Flecainide

Hartritmestoornissen (39 meningen)
Atriumfibrilleren (5 meningen)

12-09-2012

Hartklachten

Goed, geen klachten meer.
09-08-2012

Hartritmestoornis

Leeftijd 65 jarige man & getrouw Verder goed gezond .Altijd gezond geweest. Niet gerookt en nog actief. Vanaf 55 jaar geregeld last van hartritmestoringen. beginnende 4 uur snachts. mijn hartslag is vrij laag 50-55 en de bloeddruk ongeveer 110 bij 65. Eerst jaren geen aandacht aal besteed. Wel eens naar de HA. Geweest maar die maakte zig er ook mer een Jantje van Lij[lees meer...]den vanaf. 2 en een half jaar terug bij de cardioloog geweest en inmiddels is het steeds vaker opgetreden. Een jaar terug onderzoeken aan hart gehad en er waren verder geen afwijkingen aan de bloedvaten. Maar het bleef maar terug komen. Niet dat ik er onder gebukt ging maar leuk is anders. Door met in te spannen ging het weer over. Tot een moment dat dat niet meer lukte. Toen aan de bloedverdunners om de INR tussen de 2,5 en 3,5 te krijgen en een cardioversie ondergaan. Toen het weer goed was ben ik Flecainide 100 PCH 2xdaags 1 tablet. Na een paar weken ging het 7 maanden goed. Maar daarna heb ik het af en toe toch weer. Dan mag ik een extra tablet nemen tot maximaal 600PCH per dag. Nou zover ben ik nog niet gelukkig. Het geval wat ik nu 2x heb mee gemaakt kan ik nergens vinden in alles wat ik heb heb gelezen. Stel u voor ik krijg om 4 uur snachts een onregelmatig handslag. Dan neem ik om 7 uur s'morgens 2 tabletten Flecainide 100pch . Dan had ik rond 11 tot 12 uur een moment dat ik even niet goed werd (je zit gewoon op de stoel dus). Even werd het zwart voor de ogen en een warm gevoel trekt door je hoofd . En een begin van transpireren .Daar dans het hart weer in het ritme?? De cardioloog zij dat dan het hart even stil staat en dan weer in het goede ritme verder gaat. De moraal ! Wie o wie kan daar wat over schrijven. Of heeft dit ook ervaren. Al vast bedankt De lange slag 9 aug 2012 (99 kg)
26-04-2012

Schildklier

17-02-2012

14-01-2012

Hartritmestoornissen

mijn man heeft in 2005 in het ziekenhuis gelegen met hartritmestoornissen. (na wielertocht). Toen eerst Selokeen onder de tong, zou binnen half uur moeten werken, maar toen dit op de huisartsenpost geen effect gaf, werd hij naar de acute hartkamer gebracht. Na allerlei onderzoeken (bloed etc.) kreeg hij 's nachts een infuus Tambocor en daarbij een hartstilstand van 18 sec.[lees meer...], waardoor hij gereanimeerd moest worden! U begrijpt, wij hebben er geen goed ervaringen mee. Mogelijk allergie voor flecainide. Dus nooit meer Tambocor a.u.b. Gelukkig toen hij mij 's morgens aan de telefoon sprak, werd vanzelf zijn hartritme weer oke.
07-10-2011

Boezemfibrilleren

consequent dagelijks innemen
23-01-2011

geen mening gegeven
07-11-2010

Boezemfibrilleren

Aanvankelijk alleen 200mg ineens bij boezemfibrilleren. Daar enige bijwerkingen van ("watten" in het hoofd, rozig gevoel). Nu door progressiviteit stoornissen recidief 100mg 2 x per dag (ochtend, avond). Werkt op zich ok, zonder de bovengenoemde bijwerkingen. Vannacht helaas wel weer 1 x boezemfibrilleren gekregen. Duurde ongeveer 30 minuten, en ging daarna over. Vi[lees meer...]el me op dat het hart af en toe zeer harde slagen maakte (gevoel alsof hele lichaam mee resoneert).
27-10-2010

Hartritmestoornis

Kreeg vanavond 3e hartritmestoornis. Mocht van cardioloog (in een keer) 200 mg flecainide innemen. Mijn gewicht is 84 kg en dan schijnt dat de dosis te zijn (>90kg = 300 mg). Na precies een uur klopte het hart weer normaal. Gelukkig, anders moest ik weer naar het ziekenhuis, en dan ben je snel weer 8 uur kwijt. Tijdelijk na gebruik een heel klein beetje licht in het hoo[lees meer...]fd, maar nauwlijks waarneembaar. Hoop dat het hier bij blijft.....
17-09-2010

Hartritmestoornissen

Sinds 2007 slik ik 3xdaags 50mg Flecainide. Geen bijwerkingen,en helpt redelijk.
18-05-2010

Hartritmestoornissen

Ik herken de verschijnselen van een beperkt zicht, vlekken aan de zijkant van mijn gezichtsveld en hoofdpijn. Krijg er ook een gevoel van watten in mijn hoofd van. Ik neem altijd medicijnen in als de hartritmestoornissen zich voor doen. Meestal zijn deze dan binnen een uur onder controle maar dan moet ik wel minstens 3 a 4 pillen van 100mg nemen (wat eigenlijk voor mensen [lees meer...]met een normaal postuur teveel schijnt te zijn). Ik vind de smaak heeeel erg vies. Het verbaasd mij dat hier niet meer mensen over vallen en hier niets aan gedaan wordt.
07-04-2010

Hartritme

Heb last van ogen zwarte stipjes en dwarrelen dingen in mijn ogen kan niet zo goed zien daardoor. Ook last van hoofdpijn . moet eerdaags weer naar cardioloog. Hartritme wel wat beter.
15-03-2010

Hart ritme stoornissen

Bij heftige ritme stoornissen heb je vaak te weinig aan 1 tablet à 100mg. Duurt een half uur tot drie kwartier voordat het werkt.
13-12-2009

Hart

25-11-2009

Flecainide (flecainide)
Hartritmestoornissen veroorzaakt in de linkerboezem bij inspanning

Ik gebruik 200 mg flecainide en samen met een beta-blokker (25 mg selokeen) per dag. Ik neem 100 mg flecainide en 25 mg selokeen in de ochtend na het ontbijt en de 2e 100 mg flecainide om 12 uur direct na mijn lunch. Wanneer ik de 200 mg flecainide tegelijkertijd in neem in de ochtend na het ontbijt, dan wordt ik duizelig in mijn hoofd. Door het verspreid in te nemen is di[lees meer...]t verholpen. Dit doe ik op advies van de arts. Mijn probleem van de hartritmestoornis, waarbij mijn hart bij inspanning op hol slaat, is met flecainide verholpen. Dit met doel een operatie zo lang mogelijk uit te stellen. Ik heb nu geen bijwerkingen meer van het medicijn en ben op dit moment tevreden hierover. Vanuit de cardioloog is Tambocor TC CR 200 mg capsules voorgeschreven. De apotheek heeft me toegezegd dat de 100 mg flecainide tabletten (witte kleine tabletjes) dezelfde bestanddelen heeft als Tambocor (TM). De apotheek heeft de opdracht vanuit je zorgverzekeraar de 'goedkoopste' versie van medicatie te geven aan patienten. Onlangs heb ik ontdekt, dat er geen verschil is in de bestanddelen tussen flecainide en Tambocor TM, maar dat de Tambocor TM een andere vorm hebben en capsules zijn die 24 uur lang de bestanddelen afgeven in je lichaam, waardoor je 24 uur lang beschermd bent voor hartritme stoornissen. De reguliere flecainide tablet werkt na ongeveer 3 tot 4 uur en alleen voor een paar uur. Sinds ik Tambocor TM CR 200 capsules gebruik heb ik bijna geen hartritmestoornissen meer en nog minder dan met het gebruik van de flecainide tabletten.
21-07-2009

Hartritme stoornissen

Ik kreeg in 1985 hartritme stoornissen en heb 2 x een behandeling gehad met laseren. Dat heeft niet geholpen. Toen moest ik aan de medicijnen. Ik had eerst een ander medicijn gekregen. Toen kon ik helemaal niets meer voor mijn gevoel. Leek wel of ik veel te weinig lucht kreeg. En zat alleen maar, zo moe van het niets doen. Terug naar de Cardioloog. En heb deze gehad. Ik [lees meer...]doe weer alles.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum