Flecainide

Hartritmestoornissen (40 meningen)
Atriumfibrilleren (5 meningen)

07-05-2019

Hartritmestoornissen

Heb 3 maanden flecainide gebruikt en voelde me moe en lusteloos. Maar het meest vervelend was dat ik vanaf 1 week na het starten met dit medicijn geen stem meer had. 3 dagen nadat ik gestopt was met de flecainide kwam de stem weer terug
09-04-2017

Hartritmestoornissen

Tintelingen in voeten, alsof er stroom op stond, constant. Benauwd
19-01-2017

Hartritmestoornis

voor mij geen goed medicijn flecianide, veel bijwerkingen, de bijwerkingen kwamen vrij snel, wat een ellende, vooral kortademigheid, depressie, en heel moe. na verschillende gesprekken met mijn huidige cardioloog, heb ik dan toch besloten voor naar een ander ziekenhuis te gaan voor een tweede opinie, en daar hebben ze gezien dat ik voor een ablatie in aanmerking kom, ik g[lees meer...]a daar niet te veel over nadenken, maar hopelijk ben ik binnenkort van al die rotzooi verlost.
09-07-2016

Boezemfibrilleren

Ik kreeg dit middel in combinatie met Verapamil en Apixaban. Na 5,5 week gebruik zeer ernstige tinnitus ontwikkeld en in een zware depressie (suïcidaal) met ernstige angst. Nu nog steeds (7 maanden later) ernstige tinnitus. Voorheen nooit depressie of angstklachten gehad. Het is echt een heel zwaar medicijn. Als je het niet perce nodig hebt, NOOIT gebruiken.
26-04-2012

Schildklier

14-01-2012

Hartritmestoornissen

mijn man heeft in 2005 in het ziekenhuis gelegen met hartritmestoornissen. (na wielertocht). Toen eerst Selokeen onder de tong, zou binnen half uur moeten werken, maar toen dit op de huisartsenpost geen effect gaf, werd hij naar de acute hartkamer gebracht. Na allerlei onderzoeken (bloed etc.) kreeg hij 's nachts een infuus Tambocor en daarbij een hartstilstand van 18 sec.[lees meer...], waardoor hij gereanimeerd moest worden! U begrijpt, wij hebben er geen goed ervaringen mee. Mogelijk allergie voor flecainide. Dus nooit meer Tambocor a.u.b. Gelukkig toen hij mij 's morgens aan de telefoon sprak, werd vanzelf zijn hartritme weer oke.
07-04-2010
Vrouw

Hartritme

Heb last van ogen zwarte stipjes en dwarrelen dingen in mijn ogen kan niet zo goed zien daardoor. Ook last van hoofdpijn . moet eerdaags weer naar cardioloog. Hartritme wel wat beter.
20-02-2019

Hartritmestoornis

Sinds 2 maand gebruik ik naast metoprolol (gebruik ik al jaren na ablatie) nu flecainide. Na enige weken kreeg ik last van tintelende arnen en benen, inmiddels zijn ze erg pijnlijk geworden. Ik vermoed dat de klachten mogelijk door flecainide worden veroorzaakt. Graag hoor ik via een reactie of er meer mensen zijn met deze bijwerkingen.
17-05-2018

Hartritmestoornissen

kom met moeite de dag door,ik ben heel snel moe en heb het soms benauwd.ik met me telkens positief stemmen want ik heb veel sombere buien.ook vaak last van spierpijn vooral in de benen .
31-03-2018

Hartritmestoornissen

In plaats van metropenol, de bètablokker, waar ik algeheel onwel van werd. Dit verruimt de bloedvaten, het ha tot zoumakkelijker moeten kunnen pompen. maar het gaat versneld werken. Is niet fijn. Normaal heb ik 75 slagen, nu rond de 90 en bij wandelen circa 105.
09-12-2017

Hartritmestoornissen

dacht nu heb ik het gevonden naar 3 andere medicijnen,maar helaas na 4 weken kwam het alweer terug,en veel bijwerkingen erbij,ben het echt zat,wordt als proef konijn gebruikt,ben 70 jaar dus zou het fijn zijn als er voor mij wel een goed medicijn bestaat.
18-01-2016

Hartritmestoornissen

flecainideacetaat (tambocor) gaan gebruiken, omdat sotolol een te lage pols gaf (43), tevens bloedverdunning van ascal overgegaan op Eliquis 5 mgr 2 x p.d. Nu is de vraag krijg ik huiduitslag van de bloedverdunners of van de flecainideacetaat? Volgens mijn hartspecialist kan dit niet, dus die wil mij via de huisarts doorsturen naar een dermatoloog. Volgens mijn apotheek k[lees meer...]an de Flecainide oorzaak zijn. Ook is het mogelijk om een intolerantie op te lopen door gebruik van maagbescherming (40 mg Pantoprazol), maar dat slik ik al diverse jaren.
17-11-2015

Hartritmestoornissen

Heel erg depressief, suicidaal.
01-03-2015

Hartritmestoornissen

Ik gebruikte eerst 1 x per dag 100 mg capsule, bleek daarna niet veel te doen en toen volgens de specialist over naar 200 mg per dag. Jezus wat een bijwerkingen; moe/hartkloppingen en stoornissen bleven. Hier kwam bovenop een depressief gevoel. Dus weer terug naar 100 mg per dag en de pillen blijven niet z'n werk doen. Even naar de huisarts dus vanwege deze klachten en ook[lees meer...] vooral vanwege het depressieve gevoel wat ik had. Huisarts wilde al meteen een anti depressivum uitschrijven, maar dat vond ik eigenlijk niet oké. Zo snel zo'n middel uitschrijven. Niet normaal toch, ik ben hier namelijk mee bekend want tot voor 10 maanden heb ik Lexapro gebruikt een a.d. wat goed werkte, maar het maakt je wel erg vlak. Waarom kijkt mijn huisarts niet eerst naar de oorzaak; misschien ligt het probleem wel in de flecaine 100 mg. Dus maar een afspraak maken met de specialist; die zal wel weer zeggen: doorgaan met gebruiken. Vandaag eens geen pil genomen en ik heb minder klachten van ritme stoornissen/hartkloppingen. Misschien is er in het verleden een niet correcte diagnose gesteld en heb ik een andere medicatie nodig? We wachten het af. Er zijn verschillende a-ritmica, waarom meteen het sterkste middel voorschrijven en niet eerst uitproberen.
17-02-2012

09-01-2018

Boezemfibrilleren

Heb 20 jaar Tambocor oftewel flecainide acetaat gebruikt. Ben gestopt na een succesvolle ablatie. Na het stoppen heb ik o.a. been- en teenkrampen gekregen. Ik weet niet of dat door het stoppen met de Tambocor komt. Kan niets anders bedenken. Misschien heeft iemand diezelfde ervaring?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (509) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum