Ervaringen met Diane-35

cyproteron / ethinylestradiol

12-08-2019 | Vrouw | 60
Acne/puistjes
Ik slik de Diane 35 al bijna 30 jaar en heb er nooit last van gehad. Acne ging er keurig mee weg en slikte hem 6 maanden achter elkaar en dan 1 stopweek. Op het moment van de stopweek altijd mega migraine vandaar het doorslikken. Nu ben ik bijna 60, dacht ik stop er nu voor altijd mee, maar nu al 10 dagen zware migraine en ben in staat hem weer in te van nemen, want voel [lees meer...]me doodziek hiervan. Huisarts weet geen alternatief, ja fysio of dagboek bijhouden. Volgens mij weet ze het zelf allemaal niet zo goed. Echt een doffe ellende!

22-11-2022 | Vrouw | 57
Acne/puistjes
Ik neem de Dianepil sinds mijn 19de. Ben enkel gestopt voor mijn drie zwangerschappen, intussen ben ik 57. Voor mij zeer doeltreffend tegen acne en lichte overbeharing. Mijn haar was mooi en vol en glansde, mijn huid effen, zonder puistjes, mijn borsten iets groter en daar was ik blij mee gezien kleine cup A. Enige nadeel was enkele dagen hoofdpijn in de stopweek (ik n[lees meer...]am ze drie maand door, dus maar om de drie maand hoofdpijn. Nu gestopt op advies van gynaecoloog. Ik neem nu Progynova en Progebel. Heb terug acne, grovere poriën, haaruitval en haartjes waar ik ze niet wil. Ik overweeg opnieuw te starten met Diane, voelde me veel beter over heel de lijn. Iemand van mijn leeftijd die hier ervaringen mee heeft, met de Diane pil te blijven nemen, ook na de menopauze?

16-12-2017 | Vrouw | 45
Acne/puistjes
Ik zie de inname van de Diane 35 pil als de FOUT van mijn leven, heb hier veel spijt van. Elk jaar ging mijn energie meer en meer achteruit, ik leerde minder goed, sportte minder en minder...voelde me minder goed...gevoelens werden afgevlakt....ik heb die ongeveer 12jaar genomen vanaf mijn 19e en op het laatste kon ik niet meer tot op het einde van de straat wandelen.Ik d[lees meer...]acht dat ik chronisch vermoeid was maar het kwam door de Diane 35 pil. Toen ik ermee stopte is mijn energie stillaan teruggekomen maar nu sukkel ik serieus met mijn darmen omdat ik die 12 jaar vertraagd heb.En ik heb maanden aan een stuk afkickverschijnselen gehad, hartkloppingen, ziek gevoel..... Het is echt chemische rommel, een mens is best puur natuur....ok het helpt tegen puistjes ...maar liever puistjes en gezond dan geen puistjes en ongezond....als ik kon terug gaan ik nam dit nooit meer in!!

22-11-2019 | Vrouw | 44
Acne/puistjes
Deze pil heeft mijn leven gered!!! Sinds mijn 11e jad/heb ik zeer ernstige acne en was hierdoor vooral op mn 15e zeer depressief. Eindelijk mocht ik op mn 16e aan de diane pil. De acne ging weg en ik voelde me stukke beter! Maar goed ook want ik overwoog destijds serieus om een einde aan mijn leven te maken. Als ik de diane pil niet had gekregen had ik dat zeer waarschijn[lees meer...]lijk ook gedaan. Nu ben ik 44. Ik heb enkele keren geprobeerd te stoppen met de diane (lees: de goedkopere variant), maar de acne kwam in alle hevigheid terug. Een keer moest ik aan de Roacutane omdat de pil alleen het niet aankon. de andere keer heb ik eerst een lichtere pil geprobeerd, geen enkel succes dus in overleg met de huisarts weer terug naar de diane. Toch maar doorslikken dus, dan maar risico op een embolie. Beter dan zwaar depressief en al dood op je 16e!!! Mijn huisarts zegt trouwens: het Grootste risico op een embolie etc heb je als je zwanger bent, dus als ze de diane gaan verbieden, zou er eigenlijk ook niemand meer zwanger mogen worden 🙂 . Uiteraard wel goede voorlichting en alleen voorschrijven bij ernstige gevallen (psychisch en of lichamelijk).

21-05-2019 | Vrouw | 43
Acne/puistjes
Ik gebruik deze pil al zeker 22 jaar en nu willen ze dat ik stop ivm meer kans op trombose maar ik ben bang dat als ik stop nog meer migraine kryg omdat ik in deze 22 jaar al geprobeerd heb met een andere pil en medicatie puur mannelyke hormonen dus ik zal een gesprek aan moeten gasn wat het beste is graag iemand tips wat ik het beste kan doen dankje

12-09-2019 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Heeft u nu meer rimpels als anderen van de diane 35 pil of valt dat mee ? Ik vraag het mij af omdat u al in de overgang geweest bent en nogsteeds die pil slikt. Ik ben zelf 41 jaar en wil hem ook gaan gebruiken inverband met acne.

28-09-2017 | Vrouw | 41
Acne/puistjes
Vanaf mijn 14de jaar (inmiddels 41 jaar)slikte ik de diana35 dit vanwege mijn acne. Deze pil werkte super...de acne werd al na 3 maanden minder. Toen ik een jaar of 25 was kreeg ik longembolie, dit kwam door het gebruik van Diana 35. Dit heeft veel invloed op mijn leven gehad oa zoeken naar alternatief....gelukkig kwam toendertijd de Mirena spiraal op de markt. Verder heb [lees meer...]ik 3 weken in het xiekenhuis gelegen en heb 9 maanden bloedverdunners geslikt.

02-05-2019 | Vrouw | 35
Acne/puistjes
Neem geen risico. Ik ben erg ziek geworden van deze pil en heb chronische klachten eraan over gehouden. Het had wel effect op mijn acne probleem. Ik was helaas niet tijdig mee gestopt. Ondanks vele bezoeken aan de huisarts, is de link nooit gelegd met deze pil. De klachten ontstonden 6 mnd na gebruik geleidelijk aan. Toen ik stopte verbeterde mijn klachten van depressie,[lees meer...] maar ik ben nooit meer de oude geworden. Ik heb chronische darmproblemen, vermoeidheidsklachten en neurologische klachten eraan overgehouden, terwijl ik voor het gebruiken van de pil een gezond mens was. Ik heb tot de dag van vandaag erg veel spijt van het gebruik van diana pil en ik snap niet waarom er hier in NL nog geen verbod komt op deze pil.

05-10-2023 | Vrouw | 34
Acne/puistjes
Ik ben heel blij om dit te lezen. Ik neem al mijn pil van mijn 17 tot mijn 33 jaar . Recent gestopt met het nemen van de Daphne pil omdat Ik overtuigd was dat dit niet gezond is maar ik voel me slecht in mijn vel . Ik ben 34 en heb opnieuw acne in het gezicht (vooral op mijn kin) en op mijn rug . Ik ben ook zwaarder dan voordien. Ik voel me heel slecht waardoor ik terug wi[lees meer...]l de pil gaan nemen …. :-(

15-11-2020 | Vrouw | 34
cyproteron / ethinylestradiol (0)
Acne/puistjes
Deze pil genomen van mijn 17 tot 25 (8 jaar). Elke maand zware hoofdpijn tijdens stopweek. Ook had ik erg droge huid, acne was wel weg maar over de rest van mijn lichaam zeer droge jeukerige bultjes. Ook zeer droog downunder en pijn bij het vrijen... dit heeft mij veel relatieproblemen bezorgd. Gestopt dus met deze pil en elke vorm van synthetische hormonen. Intussen heb i[lees meer...]k 2 gezonde kinderen van 1 en 3 jaar. ik was bij mijn 1e kindje 3 jaar pilvrij en ik heb nooit geen pil meer genomen. Hoofdpijn heb ik nu veeeel minder, quasi nooit meer! Acne is teruggekomen na het stoppen maar is wel verbeterd sinds 2 zwangerschappen. Enige waar ik nu mee worstel is extreem uitgedund haar. Ik vraag me af of er een verband kan zijn met mijn vroegere Diane 35 gebruik...?

21-05-2023 | Vrouw | 30
Acne/puistjes
Ik heb de Diane 35 ongeveer 15 jaar geslikt met een tussenpozen i.v.m. tussentijds bloedverlies. Na vele onderzoeken is er onlangs uitgekomen dat ik PCOS heb. Nu zijn we zoekende in welke anticonceptie dan geen bloedverlies veroorzaakt. De acne is door het gebruik van de microgynon terug gekomen. Als het aan mij ligt ga ik weer terug naar de Diane. Alle anticonceptie heeft[lees meer...] als bijwerking bloedverlies.

19-10-2023 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de merkloze variant van de Diane pil ongeveer 12 jaar geslikt (vanaf mij 16e). Ik ben er toen mee begonnen omdat ik erge last kreeg van acné. Verder vond ik het een mooie oplossing, omdat het direct als anticonceptie werkt. De acné verdween als sneeuw voor de zon. Ik heb de pil dan ook jarenlang met plezier genomen. Toen de pil negatief in het nieuws kwam ging i[lees meer...]k me wat zorgen maken. Ik ben er toen niet direct mee gestopt. Met de jaren kreeg ik er wat vage klachten bij. Vaak pijnlijke borsten, neerslachtig gevoel en geen libido. De reden dat ik niet durfde te stoppen was omdat ik bang was dat de acné weer terug zou komen. Ik heb zo'n beetje alle horrorverhalen gelezen over het stoppen met de Diane pil. Nu ik zo'n 1,5 jaar geleden zelf gestopt ben wilde ik dit graag delen. Mijn ervaring met het stoppen is zowel positief als negatief. Ik ben ontzettend blij dat ik gestopt ben, maar helaas is de acné wel terug. Mijn libido is terug en ik voel me een stuk beter en meer mezelf. Na het stoppen merkte ik wel dat mijn haar wat dunner en sneller vet werd. Dit is na een paar maanden vanzelf gestopt. De acné kwam na een paar maanden weer terug. Dit is gelukkig goed onder controle te houden met peelings en opletten op suikerinname etc. Mijn menstruatie kwam direct de eerste maand weer opgang en is sindsdien regelmatig geweest. Ik mis af en toe mijn mooie huid wel, maar ik zou de Diane pil nooit meer willen nemen.

22-11-2017 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ik heb de Diane-35 ( het originele merk) ongeveer 10 jaar gebruikt vanwege acne. Ik kreeg deze pil voorgeschreven door een plastische chirurg. Ongeveer 6 maanden na gebruik had ik minder last van acne en de productie van talg op mijn gezicht was ook verminderd. Maar het is vooral de combinatie van huidtherapie (acnebehandelingen), kwalitatieve huidverzorgingsproducten en d[lees meer...]eze pil welke mijn acneproblemen onder controle heeft gehouden. Mijn menstruatie is ook minder hevig en ik menstrueer 4 dagen ipv 7 dagen. Door deze pil ben ik wel direct aangekomen, omdat mijn eetlust enorm is toegenomen. Tevens houd ik veel vocht was. In de loop der jaren kreeg ik ook andere bijwerkingen, zoals pijnlijke tepels, cysten in de borsten, prikkelbaarheid, vermoeidheid, zeer droge huid, migraine en misselijkheid. Toen mijn gewicht abnormaal bleef stijgen (ik sport regelmatig en ik let op mijn eten), nam ik de beslissing om met de Diane te stoppen. Ik ben nu in overleg met mijn huisarts overgestapt op Yasmin. Het is te vroeg om mijn mening over Yasmin te geven. Houd dus rekening mee dat de Diane een zware pil is die een enorm impact op je gezondheid kan hebben. Wanneer je deze pil gebruikt, houd je lichaam goed in de gaten en bij enige verandering trek dan aan de bel. Ik had namelijk veel eerder op de symptomen moeten letten.

01-02-2022 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb deze pil van mijn 16e tot 27e geslikt, met een pauze van 8 maanden toen ik 21 was. De pil werkte voor mij fantastisch: prachtige huid, minder beharing en geen last van mijn menstruatie. Op mijn 21e ben ik gestopt, maar na een maand of 4 werd mijn huid weer heel slecht. Toen microgynon en yasmin geprobeerd, maar daar werd ik echt labiel van, huilde echt om niets. [lees meer...] Dus weer terug naar de Diane (wel merkloos ondertussen, denk dat ik wel 5 soorten heb gehad, maar dat maakte weinig verschil). Deze werkte weer heel goed. De enige bijwerking is een laag libido. In de tijd dat ik geen Diane slikte had ik echt veel meer zin. Nu kom ik met veel moeite wel klaar, maar echt zin of genieten is het niet. Daarom nu besloten te stoppen en een mirena-spiraal te nemen. Ik vind het wel heel spannend met mijn huid, de puisten triggeren echt een heel grote onzekerheid, maar ga het toch proberen. Verder kan ik iedereen aanraden te stoppen met melkproducten (melk, kaas, yoghurt, room, weipoeder), dat maakt zoveel verschil voor de huid en is voor mij dé reden om het nu aan te durven! Ook retinol (vitamine A, ik heb 0,5% van The Ordinary) kan ik aanraden. Dat bevat dezelfde werkzame stof als roacutane, maar dan minder heftig. Voor iedereen die wil stoppen met de pil: succes, you can do it!

27-11-2022 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
10 jaar deze pil geslikt, en ik raad hem voor iedereen aan. Ik ben in 2015 een keer gestopt, toen kwam alle acne weer terug. Nu vanwege kinderwens gestopt, en het is weer compleet terug zoals vroeger. Gelukkig ben ik wel snel zwanger geraakt na het stoppen met de pil(4e maand). Nu erg vette huid en onregelmatige huid. Veel kleine bultjes en onderhuidse witte bultjes. Van d[lees meer...]e huisarts antibiotica lotion gekregen maar ook dit helpt niet volledig. Als ik bevallen ben ga ik meteen weer terug.

01-02-2019 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Ik heb de diane pil ongeveer 10 jaar gebruikt (15 tm 24) . In eerste instantie werd deze voor acne voorgeschreven, en het is nooit in me opgekomen om ernee te stoppen. Jarenlang ontzettend veel klachten gehad vooral van mijn darmen, ik dacht dat diabetes 1 de oorzaak was, maar na het stoppen met de pil, nu bijna twee jaar geleden zijn een groot deel van mijn klachten ver[lees meer...]dwenen. Ook voel ik me mentaal beter. Ik heb eerst drie maanden haaruitval gehad en mijn huid is ook erg onrustig geweest en dat is nu na twee jaar beter. Wel heb ik nog steeds folliculitus op mijn rug maar deze pil nooit meer voor mij!!