Ervaringen met Codeine Tabletten

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

23-12-2023 | Vrouw | 34
Hoest
Lig plat met de griep maar wordt gek van de hoest die ook nog eens zeer pijnlijk is op de ribben, borstbeen en longen. Na dagen wakker te hebben gelegen van de hoest, toch maar eens contact gezocht met de huisarts. Ja ik schrijf je wat codeine tabletten voor, deze moet je het s’avonds voor het slapen gaan innemen want je kan er wat suf van worden en slaap je wellicht ook w[lees meer...]at beter werd er gezegd. Nou.. ik lig wederom wakker de pijn is inderdaad weg tijdens het hoesten en ja ik hoest nog steeds! Maar ik lig nu wakker door de hevige jeuk op de benen en de armen.

05-12-2023 | Vrouw | 55
Hoest
Na 10 dagen bijna onophoudende hoest, moest ik van de huisdokter een corona test doen, ik zei of ik nou corona of de griep heb, ik wil van de aanhoudende hoest af, vooral s'nachts of ik ging liggen of halfzittend sliep, de codeine werkten echt niet, ik hoeste nog net zoveel, eerder had ik een keer 2 tabletten ingenomen, en kon niet meer slikken mijn keel leek verlamd, dus [lees meer...]dat durf ik niet meer. Na enkele nachten ben ik gestopt, kreeg er wel erge hoofdpijn van, deze ging weer weg met saridon, het enige middel wat tegen mijn hoofdpijn werkt. Dus jammer bij mij werkt het niet. Gelukkig bij velen wel.

19-07-2023 | Vrouw | 48
codeine (10mg)
Voor het slapen 2x paracetamol en codeine tablet genomen. Na een uur heftige maagkrampen, niet wetende hoe je moest zitten/liggen….echt vreselijk. Ondanks dat ik geen gal meer heb, voelde dit echt als koliekPijn. Denk je het in te nemen tegen pijn, krijg je nog meer pijn!

21-02-2023 | Vrouw | 28
Hoest
Van de huisarts codeine voorgeschreven gekregen voor het hoesten. Ik had 1 voor het slapen ingenomen en kreeg 4 uur later ontzettende buikpijn. Ook moest ik overgeven.

13-01-2023 | Vrouw | 41
Hoest
Deze pilletjes gekregen tegen hoest. Ik heb me dagen naar gevoeld na inname, ik neem het in de avond in. Volgende dag huilerig, niets kunnen doen, onrustig en angstig. In de nacht heftig zweten en doorweekt wakker worden. Ik wist eerst niet waar het van kwam. Maar na wat zoek werk ben ik erachter dat codeïne wordt omgezet in morfine. Van morfine weet ik dat ik zeer slecht [lees meer...]op reageer. Nooit meer deze pillen voor mij!

03-01-2023 | Vrouw | 43
Hoest
Omdat ik al 11 dagen ziek was en bleef hoesten kreeg ik Codeïnefosfaat Expharma 10 mg tabletten. Ik heb de eerste dag 1 ingenomen voor het slapengaan. Binnen een half uur begon ik te hallucineren en kreeg ik hevige pijn bovenin de maag. I.p.v. suf worden, kon ik met geen mogelijkheid in slaap komen. Dit kwam door de medicatie en de pijn. Ik vond het een beangstigende erva[lees meer...]ring. Ik was de desbetreffende dag om 10 uur opgestaan en tot in de avond de volgende dag, heb ik geen oog dicht gedaan.

24-04-2022 | Vrouw | 67
codeine (15mg)
Buikpijn
Ik mag ivm darmperforatie geen diclafenac of zoiets meer van de huisarts. Tramadol wilde ik niet meer ivm afkicken maar dit is niet beter. Ik durf het alleen nog voor het slapen gaan te nemen.

12-12-2019 | Man | 67
Hoest
Ik kreeg dit middel voorgeschreven na een griepaanval om de hoestprikkel te verminderen. 2 uur na inname werd ik badend in het zweet wakker met een gigantische buikpijn die leek op galsteenkoliek. De pijn hield ongeveer een half uur aan en ik kon niet meer zitten, liggen, of staan. Een galblaas heb ik niet meer. Aan het begin van dezelfde week heeft een echo uitgewezen d[lees meer...]at ik geen galstenen heb.

02-10-2019 | Vrouw | 29
Keelontsteking
Ik heb deze medicijn gekregen nadat ik een fikse keelontsteking heb opgelopen en ik veel pijn had. Na het innemen van deze medicijn kreeg ik gelijk pijn/krampen in me bovenbuik. Heb een opgeblazen gevoel gekregen. ook beïnvloed het je gedrag dat je er suf van word en ook stemmingswisselingen. Deze medicijn helpt goed tegen de hoest want je bent er gelijk van af en je slaap[lees meer...]t er gelijk door alleen raad ik het niet aan, teveel bijwerkingen.

21-06-2019 | Vrouw | 52
Hoest
Een half uur na inname van mijn eerste tablet van 20 mg begon buikpijn. Werd steeds heviger, totdat het ondraaglijk werd. Zitten of lopen lukte niet meer. Vanwege misselijkheid en draaierigheid. De pijn in de maangstreek was constant. Oppervlakkige ademhaling door de pijn. Na vijf uur nam de pijn ineens af. En verdween helemaal. De arts die net nadat de pijn was weggetr[lees meer...]okken arriveerde, constateerde alleen een wat verlaagde bloeddruk (110/60). Van enig positief effect op mijn hoest heb ik niets gemerkt. Was allergische reactie . Dit was mijn eerste kennismaking met codeine en mijn laatste.

03-05-2019 | Vrouw | 22
Hoest
Het medicijn helpt mij niks. Ik heb het voorgeschreven gekregen omdat ik al twee weken niet kon slapen door mijn hoest. Deze pil helpt mij niet. Ik voel me beroerd, heb hoofdpijn en ben bijwerkingen en kan alsnog niet slapen. Enkel de lasten.

06-04-2018 | Vrouw | 43
Hoest
Afschuwelijke kriebelhoest al dagen, mn keel en luchtwegen waren zo pijnlijk geworden. Toch maar naar de huisarts na de 5e slapeloze nacht. Ze schreef dit voor, vol vertrouwen meteen begonnen. Maar gaf absoluut geen enkele verbetering, echt nul !!! Verder geen akelige bijwerkingen, misschien iets loom maar niet opvallend Tip: De dag erna honing en laurierdrop lat[lees meer...]en halen door mijn man . Daar had ik snel baat bij.

02-03-2018 | Vrouw | 49
Hoest
Omdat ik volgende week aan mijn hart geopereerd moet worden en naast de griep al 4 dagen kamp met een kriebelhoest dit middel door de huisarts voorgeschreven. Klachten worden niet minder, integendeel ik stik de moord. Helaas word ik er ook niet suffig van, alleen ontzettend rillerig en constant een druk en kriebel in mijn keel die het hoesten uitlokt, tot kokhalzen aan toe[lees meer...]. Het beetje eetlust wat ik had is ook erg, terwijl ik juist moet aansterken voor de operatie. Nee, ben ermee gestopt.

01-03-2018 | Vrouw | 16
Hoest
Ik had last van kriebel hoest dus nam een pilletje. Kriebelhoest nam af. Nadat de pil een uurtje later was uit gewerkt kwam de kriebelhoest erger terug, dus nam ik er nog een. Nu ben ik constant aan het hoesten en is het momenteel 5 uur ‘s nachts en slaap ik nog steeds niet. Ik denk dat als ik er nog eentje neem de hoest alleen maar erger word. Ik ga informeren bij de huis[lees meer...]arts morgen wat nu.

24-02-2018 | Vrouw | 34
Hoest
Na 4 weken hoesten huisarts bezocht. Klein bloedtestje weer uit dat het om een virus zou moeten gaan. Deze tabletten gehad tegen het hoesten. Direct na gebruik enorm suf en beduidend veel zieker. Het hoesten ging gewoon door. Tevens kreeg ik na het uitwerken van de pil heel veel slijmvorming en hoest nu nog meer dan ooit. Mijn eetlust is weg en bij alles braak ik. Ook na[lees meer...] de hevige hartaanvallen volgt braken. Hoofdpijn is erbij gekomen. Nooit maar dan nooit meer deze tabletten. Vandaag gaan we verder op paracetamol en iets wat het slijm los gaat maken in plaats van onderdrukken. Zal meteen maandag de huisarts informeren. Zeker als na mijn stop nu het weer beter gaat. Wat ik van harte hoop. Echt rotzooi, niet aan beginnen.

23-02-2018 | Vrouw | 30
codeine (10mg)
Ivm griep hoest ik veel en door de pijn moest ik er wat voor hebben om het te minder. Maar met 2 codeine fosfaat tabletten is het hoesten nog vele malen erger geworden.