Overgang (24 meningen)

Overgangsklachten
alle overgangsklachten zijn verdwenen

01-07-2009 | Vrouw
Overgangsklachten
wel vervelend om langere tijd doorbraakbloedingen te hebben

13-09-2019 | Vrouw | 43
Overgang
Binnen een dag waren al mijn klachten; zweten, hartkloppingen, angsten, duizelingen etc. weg! Als ik het pilletje een dag vergeet voel ik de klachten weer. Ben zo blij ermee!

15-04-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Slikte Angeliq hormoon 2 jaar....1 mg estradiol en 2 mg dospirinon. Super super tevreden over....droge mond weg na week slikken en geen warmte aanvallen opvliegers !!!! Maar nu helaas om economische reden in nederland uit handel genomen !!!! Er is geen ander alternatief met 1 mg estradiol erin.....als wel een te hoog dydrogestron erbij waar je weer extreem moe van wordt en[lees meer...] misselijk !!!

04-03-2021 | Vrouw | 48
Overgang
Ik ben extreem tevreden over het gebruik van de Angelique hormonen voor overgangsklachten ! 1 mg estradiol en 2 mg drospirenon. Geen rare bijwerkingen. Voel mij door de Angelique hormonen goed! Snap dus niet dat ze deze door economische redenen per juli 2021 eruit gaan halen. Raak ik toch wel van in paniek ! Want er is geen alternatief voor....niets precies de hoeveelheid [lees meer...]estradiol en drospirenon onder een andere merknaam. Hoop zo dat Angelique hormonen toch in Nederland blijven of terug komen ! Vroeger werdt gezegd dat je maar moest leven met overgangsklachten....maar het is niet niks en was enorm blij met de angelique. Daar zouden vrouwen vroeger ook veel baat bij gehad hebben. Heerlijk om geen opvliegers zweet aanvallen en stemmimgswisselingen door de overgang te hebben door 1 Angelique tabletje per dag in te nemen. Hoop dat Bayer fabrikant het leest en die tablet toch behoudt in Nederland. En het meer door huisarten wordt voor geschreven !

13-08-2016 | Vrouw | 48
Menopauze

14-08-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Helaas is dit product uit de handel en schreef miijn arts een ander middel voor (met een andere samenstelling) De overgangssymptomen kwamen echter met de nieuwe pil snel terug: koud zweet, veel wakker worden, nerveus, prikkelbaar...Symomen die erg gelijk lopen met stress. Gisteren terug naar artsenpraktijk ... die nieuwe pil bevatte geen drospirenon...Maw heb nu een pil ge[lees meer...]kregen met precies dezelfde samenstelling als Angelique : KLIMIDEX... Ik hoop dat ik snel terug mezelf ordt ,want ik voel me nu precies als in de menopauze...

02-07-2021 | Vrouw | 49
Overgang Nu verkrijgbaar als Klimedix Gideon Richter

19-03-2021 | Vrouw | 49
Overgang
Gewrichtsklachten over, veel beter doorslapen, geen opvliegers of rusteloosheid/ gejaagdheid meer, emotioneel stabiel, geen aambeien meer. Voor mij een wondermiddel. Ik ben tussen de gebruiksperiode 1x een half jaar gestopt, maar weer begonnen omdat de klachten weer sterk terug kwamen. Na 2 weken weer alles onder controle en stabiel. Voor mij een wondermiddel.

04-04-2018 | Vrouw | 49
Overgang
Nachtzweten, en veel stemmingswisselingen! Ik ben normaal super positief en zong de hele dag! Maar toen ik mij op mijn werk zo kwaad voelde, dat ik iemand wel wat aan kon doen, was de maat vol! 5 dagen na mijn eerste pil, voelde ik ineens de zon weer schijnen! Wat een verschil van leef kwaliteit!!

29-07-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Er is een middel in België (heb het vandaag met mijn Angeliq recept opgehaald in België) Klimedix van Gedeon Richter heeft dezelfde samenstelling: 1mg Estradiol/2mg Drospirenon als Angeliq en heeft niet die nare bijwerkingen. Helemaal hetzelfde alleen nog niet in Nederland Hoorde daar ook het gerucht dat Angeliq in oktober terugkomt maar mocht dat niet waar zijn dan is Kli[lees meer...]medix het alternatief. Hoop dat dit helpt

10-12-2019 | Vrouw | 52
Overgang
Bij gebruik van Angeliq heb ik doorlopend bloedverlies. Heeft iemand anders hetzelfde gehad? Met andere woorden: houdt het op? Het staat overal aangegeven maar ik begin het mij af te vragen ;)

22-08-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Ik slik Angelique nu ruim 3 maanden en ben erg tevreden. Geen opvliegers meer!

05-12-2012 | Vrouw | 52
Overgang
Binnen 1 maand geen opvliegers meer, wel na 3 weken doorbraakbloeding maar verwaarloosbaar tov de werking.

28-04-2021 | Vrouw | 55
Overgang
Ik was 43 toen ik in de overgang kwam. Ik had last van mijn gewrichten en stemmingen. Voelde me diep ongelukkig en niet mezelf. Na 3 maanden Angeliq had ik nergens meer last van. Ik ging 1x per jaar op controle in het ziekenhuis, overgangspoli te Drachten. Een hele goede begeleiding en super fijne afdeling. Ik ga nu stoppen na 11 jaar omdat het niet meer te verkrijgen is[lees meer...]. Anders had ik het nog 1,5 gebruikt.

17-11-2020 | Vrouw | 57
Overgang
Ik ben overgestapt van duavive naar angeliq vanwege niet meer verkrijgbaar zijn van duavive. Sindsdien last van spierpijnen en algehele malaise. Volgens de overgangsverpkeegkundige kan het daar van komen. Zij raadt aan om toch duavive weer te starten. Moet uit het buitenland komen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (578) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum