Ervaringen met Flecainide

Atriumfibrilleren (16 meningen)

19-02-2009 | Man
flecainide
Atrium fibrilleren
1973 Aortastenose; klepprothese Starr Edwards. Sinds 7 jaren last van AF. Veel verschillende medicijnen gebruikt in wisselende dosering en afwisseling wat tijdsduur betreft. (o.a selokeen,sotalol, tambocor,amiodaron,tambocor(flecainide)), bisoprololfumaraat) Last van bijwerkingen , vooral bij amiodaron;vermoeidheid,slecht slapen, misselijkheid, tintelingen in armen en bene[lees meer...]n,vergeetachtigheid) Ablatie onmogelijk i.v.m. vals aneurysma bij aorta. Nu overleg over pacemaker. heeft ook nadelen , omdat een nu nog sterke pompfunctie hierdoor kan verminderen. Tambocor in samenwerking met andere medicatie (o.a. diovan, bisoprololfumaraat) werkt redelijk, maar niet optimaal.

12-04-2023 | Man | 49
Atriumfibrilleren
In mijn ervaring moet je uitzoeken welke dosis en samenstelling van medicijnen het fibrilleren tegenhoudt. Bij mij was het 150 mg Flecainide en 50 mg metropolol. Maar toch heb ik gekozen voor een ablatie en nu zijn de klachten weg en ben ik de medicijnen aan het afbouwen. Het proces om te zien hoe je kwaliteit van leven geoptimaliseerd kan worden is experimenteren en leren[lees meer...] van elke aanval.

20-03-2023 | Man | 50
flecainide (50mg)
Atriumfibrilleren
Ik slik sinds een maand dit medicijn samen met de bètablokker Metoprolol 1A Alpha retard(25 mg) vanwege een steeds frequenter manifesterende atriumfibrilleren. Eerst eens per jaar (sinds 2016) maar eerste twee maanden van 2023, al drie keer. De cardioloog wist mij te vertellen dat recent onderzoek uitwees dat atriumfibrilleren leidt tot meer atriumfibrilleren. Het advies w[lees meer...]as deze combinatie van medicijnen te slikken om zo de kans op atriumfibrilleren te verkleinen. Ik slik dit medicijn zonder enige vorm van waarneembare bijwerking. Ik heb dus nergens last van. Het medicijn zou me een volgende atriumfibrillatie moeten besparen, dit effect blijft echter uit; in twee weken al twee keer last gehad van atriumfibrillatie. Na overleg met cardioloog heb ik een extra dosis geslikt ten tijde van de "aanval". Deze bracht, in ongeveer 80 minuten, mijn normale hartslag weer terug. Het heeft me dus al twee keer een dag op afdeling Eerste Hulp Hart bespaard! Waar het medicijn bij mij dus niet het beoogde effect heeft namelijk, het uitblijven een volgende atriumfibrillatie, helpt het me wel terugkomen uit zo'n atriumfibrillatie. Komende week opnieuw in gesprek met cardioloog.

30-10-2021 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Ik ben een sporter (hardlopen en motorsport), heb helaas last van AF gekregen, gebruik nu sinds 2 jaar Flecaneide icm Metoprolol. Werkt prima, af en toe wat last van korte AF episodes na zwaardere inspanning, meestal met een paar uurtjes weer voorbij. Werkt voor mij uitstekend, soms wat beverige handen voor de rest geen noemenswaardige bijwerkingen.

15-05-2021 | Man | 49
Atriumfibrilleren
30 april heb ik een ablatie ondergaan, om van mijn atriumfibrileren af te komen. Ik had gemiddeld 1 cardioversie per 2 maanden( laatste 1,5 jaar +- 10). Nu 10 dagen na mijn ablatie 3 cardioversies verder en een gejaagd gevoel in me lijf hebben ze de flecainide opgehoogd van 100 naar 150 mg. Ik heb niet het gevoel dat dit gaat werken. Ben tot nu toe teleurgesteld in de abl[lees meer...]atie. Zijn er mensen die zoiets ook hebben meegemaakt en dan bedoel ik de snelle hartritmestoornissen na de ablatie . Is bij jullie ook de flecainide opgehoogd en wordt het daarvan beter( minder hartritmestoornissen). En het belangrijkste !! Hoe kan ik voorkomen dat ik hartritmestoornissen krijg. ( ben al gestopt met alcohol en een heet bad dat waren bij mij triggers).

21-03-2021 | Man | 54
Atriumfibrilleren
Boezemfibrileren, nog steeds na 2 ablaties, echter nu alleen bij inspanning. Omdat het steeds moeilijker wordt om de juiste plek te vinden bij een eventuele 3e ablatie, heb ik toegegeven om medicatie te proberen. Het vooruitzicht om nog zolang medicatie te nemen bevalt me niet. Wazig zien, binnen een uur na eerste tablet. Nu 3e dag, kan effectiviteit nog niet goed b[lees meer...]eoordelen. Als het zicht niet snel verbetert, stop ik er echter mee. Niet verstandig autorijden en machines bedienen op deze manier.

22-10-2020 | Man | 73
Hartinfarct
Na infarct links en 2 stents rechts gebruik ik na 2 jaar de voorgeschreven tabletjes,braaf en op tijd innemend.Ben niet blij met nazorg en heb geen idee hoe dit gaat aflopen.Bij toeval een controle elders,daar word ik fijn en duidelijk geholpen.Eindelijk. Zware waarschuwing en een stop op dit medicijn.Prima medicijn maar niet bij een beschadigde hartspier.zeer gevaarlijk.[lees meer...]Mijn waarschuwing zou ook de uwe kunnen zijn vandaar deze melding.groet en in deze coronaflits blijf gezond.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Goede ervaring nergens last van ook geen bijwerkingen.

30-04-2020 | Man | 57
Hartritmestoornissen
Voorheen had ik de medicijnen van TEVA daar had ik nergens problemen.

09-08-2019 | Man | 57
flecainide (50mg)
Hartritmestoornissen
In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.

20-02-2019 | Man | 58
Hartritmestoornis
Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.

02-11-2018 | Man | 57
Atriumfibrilleren
Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.

29-10-2017 | Man | 66
Hartritmestoornissen
Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.

15-07-2017 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n

09-04-2017 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd

13-03-2017 | Man | 72
Atriumfibrilleren
7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.