categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

27-08-2020 | Vrouw | 53
Overgang
Ik ben ontzettend blij met de pleisters van Systen. Zeer effectief. Gebruik het samen met Utragestan. Allemaal bio identiek en weinig kans op trombose in vergelijking met het slikken van pillen. Was altijd moe. Met de pleisters had ik mijn energie weer terug en mijn hormonale migraines zijn verdwenen. Systen is nu een tijd niet leverbaar geweest. Ik werd echt wanhopig.[lees meer...] Heb Sandoz gebruikt een preferentiemiddel vd zorgverzekering. Gebruik dit nooit!! Ik kreeg erontzettende steken van in mijn borsten. Toen ik ermee stopte verdwenen de steken. Gebruik nu Mylan. Wordt ook uit de productie gehaald. Geen steken, maar afgifte is minder goed merk ik. Toch weer moe en hoofdpijnen. Hopelijk is Systen snel weer leverbaar. Toen voelde ik mij helemaal goed.

14-08-2020 | Vrouw | 58
estradiol transdermaal
Hormoontherapie ivm het transgenderproces. De Sandoz pleisters plakken niet goed, zodat ik over gegaan ben op een spray.

Dagynil

10-08-2020 | Vrouw | 83
Abnormaal vaginaal bloedverlies

10-08-2020 | Vrouw | 83
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Al vele revies hierover geschreven en gelezen , na operatie baarmoeder eierstokken , was mijn leven in een klap een ramp , jaren getobd met bloed verlies , menstruatie , erg ,besloot Gynecoloog over op operatie , ja en toen begonnen de andere problemen , drijfnat , dag en nacht , ik kon niks meer , uiteindelijk kwam ik in ziekenhuis bij een gynecoloog , die mij zo goed geh[lees meer...]olpen heeft , hij gaf mij Dagynil , binnen 2 dagen knapte ik op , na een week terug naar arts , ik zei een wondermiddel , ja dat had hè nodig , dit moet je wel je hele leven blijven slikken , oké maar Dagynil ging uit de handel , ohoh , maar premarin , die overeen kwam met Dagynil , deed het goed , nu gaat Premarin er uit , en de arts laat hem niet uit Duitsland meet halen , wat eerst wel kon , dit maakt mij zeer angstig , ik mag niet stoppen . Geprobeerd een maand , ik werd gek , wist niks meer drijfnat , allerlei klachten stapelden zich op , wat moet ik nu ben zo wanhopig , ik ben nu 83 goed gezond , maar hier ga ik aan kapot , wie weet raad , .? Hoe kom ik aan Premarin ,, help mij aub ,

04-08-2020 | Vrouw | 72
Artrose

25-07-2020 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik neem Livial al meer dan 10 jaar op aanraden van gynaecoloog. Ik ga jaarlijks op controle. Enige slechte bijwerking is kort lontje😊 bij mij. Livial werkt niet bij iedereen direct, geef het een paar weken tijd.Onlangs stopte ik met de inname omdat ik 57 ben en dacht dat de opvliegers getemd waren. Ze zijn niet weg maar zijn in kracht fel afgenomen. Maar mijnartrosepij[lees meer...]n neemt weer toe dus ik overweeg om toch terug te starten. Mijn gynaecoloog raadde mij trouwens aan om het te blijven nemen . Wel regelmatig bloeddrukcontrole en jaarlijks uitstrijkje en borstonderzoek( door gynaecoloog) of een mammografie.

07-07-2020 | Vrouw | 57
Overgang
Gebruikt voor klachten van de overgang echter al na 1 week begon de ellende. Resultaat zkh. in en uit. Nooit meer oestrogeen voor mij.

Meno-Implant

16-06-2020 | Vrouw | 49
estradiol subcutaan
Van jongen naar meisje in 9jaren en met vlag en wimpel geslaagd ! Dus geen discriminatie als:"omgebouwde"! Menoimplant doet precies wat hormonen behoren te doen, pillen, pleisters,gel,werkt niet, alleen bijwerkingen zonder vrouwelijke lichamelijke resultaten...5embolies, longembolie, beroerte..inafgelopen6jaren:nu geen hormonen meer...te krijgen op urine basis, urologe

08-06-2020 | Vrouw | 62
estriol vaginaal
Kreeg dit ivm zeer veel pijn vagina. 1e maal 2 wk gebruikt en overgegaan op 2 x pw. Keert weer terug. Overnieuw deze dosis. Even helpt het en het keert weer terug. Het duurt wel 6 wk voor het echt helpt volgens gynaecoloog. Maar het blijft niet helpen. Kan het ook gerust langdurig gebruiken dus laat je niet bang maken door de bijsluiter. Er zit heel weinig hormonen in. Ik[lees meer...] lees dat veel vrouwen andere middelen zijn gaan gebruiken zoals Vagifem maar hier zitten óók hormonen in! Namelijk Estradiol! En dit is dus hetzelfde als in Synapause! Dus laat je niet misleiden door merknamen! Hopelijk vind ik iets wat wél langdurig helpt....

05-06-2020 | Vrouw | 67
Overgang
Al meer dan 10 jaar gebruik ik deze pleisters. Nadat mijn baarmoeder verwijderd was, voelde ik mij vreselijk. Ik was geen “ Leuk “ mens meer, kreeg met bijna met iedereen ruzie en veel last van hevige opvliegers met als gevolg meer wakker als dat ik sliep, overdag moe en sacherijnig. Op advies van mijn huisarts hormoonpleisters gaan gebruiken. Alleen nu ik 67 ben wil[lees meer...] je er wel eens mee stoppen. Dit heb ik 3 x Geprobeerd en langzaam afgebouwd. Tot ik niets meer gebruikte. Nu weer iedere nacht minimaal 5x waker, badend in het zweet met de nodige opvliegers. Overdag ook vele keren. Ik ben er nu toch weer mee begonnen .

21-04-2020 | Vrouw | 52
Overgang
Na een jaar opvliegers en nachtzweten overleefd te hebben door de overgang kreeg ik ineens zonder reden ernstige angst en depressie klachten. Ook urinewegklachten kwamen erbij waardoor ik het linkte aan de overgang. De huisarts wilde me naar psycholoog en cognitieve gedragstherapie inzetten maar ik had geen problemen in mijn leven. Ik heb zelf een verwijzing naar de overg[lees meer...]angspoli aan gevraagd en na 4 maanden hel en steeds verhoging van de hormoonpleisters ben ik nu eindelijk weer mezelf. De gynacoloog heeft de hormonen verhoogd baar 4,5 mg met het resultaat dat ik weer gelukkig ben, vrolijk, weer kan werken en voor mijn gezin klaar kan staan. Dit nadat ik maanden alleen maar angstig en depressief / huilend op de bank kon liggen. Ik raad iedereen met ernstige overgangsklachten psychisch of lichamelijk hormoonpleisters aan!! Van de hel eindelijk weer mezelf!

18-04-2020 | Vrouw | 55
Overgang
Vorig jaar constant ziekenhuis in en uit voor onderzoeken naar mijn duizeligheid, flauwvallen, hartkloppingen en algemene malaise, nadien ook heel angstig en paniekaanvallen. Bij cardioloog vonden ze niks, neuroloog ook alles in orde maar schreef anti-psychotica voor, waar ik echt mottig van werd, alle testen voor duizeligheid gedaan bij neus- keel-oren, was volgens hem h[lees meer...]oogsensitief en leed aan chronische hyperventilatie, weer anti-psychotica voorgeschreven. Ik zocht zelf op internet en alle symptomen wezen volgens mij op overgangsproblemen, dus met huisarts besproken na bloedonderzoek, waaruit bleek dat ik wel degelijk volop in de overgang ben (55 jaar) en besloot om progynova te proberen. Ik was daar echt bang voor, borstkanker, tromboses en zo, de bijsluiter lezen is geen pretje, maar ik besloot het te proberen want had geen levenskwaliteit meer. Na 4 dagen zei mijn partner dat ik alweer bijna helemaal mezelf was, en zo voelde ik ook, geen angst meer, voelde me nog duizelig, maar veel minder, hartkloppingen wel nog steeds. De eerste week had ik enorm veel pijn links in onderbuik, maar covid-19 zette ons in lockdown dus durfde ik de huisarts niet lastig te vallen en hoopte dat dit maar tijdelijk zou zijn. Nu, anderhalve maand later heb ik borstspanningen, nog wat buikpijn, maar minder dan de eerste weken, maar nu echt enorme pijnlijk benen en armen, vooral in de kuiten, knieholtes en holte van ellebogen, is een prikkelend gevoel, alsof er electriciteit doorgaat. Ik weet niet hoelang ik dit nog ga verdragen, maar ben bang dat als ik ermee stop, die ansten en paniekaanvallen weer gaan beginnen en in deze stresserende tijd kan ik dat zeker niet aan. We gaan dus ondanks alle bijwerkingen nog een beetje verder....

Vagifem

13-03-2020 | Vrouw | 68
estradiol
ik heb een blaasverzakking en mijn huid schijnt enorm dun te zijn geworden. ze wilden dit weer in orde maken door vagifem te geven. Ik ben al jaren uit de overgang , maar sinds 3 maanden heb ik deze pijn etc Bij mij lost dit vaginaal tablet niet eens op , maar komt terug met plassen, meerdere keren geprobeerd, en de laatste keer zelfs met bloedverlies. Dit middel is dus [lees meer...]niets voor mij helaas. de hoofdpijn is er erger door geworden helaas

09-03-2020 | Vrouw | 55
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

Tibolon

11-02-2020 | Vrouw | 52
Overgang
Ik begon met slikken kreeg een raar soort pijn in mijn bovenbenen Toch door gegaan met slikken Pijn werd erger Maandag gelijk de gynaecoloog gebeld Ik moest gelijk stoppen.

10-02-2020 | Vrouw | 52
Overgang
Opvliegers verdwenen compleet na paar weken gebruik. Maar nu na dik 4 maanden gebruik twijfel ik. Intuïtief voelt t niet meer fijn. Temperatuur regelen wordt weer moeilijk vooral ineens alles-verontrustende overhitting met name mentaal ontstemmend. Buikpijn 24/7. Heb antibiotica genomen voor blaasontsteking die had ik 12 jaar niet meer gehad en ik vraag me af of t verband [lees meer...]er is met livial want zelfs na de kuur nog geïrriteerde blaas huisarts raadt aan livial 1 jaar te slikken ivm boost oestrogeen - maar ik voel me nu net zo onrustig als ervoor zonder livial ... (?)

Estriol

06-02-2020 | Vrouw | 62
estriol
Blaasontsteking
Na langdurig gebruik van Hormoonkuur Estriol, een hormoongevoelige tumor in borst gekregen, borstkanker!!!!!

19-01-2020 | Vrouw | 80
Blaasontsteking
Namens mijn moeder plaatst ik deze review omdat zij geen internet heeft. Gebruik dit middel aub NIET! Mijn moeder heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door het gebruik van dit medicijn eierstokkanker gekregen. Agressieve vorm en na ontdekking hiervan reeds stadium IV. Zoek een andere oplossing voor uw klacht(en). Dit medicijn kan het einde van uw leve[lees meer...]n zijn.

15-12-2019 | Man | 53
Menopauze
Voordien gebruikte ik Vivelle Döt maar die zijn uit de handel. De pleisters waren kleiner en uit een soort silicone. Bij dit product voelt de pleister heel onaangenaam en is huidonvriendelijk, telkens ik de pleister verwijder (wat ik heel voorzichtig doe) is mijn huid geschonden.

20-11-2019 | Vrouw | 82
geconjugeerde oestrogenen
Oh mensen wat een ramp eerst Dagijnil uit de handel en nu Premarin , ik slik al 35 jaar en mag van de Gynecoloog niet stoppen daar ik grote problemen krijg , ik. Ben. Een maand Gestopt , werd echt gek , kon mij niks meer herinneren , moe slap en ik leek wel dement Na een maand weer gaan slikken , en ik was weer de oude , was zo blij , hoe moet dat nu als ik zonder dez[lees meer...]e medicijnen niet meer kan leven , want ik word gewoon een zombie , nee dat kan toch niet , wie weet raad , enzou hier een oplossing voor weten , zijn er mensen met dezelfde problemen , dan hoor ik dat graag ,

12-11-2019 | Vrouw | 45
Vervroegde menopauze

10-11-2019 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Ik nam eerst tien jaren livial maar nu al acht jaren heria, het witte produkt van livial maar veel goedkoper en even efficiënt. Sinds drie jaren neem ik nog een halfje. En ik heb het mij nog geen vijf minuten beklaagd, integendeel. Behalve dat ik ondertussen 13 kilo ben bijgekomen, maar dat kan ook aan de menopauze zelf te wijten zijn. En ik eet veel te graag.....

07-11-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik zit al sinds mijn baarmoeder eruit in de overgang en heb al 16 jaar opvliegers heb ook van alles geprobeerd en heb nu echt bij de huisarts een noodkreet gegeven en heeft mij ook dit medicijn gegeven.Ben er sinds gisteren mee begonnen ,ben heel benieuwd,moet het eerst 3 weken slikken en dan terug bij de Huisarts.

04-11-2019 | Vrouw | 65
tibolon
Heel goede ervaringen na 3 jaar sukkelen met opvliegers nachtelijk zweten en slapeloosheid en met als gevolg neerslachtigheid en vermoeidheid Gebruik dit nu 10 jaar , hopelijk nog 5 jaar en dan stop ik ermee of bouw ik toch verder af Opstarten met 1x/dag 2,5 mg gedurende 1 maand en dan verder 1/2 tablet als onderhoudsdosis NB wel goed je medicatie innemen op ongeveer he[lees meer...]tzelfde tijdstip en iedere dag zodat je hormonenspiegel in balans blijft , je kan het een beetje vergelijken met diabeet zijn dat moet je ook aanvullen met medicatie iedere dag weer ,maar je krijgt er wel een goed leven voor in de plaats Zelf heb ik geen enkele bijwerking , heel stevige botten , botdensiteit gemeten Geen stoornissen in de cholesterolwaarden , wel iets meer eetlust , maar dagelijks een stevige wandeling of een stappenteller helpt !! het is een bijzonder goed medicament als hormonale ondersteuning Heel dankbaar dat het bestaat en terug een top goed leven !!!

30-10-2019 | Vrouw | 82
geconjugeerde oestrogenen
Via Gijnecoloog slik ik al 30 jaar Dagijnil , nu is dat Premarin , geworden , ben verhuist en deze arts wil mij geen hormoon geven om dat ik 82 jaar bent , maar daar gaat het niet om , 2 artsen in maasstad zeiden nooit mag je hier mee stoppen , dan gebeuren er vreselijke dingen met U , ik schrok , maar ben toch 1 maand gestopt in overleg met huis arts , maar ik kon niks m[lees meer...]eer herinneren was de weg kwijt , voelde mij een zombie kon niks meer , na een maand kreeg ik weer premarin , ik ben mijn arts nog dankbaar binnen een week was ik weer oké , zo fijn , en nu gebeurt dit hoe moet ik het uitleggen dat ik niet mag stoppen , wie weet raad Vr Gr Co

29-10-2019 | Vrouw | 56
Overgang
Ik gebruik de pleisters samen met Utrogestan (progesteron). Misschien moet ik 2 maanden wachten tot het goed werkt. Wat perfect werkt om de pleister goed te laten zitten is: de plek waar je de pleister wilt plakken eerst te ontvetten met een drupje afwasmiddel en water, daarna afspoelen en drogen en 5 min later de pleister erop plakken.

Estradiol tabletten

27-10-2019 | Vrouw | 44
Premature menopauze
Ik heb last van premature ovariele insufficientie en ben daardoor in de overgang. Deze tabletten werkten goed maar ik kreeg veel last van hevig bloedverlies. Daarom overgestapt op pleisters.

Synapause E3 tabletten

10-10-2019 | Vrouw | 59
estriol oraal
Gebruikt i.v.m.vaginale droogheid Ben ontzettend blij Sex is nu ook uitstekend Geen pijn meer bij vrijen Echt heerlijk Ben mijn gyneacoloog uiterst dankbaar

07-10-2019 | Vrouw | 31
Overgang
Na verwijdering baarmoeder en eileiders voor geschreven gekregen om nog niet in de overgang te raken. Werkt prima, voel mij prettig en geen klachten.

04-09-2019 | Vrouw | 57
estradiol oraal
Al meer dan 12 jaar in de overgang. Van alles geprobeerd zoals Ymea, Menocool enz. Na meer dan 12 heftige opvliegers per dag de dokter (bijna gesmeekt) voor hulp. Ta ta taaaa Progynova! Wauw wat een verschil. Dit pilleke per dag geeft mij een goed humeur en zoveel meer. Nu 2 kleine opvliegertjes per dag en nauwelijks aanwezig! Helaas maar voor 6 maanden gehad omdat de ka[lees meer...]ns op bijv. borstkanker groter is. Na 3 maanden zonder geprobeerd, vandaag weer voor 6 maanden bij gekregen. Mijn medische verleden is aan de pil geweest, vanwege hele heftige menstruatie een spiraaltje gehad, toen een Novasure en na dat geklooi maar de baarmoeder eruit. Toen is een eierstok losgekomen door een buikontsteking en geperforeerd door de kop van mijn vagina en die is er ook maar uit gehaald. Nu nog één super actieve eierstok, die weigert om te gaan krimpen. Kan niet wachten om eindelijk ervan af te zijn. April 2020 weer proberen of mijn lijf het in de gaten heeft om mijn laatste "vrouwenfase" in te gaan in de vorm van heel veel genieten van het "vrouw" zijn. Ik ben nu 57 jaar en ik word vast 93 jaar. Tenminste dat heb ik met mezelf afgesproken......

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5164)
Anticonceptie - overig (3773)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2733)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2359)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2073)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1955)
Bloeddruk - betablokkers (1684)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1218)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)