Ervaringen met Androcur

Prostaatkanker (0 meningen)
Prostaatklachten (overig) (0 meningen)

07-04-2019 | Vrouw | 60
impotent

18-10-2017 | Vrouw | 54
Haaruitval
Twee jaar geleden begon mijn haar plotseling in bosjes uit te vallen. Ik kreeg ook bruine broze nagels waarvan een paar gedeeltelijk los kwam van de nagelbed. Mijn haarhuid jeukde ook vreselijk. Ik kon soms niet slapen ervan. Ik ben naar mijn huisarts geweest. Die gaf my denorex Rx shampoo en wanneer deze niet hielp, gaf hij mij ketoconazol shampoo om mijn haar te wassen. [lees meer...]Mijn haar bleef uitvallen en mijn nagels bleef bruin en broos. Ik 3keer naar mijn huisarts over een periode van 4-5maanden geweest. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar een dermatoloog in de ziekenhuis. Die vertelde dat ik alopecia androgenetica had. Ik heb eerse minoxidil 5% gekregen voor mijn haar en MYX-1 voor mijn nagels. Deze moest ik proberen 3maanden. Mijn haar bleef uitvallen. Na zes maanden gingen wij over naar androcur. Binnen een week begon ik mij niet lekker in mijn onderbuik te voelen. Het was net alsof mijn eierenstokken pijn deed. Ik had bloeding na gemeenschap en kreeg een vaginale schimmel die niet wegging. Na twee en halve maand ging ik naar mijn huisarts met de klachten. Hij adviseert om de androcur mee te stoppen en wees mij door naar de gynaecoloog. Wat volgt was een heleboel onderzoek met uiteindelijk een lisexcise. Mijn haar valt nog steeds uit. Ik heb heel weinig haar nu op mijn hoofd en draag al een tijd een pruik. Ik wil graag geholpen worden, maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Weet iemand wat?

22-03-2017 | Vrouw | 45
cyproteron (10mg)
Endometriose
na zwangerschap pil door gaan slikken ivm endometriose maar kreeg steeds doorbraakbloedingen. Androcur hier bij gebruikt en geen doorbraakbloedingen meer. Gebruik het nu al een jaar of 8 zonder stopweek. Weinig last van bijwerkingen.

01-02-2019 | Man | 62
cyproteron
Het werd voorgeschreven voor een niet aanwezige hyperseksualiteit door een verkeerde diagnose. In de periode dat ik het kreeg, kreeg ik huidkanker. 3 Jaar na het stoppen van de Androcur werd er bij mij darm en blaaskanker geconstateerd. Nu ben ik vanwege de grote bijwerking die het bij mij heeft gehad op zoek of het van deze medicatie kan komen.

09-12-2015 | Man | 43
Erectiestoornis
Na meermaals aandringen heeft de huisarts mij Androcur 50 voorgeschreven. Dit om mijn seksuele verlangen te temperen, mijn vrouw is momenteel erg ziek en ik wil haar absoluut trouw blijven. Enkele weken na inname van 2x 100 mg/dag, minder spontane en volledige erecties, minder en waterig ejaculaat. Na 3 maand geen ejaculaat meer, slappe erectie. Na half jaar; zin in seks v[lees meer...]erdwijnt, geen erecties meer, masturberen heel beperkt nog mogelijk. Dosering verlaagd, minder last van bijwerkingen (zweten, kortademig, snel moe). De testikels zijn inmiddels erg klein, ook de penis is kleiner, dat valt op dat vind ik wel vervelend (douchen na sporten). Toch erg tevreden over de werking, de behoefte en de mogelijkheid om seks te hebben is verdwenen.

09-02-2010 | Man
prostaatkanker