Ervaringen met Femoston continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

06-12-2013 | Vrouw | 58
Overgang
Helaas heb ik elke dag last van vaignale afscheiding, die de kleur van " oud" bloed heeft, met soms kleine klontertjes. Volgens de huisarts is dit niet ongewoon, maar dient het wel na enkele maanden te stoppen.... Ik vind het erg lastig, maar het feit dat ik geen enkele opvlieger meer heb weerhoudt me ervan met het medicijn te stoppen. Ik heb er nog niets van gelezen op [lees meer...]de diverse sites. Ben ik dan zo uitzonderlijk?

17-08-2013 | Man | 57
Overgang
op mijn 53e ben ik met de pil gestopt, na 3 maanden had ik zoveel klachten dat ik naar een gynaecolaag werd doorverwezen. De klachten waren heel erg.Stijfheid in de gewrichten zo hevig dat ik moeite had met opstaan, lopen, in en uitstappen van de auto, trap lopen, elke handeling deed pijn en niet zo"n beetje ook. Emotioneel een wrak, en ik was boos op iedereen. Aangezien i[lees meer...]k me zelf niet meer herkende heb ik hulp gezocht. Mijn eerste bezoek bij deze gynaecoloog heeft niet de oplossing gebracht en ben toen uit onmacht want zo kon ik niet meer verder aan de pil gegaan die ik om de dag innam. Mijn klachten waren binnen 3 weken verdwenen. Nu op mijn 57e vond ik het wel welletjes en ben hiermee gestopt. Binnen 2 maanden kwamen alle klachten weer terug en kreeg ik Femoston voor geschreven.Wat een opluchting alle hevige klachten verdwenen ...maar ik ben nu al 2x ongesteld geweest... met alle bijverschijnselen erbij, dus eerst chagerijnig dan buik en rugpijn en nu ben ik alweer 2 dagen ongesteld. NU vraag ik me af had ik niet betermet mijn pil door kunnen gaan en dan om de dag? Voor mij overigens ook voor deze gynaecoloog is het helder dat de kwaliteit van leven op dit moment zonder hormonen niet gaat ...laat staan werken, werk meer dan 36 uur in een leidinggevende functie en kan niet als een wrak ...wat ik zonder deze hormonen ben aan het werk. Maar om nu weer 1x per maand ongesteld te moeten worden? aan de andere kant weegt dit niet op tegen het leven zonder homonen op dit moment. Ik ga me eens goed verdiepen in de voor en tegens..

04-08-2013 | Vrouw | 63

04-03-2013 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu
Heb Femoston ongeveer 10 maanden mogen gebruiken, i.v.m. onrust en opvliegers 's nachts en veel last van hoofdpijnen.. Ik kwam niet meer aan mijn slaap toe en was erg vermoeid. Nadeel is dat ik weer ongesteld werd. De tweede keer zo heftig, dat ik de arts heb gebeld of dit normaal was. Een aantal dagen moeten stoppen tot de bloeding over was. Ik merkte de laatste maanden[lees meer...] van het gebruik dat de effectiviteit wat afnam. Mocht het niet zo lang gebruiken i.v.m. gevaar op kanker. Al na 3 dagen na het stoppen kwamen de klachten terug. Heb nu Livial gekregen, maar ben daar niet zo tevreden over.

22-02-2013 | Vrouw | 65
estradiol / dydrogesteron continu
Na de geboorte van 2 kinderen hormonen (oa microgynon)geslikt. Rond 40 jaar kwam ik in de overgang, sindsdien bijna onafgebroken (af en toe paar mnd zonder pil) aan de hormonen, nu al jaren femoston continu, waarbij ik na jaren elke dag, op n gegeven moment 2 dagen slikte en 1 dag niet( besproken met Gyn.). Sinds kort gebruik ik de lichtste dosering femoston en nu wel weer[lees meer...] elke dag. Verder wordt ik regelmatig gecontroleerd. Nu een week griep (alleen verhoging)(geen griepinjectie..)veel spierpijnen all over en heviger dan ik normaal ken, het lijken de aanhechting's spieren van armen en schouderbladen en nu ook linker been. Vandaar dat ik even op deze site terecht kwam. Femoston helpt juist in deze zou je zeggen... Enfin ik ben redelijk sportief ( hardlopen, schaatsen etc) dus ws omdat ik nu al een week niet kan sporten zou dat ook de reden kunnen zijn. Gewoon geduldig zijn denk ik. En die Femoston heeft mij so far heel goed gedaan. Ben dit jaar 65...

15-01-2023 | Vrouw | 58
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Minder opvliegers , wel haaruitval .gevoelige borsten en buik.

25-09-2022 | Vrouw | 57
Overgang
Al 4,5 jaar in de overgang. Veel opvliegers en vanaf begin dit jaar niet fatsoenlijk meer geslapen. Veel moe, pijnlijke gewrichten, droge ogen. Eerste week van gebruik nog niet veel verandering. Na 2 weken kon ik eindelijk weer eens een nacht doorslapen en ik heb geen opvliegers meer. Na 4 weken gebruik spontaan zeer heftige bloedingen met buikpijn en rugpijn.

14-11-2021 | Vrouw | 51
Overgang
Na een aantal jaren voor mij acceptabele overgangsklachten veranderde dit. Van 1a 2 nachten minder goed slapen naar 4a 5 nachten. Ook kreeg ik flinke stemmingswisselingen, concentratie problemen, een soort mist in mijn hoofd. Ik kende mezelf niet meer terug. Dat veranderde toen ik op advies van de overgangsconsulente i.o.m HA Femoston 1/5 ging gebruiken. Ik sliep weer bet[lees meer...]er op een enkele slechte nacht na, stemming verbeterde. Na 3 maanden ontstond er licht vaginaal bloedverlies, dit kwam steeds vaker en heviger voor. Na 4 maanden keerden klachten waar ik het voor ging gebruiken terug. Dat icm bloedverlies maakte dat ik besloot te stoppen met Femoston. Voor het bloedverlies moest ik onderzoek laten doen, behalve stress geen afwijkingen. Na het stoppen met Femoston stopte ook het bloedverlies en bleven klachten redelijk stabiel.

02-04-2021 | Vrouw | 44
Premature menopauze
hallo ik neem dit middel nu bijna 2 jaar, maar sinds kort heb ik last van bijwerkingen: jeuk vooral, soms wat misselijk en behoorlijk hoofdpijn, de jeuk duurt soms enkele uren. zijn er nog vrouwen die na een tijdje meer bijwerkingen kregen? (nu ben ik wel lactose-intolerant en kan niet tegen koemelk, en er zit wel lactosemonohydraat in, heb ik nu achterhaald) ik ben [lees meer...]er jong mee begonnen (42-43) dus wel zinvol om te weten...

29-08-2019 | Vrouw | 44
Osteoporose/botontkalking
ik ben 20/8/2019(vorige week) begonnen met het medicijn. Sinds mijn puberteit al een eetstoornis met ondergewicht en al jaren geen menstruatie meer. waardoor mijn lichaam al die jaren een dramatisch tekort aan hormonen had Nu zware osteoporose op mijn 44e jaar en na allerlei onderzoeken in het Erasmus door de professor gynaecologie deze medicatie voorgeschreven gekregen o[lees meer...]m de osteoporose te stabiliseren. Hij zei dat ik er minimaal 5 kg van ga aankomen. Ben erg huiverig voor de bijwerkingen, vooral de migraine en het toenemen in gewicht. Heeft iemand ervaringen met het medicijn en kunt u mij vertellen of u last heeft van deze bijwerkingen of juist niet?

09-04-2019 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik zit nu in week 5 van femoston 1 /10. Vanaf week 2 geen opvliegers meer en slaap een stuk beter. Maar ik heb wel hevige hoofdpijn en buikkramp. Mijn buik voelt constant alsof je net voor een menstruatie zit, opgeblazen. Wie herkend dit? Ik twijfel of er mee door zal gaan, men zegt dat de bijwerkingen met 2 a 3 maanden verminderen....

06-03-2017 | Vrouw | 51
Stemmingswisselingen
Ik ben nu 14 dagen bezig en misschien is dat nog veel te vroeg voor een oordeel. Ik heb constant het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Buikpijn. Ik heb een migraine aanval gehad waar ik al bijna 11 maanden vanaf was. Ik hou vocht vast. Voel me vreselijk opgeblazen. Slaap nog steeds slecht wel 4 a 5 keer wakker per nacht. Ik kijk het nog even aan en hoop ook al die posi[lees meer...]tieve verhalen mee te maken.

25-06-2016 | Vrouw | 50
estradiol / dydrogesteron continu (1)
Braken
veel last van opvliegers , nachtzweten slik nu 18 dagen femoston maar wordt met de dag moeier en moeier kan mijn benen bijna niet meer bewegen van vermoeidheid als ik moet bukken , heb ik problemen met omhoog te komen de overgangsklachten zijn weg maar er zijn andere klachten revoir schijn gekomen voel me een oude vrouw nu

20-05-2016 | Vrouw | 52
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Ik ben sinds 6 mei, nu 2 weken dus, begonnen met Femoston Continu 0,5/2,5. Helaas loop ik al een tijdje te klooien en heb nu al mijn hoop hierop gezet. Ik had de prikpil en die had op 20 mei opnieuw gezet moet worden, maar daar ben ik mee gestopt. Dus niet alles was uit mijn lijf. Daarnaast gebruik ik Paroxetine. Afin, mijn hormoonbalans is een warboel. Nu heb ik last van [lees meer...]bijwerkingen, nog steeds nachtzweten, slecht slapen en voel me somber. Hoe lang zal dat duren? Ik heb zulke goede verhalen gelezen en ik kijk er verschrikkelijk naar uit om me gewoon weer lekker te voelen. De bijwerkingen zouden na enkele weken moeten verdwijnen, dus ik wil nog even volhouden. Wie stelt me gerust? Uiteraard deel ik mijn ervaringen later nog een keer. Thanks.

12-12-2013 | Vrouw | 43
Vervroegde menopauze
Vanaf mijn 38e is mijn menstruatie gestopt en bleek dat ik al in de postmenopauze zat. Ik heb dit medicijn het eerste jaar af en aan gebruikt omdat ik als bijwerking nervositeit heb, hier had ik al last van maar heb het idee dat het door dit medicijn erger wordt. Ook heb ik het idee dat ik verstrooider word door dit medicijn. Toch heb ik het sinds de laatste twee enhalf ja[lees meer...]ar wel ononderbroken gebruikt omdat ik inzag dat het toch wel nodig is omdat ik ook al ernstige osteoporose heb voor mijn leeftijd en de overgangsklachten die ik had, vooral droge ogen en huid, stijve gewrichten zijn zo goed als over. Dus ik zet denk ik toch nog maar even door tot m,n 50e. Om door te gaan met de femoston tot m'n 50e heeft m'n huisarts me aangeraden i.v.m. de osteoporose en hij zei dat het hartklachten kan voorkomen.

30-08-2023 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Jaar geleden corona gekregen.en corona inentingen gehad die zelfde periode .kreeg daarna allerlei huidaandoeningen branderig gevoel in huid met name aan neus en rode branderige oren.jeuk in nek kleine blaasjes. Rosacea etc.naar 2 verschillende dermatologen geweest zalfjes gekregen niets hielp.scan van neus laten maken niets te zien.op advies van mijn eigen huisarts met[lees meer...] femoston continu begonnen hij dacht nml dat t ook iets hormonaals kon zijn.2 maanden niet lekker hier van geweest zwaar vermoeid,hoofdpijn. duizelig en gevoelige borsten en weer wat ongesteld.terwijl ik dat al 5 jaar niet meer was.maar de branderige huid en rode pijnlijke rode oren sie soms wel uren aan houden en de jeuk waren wel weg gelukkig.3 de maand van inname voelde ik me goed ik kon de wereld weer aan.was weer vrolijk etc.nu ben ik 3 maanden ongeveer verder en t lijkt wel of ik een terugval heb.weer zo moe hoofdpijnen zeer duizelig,en buikpijn met bloedingen. Humeurig en weer zon knijpend gevoel in mijn benen.naar gynecoloog door verwezen die mij aanraadde direct te stoppen.nu ben ik zo bang dat als ik stop mijn huidaandoeningen weet terug komen,en weet niet wat te doen.lees veel verhalen van mensen met terug val.kan iemand mij vertellen hoe dat gaat als je wel doorzet met t stoppen met deze pil.daar ben ik echt reuze benieuwd naar?.ik kreeg ook haaruitval denk ik van deze pil,wat gebeurd er als ik gelijk stop.word t dan niet erger weer de haar uitval kan iemand mij dat vertellen ook.ik wil af vd vervelende bijwerkingen maar wil ook niet terug naar de tijd van branderig gevoel in mijn lichaam en jeuk etc.daar werd ik nml ook gek van.