Ervaringen met Flecainide

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (16 meningen)

09-01-2018 | Vrouw | 67
Boezemfibrilleren
Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?

19-12-2017 | Vrouw | 73
Hartritmestoornis
Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.

09-12-2017 | Vrouw | 70
Hartritmestoornissen
dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.

29-10-2017 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.

15-07-2017 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n

09-06-2017 | Vrouw | 58
Hartritmestoornis
Ik was heel tevreden over Flecainide. Van de een op de andere dag zei de specialist dat ik Lanoxin moet gaan gebruiken. Sinds die tijd heb ik nergens meer zin in. Lanoxin verpest zoveel in mijn leven dat ik er depressief van word. Ook heb je er alleen maar hartjagen en zware hartritmestoornissen van. Mijn hartritmestoornis is veel erger nu maar de specialist vindt dat ik g[lees meer...]ewoon door moet gaan. Flecainide beviel me goed.

09-04-2017 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd

13-03-2017 | Man | 72
Atriumfibrilleren
7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.

25-02-2017 | Man | 53
Hartritmestoornissen
medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.

28-01-2017 | Man | 67
Hartkloppingen
relatief frequente extra systolen die plotseling optreden drie tot vier maal per week gedurende enige uren. Soms tot twintig keer per minuut. Cardioloog alles onderzocht, ziet alle afwijkingen maar zegt niets ernstigs aan de hand. Kwaliteit van leven laatste tijd ver onder nul. Alles geprobeerd op homeopatisch gebied, meidoorn, valeriaan niets helpt. ook Verapamil van ca[lees meer...]rdioloog helpt niet. Acupunctuur helpt (soms) maar niet altijd.

19-01-2017 | Vrouw | 57
Hartritmestoornis
voor mij geen goed medicijn flecianide, veel bijwerkingen, de bijwerkingen kwamen vrij snel, wat een ellende, vooral kortademigheid, depressie, en heel moe. na verschillende gesprekken met mijn huidige cardioloog, heb ik dan toch besloten voor naar een ander ziekenhuis te gaan voor een tweede opinie, en daar hebben ze gezien dat ik voor een ablatie in aanmerking kom, ik g[lees meer...]a daar niet te veel over nadenken, maar hopelijk ben ik binnenkort van al die rotzooi verlost.

18-10-2016 | Man | 77
flecainide (50mg)
Hartritmestoornis
Voorgeschiedenis hartoperaties in 1978 en 1988 en al velen jaren medicijn gebruiker en vanaf vorig jaar mei Flecainide 50 mg 2x daags na een hart ritme storing. Ik heb geen klachten over dit medicijn.

17-10-2016 | Man | 62
Hartritmestoornis
heb dit gekregen om mijn tussenslagen van hart (17%) terug te brengen. kreeg ook valsartan 40 mg voor bloeddruk. nu heb ik dag en nacht last van stroom in mijn voeten, tot pijn toe. ook lopen doet pijn. kan dit oorzaak zijn van deze medicijnen? ga nu door naar orthopeed. ben door huisdokter getest op b11 tekort en suiker. dit was allemaal goed ook b12. wie weet hier iets [lees meer...]van. gr will

25-07-2016 | Vrouw | 50
Hartritmestoornissen
Ik heb eerste instantie metoprolol in combinatie met xeralto geslikt om mijn hart op ritme te houden, werkte voor mij goed. Ik had weinig bijwerkingen voor mijn gevoel. De cardioloog vond dat de hartslag te laag werd en mijn bloeddruk ook. Moest dus stoppen ermee. Hierna na 10 dagen begon de ellende, aan de lopende band last van boezemflutter en boezemfibrilleren. In ziek[lees meer...]enhuis eerst lanoxin gegeven, na injectie en twee tabletten gestopt ... weer te lage hartslag. Hierna flecaïnide voorgeschreven gekregen en slik ik sinds 3 mei. Ik heb sindsdien heel af en toe nog last van te hoge hartslag, maar daar valt wel mee te leven. Wat ik het vervelendste vind is, ben heel erg moe steeds .... veel erger dan hiervoor, verder heb ik het gevoel dat mijn geheugen me ook steeds meer in de steek laat. Heel vervelend gevoel in mijn hoofd soms wat wazig. Herkent iemand dat of legt het aan mij? Ben net in mei 50 geworden, dus nog relatief jong ...dacht ik.

09-07-2016 | Vrouw | 47
flecainide (50mg)
Boezemfibrilleren
Ik kreeg dit middel in combinatie met Verapamil en Apixaban. Na 5,5 week gebruik zeer ernstige tinnitus ontwikkeld en in een zware depressie (suïcidaal) met ernstige angst. Nu nog steeds (7 maanden later) ernstige tinnitus. Voorheen nooit depressie of angstklachten gehad. Het is echt een heel zwaar medicijn. Als je het niet perce nodig hebt, NOOIT gebruiken.

18-04-2016 | Man | 62
Hartritmestoornis
Na een periode van Atriumfibrilleren waarbij ik andere medicatie had, overgestapt op flecianide. Eerst 100mg later 200mg. Verhoging mogelijk omdat ik 2m lang en 100kg zwaar ben. Dit geeft al jaren het gewenste resultaat zonder bijwerkingen.