Ervaringen met Femoston continu

estradiol / dydrogesteron continu

Overgang (87 meningen)
Premature menopauze (6 meningen)

Diane-35 (211 meningen)
Femoston (186 meningen)
Angeliq (34 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (13 meningen)

06-12-2019 | Vrouw | 63
Overgang
Ik heb GEEN bijwerkingen en die zijn ook NIET ernstig (immers niet aanwezig). Dat kan ik helaas niet goed invullen. Web-designer, dit kan beter! Slecht slapen, verstoorde temperatuurregulatie (opvliegers). Toen ik op mijn 56e in de overgang kwam kreeg ik hiermee te maken. Ik ben gestart met HRT, en dat werkt prima. Af en toe een week ingebouwd om na te gaan hoe het zond[lees meer...]er medicijn gaat. Tot nu toe in overleg met arts steeds besloten om door te gaan. Ik ben zelf erg benieuwd wat vrouwelijke artsen voor zichzelf kiezen.

02-12-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
In aanvulling op mijn schrijven over uit het niets totaal de weg kwijt zijn en gebruik femoston .Helaas is door de aanhoudende keel spanningsklachten het mij niet gelukt antidepressivia af te bouwen .Wel merk ik dat de femoston mij mentaal wel rustiger heeft gemaakt , dus verwacht ook dat als ik van die gekke keel klachten afkom ik met femoston zeker goed geholpen zou zij[lees meer...]n.

24-10-2019 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Uit het niets belande ik in een depressie , herkende mezelf niet meer , paniekaanvallen , keelklachten waarvan ik dacht dat het wel eens helemaal mis kon zijn , oorpijn en nog veel meer klachten , ik kon niet meer werken .Kreeg anti depressivia met heel veel bijwerkingen.Opeens na een huil dag was ik zo klaar dat ik terug naar de huisarts ging en vroeg is dit geen overgan[lees meer...]g , en kan ik hormoontherapie doen.Gelukkig wilde de huisarts hier in mee , nu naar 3 dagen voel ik me al een heel ander mens , word nog wel wakker van de opvliegers maar mentaal een wereld van verschil al.Hopelijk zet dit zich voort en kan de anti depressivia afgebouwt en blijkt het de hormonen te zijn .

29-07-2019 | Vrouw | 63
Overgang
Gebruik femoston continu inmiddels al vele jaren...naar volledige tevredenheid ...bijna al mijn overgangs klachten waren als sneeuw voor de zon verdwenen, alleen van slapeloosheid daar heb ik nog wel wat last van . Op mijn 50 e moest ik plotseling stoppen van mijn huisarts , hij vond dat ik deze pil al lang genoeg geslikt had...van de een op andere dag dus gestopt. Toen b[lees meer...]egon de ellende...ik kreeg naast alle overgangsverschijnselen ook een burnout, heel hevige paniekaanvallen en ben 5 jaar lang zwaar depresief geweest! Nu gebeurde er in die tijd heel veel tegelijk...ik verloor in een paar weken tijd veel dierbaren, mijn zoon had net een huis gekocht en raakte zonder werk ...toen ook mijn vader kwam te overlijden na een kort ziekbed en mijn liefste hond...was ik totaal gebroken...als je dan ook nog met zo’n enorme en plotselinge hormoonval te maken krijgt ...vind ik het ( inmiddels) meer verwonderlijk dat alles toen zo mis ging. Door veel te lezen ben ik tot voor mij zeer heldere inzichten gekomen...het plotseling stoppen van hormonen dat kan gewoonweg niet ....niet zonder gevolgen. Heb daarom weer om de pil gevraagd ...en slikte deze een 3 tal maanden, om de dag (omdat ik dacht dat dit beter zou zijn ...) maar dat werkte niet. ...Na uitgebreid gesprek met ( inmiddels een vrouwelijke! ) arts kwam zij met de conclusie, je moet het wel elke dag slikken anders heb je er geen baat bij... Dus daarmee begonnen. Toen ging er een nieuwe wereld voor mij open ...99 % van ALLE klachten verdwenen . Ik kon weer kleuren zien ...mijn lichaam en geest werden weer een...ik voelde mij als herboren ...op mijn 55 e ! eindelijk kon ik weer genieten van alles . Nu ben ik inmiddels alweer jaren verder ...8 jaar om precies te zijn...slik elke dag een (alleen dat ene ) pilletje en ik voel mij fantastisch ! Voor de rest slik ik nooit iets anders want ik ben geen medicijnen mens ...maar dit pilletje ...daar wil ik nooit meer zonder. Heb ook geen andere medicijnen nodig gehad totnutoe...ja eigenlijk zou ik iets tegen chronische bronchitis moeten innemen, een pil voor schildklier en een pil voor wat te hoog suiker (volgens artsen ) ...maar ik neem niets van dat alles ..Laat mij wel regelmatig controleren ...totnutoe was alles prima......ben ook bloeddonor en mijn bloeddruk is altijd prima ...(als die van een jonge vrouw ) Dus waarom zou ik naast de femoston nog andere medicatie ( met allerlei bijwerkingen waarvoor weer andere medicatie nodig is ) gaan gebruiken ? Dit is mijn persoonlijke mening ...en dit zijn mijn persoonlijke ervaringen, en ik besef heel goed ...dat dit niet voor iedereen is weggelegd ... ik voel mij daardoor wel een enorme geluksvogel.... en zing het iedere dag van de daken! Wens iedereen ditzelfde , maar bovenal veel wijsheid en veel geluk bij hun persoonlijke zoektocht en keuzes .

03-07-2019 | Vrouw | 45
Overgang
Zeer blij mee, de bijwerkingen die ik had zijn na een maand verdwenen. Geen last meer van opvliegers en kan weer slapen in de nacht. Volgens mij ben ik niks aangekomen.

28-05-2019 | Vrouw | 49
Overgang
Ik slik nu 1 jaar femoston en ben er ontzettend blij mee. Hiervoor heb ik een aantal jaren gelopen met heftige opvliegers 's nachts en overdag, altijd moe, energieloos en had ontzettend veel onverklaarbare pijn in mijn lichaam. Ik heb veel gedokterd en voelde mij zo onbegrepen. Heb ook veel verschillende homeopathische middelen uitgeprobeerd maar dat hielp steeds maar voo[lees meer...]r even. Toen ik begon met slikken duurde een aantal weken, maar nu zijn alle klachten verdwenen en voel ik mij weer als vanouds, al ben ik wel iets aangekomen maar dat heb ik er graag voor over want ik heb mijn leven weer terug.

14-05-2019 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron continu (1/10)
Overgang
Ik vind het een fantastisch preparaat. Mijn overgangsklachten verdwenen als sneeuw voor de zon en heb helemaal geen laat van bijwerkingen.

25-10-2018 | Vrouw | 55
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Het begon te werken na ongeveer 3 weken! Ik ben zooo blij, ik voelde me al jaren burn-out, psychisch en lichamelijk een wrak. Nu voel ik me weer als vanouds: ik heb weer veel energie en overal zin in, ook geen spierpijnen meer. Ik slaap ook weer goed, voel me top! En totaal geen bijwerkingen, ook geen gewichtstoename. Ik heb mijn leven weer terug en ik kan nu blijven werke[lees meer...]n. Had ik dit maar jaren eerder gehad, dat vind ik dus wel erg: al die jaren worstelen met overgangsklachten waren dus niet nodig geweest.

28-09-2018 | Vrouw | 53
Overgang
Al 15 jaar last van opvliegers en allerlei andere overgangsklachten. Ook slecht slapen en dat werd steeds erger. In overleg met huisarts Femoston 1/5 mg gaan gebruiken. De eerste dagen kwamen gelijk de bijwerkingen (pijn aan baarmoeder, eierstokken en bekkenbodem, wat spierpijn/krampen wat hoofdpijn en wat somber) Op de 10de dag wilde ik gaan stoppen omdat ik vooral last h[lees meer...]ad van de bijwerkingen en het nog niet echt leek te helpen. Slapen leek wat beter te gaan maar de opvliegers waren er nog. Toch doorgezet en na twee weken leken de opvliegers ook wat te verminderen. Nu na ruim 6 weken gebruik ben ik erg tevreden. Het slapen blijft goed gaan, de opvliegers zijn zo goed als verdwenen en de bijwerkingen zijn verminderd tot een lichte buikpijn, dat is goed te verdragen. Vooral het weer gemakkelijk in kunnen slapen en het veel beter doorslapen is heel fijn, ik lig niet meer uren wakker per nacht! Ik ben blij dat ik het middel nu gebruik en wil het dan ook langere tijd gaan gebruiken. Mijn huisarts gaf aan dat dit goed mogelijk is.

25-09-2018 | Vrouw | 57
Overgang
Onbeheersbare Overmatige opvliegers. Sinds gebruik Femoston geen opvliegers meer. Totaal geen bijwerkingen.

23-03-2018 | Vrouw | 57
Overgang
Slik nu sinds 3 dagen Femoston Continu. Ik heb mijn leven weer terug, op 20 maart is voor mij de lente weer begonnen :) De druk op mijn borst is weg. Hartbonzen/kloppingen zijn gestopt. Ik kan weer slapen. Nacht zweten/opvliegers gestopt. Mijn migraine aanvallen die ik bijna dagelijks had zijn weg. Mijn hoofd is weer helder, ik kan me weer concentreren. Mijn moehei[lees meer...]d is echt als sneeuw voor de zon verdwenen Maagklachten zijn voorbij. Opgeblazen gevoel idem Ik wou echt dat ik hier jaren eerder aan begonnen was.

16-09-2017 | Vrouw | 48
Overgang
Ik had enorm veel last van opvliegers, nachtzweten en slapeloosheid. Minder koffie, minder hete kruiden en minder alcohol en zeer veel beweging: het haalde allemaal niets uit. Ook rare hoofdklachten kreeg ik erbij. Mijn taille was weg en ondanks gezondere leefstijl toch maar liefst 8 kilo erbij in twee jaar tijd en een snelle huidveroudering. Ook voelde ik me vaak zonder [lees meer...]reden neerslachtig en angstig. Nu, na drie maanden femoston voel ik me weer meer de oude. Nachtzweten en opvliegers zijn verdwenen, hoofdklachten ook. Ik slaap meestal weer goed. Ik voel me minder neerslachtig en ik heb het idee dat mijn huid er ook zelfs weer wat beter uitziet. Gewicht kan ik niet zoveel van zeggen nog, maar er is in ieder geval niets bijgekomen. Ik ben er heel blij mee.

16-06-2017 | Vrouw | 53
Bloedarmoede
Na het stoppen met de pil, een half jaar niet ongesteld geweest. Na een half jaar ineens zo ongesteld dat ik bloedarmoede kreeg. Na diverse onderzoeken op advies van huisarts met Femoston begonnen. Dit werkt prima en ik heb geen bijwerkingen. Het enige verontrustende is dat de kans op borstkanker toeneemt bij gebruik langer dan een jaar. Ik ben op advies van de huisarts g[lees meer...]estopt met de pil omdat ik boven de 50 was vanwege verhoogde kans op hart en vaatziekten en baarmoederhalskanker. Nu heb ik een andere hormonenpil ervoor terug. Dus ja, wat is wijsheid? De gynaecoloog adviseerde me na te denken over een spiraaltje. Ik ben er nog niet uit en ga een afspraak met de huisarts maken.

09-06-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Deze medicatie helpt mij prima tegen overgangsklachten. Voor het gebruik enorm veel opvliegers en heel slecht slapen waardoor overdag goed functioneren (thuis en op werk) een hele opgave was. Deze klachten zijn na gebruik van femoston snel verdwenen. Wel last van lichte bijwerkingen zoals doorbraakbloedingen en gespannen borsten, maar dat vind ik geen probleem.

13-01-2017 | Man | 55
Overgang
Mijn menstruatie is ineens gestopt op mijn 49e en 3 jaar later begon ik aan te komen en kreeg ik opvliegers. De opvliegers ‘s nachts waren zeer hevig, mijn lijf stond in felle brand zonder te zweten. Ik was een wrak, herkende mezelf niet meer. Ik kwam aan en had geen taille meer en mijn borsten groeide ook 70J!!!! Ik dacht echt dat mijn vrouwelijkheid over was totdat ik h[lees meer...]oorde van mijn werkgever dat er overgangsconsulentes waren die mij kon helpen. Zij heeft de menopauze aan mijn uitgelegd en wat het met je lichaam doet. Wat fijn en verhelderend was dat!!! Met haar advies heb ik een ander voedingspatroon gevolgd en gebruikte Dr. Vogels Kelpasan voor mijn schildklier. En een recept voor Femostan 1,0 mg. Na 2 weken merkte ik dat ik nog meer neerslachtig werd. Ipv boos zijn was ik verdrietig en wilde gewoon janken van ellende. Zij adviseerde om 0,5 mg te gaan slikken omdat ik “tenger” was. En dat was de truc! Na een tijd was ik afgevallen en voelde ik weer lekker in mijn vel en ik ging vrolijk verder met mijn leven. Ik heb verder geen bijwerkingen gehad! Na 2 jaar slikken ben ik gestopt zoals afgesproken, maar na 3 maanden voel ik me langzaam weer bar en boos. Ik krijg nu hete en koude opvliegers en ik ben zeer gevoelig en neerslachtig. Verschrikkelijk! Volgende week heb ik en afspraak bij de overgangsconsultente om te informeren over een plantaardig hormoon. Want ik kan niet verder zo met mijn werk, hobby, kinderen en man.

03-09-2016 | Vrouw | 38
Baarmoederhalskanker
Nadat ik behandeld was voor baarmoederhalskanker (toen 35) was ik acuut in de overgang. Na 4 maanden slecht/niet slapen, zweten, stemmingswisselingen, enz ben ik begonnen met Femoston Continu op aanraden van mijn gynaecoloog. Wat een verademing. Eindelijk weer rust in mijn lijf. Geen opvliegers meer. Beter slapen en niet meer overmatig zweten. Ik slik dit wss tot mijn 5[lees meer...]0e waarschijnlijk.