Ervaringen met Clomid

clomifeen

Onvruchtbaarheid vrouw (14 meningen)
Vruchtbaarheid (12 meningen)

22-03-2013 | Vrouw | 29
Vruchtbaarheid
hoi,allemaal.ik ben vandaag pas begonnen met det slikken van clomid 50mg 3-7 cyclusdag.nadat ik een maand lang echo's gemaakt heb om te kijken hoe het is met mijn eisprog.(waar van ik 2 had die wel groeide ,eentje stak boven aan met 18 ,maar die was bij de eerst volgende echo alweer verdwenen)daarna verdween mijn mestruatie ook voor 2 maanden,de eerste maand heb ik duphas[lees meer...]ton gehad ,maar die sloeg niet aan dus menstruatie bleef weg,daarna kreeg ik primolut,en gelijk 3 dagen na het slikken van de laaste pil,kreeg ik mijn menstruatie,was ik heel blij om.nu hoop ik dat clomid ook aanslaat.volgend maand maar afwachten

07-11-2011 | Vrouw | 29
PCOS
Heb Clomid geslikt bij mijn 1e kindje. Nadat we de dosis goed hadden (moesten een paar keer proberen) werd ik in 1 keer zwanger. Nu ben ik er voor de 2e keer aan.

24-09-2021 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb PCOS dus ik moet het gebruiken ik met perdag 5 dagen met 50 mg gestart. Nu zit ik in ronde 6 op de 150. De 1x 150 gaf direct een eisprong en was ik zwanger helaas toch miskraam. Nu weer 150 de laatste keer ik merk dat ik echt uit mijn doen ben huilen boos ik ben een emotioneel wrak en voel me echt niet mijzelf

27-06-2021 | Vrouw | 30
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik heb dit medicijn gebruikt vanwege PCOS en kinderwens. De bijwerkingen vond ik erg vervelend, maar gelukkig was ik na de eerste kuur al zwanger!

14-03-2013 | Vrouw | 30
Fertiliteit
7 mnd. Clomid 50 geslikt om eisprong op te wekken. Lichte bijwerking: opgeblazen gevoel in buik. Resultaat: de cyclus kwam op gang, maar was nog zo onregelmatig (tussen 3 en 6 wkn) dat het niet echt hielp bij zwangerschapswens. Nu over op Gonal F en Ovitrelle injecties.

13-02-2013 | Vrouw | 30
Zwangerschap
Eerste maand Clomid 50 mg gebruikt. Weliets later ind ecyclus begonnen maar dat kon geen kwaad ivm PCOS. Resultaat maar liefst 4 eitjes gesprongen. Geen poging gedaan om zwanger te worden ivm risico op grote meerling. Volgende maand moet ik 25 mg innemen. Tot nu toe geen bijwerkingen gehad.

26-04-2012 | Vrouw | 30
clomifeen
Na de tweede ronde Clomid ben ik zwanger!! Met behulp van Clomid is een eisprong opgewekt, waardoor wij zwanger konden worden. De Clomid zorgde er helaas wel voor dat mijn baarmoederslijmvlies wat te dun was, maar ondanks dat is het wel raak!

02-03-2012 | Vrouw | 30
Hoofdpijn
Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met het innemen van Clomid. Vooralsnog heb ik nauwelijks bijwerkingen (beetje hoofdpijn). Of het effect zal hebben weet ik nog niet... ik hoop het wel!

12-12-2015 | Vrouw | 31
Onvruchtbaarheid vrouw
Nu in 2e ronde van gebruik clomid. 3e dag van de menstruatie 100mg innemen tot en met de 7e dag. Mijn eicellen groeien hierbij goed, medicijn doet zijn werk. 1e iui poging heeft echter geen resultaat gehad, zitten nu in de 2e ronde dus vingers gekruist. Bijwerkingen zijn wel erg vervelend, ik neem nu de tabletten in voor het slapen gaan om er zo min mogelijk last van te [lees meer...]ervaren. 's Nachts wel ontzettend veel last van opvliegers, zweet me rot.

07-08-2014 | Vrouw | 31
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb zojuist 4 keer clomid achter de rug. Ik heb een onregelmatige cyclus, daarbuiten is alles goed De eerste maand was erg heftig, ik kreeg eerst 100 mg. Hiervan was ik helemaal van de kaart, ik was heel eng in mijn hoofd, duizelig en zweette zo erg. Ik mocht over op 50 mg en dat deed zijn werk. De eerste twee maanden elke keer echo's en het deed zijn werk dus moch[lees meer...]t ik zelf aan de slag omdat het nog niet raak was. Na poging nummer vier ging het helemaal mis. Ik kreeg na de dag van mijn eisprong erge buikpijn en dacht dat het mijn eisprong was. Om een lang verhaal kort te maken. De huisarts verwijs mij voor een echo naar het ziekenhuis omdat de gynacoloog waarbij ik zat de klachten niet linkte aan de clomid( ik kon mijn linkerbeen bijna niet optillen dan verging ik van buikpijn links en ik kon bijna niet zitten). Bij de echo was direct een cyste van 5 cm zichtbaar om mijn linker eierstok welke geknapt was van binnen. Dit veroorzaakte de pijn. Dag erna naar de gynacoloog welke mij nog een week met pijnstillers heeft door laten lopen omdat de kans dat hij vanzelf wegging er was. Een week later na tussen tijds 2 x naar het ziekenhuis te zijn geweest naar de gynacoloog terug. Die zag dat de cyste 5,7 cm was, dus hij was gegroeid. Ze kon niet goed zien of hij gedraaid was. Na die afspraak ben ik opgenomen en direct geopereerd. Nu mag ik een maand geen clomid, of ik daarna weer ga starten daar ga ik goed overna denken want dit was echt geen pretje.

12-12-2012 | Vrouw | 31
clomifeen
dit is de 2e ronde dat ik clomid gebruik, maar deze maand gaan we er voor de eerste keer echt voor. Vorige keer een eisprong op dag 17 van 29mm.

13-11-2012 | Vrouw | 31
clomifeen
ik heb gisteren tablet 3 geslikt van 50 mg, maar nog geen bijwerkingen. Gelukkig.

09-08-2012 | Vrouw | 31
COPD
Hallo, Gebruik nu voor de eerste keer clomid, 5 dagen 1 pilletje. Ben vandaag bij gyn geweest. Verschillende eitjes (stuk of 8) en slechts eentje dat een beetje groter is. Moet morgen terug bloed laten trekken. Mijn baarmoedervlies was zeer dun. Weet iemand wat mijn kansen zijn?

22-12-2012 | Vrouw | 32
clomifeen
Ben bijna 33 jaar oud. Heb 1 zoon van 5 na eerste clomid kuur van 50 mg in 2006. Nu sinds 15-08 aan de clomid want ik wil toch wel heel graag een tweede kind en alles valt tegen. Heb veel last van bijwerkingen zoals , vaginale schimmels tgv hormoonschommelingen , dikke opgeblazen buik voor de eisprong en ben gewoon op van alle stress van het temperaturen. Het ging de eerst[lees meer...]e keer zo snel dat je toch hoop blijft houden dat het nu ook weer vlot gaat maar 4 kuren met spanning later en nog geen resultaat. Weet niet hoelang ik dit nog volhoudt maar wens iedereen veel succes die ook met dit probleem kampt.

19-09-2012 | Vrouw | 32
clomifeen
Een jaar proberen zwanger te worden met zeer onregelmatige en erg lange cyclussen (zo lang soms dat er geen eisprong was). Ik had verder geen afwijkingen (geen soa's, geen rare hormoonaardes en echo was goed). Eerste cyclus met clomid achter de rug. Had de perfecte eisprong (erg hoge progesteronwaarde op dag 21) en een cyclus van precies 28 dagen. Had ik nog nooit gehad. [lees meer...]helaas niet zwanger, maar al zeer tevreden over de werking van clomid.

29-08-2011 | Vrouw | 32
clomifeen
We zijn twee jaar bezig geweest met zwanger worden. Oorzaak waardoor het niet lukte is niet gevonden ( mijn man zijn zaad was niet super). Een maand clomid gebruikt en zwanger!