Flecainide

Atriumfibrilleren (7 meningen)

19-02-2009
Man

Atrium fibrilleren

1973 Aortastenose; klepprothese Starr Edwards. Sinds 7 jaren last van AF. Veel verschillende medicijnen gebruikt in wisselende dosering en afwisseling wat tijdsduur betreft. (o.a selokeen,sotalol, tambocor,amiodaron,tambocor(flecainide)), bisoprololfumaraat) Last van bijwerkingen , vooral bij amiodaron;vermoeidheid,slecht slapen, misselijkheid, tintelingen in armen en bene[lees meer...]n,vergeetachtigheid) Ablatie onmogelijk i.v.m. vals aneurysma bij aorta. Nu overleg over pacemaker. heeft ook nadelen , omdat een nu nog sterke pompfunctie hierdoor kan verminderen. Tambocor in samenwerking met andere medicatie (o.a. diovan, bisoprololfumaraat) werkt redelijk, maar niet optimaal.
09-08-2019

Hartritmestoornissen

In principe tevreden over het medicijn. Wie kan mij echter verklaren dat ik tot voor kort (al een paar jaar lang) rond de € 0,10 per tablet betaalde en nu opeens in een keer € 0,32. Dus van € 3,00 naar € 10,00 per maand! Ik vind deze prijsstijging eigenlijk pure diefstal! Kan een fabrikant de prijs zo maar zo belachelijk verhogen. Het gaat hier om Sandoz.
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
02-11-2018

Atriumfibrilleren

Had geen klachten over stoornissen, maar hartprobleem was bijvangst van een ander onderzoek. Kwam op dit middel uit na eerst proberen sotalol en amiodaron, flecainide was derde middel en werkt, onderdrukt de ritmestoornissen. Inmiddels wel toevoeging gekregen van metoprolol dat de werking van flecainide versterkt, met als gevolg wat last van lichte bijwerkingen. Inname 's [lees meer...]ochtends probleemloos. Mag van cardioloog zelf dosering regelen, inmiddels weer op laagste niveau (1 capsule, halve pil metoprolol). Opvallend: bij stressloze periodes (vakantie!) blijkt het nodig om de dosering te verdubbelen! naderhand weer verminderen. In het dagelijks leven is hier prima mee te werken.
29-10-2017

Hartritmestoornissen

Na 2jaar en vele consults en onderzoeken bij cardioloog, heb ik na de juiste dosering en stoppen met andere medicatie, heb ik geen klachten meer gehad, super.
15-07-2017

Atriumfibrilleren

Na jaren van Atriumfib. en flutter en na verschillende medicijnen zoal sotalol in verschillende sterkten en na verscillende cardioversies kreeg ik tambocor waar ik meteen een goed gevoel over had. Tambocor ook wel bekend onder de naam flecainideacetaat werkt bij mij uitstekend,even afkloppen. Geen bijwerkingen of een naar gevoel ,het gaat gewoon goed. Ik heb ,laat ik het [lees meer...]weer afkloppen, nu al 3 jaar geen aanval meer gehad. Maar ik hou ook rekening met andere dingen zoals geen alcohol,niet roken, geen E621 en probeer steeds kalm te blijven dus geen stress. Het is een prima middel flecainideacetaat 100 mg. n
09-04-2017

Hartritmestoornissen

Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd
13-03-2017

Atriumfibrilleren

7 maal atriumfibrileren, 6 maal cardioversie met goed resultaat, laatste maal met hoesten en op de pols blazen verholpen. Atriumfibrileren start altijd in rust 's nachts in bed rond 04.00uur, wanneer ik op mijn rechterzij lig. Enkel Alcohol geeft bij mij verhoogde kans op AF. Ben dus practisch gestopt met alcohol. Cardioloog is van mening dat ablatie op mijn leeftijd niet[lees meer...] zinvol is. Heb geen enkele last van AF, constateer enkel aan mijn pols, dat deze te snel en onregematig is. Zoek eigenlijk naar een oplossing, die geneest en niet naar iets, dat de symptomen onderdrukt. Vermoedelijk heeft het geen zin medicijnen te ontwikkelen die de klant niet laten terug komen.
25-02-2017

Hartritmestoornissen

medicijn is een noodzakkelijk kwaad. De werking weegt maar net op tegen de bijwerkingen.
28-01-2017

Hartkloppingen

relatief frequente extra systolen die plotseling optreden drie tot vier maal per week gedurende enige uren. Soms tot twintig keer per minuut. Cardioloog alles onderzocht, ziet alle afwijkingen maar zegt niets ernstigs aan de hand. Kwaliteit van leven laatste tijd ver onder nul. Alles geprobeerd op homeopatisch gebied, meidoorn, valeriaan niets helpt. ook Verapamil van ca[lees meer...]rdioloog helpt niet. Acupunctuur helpt (soms) maar niet altijd.
18-10-2016

Hartritmestoornis

Voorgeschiedenis hartoperaties in 1978 en 1988 en al velen jaren medicijn gebruiker en vanaf vorig jaar mei Flecainide 50 mg 2x daags na een hart ritme storing. Ik heb geen klachten over dit medicijn.
17-10-2016

Hartritmestoornis

heb dit gekregen om mijn tussenslagen van hart (17%) terug te brengen. kreeg ook valsartan 40 mg voor bloeddruk. nu heb ik dag en nacht last van stroom in mijn voeten, tot pijn toe. ook lopen doet pijn. kan dit oorzaak zijn van deze medicijnen? ga nu door naar orthopeed. ben door huisdokter getest op b11 tekort en suiker. dit was allemaal goed ook b12. wie weet hier iets [lees meer...]van. gr will
18-04-2016

Hartritmestoornis

Na een periode van Atriumfibrilleren waarbij ik andere medicatie had, overgestapt op flecianide. Eerst 100mg later 200mg. Verhoging mogelijk omdat ik 2m lang en 100kg zwaar ben. Dit geeft al jaren het gewenste resultaat zonder bijwerkingen.
18-01-2016

Hartritmestoornissen

flecainideacetaat (tambocor) gaan gebruiken, omdat sotolol een te lage pols gaf (43), tevens bloedverdunning van ascal overgegaan op Eliquis 5 mgr 2 x p.d. Nu is de vraag krijg ik huiduitslag van de bloedverdunners of van de flecainideacetaat? Volgens mijn hartspecialist kan dit niet, dus die wil mij via de huisarts doorsturen naar een dermatoloog. Volgens mijn apotheek k[lees meer...]an de Flecainide oorzaak zijn. Ook is het mogelijk om een intolerantie op te lopen door gebruik van maagbescherming (40 mg Pantoprazol), maar dat slik ik al diverse jaren.
01-03-2015

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte eerst 1 x per dag 100 mg capsule, bleek daarna niet veel te doen en toen volgens de specialist over naar 200 mg per dag. Jezus wat een bijwerkingen; moe/hartkloppingen en stoornissen bleven. Hier kwam bovenop een depressief gevoel. Dus weer terug naar 100 mg per dag en de pillen blijven niet z'n werk doen. Even naar de huisarts dus vanwege deze klachten en ook[lees meer...] vooral vanwege het depressieve gevoel wat ik had. Huisarts wilde al meteen een anti depressivum uitschrijven, maar dat vond ik eigenlijk niet oké. Zo snel zo'n middel uitschrijven. Niet normaal toch, ik ben hier namelijk mee bekend want tot voor 10 maanden heb ik Lexapro gebruikt een a.d. wat goed werkte, maar het maakt je wel erg vlak. Waarom kijkt mijn huisarts niet eerst naar de oorzaak; misschien ligt het probleem wel in de flecaine 100 mg. Dus maar een afspraak maken met de specialist; die zal wel weer zeggen: doorgaan met gebruiken. Vandaag eens geen pil genomen en ik heb minder klachten van ritme stoornissen/hartkloppingen. Misschien is er in het verleden een niet correcte diagnose gesteld en heb ik een andere medicatie nodig? We wachten het af. Er zijn verschillende a-ritmica, waarom meteen het sterkste middel voorschrijven en niet eerst uitproberen.
24-06-2014

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum