Overgang (67 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

Diane-35 (202 meningen)
Femoston (152 meningen)
Angeliq (30 meningen)
Cyproteron/ethinylestradiol (16 meningen)
Activelle (11 meningen)

08-05-2014 | Vrouw | 62
estradiol / dydrogesteron continu (1/5mg)
Overgang
Slik Femoston al 15 jaar en ben niet van plan er mee te stoppen. Heb het wel een paar keer geprobeerd, maar dat kwam mijn energie, humeur en gezondheid niet ten goede om van mijn omgeving maar te zwijgen. Na mijn pensionering zal ik nog eens overwegen er mee op te houden, maar ja, ik voel me uitstekend.

21-03-2014 | Vrouw | 60
Overgang
Geweldig, ik slik het al 10 jaar en ik voel me prima. Ben niet van plan om op kort termijn te stoppen. Ik heb nog wel een enkele keer een opvlieger. Maar dat kan ik hebben hoor. Voor de rest geen klachten !!!

17-03-2014 | Vrouw | 32
Vervroegde menopauze
Met de anticonceptiepil gestopt om zwanger te raken, maanden niet menstrueren en dan erachter komen dat je vervroegd in de overgang bent (30+). Is niet leuk. Vooral niet als je dan ook nog eens in alle hevigheid klachten krijgt zoals slapeloosheid, hartkloppingen en emotioneel labiele buien. Ben meteen doorgestuurd naar een gyn.die mij Femoston voorschreef. Ik had al resea[lees meer...]rch gedaan op internet naar de evt.gevaren van dit middel maar die zijn (in mijn ogen) verwaarloosbaar als je naar gemiddelden kijkt. Nadat ik ruim 6 maanden klachten heb gehad ben ik dit middel sinds vorige week gaan slikken en het lijkt wel een wonder, na dag 4 werden de klachten minder. Nu, dag 7, heb ik sinds een half jaar weer eens eerlijk geslapen. Ik voel me een ander mens.

24-02-2014 | Vrouw | 52
Overgang
Super spul, ik slik femoston 05/2,5 alle klachten zijn weg en totaal geen bij werkingen! Ik blijf t zeker 1 jaar gebruiken, en probeer dan weer zonder .

26-11-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu
Hallo, Ongeveer een week geleden weer naar de huisarts geweest. Hij zei meteen, ik zie al dat je nog niet wilt stoppen. Ik mag nu tot mei doorslikken. Dan moet ik weer terug komen. Ik moest wel een afspraak maken voor een borstonderzoek. Ik ben al geweest, en alles was gelukkig goed. Als ik in mei weer naar de huisarts ga, ben ik toch niet van plan om te stoppen. Di[lees meer...]t is mijn mening

24-10-2013 | Vrouw | 55
Overgang
ben onmiddelijk na de pil begonnen met Femoston 1/10 en voel me schitterend, mooie huid en haar, geen opvliegers of andere ongemakken. mijn dokter zegt dat ik niet meer kans heb op borstkanker door dit medicijn te slikken. gezond eten en veel beweging en zo je gewicht onder controle houden is belangrijk.

09-10-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu (0,5/2,5mg)
Overgang
Hallo, Ik zou nog terugkomen op mijn verhaal van 3 september 2013. Ik gebruik nu meer dan een maand Femoston 0,5/2,5 mg. Dit is de laagste dosis. Het werkt bij mij uitstekend. De dokter heeft met mij afgesproken, als deze medijnen (ik heb ze nog tot eind november) op zijn, moet ik stoppen, omdat ik Femostan dan al meer dan een halfjaar slik. Ik heb hier eens goed ov[lees meer...]ernagedacht. Er zijn ook heel veel voordelen, die ik al eerder genoemd hebt. 1 Geen opvliegers meer, 2 Weer goed kunnen slapen, 3 Veel minder afscheiding, 4 De afscheiding ruikt veel minder, 5 Bij gemeenschap geen pijn meer, de vagina minder droog, 6 Gaat botontkalking tegen, 7 Geen blaasontsteking meer. Van blaasonstekingen kun je incontinent worden. Dat lijkt mij helemaal een ramp. Dus wil ik gewoon niet stoppen. Als ik naar de dokter geweest ben, hoor je weer van mij.

30-08-2013 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron continu
Ik gebruik nu 3 maanden Femoston, en ik leef ook weer. Lees dat mensen van de dokter moeten afbouwen. ?.Hoezo? Als ik geen kwalteit van leven meer heb maar door deze medicijnen 100% ben opgeknapt dan mogen ze van mij allerlij redenen op een weegschaal leggen maar zal nooit afwegen tegen hoe ik me nu voel en een paar maanden geleden.Niet meer kunnen lopen van de spier en g[lees meer...]ewrichtspijn, daardoor boos en depressief, huilen terwijl je een baan hebt om te luisteren, zelfs een doodswens dit allemaal door die vreselijke pijn. Nu vlieg ik de trap weer op, lach, zing en ben weer mezelf.Ik kom in mn werk heel veel vrouwen met deze klachten tegen maar slikken anti depressieva, dan iets voor de maag erbij etc. Ben geen arts maar weet zeker dat deze vrouwen hormoon problemen hebben. Weten jullie dat we maar 2/3e van ons leven hormonen aanmaken? Daarna is het gedaan en jammer dan, vroeger gingen we eerder dood dus hadden we deze problemen niet. Gelukkig komt men er steeds meer achter dat de opmerking van nog vele artsen. ...tja even door die overgang heen.. niet altijd gegrond is maar dat er wel degelijk iets aan de hand is. Ik ben 57 jr zit in de post memopauze aldus mijn gynaecologe en ik ben haar eeuwig dankbaar dat zij me op dit middel heeft gewezen....stoppen nog lang nog niet.

10-07-2010 | Vrouw

15-03-2010 | Vrouw
Overgangsklachten

02-12-2009 | Vrouw
Opvliegers
Na veel last van opvliegers te hebben gehad. Waar ik gek van werd. Ben ik na overleg met de huisarts Femoston gaan gebruiken. En ik moet zeggen met heel veel succes. Het leven is er een stuk aangenamer door geworden en ik heb totaal geen last meer van opvliegers.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase