Ervaringen met Clomid

clomifeen

Onvruchtbaarheid vrouw (14 meningen)
Vruchtbaarheid (12 meningen)

17-02-2015 | Vrouw | 35
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik heb zeer slechte ervaring met clomid . Ik kreeg n opgejaagd gevoel, stress, paniek etc. Daarom heeft de specialist besloten Tamoxifen te gebruiken in plaats van clomid, hetgeen geresulteerd heeft in een uitermate positieve wending van het behandelplan, IUI. Mijn zoontje is inmiddels alweer 9 jaar:)

07-08-2014 | Vrouw | 31
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb zojuist 4 keer clomid achter de rug. Ik heb een onregelmatige cyclus, daarbuiten is alles goed De eerste maand was erg heftig, ik kreeg eerst 100 mg. Hiervan was ik helemaal van de kaart, ik was heel eng in mijn hoofd, duizelig en zweette zo erg. Ik mocht over op 50 mg en dat deed zijn werk. De eerste twee maanden elke keer echo's en het deed zijn werk dus moch[lees meer...]t ik zelf aan de slag omdat het nog niet raak was. Na poging nummer vier ging het helemaal mis. Ik kreeg na de dag van mijn eisprong erge buikpijn en dacht dat het mijn eisprong was. Om een lang verhaal kort te maken. De huisarts verwijs mij voor een echo naar het ziekenhuis omdat de gynacoloog waarbij ik zat de klachten niet linkte aan de clomid( ik kon mijn linkerbeen bijna niet optillen dan verging ik van buikpijn links en ik kon bijna niet zitten). Bij de echo was direct een cyste van 5 cm zichtbaar om mijn linker eierstok welke geknapt was van binnen. Dit veroorzaakte de pijn. Dag erna naar de gynacoloog welke mij nog een week met pijnstillers heeft door laten lopen omdat de kans dat hij vanzelf wegging er was. Een week later na tussen tijds 2 x naar het ziekenhuis te zijn geweest naar de gynacoloog terug. Die zag dat de cyste 5,7 cm was, dus hij was gegroeid. Ze kon niet goed zien of hij gedraaid was. Na die afspraak ben ik opgenomen en direct geopereerd. Nu mag ik een maand geen clomid, of ik daarna weer ga starten daar ga ik goed overna denken want dit was echt geen pretje.

27-01-2013 | Vrouw | 28
Vruchtbaarheid
Clomid 50mg sloeg niet aan. nu 100mg ik ben benieuwd. geen bijwerkingen

09-08-2012 | Vrouw | 31
COPD
Hallo, Gebruik nu voor de eerste keer clomid, 5 dagen 1 pilletje. Ben vandaag bij gyn geweest. Verschillende eitjes (stuk of 8) en slechts eentje dat een beetje groter is. Moet morgen terug bloed laten trekken. Mijn baarmoedervlies was zeer dun. Weet iemand wat mijn kansen zijn?

27-05-2013 | Vrouw | 22
clomifeen
Ik ben een vrouw van 22 jaar en na 9 maanden proberen zwanger te raken werd bij mij PCO geconstateerd en Clomid 50 voorgeschreven. Op dag 11 had ik een follikel van 10mm en op dag 14 was deze terug gekrompen waarop de cyclus weer is afgebroken. Deze maand slik ik Clomid 100 en moet ik mijn follikelmeting afwachten. De bijwerkingen van beide maanden waren hoofdpijn, licht [lees meer...]in het hoofd, zeer emotioneel en hongerig. Deze symptomen houden aan tot het eind van de cyclus en in ernstige mate.

29-01-2013 | Vrouw | 25
Fertiliteit
Ik heb 12x Clomid genomen a 50MG per keer. Mijn baarmoederslijm werd NIET te dun, maar dat is wellicht omdat ik al best veel van mezelf heb. Er is geen touw aan vast te knopen, enkel Clomid. De ene maand sprong het eitje op dag 14 daara pas op dag 20. Het eitje sprong wel altijd, maar ik zal altijd aanraden om Ovitrelle of Pregnyl erbij te gebruiken, dan is het tenmi[lees meer...]nste te timen. Kortom : Ik ben NIET zwanger geraakt van 12x Clomid! Ik ga nu overstappen op Gonal-F en Ovitrelle.

29-09-2012 | Vrouw | 25
Vruchtbaarheid
Ik ben gestart met 50mg clomid omdat ik PCO-syndrooom heb, helaas sloeg deze helemaal niet aan waardoor ik gelijk door mocht met de 100mg. Enorm veel last van bijwerkingen,: lichtflikkeringen, woedeaanvallen, huilbuien, wazig zien, hoofdpijn, duizelig, opvliegers, alles er op en eraan. Mijn man denkt dat deze clomid nu wel aanslaat omdat ik zo veel bijwerkingen heb, maar i[lees meer...]k geloof er niet zo in. As woensdag weer naar de gynocoloog. Hopen dat het aanslaat, want als dit niet aanslaat zie ik er echt heel erg tegenop om een hogere dosis te krijgen. Dan bind ik me op bed vast met een prop in mn mond, want het is niet uit te houden.

06-04-2012 | Vrouw | 24
clomifeen
de clomid 50 heeft niet aangeslagen bij mij. De 100 wel maar het eitje groeide niet. Nu ga ik beginnen aan de 150. Heb enkele bijwerkingen gehad bij de 100, misselijk, hoofdpijn, steken bij eierstokken.

14-10-2011 | Vrouw | 34
Om zwanger te worden
ik wordt er erg somber van, bijna depressief voel ik me gedurende drie weken.

17-12-2010 | Vrouw
clomifeen
Geen regelmatige cycles en eisprong
Ik heb dit medicijn 5jaar gebruikt, en pas na 5 jaar kwamen ze erachter dat mijn baarmoederslijmvlies te dik werkt waardoor er geen zaadcellen door konden komen, dit medicijn heeft voor mij geen baat gehad. Bij mij heeft dit medicijn niks gedaan, alleen maar tegen gewerkt.

03-12-2020 | Vrouw | 25
clomifeen (50mg)
Hee , toevallig dat je het zelfde heb ik ben helaas nog niet zwanger en ik nog geen normale Menstruatie, ik moet volgende week weer naar de vrouwe kliniek voor onderzoek loop je daar ook al ? We gaan dan kijken en overleggen voor ivf .groetjes Simone

25-10-2019 | Vrouw | 33
clomifeen (100mg)
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
De pillen doen hun werk goed. Maar hai, wat een uitdaging. Ik slik vanaf de derde menstruatiedag, 5 dagen 100mg Clomid. Veel last van bijwerkingen. Haaruitval, extreme vermoeidheid, opvliegers, zweetaanvallen. Verder vooral ook psychisch. Veel negatieve gedachtes. Ik ben een rasoptimist dus dat negatieve is zo niets voor mij. Daardoor baal ik alleen maar meer en baal ik da[lees meer...]t ik baal. Lekkere negatieve cirkel. Ben ook heel gevoelig voor negativiteit of verdrietig gevoel van een ander. Neem ik zo over. Stemmingswisselingen ook erbij. En ik kom echt kilo’s aan van een hap komkommer. Voelt totaal niet eerlijk. Eet vet gezond en bewust en word maar zwaarder. Al met al een uitdaging. Nog 3 maanden ‘zelf’ proberen en hopelijk komt dit tot een zwangerschap.

09-07-2018 | Vrouw | 29
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Nu tweede ronde clomid. Eerste ronde werkte goed ondanks vele bijwerkingen. Nu tweede ronde al tien dagen last van migraine. Eitjes groeien er wel goed op, maar tot dusver nog geen bevruchting geweest.

12-12-2015 | Vrouw | 31
Onvruchtbaarheid vrouw
Nu in 2e ronde van gebruik clomid. 3e dag van de menstruatie 100mg innemen tot en met de 7e dag. Mijn eicellen groeien hierbij goed, medicijn doet zijn werk. 1e iui poging heeft echter geen resultaat gehad, zitten nu in de 2e ronde dus vingers gekruist. Bijwerkingen zijn wel erg vervelend, ik neem nu de tabletten in voor het slapen gaan om er zo min mogelijk last van te [lees meer...]ervaren. 's Nachts wel ontzettend veel last van opvliegers, zweet me rot.

17-02-2015 | Vrouw | 38
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik gebruik dit medicijn nu voor de 3e keer, de 3e ronde voor IUI. Geen bijwerkingen tijdens gebruik. Maar na afloop, bij start volgende ronde, steeds een cyste. Dus een paar weken aan de pil, dan is de cyste weer weg. En steeds toch maar één eitje, niet meer dan dat, dus het heeft niet gewerkt en alleen vertraging opgeleverd in het proces. Nu voor ronde 3 gaan we voor 100 [lees meer...]mg Clomid ipv 50 mg.

22-06-2014 | Vrouw | 24
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Eerste ronde clomid er net opzitten. Had een ei van 16mm helaas was mijn baarmoederslijmvlies maar 5mm. Hiervoor progynova 2x per dag extra moeten innemen. Eerste week tijdens het slikken van de pillen geen last gehad. De 2 weken erna erg moe en wat vlugger emotioneel (vlugger huilen) Derde week erg veel last van stemmingswisselingen en humeurig. Vandaag 1 dag overtijd (ni[lees meer...]et zwanger) en erg moe, humeurig, emotioneel...