Flecainide

Hartritmestoornissen (39 meningen)
Atriumfibrilleren (5 meningen)

07-05-2019

Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
28-09-2018

Hartritmestoornis

Voor dit middel veel last, onrstig ritme, benauwdheid en vermoeidheid. Nu voel ik nageneog niets en het lijkt erop, dat dit middel net het zetje heeft gegeven waardoor er weer een normale sinusfunctie is. Erg fijn.
17-05-2018

Hartritmestoornissen

kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .
31-03-2018

Hartritmestoornissen

In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.
09-01-2018

Boezemfibrilleren

Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?
19-12-2017

Hartritmestoornis

Sinds ik deze medicijnen gebruik heb ik last van drogemond nachts vijf uur wakker onrustige gedachten gauw vermoeid en buiten adem welk medicijn het doet weet ik niet maar ik begon na mijn hartdefibileren met vier medicijnen erbij.
09-12-2017

Hartritmestoornissen

dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.
09-06-2017

Hartritmestoornis

Ik was heel tevreden over Flecainide. Van de een op de andere dag zei de specialist dat ik Lanoxin moet gaan gebruiken. Sinds die tijd heb ik nergens meer zin in. Lanoxin verpest zoveel in mijn leven dat ik er depressief van word. Ook heb je er alleen maar hartjagen en zware hartritmestoornissen van. Mijn hartritmestoornis is veel erger nu maar de specialist vindt dat ik g[lees meer...]ewoon door moet gaan. Flecainide beviel me goed.
19-01-2017

Hartritmestoornis

voor mij geen goed medicijn flecianide, veel bijwerkingen, de bijwerkingen kwamen vrij snel, wat een ellende, vooral kortademigheid, depressie, en heel moe. na verschillende gesprekken met mijn huidige cardioloog, heb ik dan toch besloten voor naar een ander ziekenhuis te gaan voor een tweede opinie, en daar hebben ze gezien dat ik voor een ablatie in aanmerking kom, ik g[lees meer...]a daar niet te veel over nadenken, maar hopelijk ben ik binnenkort van al die rotzooi verlost.
25-07-2016

Hartritmestoornissen

Ik heb eerste instantie metoprolol in combinatie met xeralto geslikt om mijn hart op ritme te houden, werkte voor mij goed. Ik had weinig bijwerkingen voor mijn gevoel. De cardioloog vond dat de hartslag te laag werd en mijn bloeddruk ook. Moest dus stoppen ermee. Hierna na 10 dagen begon de ellende, aan de lopende band last van boezemflutter en boezemfibrilleren. In ziek[lees meer...]enhuis eerst lanoxin gegeven, na injectie en twee tabletten gestopt ... weer te lage hartslag. Hierna flecaïnide voorgeschreven gekregen en slik ik sinds 3 mei. Ik heb sindsdien heel af en toe nog last van te hoge hartslag, maar daar valt wel mee te leven. Wat ik het vervelendste vind is, ben heel erg moe steeds .... veel erger dan hiervoor, verder heb ik het gevoel dat mijn geheugen me ook steeds meer in de steek laat. Heel vervelend gevoel in mijn hoofd soms wat wazig. Herkent iemand dat of legt het aan mij? Ben net in mei 50 geworden, dus nog relatief jong ...dacht ik.
09-07-2016

Boezemfibrilleren

Ik kreeg dit middel in combinatie met Verapamil en Apixaban. Na 5,5 week gebruik zeer ernstige tinnitus ontwikkeld en in een zware depressie (suïcidaal) met ernstige angst. Nu nog steeds (7 maanden later) ernstige tinnitus. Voorheen nooit depressie of angstklachten gehad. Het is echt een heel zwaar medicijn. Als je het niet perce nodig hebt, NOOIT gebruiken.
06-12-2015

Hartritmestoornissen

Ik kreeg dit medicijn voor mijn hartritmestoornissen. Gebruikte sinds 2 jaar Verapamil, maar dit hielp niet meer. Kreeg eerst 100 mgr. Flecainide voorgeschreven, maar werd hier heel erg benauwd van. Dosering is sinds een paar dagen gehalveerd, en de benauwdheidsklachten zijn verminderd, nog niet helemaal voorbij, maar hoop, dat het helemaal overgaat.
17-11-2015

Hartritmestoornissen

Heel erg depressief, suicidaal.
04-11-2012

Hartritmestoornissen

Kreeg Flecainide omdat ik het hart op hol sloeg. Ik had last van histamine en dan kan dat regelmatig voorkomen. Enige tijd (6 maanden) flecainide geslikt en geen probleem. Toen door de apotheek een ander merk (Activas) gekregen en dat ging gepaart met extreme vermoeidheid, wakker worden omdat rond 4 uur het hart op hol sloeg (elke dag) Geklaagt bij apotheek nu aan de Tambo[lees meer...]cor, maar ook hier weer dat na 4/5 uur na inname het hart op hol slaat. Verder de hele dag geen last. Wordt vervolgd......
28-09-2012

Hartritmestoornis

Heb na diverse langdurige hartritmestoornissen medicijnen gekregen. Eerst Verapamil, maar daar resgeerde ik neit goed op, kreeg enorme uitslag. Direct gestopt met dit medicijn en overgegaan op flecainide ( tambocor). Sinds ik dit gebruik heb ik bijna geen stoornissen meer gehad en als ik ze had duurden ze maar kort. Voor mij een geweldig medicijn!
12-09-2012

Hartklachten

Goed, geen klachten meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum