Ervaringen met Clomid

clomifeen

Onvruchtbaarheid vrouw (14 meningen)
Vruchtbaarheid (12 meningen)

14-03-2012 | Vrouw | 24
clomifeen
Mijn eisprong kwam veel te laat. Daardoor in Januari begonnen met Clomid. Zit nu in de 3de maand. De enige bijwerkingen die ik heb is lage rugpijn, veroorzaakt door vergrootte eierstokken. Een mooi eitje op dag 19/20. Nog geen zwangerschap tot gevolg maar daar is het misschien ook nog te kort voor. Verder wordt ik er huilerig van, maar dat kan ook in combinatie van de [lees meer...]mislukte kans zijn. Ben er zeer tevreden over, al had ik graag de eisprong wat eerder gehad, maar waarschijnlijk wordt de dosis verhoogd naar 100MG

02-03-2012 | Vrouw | 30
Hoofdpijn
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met het innemen van Clomid. Vooralsnog heb ik nauwelijks bijwerkingen (beetje hoofdpijn). Of het effect zal hebben weet ik nog niet... ik hoop het wel!

23-12-2011 | Vrouw | 27
clomifeen
Wij zijn een jaar bezig geweest met ons 2e kindje nadat ik bij de gyn ben geweest heb ik clomid 50 mg gekregen na 2 maanden was het raak, helaas heb ik de zwangerscap moeten afbreken met 20 weken omdat ons dochtertje anecefalie ( onbreken van schedelkap) had. Nu 3 maanden later ben ik weer begonnen met de clomid. Ik hoop dat het dit keer weer zo snel gaat, en goed natuurli[lees meer...]jk

21-02-2011 | Vrouw | 35
Vruchtbaarheids problemen
Met Clomid was ik 2 dagen onuitstaanbaar voor mijn man en we moesten daar toch wel om lachen, ik werd echt boos om niets. Tijdens de cyclus had ik 5 folikels, maar helaas geen zwangerschap. Wel moet ik nu een maand overslaan omdat er volgens de arts nog een folikel of cyste zit die eerst weg moet zijn. Deze maand dus weer gewoon "natuurlijk" proberen....

16-05-2010 | Vrouw
PCOS
Gebruik de clomid nu sinds 3 maanden. Begonnen met 50 mg waarop weinig resultaat, toen geen bijwerkingen. Nu naar 100 mg per dag gegaan met resultaat, wel tijdens het gebruik veel last van wazig zien, verder geen tot weinig bijwerkingen Ik gebruik het middel wel in combinatie met medicijnen tegen epilepsie; keppra en lamictal. Het lijkt wel dat door deze middelen de clo[lees meer...]mid niet heel goed werkt (langzaam)

18-03-2010 | Vrouw
Opwekken van eisprong
bijwerkingen: stemmingswisselingen vermoeidheid

22-12-2009 | Vrouw
Uitblijven van de eisprong
Het duurde ongeveer 4 maanden voordat we uitgevogeld hadden welke sterkte het beste mij mij werkte. Je kunt namelijk 3 verschillende sterktes krijgen. Ze beginnen met de minst sterke en zo wordt het opgebouwd tot dat het goed werkt (hopelijk) De werking kan ook per cyclus verschillen, dus voordat je de juiste sterkte hebt, kan het even duren. Ik heb bijna geen last van al[lees meer...]le bijwerkingen die in de bijsluiter staan. We af en toe wat misselijk, maar dat is niet zo heel erg. Waar ik wel last van heb tijdens de kuur is hele moeilijke stoelgang. Zelfs pijnlijk. Dit staat niet in de bijsluiter, maar kun je dus wel last van krijgen. Indien je dit ook hebt, kun je Lactulose siroop gebruiken. Dit is verkrijgbaar bij de apotheek. Dit scheelt een stuk.

04-11-2021 | Vrouw | 27
Onvruchtbaarheid vrouw
Zeer tevreden. Gemoedstoestand werd door gebruik vele malen beter dan voorheen. Meer energie. Verder geen enkele bijwerking en zwangerschap volgde zeer snel

27-06-2021 | Vrouw | 30
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik heb dit medicijn gebruikt vanwege PCOS en kinderwens. De bijwerkingen vond ik erg vervelend, maar gelukkig was ik na de eerste kuur al zwanger!

06-03-2021 | Vrouw | 42

29-06-2020 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Eerste ronde achter de rug, zit nu in mijn tweede wacht week. 3 -5 dag van cyclus geslikt. Had vooral last van warmte aanvallen en zweten. Verder twee mooie eicellen van 22 en 23 mm , spuit gekregen voor ovulatie en nu wachten op de uitslag

14-06-2019 | Vrouw | 28
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Na 2 jaar op de natuurlijke manier zwanger raken zijn we maar hulp gaan zoeken. Ik kreeg de diagnose pcos. Daar schrok ik van want ik heb maandelijks een regelmatige cyclus. Maar dat verklaart wel waarom ik meer haren heb dan de rest van de familie. Na de 2e ronde clomid ben ik zwanger geraakt. Helaas is dit geëindigd in een miskraam en mag ik opnieuw clomid gebruiken. [lees meer...]De clomid is mij goed bevallen. Ik had totaal geen last van bijwerkingen. Het enige wat ik wel had was vruchtbaar slijm voor mijn ei! En dat had ik zonder clomid nog nooit gezien

27-04-2017 | Vrouw | 27
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Na 8 maanden slechts 2 maal gemenstrueerd te hebben door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis. Eerst Provera gehad om de menstruatie op te wekken en hierna op cyclusdag 3 t/m 5 Clomid geslikt. Totaal geen bijwerkingen gehad. Na het stoppen met de pil steeds meer puisten om mijn gezicht, maar tijdens het slikken van clomid verdween dit volledig, een positieve bijwer[lees meer...]king dus! Op dag 10 een follikelmeting gehad, 1 van 9 mm en 2 van 10/11 mm. Op dag 13 een 2e follikelmeting en één was doorgegroeid naar 19,1 mm dus perfect! Voor mij werkt Clomid dus heel goed, zonder bijwerkingen.

26-01-2017 | Vrouw | 29
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Gestopt met de pil.. Vrij snel ontrekkingsbloeding, maar daarna heel langs niet ongesteld. .. wat blijkt.. oktober erachter gekomen dat ik pcos heb. Nu ben ik aan de duphaston en daarna van cyclus dag 3 t/m7 clomid. Eerst 50 MG. Geen resultaat. Toen 100 MG ook geen resultaat. Deze maand beginnen aan 150 MG. Hopen dat dit wel gaat werken. ----------------------------------[lees meer...]------ Ronde 3 heeft gewerkt ! Dag 12 een ei van 23 mm! Maar helaas al gesprongen vat bleek uit mijn bloeduitslag... maar voor de zekerheid maar wel gemeenschap gehad. Dus nu wachten op mijn ongesteldheid of niet. ..

27-04-2015 | Vrouw | 26
Onvruchtbaarheid vrouw
5 tabletten geslikt 3e dag van de menstruatie t/m de 7e dag Elke dag 1 nam ze in de ochtend bij het ontbijt

16-09-2014 | Vrouw | 23
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Na anderhalf jaar proberen om zwanger te taken werd er pcos geconstateerd. Aan de ene kant fijn dat je een oorzaak weet maar aan de andere kant zakt de moed je in je schoenen. 50 mg sloeg niet aan. De eerste keer 100 mg leverde alleen een cyste op, de tweede keer twee mooie eitjes van 21 MM en deze derde ronde 1 ei van 21 mm op dag 11. Nog geen lh piek dus nog een paar dag[lees meer...]en wachten. Eergisteren een zeer pijnlijke HSG gehad die verder geen afwijkingen liet zien. Hopelijk is het deze ronde eindelijk raak. De clomid geeft mij veel bijwerkingen en als ik hem in neem vind ik het erg bitter ook al spoel je het met melk of sap weg. M'n bijwerkingen zijn hoofdpijn, onredelijk zijn, zweten, hitte aanvallen en honger. Ik ben ook sneller moe. Hopelijk is het voor een goed doel.