid in te nemen is di[lees meer...]t verholpen. Dit doe ik op advies van de arts. Mijn probleem van de hartritmestoornis, waarbij mijn hart bij inspanning op hol slaat, is met flecainide verholpen. Dit met doel een operatie zo lang mogelijk uit te stellen. Ik heb nu geen bijwerkingen meer van het medicijn en ben op dit moment tevreden hierover. Vanuit de cardioloog is Tambocor TC CR 200 mg capsules voorgeschreven. De apotheek heeft me toegezegd dat de 100 mg flecainide tabletten (witte kleine tabletjes) dezelfde bestanddelen heeft als Tambocor (TM). De apotheek heeft de opdracht vanuit je zorgverzekeraar de 'goedkoopste' versie van medicatie te geven aan patienten. Onlangs heb ik ontdekt, dat er geen verschil is in de bestanddelen tussen flecainide en Tambocor TM, maar dat de Tambocor TM een andere vorm hebben en capsules zijn die 24 uur lang de bestanddelen afgeven in je lichaam, waardoor je 24 uur lang beschermd bent voor hartritme stoornissen. De reguliere flecainide tablet werkt na ongeveer 3 tot 4 uur en alleen voor een paar uur. Sinds ik Tambocor TM CR 200 capsules gebruik heb ik bijna geen hartritmestoornissen meer en nog minder dan met het gebruik van de flecainide tabletten.
21-07-2009

Hartritme stoornissen

Ik kreeg in 1985 hartritme stoornissen en heb 2 x een behandeling gehad met laseren. Dat heeft niet geholpen. Toen moest ik aan de medicijnen. Ik had eerst een ander medicijn gekregen. Toen kon ik helemaal niets meer voor mijn gevoel. Leek wel of ik veel te weinig lucht kreeg. En zat alleen maar, zo moe van het niets doen. Terug naar de Cardioloog. En heb deze gehad. Ik [lees meer...]doe weer alles.
03-06-2009

Boezem fibrileren

"Gebruik dit medicijn (vroeger tambocor) ivm boezem (atrium) fibrileren. Dit middel wordt ook wel in onderhoudsdosering gegeven, in mijn geval alleen tijdens optreden verschijnsel. Kreeg standaard 1 dosis (100mg) voorgeschreven maar neem nu 3 tabletten (300mg) per keer, gezien mijn forse postuur (1.96m, 96kg).
19-02-2009

Atrium fibrilleren

1973 Aortastenose; klepprothese Starr Edwards. Sinds 7 jaren last van AF. Veel verschillende medicijnen gebruikt in wisselende dosering en afwisseling wat tijdsduur betreft. (o.a selokeen,sotalol, tambocor,amiodaron,tambocor(flecainide)), bisoprololfumaraat) Last van bijwerkingen , vooral bij amiodaron;vermoeidheid,slecht slapen, misselijkheid, tintelingen in armen en bene[lees meer...]n,vergeetachtigheid) Ablatie onmogelijk i.v.m. vals aneurysma bij aorta. Nu overleg over pacemaker. heeft ook nadelen , omdat een nu nog sterke pompfunctie hierdoor kan verminderen. Tambocor in samenwerking met andere medicatie (o.a. diovan, bisoprololfumaraat) werkt redelijk, maar niet optimaal.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum