Ervaringen met Femoston

estradiol / dydrogesteron

Bij  OvergangX

buikkrampen maagpijn voor misselijkheid/braken verlies van smaak

Premature menopauze (7 meningen)

25-03-2024 | Vrouw | 47
Overgang

maagpijn voor misselijkheid/braken buikkrampen verlies van smaak

Ik ben femoston gaan gebruiken en kreeg droge mond en smaakverlies en zoutige smaak en buikkrampen en misselijk Maar smaakverlies/verandering staat niet in de bijwerkingen!! Verder geen opvliegers meer wel vloeien !!

18-02-2024 | Vrouw | 57
estradiol / dydrogesteron (2/10)
Overgang
Ik gebruik nu 11 jaar femoston , tussendoor wel twee maal geprobeerd te stoppen Was een ware hel ! Zo erg dat ik niet meer buiten wilde gaan , overal pijn en de hele dag opvliegers , verdrietig , humeurig , kortom echt slecht ! Laatst bij de mannelijke huisarts geweest die zei “ wanneer gaan we eens stoppen ? “ Ik zei “ wat u doet moet u zelf weten 🙃, maar ik stop[lees meer...] voorlopig zeker niet “ !

24-01-2024 | Vrouw | 55
Overgang
Heel veel last van opvliegers, tot 20 op een nacht dus via mijn gynaecoloog van de pil. die ik nog nam wegens endometriose, aan de overgangshormonen. Eerst nam ik Heria. De opvliegers na 2 weken verdwenen maar meer haargroei op gehele lichaam. Dus aan de Femoston Conti. Sinds begin oktober, nu bijna 4 maanden dus, 8 kg afgevallen maar ook stevige, volle boezem volledig [lees meer...] verandert, cupmaat kleiner, net theezakjes... Ga terug aan de Heria nu. Liever af en toe laten ontharen dan geen boezem meer.

19-01-2024 | Vrouw | 56
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Ik ben 56 en had erge last van opvliegers en nachtzweten. Dat is met Femoston zo goed als voorbij. Helaas menstrueer ik nu wel weer maandelijks, dat vind ik een vervelende bijwerking. Voordat ik Femoston gebruikte menstrueerde in maar enkele keren per jaar. Ik denk erover om toch pleisters te gaan gebruiken.

11-01-2024 | Vrouw | 49
Overgang
Ik heb hele tijd erg last van mijn darmen en rugklachten. Erg pijnlijk. Jammer genoeg nam de pijn toe. Ben vandaag gestopt en klachten zijn veel minder.

30-11-2023 | Vrouw | 53
estradiol / dydrogesteron (1/10mg)
Overgang
Ivm overgang heb ik 5 jaar 2/10 gebruikt. Vanaf dag 2 kon ik weer slapen en geen opvliegers meer. Wel pijnlijke menstruaties van 3 dagen. Zo tevreden dat ik niet meer wilde stoppen! Wel gedaan en gelijk veel klachten, nu vandaag met lage dosis 1/5 gestart

27-11-2023 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (2/10mg)
Menopauze
Ik ben door vele opvliegers en pijn in spieren en gewrichten begonnen met femoston 1/10. Ik merkte dat de klachten van opvliegers en pijn binnen een paar dagen weg waren. Helaas wel veel misselijk. Volgens mijn huisarts kon dat niet van de femoston komen. Nu na een jaar over na 2/10 ivm weer pijn in spieren en gewrichten. Nog steeds misselijk en echt moeite met eten. Kan[lees meer...] echt niet aan de femoston liggen. Na afloop van deze strip even stoppen want ik wil nu weten of het aan de femoston ligt of niet. Zijn er meer mensen die femoston gebruiken en misselijk zijn sinds gebruik?

26-09-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ook haaruitval vooral op de kruin en bredere scheiding...komt dit nog terug??

26-09-2023 | Vrouw | 51
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Overgang
Veel last van veel bloedverlies en stolsels, waardoor laag Hb, ferrofumaraat 200 mg om de dag, voorheen 2x/wk. Onder controle bij gynaecoloog. Jaren koper spiraal, afgewisseld met hormoon spiraal, eerste keer na plaatsing zwanger geworden van tweeling, 32 jr, nadien opnieuw laten plaatsen zonder hormonen, 2 x maal toe spontaan mijn lichaam verlaten, sindsdien niets meer. H[lees meer...]alf jaar geleden lichte pil gestart tegen allerlei overgangsklachten. Veel doorbraakbloedingen en klachten verergerde. Al wel na 3 maanden gestopt, ik zat aan het plafond. Toen even niks. Wel baan opgezegd, wist niet hoe ik het had. Inmiddels in behandeling bij psycholoog voor diagnostiek AD(H)D en persoonskenmerken (angsten). Zelf met mineralen en vitamines in hoge doseringen gestart, na degelijk onderzoek, daarnaast ferrofumaraat en Femoston (continu) sinds 3 weken. Verbetering van doorslapen, inslapen nooit een probleem geweest, minder opvliegers, lijken wel heftiger. Mist in mijn hoofd, slechte concentratie, vergeetachtigheid neemt weer toe. Mijn vraag is wat maakt dat de ene vrouw er weinig tot geen last van heeft en de andere wel? Beter DNA, leefstijl, omgevingsfactoren ..... enz enz.

22-09-2023 | Vrouw | 49
estradiol / dydrogesteron (1/10)
Overgang
Ik had al jaren last van spiertrekkingen in de benen, maar nog steeds ongesteld, dus kon niet aan de overgang liggen volgens HA. Na het gebruik van dit medicijn zijn deze klachten bijna helemaal weg, het helpt ook erg goed tegen opvliegers (had er vaak meerdere na elkaar) en nachtzweten. Mijn onrust en hartkloppingen zijn ook heel sterk verbeterd, nu nog af en toe. Kortom [lees meer...]ik ben blij met dit medicijn, ook omdat ik geen bijwerkingen heb. Ik ben al wat zwaarder van gewicht, dus is moeilijk te zeggen wat het daar mee doet. Enige puntje: het nachtzweten is voorbij, maar het in slaap komen is nog steeds lastig, vooral voor een nachtmens als ik! Nu probeer ik meditatieslaapmuziek daarvoor. Sterkte aan alle dames!

16-08-2023 | Vrouw | 54
estradiol / dydrogesteron (0,5/2,5mg)
Overgang
Opvliegers ,a volonte Emotioneel , pijnlijke gewrichten .

02-08-2023 | Vrouw | 52
Overgang
Ik slik dit nu een paar maanden omdat ik zoveel last had van opvliegers, niet een paar per dag maar een paar per uur. Ik kan moeilijk zweten dus liep constant vuurrood aan vanaf mn kleine teen tot aan mn kruin. Kreeg er gewoon black-outs van omdat ik op kookpunt was wat betreft de warmte die ik niet kwijt kon. Ik ben blij dat ik dit middel voorgeschreven heb gekregen! Wat [lees meer...]een verademing, heb totaal geen opvliegers meer! Tot op heden ook geen bijwerkingen, oke..paar kilootjes erbij, maar daar word aan gewerkt, vind ik minder erg dan die verschrikkelijke opvliegers.

21-07-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Hevige migraines bij aanvang overgang zijn verminderd

20-07-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Zeer veel haaruitval. Heb eerder Minulet gebruikt met, achteraf gezien, dezelfde bijwerking. Durf het medicijn hierdoor niet meer te gebruiken. Het was verder een effectief medicijn. Ik ga nu een tijdje stoppen en kijken wat er gebeurt.

15-05-2023 | Vrouw | 51
Overgang
Nu 9 mnd femoston gebruikt maar weer ongesteld 2x per maand. Wel verdwenen de opvliegers en nachtelijk zweten Verder geen pijn in mijn gewrichten maar daar zijn andere middelen voor.ik stop nu voor 3 mnd en ben benieuwd hoe het verloop gaat.

19-04-2023 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb het een maand gebruikt en ga nu stoppen. Hele dag buikpijn, menstruatie begint weer terwijl deze 2 jaar er niet meer was. Mijn gewicht vliegt omhoog. Helaas. De opvliegers en nachtzweten en slecht slapen zullen gewoon weer terugkomen zei mijn huisarts.