ISO 27001

ervaringen per categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

30-03-2017

07-03-2017

Overgang

Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?
07-03-2017

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

goede ervaring minder last van vaginale droogheid
06-03-2017

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

ik heb in het verleden borstkanker gehad al 33jaar vrij daarvan. met deze vaginale inbreng ben ik bang omdat ik eigenlijk geen hormonen mag . Het gaat maar om 1keer per week maar ik heb best bijverschijnselen. Ook depri soms.
12-02-2017

Dagynil (geconjugeerde oestrogenen)
Overgang

De afgelopen 15 jaar afhankelijk van verkrijgbaarheid Premarin of Dagynil 0,625 gebruikt. Tussendoor progynova geprobeerd waarvan ik snel zwaarder werd en geestelijk instabiel. Nu is er alleen nog Dagynil te krijgen en wil mijn zorgverzekeraar de vergoeding stoppen omdat het geïmporteerd wordt!
07-02-2017

Premarin (geconjugeerde oestrogenen)
Overgang

Nadat ik jarenlang Dagynil heb gebruikt werd het in 2015 uit de handel gehaald. Via internet ben ik erachter gekomen dat Dagynil onder de naam Premarin via Orly Pharma en via de huisarts te verkrijgen was. Ik gebruik het inmiddels anderhalf jaar en heb er zeer veel baat bij. Totaal geen bijwerkingen. Ik moet nog even vermelden dat mijn leeftijd 71 jaar is en dat ik waars[lees meer...]chijnlijk mijn leven lang overgangsklachten zal blijven houden. Dus men begrijpt wel dat ik met Premarin (Dagynil) enorm blij ben.
27-01-2017

Overgang

overgangsklachten na baarmoederverwijdering. Pleisters laten los zelfs met extra tape vastgeplakt, nu weer pleisters van Janssen, Systen 50 werkt goed bij mij.
10-01-2017

Overgang

Ik maak me ongerust over de enorme bijwerkingen van dit product, die niet op deze manier in de bijsluiter worden vermeld! Mijn bijwerkingen: Migraine-achtige hoofdpijn, toename van opvliegers, algemeen slecht-in-mijn-vel-gevoel, branderig gevoel vagina meteen na inbrengen wat na ca 1 dag weer verdwijnt. Van de creme had ik minder bijwerkingen (toen juist wel gezwollen, pij[lees meer...]nlijke borsten in het begin), maar ik vond het inbrengen met een applicator vervelender, terwijl dat branderige gevoel er niet was. Daarom ga ik er mee stoppen, of ik ga terug naar het creme-systeem van Synapause met die vervelende applicator. Maar toch blijf ik me zorgen maken over het effect van die bijwerkingen: veel is blijkbaar nog niet eens bekend bij de producent, of wordt bewust verzwegen....
07-01-2017

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.
07-01-2017

Overgang

In 2013 werd ik geopereerd aan mijn baarmoeder en eierstoken was toen 35 en kwam gelijk in de overgang. Ik gebruikte toen livial met ernstige bijwerking. Dit heb ik 2 jaar lang gebruikt, toen ben ik ermee gestopt! Maar kreeg daarna behoorlijk last van opvliegen, hartkloppingen, zweten, moeheid en lusteloosheid. Kon mijn werk niet goed uitvoeren, had concentratie probleme[lees meer...]n, werd er bijna gek van, totdat mijn gynaecoloog in 2016 systen 75 ug heeft voor geschreven. Had binnen 1 week gelijk effect. Ik kan nu perfect functioneren, ik sport weer, werk keihard, heb plezier in mijn leven . Ik heb nu als bijwerking een beetje last van mijn darmen af en toe gevoelige borsten maar ik mag niet klagen. Ik voel me zo goed als nieuw.
27-12-2016

Overgang

Ik heb 3 keer Estradiolpleisters gebruikt voor ongeveer 8 weken en 1 keer tabletten. Ofschoon de opvliegers wel iets minder werden in 3 van de 4 gevallen, had ik in alle gevallen zoveel bijwerkingen dat ik de kuur niet vol kon houden. Mijn bijwerkingen: hoofdpijn; opgeblazen voelen; heel naar gevoel in het hoofd; depressie; lichte misselijkheid; gewichtstoename. En de plei[lees meer...]sters lieten vaak los.
08-09-2016

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Door chemo en bestralingen en de overgang is het slijmvlies zeer dun geworden. Al na 2 dagen krijg ik ontzettende buikpijn, hoofdpijn, hartkloppingen. Dus ben er direct mee gestopt. Ik heb in t verleden nl een herseninfarct gehad.
23-08-2016

Lichen sclerosus

Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.
01-07-2016

Overgang

Ik wil terugkomen op mijn eerdere reactie over de SANDOZ pleister die niet goed zou plakken. Blijkbaar heb ik pech gehad met de eerste twee pleisters. Ik ervaar geen enkel probleem. Redactie: u mag mijn eerdere reactie verwijderen.
30-06-2016

Overgang

Na 2, 5 jaar tobben met depressies er bij ben ik naar de gyneacoloog gegaan. Die heeft pleisters voorgeschreven. Na 3 dagen hadden de pleisters al effect.
26-05-2016

Overgang

Ik gebruik wel MYLAN pleisters. Helaas zijn die op dit moment niet verkrijgbaar en moet ik overstappen op SANDOZ, deze pleister plakt erg slecht!!!!
15-05-2016

Overgang

Zeer tevreden!! Vooral emotioneel erg uit balans door overgang. Na gebruik pleister voelde ik me binnen twee weer de oude. Even zoeken naar beste plek om te plakken, voor mij op de heup. Pleister blijft perfect zitten, uitzondering daar gelaten. Kortom: voor iedere vrouw met ernstige klachten een aanrader.
21-04-2016

Overgang

Met Livial heb ik mezelf terug. Ik voel me vrolijker, aantrekkelijker en ben af van stemmingswisselingen. Mijn libido is in jaren niet zo goed geweest, en de relatie met mijn man ook niet ;-)
18-02-2016

Overgang

Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.
13-01-2016

Vagifem (estradiol)
Lichen planus

I.v.m. overgang 4 jaar progynova gebruikt. Na een vaginale operatie kwam vulvaire Lichen Planus tot uiting. Progynova doorgebruikt tot een maand geleden. Het ging mij toen zeer goed, ik kon de wereld weer aan. Wegens verhoogd risico op trombose/hart-vaatziekten toch besloten te stoppen met progynova. Vagifem moet het locaal hormoontekort aanvullen ivm de Lichen Planus, maa[lees meer...]r inmiddels functioneer ik al een maand niet normaal meer vanwege alle bijwerkingen, waarvan de zware hoofdpijn het ergste is. Ik heb inmiddels gemerkt dat deze het ergste is de 2-3 dagen na gebruik, dan gaat het weer beter. Heb de laatste keer 5 dagen gewacht met gebruik, en inderdaad ging het wat langer beter, na gebruik weer hopeloos.
03-11-2015

Vagifem (estradiol)
Lichen sclerosus

Ik gebruik het al jaren en het helpt mij voldoende om minder last van mijn aandoening te hebben
02-11-2015

Menopauze

Na verschillende pogingen is het dit jaar gelukt te stoppen met Livial. Ik dacht dat het niet meer nodig was en het gaat goed. Om eventuele dip en down periodes te vermijden heb ik een paar maanden st Janskruid geslikt. Daardoor bleef ik goed slapen en mijn humeur bleef ook stabiel. Nu zijn we maanden later en heb ik nog regelmatig opvliegers, maar het is te doen. Ik heb[lees meer...] het st Janskruid ook niet meer nodig en ik wil gewoon niet meer terug naar de Livial. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
27-09-2015

Overgang

Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks
27-09-2015

Dagynil (geconjugeerde oestrogenen)
Overgang

Zeer tevreden slaat goed aan heb het 10 jaar geslikt is nu uit de handig heb gelijk weer ernstige overgangs problemen slecht slapen en zweten de hele dag en nacht help mijn met wat anders
22-09-2015

Synapause E3 tabletten (estriol oraal)
Vervroegde menopauze

Na het gebruik direct heel veel last van afscheiding (dag en nacht). Het lijkt wel alsof de tablet wordt afgestoten met een allergische reactie. Ook een zere buik en na een paar dagen heel veel hoofdpijn. Lamlendig gevoel, niet meer vrolijk. Overmatig transpireren. Voel me ook naar.
05-09-2015

Tibolon (tibolon)
Overgang

aan de pil gegaan wegens de overgang met 41 jr, acuut moeten stoppen vanwege een longembolie met 45 jr. toen begon het echte gedonder. Opvliegers elk 1,5 uur een half jr daarna een storing en toen was het elk 45 min, ik kon de klok erop gelijk zetten. Naar de huisarts, de eerste vertelde niets te kunnen (lees willen) vanwege de longembolie, oja ik kon tabletjes voor depres[lees meer...]sie krijgen. Pffff, de invaller was een verademing, die ging op zoek en kwam in actie en na veel beraad kreeg ik livial. Wat een genot!!! 3 jr geleden komt mijn man te overlijden en mijn verdriet was vele malen groter die nam bezit van mijn klachten. Nu is het weer als vanouds met als bijkomen. Uitvallen in het evenwicht en de opvliegers elk half uur.. Gisteren gestart met tibolon, hopelijk snel weer wat rust in mijn leven en vooral in mijn koppie.
03-09-2015

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Helpt goed tegen vaginale droogte, waardoor het vrijen geen pijn meer oplevert. Rond de overgang kreeg ik pijn tijdens gemeenschap, maar dat is nu over. Ik heb alleen wel het idee dat het middel je SHBG omhoog stuwt, waardoor er van je vrij testosteron (nodig voor zin in vrijen) minder overblijft. Paar maanden na het stoppen kreeg ik wel weer klachten, dus ben weer begonne[lees meer...]n. Eerste weken verwacht ik nog wel beetje branderig gevoel maar ik weet dat dat weer weggaat. Dit middel is iig te verkiezen boven de pil doorslikken, want dan krijg je echt teveel oestrogeen binnen, met vergroting kans op borstkanker, althans voor de rokenden onder ons.
27-08-2015

Overgang

Ik heb bijna 3 jaar Livial gebruikt tegen overgangsklachten. Mijn moeder heeft het >10 jr. jaar gebruikt en heeft diagnose borstkanker gekregen. Een hormoongevoelige borstkanker, wij denken dat het komt door Livial gebruik. Alhoewel het prima werkte tegen mijn klachten, ben ik toch acuut met het gebruik gestopt. De angst voor borst-, eierstokkanker etc. is bij mij veel te [lees meer...]groot nu.
24-08-2015

Tibolon (tibolon)

Opvliegers.. die waren heeel heftig. Moest van mn fiets stappen in de zomer zo benauwd had ik het. Ik heb reuma en ben daar heel moe van, voordat een opvlieger doorbrak, kwam er een vreselijke vermoeidheid over me heen. Sinds ik Livial/Tibolon gebruik, kan ik er mee leven, heb nog wel opvliegers maar stukken minder. Moet er niet aan denken om tot mn tachtigste zulke vresel[lees meer...]ijke opvliegers te hebben, zoals mijn oma. Die paar kilo s te zwaar neem ik graag op de koop toe!
22-08-2015

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3825)
Anticonceptie - overig (2946)
Cholesterol (2319)
Depressie - antidepressiva overig (2155)
Epilepsie (1934)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1745)
Pijn - morfine-achtigen (1648)
Pijn (1569)
ADHD - psychostimulantia (1468)
Verslavingsziekten (1431)
Maagzuur - protonpompremmers (1326)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1289)
Bloeddruk - betablokkers (1157)
Anticonceptie - eenfase (1075)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (891)
Migraine (852)
Angststoornissen (832)
Depressie - antidepressiva TCA (814)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (799)

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!