Overgang (64 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

Diane-35 (201 meningen)
Femoston (147 meningen)
Angeliq (27 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (11 meningen)

04-03-2013 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu
Heb Femoston ongeveer 10 maanden mogen gebruiken, i.v.m. onrust en opvliegers 's nachts en veel last van hoofdpijnen.. Ik kwam niet meer aan mijn slaap toe en was erg vermoeid. Nadeel is dat ik weer ongesteld werd. De tweede keer zo heftig, dat ik de arts heb gebeld of dit normaal was. Een aantal dagen moeten stoppen tot de bloeding over was. Ik merkte de laatste maanden[lees meer...] van het gebruik dat de effectiviteit wat afnam. Mocht het niet zo lang gebruiken i.v.m. gevaar op kanker. Al na 3 dagen na het stoppen kwamen de klachten terug. Heb nu Livial gekregen, maar ben daar niet zo tevreden over.

22-02-2013 | Vrouw | 65
estradiol / dydrogesteron continu
Na de geboorte van 2 kinderen hormonen (oa microgynon)geslikt. Rond 40 jaar kwam ik in de overgang, sindsdien bijna onafgebroken (af en toe paar mnd zonder pil) aan de hormonen, nu al jaren femoston continu, waarbij ik na jaren elke dag, op n gegeven moment 2 dagen slikte en 1 dag niet( besproken met Gyn.). Sinds kort gebruik ik de lichtste dosering femoston en nu wel weer[lees meer...] elke dag. Verder wordt ik regelmatig gecontroleerd. Nu een week griep (alleen verhoging)(geen griepinjectie..)veel spierpijnen all over en heviger dan ik normaal ken, het lijken de aanhechting's spieren van armen en schouderbladen en nu ook linker been. Vandaar dat ik even op deze site terecht kwam. Femoston helpt juist in deze zou je zeggen... Enfin ik ben redelijk sportief ( hardlopen, schaatsen etc) dus ws omdat ik nu al een week niet kan sporten zou dat ook de reden kunnen zijn. Gewoon geduldig zijn denk ik. En die Femoston heeft mij so far heel goed gedaan. Ben dit jaar 65...

15-06-2011 | Vrouw | 53
Overgangsverschijnselen
ik werd er vrij zwaar van en had werd weer ongesteld hoewel dat officieel niet zou kunnen

10-07-2010 | Vrouw

15-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten

02-12-2009 | Vrouw
Opvliegers
Na veel last van opvliegers te hebben gehad. Waar ik gek van werd. Ben ik na overleg met de huisarts Femoston gaan gebruiken. En ik moet zeggen met heel veel succes. Het leven is er een stuk aangenamer door geworden en ik heb totaal geen last meer van opvliegers.

13-01-2017 | Man | 55
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Mijn menstruatie is ineens gestopt op mijn 49e en 3 jaar later begon ik aan te komen en kreeg ik opvliegers. De opvliegers ‘s nachts waren zeer hevig, mijn lijf stond in felle brand zonder te zweten. Ik was een wrak, herkende mezelf niet meer. Ik kwam aan en had geen taille meer en mijn borsten groeide ook 70J!!!! Ik dacht echt dat mijn vrouwelijkheid over was totdat ik h[lees meer...]oorde van mijn werkgever dat er overgangsconsulentes waren die mij kon helpen. Zij heeft de menopauze aan mijn uitgelegd en wat het met je lichaam doet. Wat fijn en verhelderend was dat!!! Met haar advies heb ik een ander voedingspatroon gevolgd en gebruikte Dr. Vogels Kelpasan voor mijn schildklier. En een recept voor Femostan 1,0 mg. Na 2 weken merkte ik dat ik nog meer neerslachtig werd. Ipv boos zijn was ik verdrietig en wilde gewoon janken van ellende. Zij adviseerde om 0,5 mg te gaan slikken omdat ik “tenger” was. En dat was de truc! Na een tijd was ik afgevallen en voelde ik weer lekker in mijn vel en ik ging vrolijk verder met mijn leven. Ik heb verder geen bijwerkingen gehad! Na 2 jaar slikken ben ik gestopt zoals afgesproken, maar na 3 maanden voel ik me langzaam weer bar en boos. Ik krijg nu hete en koude opvliegers en ik ben zeer gevoelig en neerslachtig. Verschrikkelijk! Volgende week heb ik en afspraak bij de overgangsconsultente om te informeren over een plantaardig hormoon. Want ik kan niet verder zo met mijn werk, hobby, kinderen en man.

17-08-2013 | Man | 57
Overgang
op mijn 53e ben ik met de pil gestopt, na 3 maanden had ik zoveel klachten dat ik naar een gynaecolaag werd doorverwezen. De klachten waren heel erg.Stijfheid in de gewrichten zo hevig dat ik moeite had met opstaan, lopen, in en uitstappen van de auto, trap lopen, elke handeling deed pijn en niet zo"n beetje ook. Emotioneel een wrak, en ik was boos op iedereen. Aangezien i[lees meer...]k me zelf niet meer herkende heb ik hulp gezocht. Mijn eerste bezoek bij deze gynaecoloog heeft niet de oplossing gebracht en ben toen uit onmacht want zo kon ik niet meer verder aan de pil gegaan die ik om de dag innam. Mijn klachten waren binnen 3 weken verdwenen. Nu op mijn 57e vond ik het wel welletjes en ben hiermee gestopt. Binnen 2 maanden kwamen alle klachten weer terug en kreeg ik Femoston voor geschreven.Wat een opluchting alle hevige klachten verdwenen ...maar ik ben nu al 2x ongesteld geweest... met alle bijverschijnselen erbij, dus eerst chagerijnig dan buik en rugpijn en nu ben ik alweer 2 dagen ongesteld. NU vraag ik me af had ik niet betermet mijn pil door kunnen gaan en dan om de dag? Voor mij overigens ook voor deze gynaecoloog is het helder dat de kwaliteit van leven op dit moment zonder hormonen niet gaat ...laat staan werken, werk meer dan 36 uur in een leidinggevende functie en kan niet als een wrak ...wat ik zonder deze hormonen ben aan het werk. Maar om nu weer 1x per maand ongesteld te moeten worden? aan de andere kant weegt dit niet op tegen het leven zonder homonen op dit moment. Ik ga me eens goed verdiepen in de voor en tegens..

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum