Hoest (65 meningen)

Codeïne bij hoest

Bojan Nikolik (13-05-2015)

12-03-2018 | Vrouw | 60
Hoest
Ik heb codeïne tabletten voorgeschreven gekregen voor de kriebelhoest die nu inmiddels al 4 maanden duurt. Ik stop er nu mee want ik heb toevallig gelezen dat codeïne omgezet wordt in de lever naar morfine, ik was best hiervan geschrokken. Mijn ervaring is dat als je stopt met de inname van van de codeïne dat de hoest volledig weer terug komt, het is maar een middel voo[lees meer...]r te onderdrukken maar niet voor te genezen. Dus adviseer ik iedereen bij langere hoestbuien, naar de huisarts terug te gaan om het nader te laten onderzoeken. Dit is hetgene wat ik nu dus morgen ga doen.

29-05-2017 | Vrouw | 48
Hoest
na weken verkouden, keelpijn etc begon het hoesten. Hoestbuien van meer dan een half uur tot bijna stikken toe. Codeine werkt zeer snel om deze te onderdrukken echter ook veel last van de bijwerkingen

08-04-2015 | Man | 57
Aangezichtspijn
Ik vind het naar, dat ik vandaag een 2e tabletje heb ingeslikt, maar het tweede had ik fijngeknepen met een tangetje in een zakje met ascorbinezuur, want ik ben wat nostalgisch, ik mag er maar een per dag, maar een gewoon doorgeslikte vind ik mogelijk niet functioneel. Zwaar op de maag ligt dat. Niet iedereen heeft plasticzakjes met ascorbinezuur ter beschikking. Morge[lees meer...]n neem ik er maar een en dan hoop ik het toch weer zo in te nemen. Ik hoop wel te slapen vannacht, anders verveel ik me op een slaapzaal. Ik probeerde net wat gitaar te spelen en het was even fijn als 2 dagen geleden, toen ik wel 15 liedjes achter elkaar speelde. Voorts kreeg ik er niet precies uit wat ik wilde vermelden op deze wijze.

01-03-2015 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
zo van uit het niets moest ik plotseling wel 10 x per uur naar het toillet

05-07-2013 | Vrouw | 24
Hoest
Na een week hoesten codeinefosfaat van huisarts gekregen. Eerder ook al eens gehad, toen hadden de pilletjes weinig effect. Dit keer echter, verdwijnt de kriebel al na een half uur. Na een pilletje te hebben genomen aan het begin van de avond, ben ik twee uur later doodmoe en vallen mijn ogen dicht. Hoest is nog altijd weg. Voor het slapen gaan neem ik nog een dosering [lees meer...]van 10mg, maar ik word midden in de nacht wakker met bonkende hoofdpijn en misselijkheid. Houdt zo'n twee uur aan. Codeinfosfaat helpt dus goed tegen de kriebelhoest, maar zorgt voor zeer vervelende bijwerkingen.

07-05-2013 | Vrouw | 18
codeine
3weken lang last van hoesten gehad. gelukkig dankzij medicijnen ging het over, maar ik had heftig last van moe heid en viel bijna zelfs inslaap achter de computer. Ook kon ik niet langer dan een half uur lezen en dan zag ik alle letters veranderen en viel ik inslaap. Je word er dus mega duf van..

03-02-2013 | Man | 53
Hoest
Het is van belang minstens 30 mg. te nemen per inname.

01-02-2013 | Vrouw | 35
Hoest
Sinds 3 dagen codeine ivm flink hoesten, dag en nacht. Ik neem er 1 overdag (want ik moet wel helder blijven voor mijn werk) en 2 voor de nacht. Bij die ene heb ik geen last, bij die 2 voor slapen gaan, heb ik behoorlijk last van sufheid en een soort watten in mijn hoofd. Het helpt wel een beetje tegen het hoesten maar helaas voor mij niet genoeg

15-07-2012 | Vrouw | 52
Hoest
Voor het hoesten hielp het redelijk goed. Alleen bleek ik als bijwerking er verschrikkelijk moe van te worden. Daarom na een paar weken mee gestopt. Erge moeheid was na 2 dagen over,helaas het hoesten niet. Was blij dat ik op deze site las dat er mensen erg moe van werden. Anders had ik nog steeds gedacht dat het door het hoesten kwam, dat ik zo verschrikkelijk moe was. Da[lees meer...]n was ik dus ook de codeïne blijven gebruiken.

08-09-2011 | Man | 44
Kinkhoest
doordat ik kinkhoest heb en zware hoestbuien heb vooral savonds en snachts gebruik ik codeine tabletten,het verminderd de hoestbuien wel maar van een andere kant krijg ik het heel benauwd,ook bijwerkingen zoals sufheid,verstopping is heel vervelend.

23-09-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
heb enige maanden geleden hoofdpijn gekregen waardoor ik niet meer ging eten en drinken kreeg deze medicijn toegediend in zetpil omdat ik wegens een maagverkleining geen pillen kan slikken heb er veel baat bij alleen toen de arts zei dat ik er mee moest stoppen omdat je er nog ergere hoofdpijn van krijgt dan dat je al hebt lukte dat absoluut niet werd echt heel ziek kreeg [lees meer...]weer hevige hoodpijn en ging weer niet eten en drinken nu moet ik heel langzaam afbouwen wat ik dus wel een nadeel vind van dit medicijn dat je er dus aan verslaafd raakt

09-06-2010 | Man
Droge hoest
het werkte wel, waardoor ik weer kon slapen, maar werd er ook suf en moe van, wat weer niet bijdroeg aan mijn algehele toestand. Ben er na een week mee gestopt en voel me nu stukker beter.

18-01-2010 | Vrouw
Hoest
de eerste 3 dagen helpt het en daarnaar niet meer misschien moet ik die danmaar van 20 mg proberen 10 mg helpt niet zo goed bij mij lig nu snachts weer wakker van het hoesten

08-01-2010 | Vrouw
Zware astma
heb codeinefosfaat tegen het hoesten ik lig hier af en toe nachten wakker van ik heb het gevoel dat het niet echt werkt teminste niet zoals ik zou willen dat het werkt

03-03-2021 | Vrouw | 33
Coronavirus
Gekregen ivm vele hoesten en astma icm corona. Ik kan eindelijk weer een beetje slapen in plaats van non stop hoesten. Wel heb ik sinds het gebruik met vlagen buikkrampen met veel gas en duizeligheid. De wereld begint dan te draaien. Maar ik ben positief want na 10 dagen corona voel ik mij iets beter

07-06-2020 | Vrouw | 50
Hoest
tegen kriebelhoest tijdens hooikoortsseizoen, werkt goed, bijwerking sufheid vind ik geen probleem. neem halve tablet na het eten en een hele voor het slapen gaan.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum