This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
ervaringen per categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

28-02-2015
Vrouw, 50 jaar

Overgang

Begin van de overgang. Bijzonder slecht gehumeurd en enorm veel last van moodswings. Ik gebruik het product nu 2 weken en merk vanaf de 3e dag een verschil in emotionele stabiliteit. Ben optimistischer gestemd. Alleen denk ik de hele dag aan eten.... Ben dus ook al wat dikker. Erbij blijven sporten is een must.
19-02-2015
Vrouw, 76 jaar

Bacteriële vaginose

12-01-2015
Vrouw, 56 jaar

Synapause E3 tabletten (estriol oraal)

Ik ben begonnen met 2 mg. Omdat ik geen nachtrust meer had. 2 maanden goed geslapen. Daarna waren de opvliegers ineens weer terug. Nu al 2 weken 2 x per dag 2 mg., dus 4 mg. aan het slikken en heb geen resultaat, heeft iemand ervaring met 4 mg oestrogeen?
20-12-2014
Vrouw, 29 jaar

Overgang

Hoi ik ben een jonge vrouw van 29, 2 jaar geleden begon de ellende ik liep al 4 jaar met opvliegers De dokters zeide je bent te jong voor de overgang toch maar weer aan de anticonceptiepil begonnen op advies van de gynaecoloog. Deze moest ik doorslikken in de stop week.toen ik dat deed werd ik helemaal niet goed kreeg verschrikkelijke paniekaanvallen 4 maanden lang! ! [lees meer...] Geen enkel medicijn dat hielp om ze te stoppen ik dacht echt ik ga dood! Naar 4 maanden lormetazepam 2mg 4x per dag en dat helpt me een beetj ex de dag Door tekomen. Nu blijkt na het 5e ziekenhuis dat ik wel degelijk in de overgang ben!! Ik schrok maar tegelijkertijd ook blij omdat ze me nu van mijn klachten af konden helpen.. Als eerste kreeg ik livial allemaal positieve ervaringen gelezen Ik ging het gebruiken en de eerste 2 weken voelde ik me geweldig goed! Minder onrustig en opvliegers minder hartkloppingen! ! Ik dacht yessssss dit is het..... Dus niet!naar die 2 weken kreeg ik erge last van benauwdheid en spierpijn! ! Gestopt omdat ik zo erg benauwd kreeg. Daarna femoston bij de eerste tablet met progesteron erbij zwaar depressief! ! Nu estradiol pleisters en progesteron vaginaal. Het ging weer de eerste 2 weken perfect maar zo gauw ik rond de menstruatie zit de week ervoor voel ik me verschrikkelijk zijn de klachten nog erger!!! Is er iemand wat zich hierin herkent?? Moet ik proberen langer Door tezette voordat de hormonen gaan werken??? Ik hoop zo op reacties ben ten einde raad!! Liefs Ramona
13-11-2014
Vrouw, 64 jaar

Vaginale schimmelinfectie

Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem
07-11-2014
Vrouw, 55 jaar

Overgang

Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.
21-10-2014

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

't Wordt wat te ingewikkeld om de ervaring uit te leggen..Eerst Synapauze 2 mgr. vorig jaar voorgeschreven van de gynaecoloog...In april dit jaar kreeg ik plots van de apotheek Esdiol en was verkeerd (was onbekend wie de pillen had voorgeschreven...Via afspraak bij de gynealoog toch de estriol 2mgr.voorgeschreven, want de synapauze was zg. niet meer leverbaar...Deze maand[lees meer...] weer 'n afspraak bij de vrouwenarts en kreeg opnieuw Synapauze-zetpil 2x per week gebruiken en dat helpt veel beter...Want van de estriol 2 mgr. had ik toch best veel problemen...Maar nu wel nog voor 12 dagen Provera innemen om 't slijmvlies in de baar- moeder los te krijgen...Maar ben na 1 week gebruik al 4 kgr. bijgekomen...Hopelijk ga die kilo's na 12 dagen weer vanaf...Wel 'n gedoe met al die pillen..
17-10-2014
Vrouw, 43 jaar

Overgang

Ik wil vraag advies: Ik ben op aanraden van mijn huisarts op 2 september 2014 begonnen met Livial. Ik was de weg helemaal kwijt, ik kende mezelf niet meer, mijn innerlijke evenwicht kwijt. Ik was mijn vrouw zijn kwijt, geen libido, angstig, huilbuien, prikkelbaarheid, intens vermoeid en die ontzettende opvliegers, dag en nacht. Hormonen betekende voor mijn voorheen te[lees meer...]gen-natuurlijk, de overgang hoorde bij deze fase van een vrouw, maar waarom voelde ik dan zo ellendig? Ik moet er wel bij vermelde dat ik emotioneel een zeer zware periode aan het doormaken was. Pas het contact met mijn dochter verloren en plannen van mijn man om een job aanbieding in het (verre) buitenland aan te nemen. Toch besloten met Livial te beginnen en ik had binnen een paar dagen weer grip op mezelf (en de situatie) Ik voelde me geweldig. Ik ben wel een paar kilo's aangekomen maar dat neem ik er maar bij!! Maar....ik werd ongesteld! Ik ben 53 en was al een jaar niet meer ongesteld geweest (en daarvoor maar een paar keer op het jaar). Mijn huisarts schrok hiervan en ik moest gelijk stoppen met Livial en een afspraak met een gynaecoloog is gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil helemaal niet stoppen. Afspraak met gynaecoloog is pas over een aantal maanden. Wat nu? Graag ervaringen of advies Cindy
05-10-2014

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

Vanaf juli dit jaar nu estriol voorgeschreven en merk niet wat met mij nu aan de hand is ... Voel me soms opgeblazen en heb weleens opvliegers....Heel moeilijk om naar de wc te gaan..
05-10-2014

Blaasontsteking

Sinds juli dit jaar werd plots synapause stopgezet en kreeg toen estradiol...Zg. met dezelfde werking...Wie de verandering had toe gepast werd niet gemeld...Maar in die tussentijd 'n afspraak gemaakt met de gynecoloog en die zei dat estradiol verkeerde pillen voor mij waren en kreeg toen estriol voorgeschreven.... Die namen lijken wat op elkaar... De synapause gebruikte [lees meer...]ik toen al ruim 'n half jaar en kreeg de laatste maanden stekende koppijn...Toen ik gestopt was met synapause ging de koppijn ook helemaal over...Maar nu met estriol zijn er ook problemen...Kan moeilijk naar de wc en heb meer opvliegers... Wie heeft hiermee ervaringen...
02-10-2014
Vrouw, 52 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

IK heb de indruk dat dit geneesmiddel wordt voorgeschreven om de farmacie te verrijken. Kreeg gelijk buikpijn en na 2 dagen ook hoofdpijn. Dit middel helpt zeer weinig moet ik eerlijk zeggen. Als je de bijsluiter leest wordt daar niets over gezegd. Ja, lekker makkelijk om dat soort bijwerkingen niet te noemen. Had een tijd geleden Gyno Datoryn gekregen, de 3 eitjes zeg [lees meer...]maar. Middel is effectiever.
16-09-2014
Vrouw, 54 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Daar mijn baarmoeder en alles wat er bijhoort, 10 jaar geleden is weggehaald, is er toendertijd een "matje" achter mijn blaas gezet. Heb er nu problemen mee, schijnt ruw te wezen en weefsel er omheen is minder geworden. Heb sinds eind september via mijn gyn deze "zetpillen" gekregen die ik dus vaginaal moet inbrengen savonds voor het slapen gaan. Regelrechte ramp, ze floep[lees meer...]en er telkens uit, hoe diep ik ze ook duw. Doe er nu gelijk een tampot achteraan inbrengen, zodat dat dat ding blijft zitten. Branderig gevoel in onderbuik/vagina, kreeg het de eerste week telkens benauwd erna en nu sinds 2 dagen heb ik gesprongen adertjes of bloedplekken op mijn oogwit. Ga er mee stoppen, want heb nu meer kwalen dan waar ik voor ging en slaap slecht.
12-07-2014
Vrouw, 62 jaar

Estradiol tabletten (estradiol oraal)
Overgang

Ervaring heb ik nog niet van Estradiol tabl. Bij de bijsluiter staan heel veel bijwerkingen... Dit middel was goedkoper dan synaspauze en kreeg dit niet meer van de apotheek... Mijn stekende hoofdpijn is plots verdwenen toen ik die Estradiol innam...
30-06-2014
Vrouw, 54 jaar

Blaasontsteking

Heb synapause zalf gebruikt, kreeg daardoor veel irritatie en jeuk, na de ovale tabletten geen last meer! Soms moet ik het drie keer in de week gebruiken, had veel last van blaasontsteking, kloofje en droge vagina. Heb nu weer een normaal leven, ben er erg blij mee!
21-06-2014

Urine-incontinentie

Al ruim 'n half jaar synapuase E3 van 2 mgr. voorgeschreven van de gynycoloog en sinds die tijd bijna geen last meer van plasproblemen..Zelf 's nacht door kan slapen soms 5 uur á 8 uur heerlijk slapen.en dat is echt ideaal en ben erg tevreden... Alleen jammer dat die pillen soms moeilijk te verkrijgen zijn bij de apotheek en krijg dan doosjes mee van 1 mgr. i.p.v 2 mgr.[lees meer...]Van 1 mgr. moet wel bijbetalen en 2 mgr. niet.... Moet ook ruim van tevoren die pillen bestellen anders problemen...
24-05-2014
Vrouw, 53 jaar

Beroerte

Op 3 mei 2014 mijn tanden laten trekken. Op 13 mei 2014 een beroerte in mijn hersenstam. Op na dat mijn linkerbeen en arm nog steeds niet zo goed willen. En ik ben zeer snel moe. Hoop ik dat dit ook nog overgaat.' Ik kan het nog na vertellen. Wat ik zou willen is dat je er beter op gewezen wordt wat gevolgen kunnen zijn. Groetjes
22-05-2014
Vrouw, 61 jaar

Overgang

Ik slik al 8 jaar Livial. De eerste jaren vanwege extreme opvliegers zowel overdag als 'snachts. De laatste jaren heb ik osteoporose en daar bovenop nog een vorm van osteoporose, nl. regionale migratoire osteoporose. Deze vorm komt voor in knieen, heupen of voeten en kan migreren. Het bot wordt dan heel week en kan inzakken. Bij mij zat het in de rechterknie en rechtervo[lees meer...]et. Hierdoor maanden niet kunnen lopen. Dat gaat nu gelukkig weer redelijk. Twee maanden geleden ben ik op aanraden van een acupuncturist gestopt met Livial. Gevolg verdroogde en ontstoken slijmvliezen in geslachtsorganen waardoor sex erg pijnlijk is. De huisarts heeft me geadviseerd om weer met Livial te beginnen. Dat ga ik onmiddellijk doen. Ik ben niet echt bang voor borstkanker. Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat je geen borstkanker krijgt van Livial. Als je het in aanleg hebt, komt het door gebruik van Livial wel sneller tot ontwikkeling. Daarbij heb ik al genoeg chronische pijn door allerlei aandoeningen en ben ik allergisch voor pijnstillers. Ik zit dus niet te wachten op nog meer.
30-03-2014

Overgang

Ik gebruik nu sinds 27 maanden livial en ben er dolblij mee. Ik ben bijna 59 jaar en sinds 9 jaar in de overgang. Vooral de laatste 5 jaar heb ik erg veel klachten gehad zoals; erge vermoeidheid, blaasontstekingen, hartkloppingen, druk op de borst, me niet in evenwicht voelen, angstig en opvliegers die de laatste 4 jaar al wel flink aan 't afnemen waren. Afgelopen w[lees meer...]inter heb ik geprobeerd Livial af te bouwen door de dosis te halveren. Na 2 maanden was ik weer terug bij af, ik heb 't nog 3 weken geprobeerd maar ben toen toch weer begonnen, ik moet wel 4 dagen per week werken en kan niets 's'middags als een oude vrouw op de bank gaan liggen. Er blijft echter toch altijd een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat 't beter is niet te gebruiken omdat je kans op borstkanker groter is. Heb nu met mijn huisarts afgesproken 't nog een jaar te nemen.
25-03-2014
Vrouw, 49 jaar

Menopauze

Ik ben vandaag begonnen met Livial/tibolon. Ben 49 jaar en menstrueer nu een jaar niet. Heb last van opvliegers vooral in de nacht, veel gewrichtsklachten, gevoelsarmoe en een droge vagina en helemaal geen of minimale libido. Heb wel twijfels na alle verhalen gelezen te hebben of ik het moet slikken. heb uren zitten lezen over toevoeging van hormonen en de mogelijke bijwer[lees meer...]kingen. Maar heb besloten om het een kans te geven. Ik zal mijn ervaringen plaatsen. Vandaag voor het eerst ingenomen, ben benieuwd.
16-03-2014
Vrouw, 60 jaar

Vagifem (estradiol)
Lichen sclerosus

Na verschillende middeltjes van de huisarts te hebben gekregen, uiteindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog die Vagifem voorschreef. Dit is een middel wat eindelijk werkt. Ik heb geen bijwerkingen en ben er zeer tevreden over.
20-01-2014
Vrouw, 43 jaar

Menopauze

Ik had in 2009 iedere 20 minuten een joekel van een opvlieger, dag en nacht achter elkaar. Slecht slapen, slecht humeur en slecht functioneren waren het gevolg. De gyneacoloog heeft toen livial voorgeschreven. Idd het middel werkte goed. De opvliegers kwamen ipv iedere 20 minuten ieder uur en waren veel minder heftig van aard. Kon ook beter slapen. Echter toen ik mijn cho[lees meer...]lesterol liet meten, bleken de waarden ineens schrikbarend hoog te zijn. Totaal cholesterol was 8.1, HDL 1.0, LDL 6.5 en ratio kwam uit op 8.1. Waarden waarvoor ik naar de internist werd gestuurd. Die suggereerde om eens te stoppen met de livial en na 3 mnd weer eens cholesterol te laten prikken. En zie daar, de waarden waren idd na 3 maanden weer als voor de livial: TC 5.6, HDL 1.1, LDL 3.4 en RATIO 5.1. Een enorme opluchting, helaas keerde ook de heftige frequentie van de opvliegers terug. Met de famosan van dr Vogel zijn ze nu redelijk onder controle. Heb nu na 10 jaren opvliegers ze iedere 2 uur ook s nachts. Is wat mij betreft prima mee te leven. Daarbij ben ik blij dat ik mijn snor en baard kwijt ben, die ik met de livial behoorlijk had. Kreeg zelfs haren op mijn tepels. Nee voor mij geen Livial meer. Zeker omdat het ook een verhoogde kans op borstkanker geeft. Ik wil de gebruiksters van Livial zeker aanraden om vooraf en tijdens het gebruik de cholesterolwaarden te laten controleren
09-01-2014
Vrouw, 65 jaar

Overgang

Ik nam dit medicijn al zeker 10 jaar. Ik was er zeer tevreden over. Geen gewichtstoename, wl beter humeur, zelfverzekerder, geen opvliegers meer, geen nachtelijk zweten, goed libido, geenn huidveroudering (iedereen schatte me soms tot 10 jaar jonger). Nu ik 65 ben geworden zegde de gynaecoloog van er mee te stoppen omdat het risico op borstkanker verhoogd. Ben in november [lees meer...]2013 gestopt. Nu 2 maanden later voel ik me ellendig, geen kracht meer, depressief, opvliegers, nachtelijk zweten, enz. enz. Ik voel me 10 jaar ouder ...Wat moet men nu geloven : kan men echt kanker krijgen van dit medicijn??? Ik zou het zo graag terug innemen want het leven is een stuk mooier en eenvoudiger.
28-12-2013
Vrouw, 38 jaar

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)
Hoofdpijn

Ik ben met de pleisters begonnen om (een aantal) migraine aanvallen te voorkomen. Tijdens mijn menstruatie heb ik 2-3 dagen last van migraine aanvallen. Ik plak 2 dagen voor menstruatie de eerste pleister (50) zodat mijn oestrogeenpeil niet teveel daalt. Op de tweede dag ongeveer plak ik er nog een. In 2 van de 3 aanvallen helpt het, wat een ontzettende vooruitgang is. I[lees meer...]k heb al veel dingen geprobeerd tegen migraine namelijk. Het helpt natuurlijk wel alleen tegen de hormonale migraine, de aanvallen die ik er buiten heb zijn er nog wel. Nauwelijks last van bijwerkingen, beetje duizelig op dag 1 en op het laatst gaat het nogal kriebelen en wordt de plek waar de pleister zit wat rood.
19-11-2013
Vrouw, 61 jaar

Dagynil (geconjugeerde oestrogenen)
Fertiliteit

gebruikt dit medicijn al ruim 30 jaar en ben hierover zeer tevreden....alleen word dit niet meer geleverd........BAAAAAAALEN
25-09-2013
Vrouw, 64 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Behalve dat de ovules lastig uit de verpakking te krijgen zijn, mis ik een applicator. De ovule zuigt zich aan mijn vingertop vast, met het gevolg dat hij er direct weer uitvalt als ik mjn vinger terugtrek. Het lukt maar de helft van de tijd om het ding zodanig in te brengen dat hij blijft zitten. Als gevolg heb ik en een aversie tegen het inbrengen, en een te krappe effe[lees meer...]ctieve dosis. Ik bespeur geen vooruitgang in mijn klachten. Aangezien ik ook lichen slerosus heb, is de huid van de vulva zeer gevoelig. De jeuk en het branderige gevoel zijn wel wat verminderd, maar nog steeds merkbaar. Ik heb de creme ook weleens gehad. Daar zat destijds wel een applicator bij. Maar dat was een heel geknoei om de juiste hoeveelheid creme in de applicator te krijgen. Zeer gebruikersonvriendelijk.
12-09-2013

Afslanken - overgewicht

ik neem sinds enkele weken livial en heb bijna geen last meer van die warmte opwellingen. Gewoon goed kunnen slapen en niet te veel zweten overdag dat is veel beter . Hopelijk blijft alles zo en geen extra kilo's en ik neem nog 2 pillen voor mijn knieën en het gaat. Daarvoor heb ik van alles uitgeprobeerd en na enkele dagen was het weer van dat . Nu is het beter. m-je
08-09-2013

Overgang

Ik slikt al 15 jaar livial, voel me heel goed, geen overgangsklachten, weinig rimpels, is overal goed voor, botten, haren, ben ook niet dikker geworden, ik blijf hiermee doorgaan(kan volgens mijn huisarts helemaal geen kwaad, als je maar niet rookt)kan het iedereen aanraden, nu lees ik weer ,door kunstmatig toediening van oestrogeen veel minder kans op Alzheimer👍
02-09-2013
Vrouw, 46 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Klachten: terugkerende vaginale klachten zoals vaginitis en pijnklachten na veelvuldig AB gebruik en Trichomonas infectie welke twee jaar niet ontdekt werd in het Lab van Den Bosch, ik werd dus steeds behandeld voor een gewone BV maar mijn partner niet. Uiteindelijk beiden behandeld maar blijvende klachten van pijn, jeuk, branderig gevoel, beetje BV. Diagnose: Atrofisch[lees meer...]e vaginitis. Behandeling: Synapause ovules E3 voor twee weken. Na één week resultaat: Pijn weg maar na seksueel contact branderig gevoel. Bijwerkingen: Drie dagen zware migraine aanval, hevige buikkrampen, eczeem, erg depressief gevoel. (score: bijna alle depressieve kenmerken)
31-08-2013
Vrouw, 63 jaar

Vagifem (estradiol)

Ik heb elke keer hoofdpijn, misselijk, opgezette buik, diarree en sinds deze week overal jeuk en bultjes op mijn huid.
15-08-2013
Vrouw, 49 jaar

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)

Ik ben in juni 2012 gestart met mijn transformatieproces bij het VUmc. Ik ben toen begonnen met de Estradiol 50 pleister en eind september 2012 op de Estradiol 100 pleister overgestapt. Ik weet niet zeker of dat door die hormoonpleisters komt, maar heb veel last van nachtelijk heftig transpireren. Voor de rest geen bijwerkingen als deze al hierdoor zouden komen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3025)
Anticonceptie - overig (2517)
Cholesterol (1920)
Depressie - antidepressiva overig (1809)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1384)
Pijn - morfine-achtigen (1308)
Pijn (1256)
Verslavingsziekten (1140)
ADHD - psychostimulantia (1135)
Maagzuur - protonpompremmers (1121)
Bloeddruk - betablokkers (954)
Anticonceptie - eenfase (896)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (802)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (744)
Migraine (726)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (679)
Depressie - antidepressiva TCA (665)
Angststoornissen (646)

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica