categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

19-01-2020

Blaasontsteking

Namens mijn moeder plaatst ik deze review omdat zij geen internet heeft. Gebruik dit middel aub NIET! Mijn moeder heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door het gebruik van dit medicijn eierstokkanker gekregen. Agressieve vorm en na ontdekking hiervan reeds stadium IV. Zoek een andere oplossing voor uw klacht(en). Dit medicijn kan het einde van uw leve[lees meer...]n zijn.
15-12-2019

Menopauze

Voordien gebruikte ik Vivelle Döt maar die zijn uit de handel. De pleisters waren kleiner en uit een soort silicone. Bij dit product voelt de pleister heel onaangenaam en is huidonvriendelijk, telkens ik de pleister verwijder (wat ik heel voorzichtig doe) is mijn huid geschonden.
20-11-2019

Premarin (geconjugeerde oestrogenen)

Oh mensen wat een ramp eerst Dagijnil uit de handel en nu Premarin , ik slik al 35 jaar en mag van de Gynecoloog niet stoppen daar ik grote problemen krijg , ik. Ben. Een maand Gestopt , werd echt gek , kon mij niks meer herinneren , moe slap en ik leek wel dement Na een maand weer gaan slikken , en ik was weer de oude , was zo blij , hoe moet dat nu als ik zonder dez[lees meer...]e medicijnen niet meer kan leven , want ik word gewoon een zombie , nee dat kan toch niet , wie weet raad , enzou hier een oplossing voor weten , zijn er mensen met dezelfde problemen , dan hoor ik dat graag ,
12-11-2019

Vervroegde menopauze

10-11-2019

Osteoporose/botontkalking

Ik nam eerst tien jaren livial maar nu al acht jaren heria, het witte produkt van livial maar veel goedkoper en even efficiënt. Sinds drie jaren neem ik nog een halfje. En ik heb het mij nog geen vijf minuten beklaagd, integendeel. Behalve dat ik ondertussen 13 kilo ben bijgekomen, maar dat kan ook aan de menopauze zelf te wijten zijn. En ik eet veel te graag.....
07-11-2019

Overgang

Ik zit al sinds mijn baarmoeder eruit in de overgang en heb al 16 jaar opvliegers heb ook van alles geprobeerd en heb nu echt bij de huisarts een noodkreet gegeven en heeft mij ook dit medicijn gegeven.Ben er sinds gisteren mee begonnen ,ben heel benieuwd,moet het eerst 3 weken slikken en dan terug bij de Huisarts.
04-11-2019

Livial (tibolon)

Heel goede ervaringen na 3 jaar sukkelen met opvliegers nachtelijk zweten en slapeloosheid en met als gevolg neerslachtigheid en vermoeidheid Gebruik dit nu 10 jaar , hopelijk nog 5 jaar en dan stop ik ermee of bouw ik toch verder af Opstarten met 1x/dag 2,5 mg gedurende 1 maand en dan verder 1/2 tablet als onderhoudsdosis NB wel goed je medicatie innemen op ongeveer he[lees meer...]tzelfde tijdstip en iedere dag zodat je hormonenspiegel in balans blijft , je kan het een beetje vergelijken met diabeet zijn dat moet je ook aanvullen met medicatie iedere dag weer ,maar je krijgt er wel een goed leven voor in de plaats Zelf heb ik geen enkele bijwerking , heel stevige botten , botdensiteit gemeten Geen stoornissen in de cholesterolwaarden , wel iets meer eetlust , maar dagelijks een stevige wandeling of een stappenteller helpt !! het is een bijzonder goed medicament als hormonale ondersteuning Heel dankbaar dat het bestaat en terug een top goed leven !!!
30-10-2019

Premarin (geconjugeerde oestrogenen)

Via Gijnecoloog slik ik al 30 jaar Dagijnil , nu is dat Premarin , geworden , ben verhuist en deze arts wil mij geen hormoon geven om dat ik 82 jaar bent , maar daar gaat het niet om , 2 artsen in maasstad zeiden nooit mag je hier mee stoppen , dan gebeuren er vreselijke dingen met U , ik schrok , maar ben toch 1 maand gestopt in overleg met huis arts , maar ik kon niks m[lees meer...]eer herinneren was de weg kwijt , voelde mij een zombie kon niks meer , na een maand kreeg ik weer premarin , ik ben mijn arts nog dankbaar binnen een week was ik weer oké , zo fijn , en nu gebeurt dit hoe moet ik het uitleggen dat ik niet mag stoppen , wie weet raad Vr Gr Co
29-10-2019

Overgang

Ik gebruik de pleisters samen met Utrogestan (progesteron). Misschien moet ik 2 maanden wachten tot het goed werkt. Wat perfect werkt om de pleister goed te laten zitten is: de plek waar je de pleister wilt plakken eerst te ontvetten met een drupje afwasmiddel en water, daarna afspoelen en drogen en 5 min later de pleister erop plakken.
27-10-2019

Estradiol tabletten (estradiol oraal)
Premature menopauze

Ik heb last van premature ovariele insufficientie en ben daardoor in de overgang. Deze tabletten werkten goed maar ik kreeg veel last van hevig bloedverlies. Daarom overgestapt op pleisters.
10-10-2019

Synapause E3 tabletten (estriol oraal)

Gebruikt i.v.m.vaginale droogheid Ben ontzettend blij Sex is nu ook uitstekend Geen pijn meer bij vrijen Echt heerlijk Ben mijn gyneacoloog uiterst dankbaar
07-10-2019

Overgang

Na verwijdering baarmoeder en eileiders voor geschreven gekregen om nog niet in de overgang te raken. Werkt prima, voel mij prettig en geen klachten.
04-09-2019

Progynova (estradiol oraal)

Al meer dan 12 jaar in de overgang. Van alles geprobeerd zoals Ymea, Menocool enz. Na meer dan 12 heftige opvliegers per dag de dokter (bijna gesmeekt) voor hulp. Ta ta taaaa Progynova! Wauw wat een verschil. Dit pilleke per dag geeft mij een goed humeur en zoveel meer. Nu 2 kleine opvliegertjes per dag en nauwelijks aanwezig! Helaas maar voor 6 maanden gehad omdat de ka[lees meer...]ns op bijv. borstkanker groter is. Na 3 maanden zonder geprobeerd, vandaag weer voor 6 maanden bij gekregen. Mijn medische verleden is aan de pil geweest, vanwege hele heftige menstruatie een spiraaltje gehad, toen een Novasure en na dat geklooi maar de baarmoeder eruit. Toen is een eierstok losgekomen door een buikontsteking en geperforeerd door de kop van mijn vagina en die is er ook maar uit gehaald. Nu nog één super actieve eierstok, die weigert om te gaan krimpen. Kan niet wachten om eindelijk ervan af te zijn. April 2020 weer proberen of mijn lijf het in de gaten heeft om mijn laatste "vrouwenfase" in te gaan in de vorm van heel veel genieten van het "vrouw" zijn. Ik ben nu 57 jaar en ik word vast 93 jaar. Tenminste dat heb ik met mezelf afgesproken......
30-08-2019

Vagifem (estradiol)
Afslanken - overgewicht

kan het zijn dat ik op zo'n korte periode van het product al ben bij gekomen
06-08-2019

Overgang

Na 10 jaar last te hebben gehad van opvliegers was ik het helemaal zat, dus uiteindelijk deze hormoontherapie geprobeerd. De opvliegers verdwenen na ruim 2 maanden gebruik, maar intussen was mijn haar zó dun geworden dat ik bang was kaal te worden en daarom heb ik besloten te stoppen met de hormoontherapie. Liever opvliegers dan kaal!
13-07-2019

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)

Na deze operatie in 2018 aug waar mijn eierstok eileiders baarmoeder en 10 cm darm was verwijderd in febr 2019 toch nog mijn laatste eierstok verwijderd ivm pijn in onderbuik deze zat vast gekleefd aan mijn dunne darm . Daarna pats boem de overgang in wat een ellende wat een verdriet ik herkende mezelf niet wist niet wat ik moest . Voor de operatie ruim 30 kg afgevallen [lees meer...]nu alles er weer bij. Voel me klote . Systen 100 mg in gebruik werkt wel maar t gewicht word helaas niet minder . Wel stemmingswisselingen iets en t nachtelijk zweten is verdwenen . Als ik de pleister vergeet dan word ik echt n gemene nare heks ( zo omschrijft mijn dochter van 10 jaar het ) . Dus blijf ze gebruik en maar ik wil mijn oude gewicht ook graag terug .
27-06-2019

Overgang

Zeer tevreden met dit medicijn, weg opvliegers, weg wisselende stemmingen. Maar..na een paar maanden dikke benen, armen en toen ging het gehele lichaam opzwellen. Totaal 4 kilo aan vocht erbij. Sinds kort gestopt en binnen 2 weken 3 kilo vocht spontaan verloren. Het was een afweging maar nu na een jaar heb ik mijn slanke lichaam weer terug. Progynova 1mg helpt erg goed als[lees meer...] je veel opvliegers en stemmingswisselingen hebt maar in mijn geval nam het vocht vasthouden wat geleidelijk ging, echt extreme vormen aan. Ik ben nu een maand gestopt en het gaat erg goed. Het helpt je echt om weer rust terug te vinden maar in mijn geval ben ik er na een krap jaar puur vanwege het vocht mee opgehouden.
23-06-2019

Menopauze

Na ernstige overgangsproblemen: opvliegers, slapeloosheid, opgejaagdheid, nachtelijk zweten, ernstige stemmingswisselingen, een tiental jaren geleden Livial voorgeschreven gekregen door bekende Belgische gynaecoloog. Ik ben een gevoelige en timide persoon. Het innemen van Livial heeft mijn leven veranderd. Ik heb geen klachten meer, enkel 2 kg bijgekomen, voel mij sindsdi[lees meer...]en in een zeer gelukkige stemming en ben voor het eerst in mijn leven zelfzekerder geworden. De mooiste periode van mijn leven. Ik zie er ook jonger uit dan normaal is voor mijn leeftijd. Mijn moeder had ernstige osteoporose, mijn botten zijn nog zeer sterk, wijst onderzoek botdensiteit uit.
22-06-2019

Cetura (estradiol)
Overgang

Vanwege hevige opvliegers in de overgang (meer dan 10 per uur) gebruik ik nu sinds 1 jaar de laagste dosering Cetura. Een halve tablet in de ochtend en een halve in de avond. Mijn zweetaanvallen zijn snel verminderd naar 1 a 2 per dag. Ik heb ook een Mirena spiraal anders zou ik geen Cetura kunnen gebruiken. Ik ben blij met deze combinatie.
10-05-2019

Blaasontsteking

Na ruim twee jaar getob met veel steeds terugkerende blaasontstekingen en steeds weer antibioticumkuren schreef een nieuwe vrouwelijke uroloog deze ovules voor. Omdat zij vermoedde dat klachten door vaginale droogte kwamen . Aan het begin was het inbrengen even pijnlijk , maar na ruim een week was dat wel over. Sindsdien geen ontstekingen meer . Voel me weer de oude, g[lees meer...]ezond en vitaal.
01-05-2019

Systen (estradiol transdermaal)
Overgang

Ben begonnen met Systen pleisters 0,50 Mg en 100 Mg Utrogestan. De eerste maand voelde ik mij erg duizelig vooral wanneer ik weer een nieuwe pleister plakte. De overgangsklachten verminderde niet dus ben ik na 1 maand 0,75 Mg Systen en 200 Mg Utrogestan gaan gebruiken. Volgens de gynaecoloog moest ik dit 3 maanden gebruiken voordat dit optimaal zou werken. Ik kreeg een hee[lees meer...]l drukkend gevoel op mijn blaas ofdat ik een soort blaasontsteking had. Toen kreeg ik er ook nog een vaginale schimmel infectie bij. Tot overmaat van ramp kreeg ik hele heftige menstruatiekrampen die uiteindelijk tot een flinke bloeding lijde. Na ongeveer 2 maanden toch uiteindelijk gestopt omdat ik dagelijks duizelig bleef. De opvliegers waren wel verminderd maar het opgejaagde gevoel dat ik had dat verminderde niet. Heb wel de pleisters doorgeknipt om langzaam af te bouwen. De bloedingen zijn na het stoppen gelukkig niet meer teruggekomen.
21-04-2019

Overgang

Nachtelijke overvliegens. Daardoor te lange tijd slecht slapen. Erg emotioneel, om en door alles huilen. Na 2 jaar echt niet grappig meer. Ik gebruik de pleisters icm Mirena, die ik al heel lang heb. Binnen een week nauwelijks nog opvliegers. Huilen begint nu eindelijk af te nemen. Heel blij met de pleisters. Jammer en typisch dat Nederland zo overbezorgd is over horm[lees meer...]oonaanvulling tijdens de overgang. Mijn ervaring met sandoz is ook idd dat ze heel slecht plakken.
11-04-2019

Overgang

Ik gebruikte eerst Systen van Janssen: uitstekend product. Werkt goed en blijft de voorgeschreven tijd van ong. 3.5 dagen plakken. Die van Sandoz zijn vreselijk. Plakken niet en 1 x je kleding er langs en ze rollen af. Systen mag niet meer van de verzekering ook niet na voorschrift medische noodzaak arts. Ik vind dit rampzalig om eerlijk te zijn . Liever niet deze gener[lees meer...]ieke variant.
19-03-2019

Endometriose

sinds mijn 33ste baarmoeder kwijt na endometriose, op mijn 35ste eierstokken verwijderd. direct in overgang, eerst 8 jaar hormoonspuit ( onderhuids ) daarna progesteron en vanaf een jaar of 5 nu pleisters, op aanraden gyneacoloog nu 7 weken gestopt, maar ik ga door een hel. Drijf mijn bed uit en ook overdag gemiddeld 4 opvliegers per uur, ik probeer het nog even aan te zie[lees meer...]n met A.Vogel ( overgang totaal ) maar anders ga ik weer terug naar de pleisters. Dit is NIET te doen. Iemand anders hier dezelfde ervaring ??
16-03-2019

Overgang

Ik gebruik dit samen met utrogestan tegen overgangsklachten. Het werkt direct. Je moet even op jouw lichaam de juiste plek vinden om de pleisters te plakken. Bij mij op m'n bovenbeen. Dit gaat goed. Ik kan weer slapen en voel mij zo veel beter!
02-03-2019

Darmproblemen - verstopping

iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .
27-02-2019

Overgang

Na 1 jaar gebruik van zoladex adviseert mijn gynaecoloog livial te gebruiken tbv botontkalking. Ook de opvliegers stopten. Alleen gewichtstoename is sinds dec 2018 5 kilo.
16-02-2019

Vaginale schimmelinfectie

Ik gebruik het middel nu 3 weken en naar volle tevredenheid. Heb minder last van droogheid en irritatie bijv. tijdens het fietsen. Tot nu toe geen enkele bijwerking opgemerkt. Effectief middel.
31-01-2019

Pijn (algemeen)

Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.
18-12-2018

Livial (tibolon)

Op 57 jarige leeftijd begonnen de opvliegers. Elk uur een kwartier lang. 's Nachts 3 x wakker er door , soms niet meer kunnen slapen. Vnl. door opvliegers akelig in mijn hoofd. Eerst Clonidine geprobeerd, 3 weken ziek thuis door draaierigheid. Toen Livial, de 2e dag meteen al troebel zicht en kon geen precisiewerk meer doen. Soms van ene moment op andere moment troebe[lees meer...]l zicht (alsof er een vieze lens voor mn ogen geschoven werd) en soms de hele tijd troebel. Verder hielp het middel goed genoeg. De opvliegers werden belangrijk minder. Bij drukte en stress werd de werking minder en waren er toch veel opvliegers. De werking is wisselend, en na verloop van tijd werd de werking toch minder. Omdat ik ongerust ben over dat slecht zien ben ik gestopt ermee. Toen gelijk over op Trisequens, daar ben ik tijdens de 2e strip gestopt want dat was werkelijk niet te doen door alle bijwerkingen. Acuut gestopt en nog lang misselijk en draaierig geweest. Nu probeer ik het even met niets, ik wil kijken hoe het er nu voor staat. De huisarts heeft gezegd dat hij het nu verder ook niet weet en dat ik de volgende keer naar een specialist moet.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4923)
Anticonceptie - overig (3605)
Cholesterol (2824)
Depressie - antidepressiva overig (2632)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2243)
Pijn - morfine-achtigen (2134)
ADHD - psychostimulantia (1940)
Pijn (1922)
Verslavingsziekten (1850)
Bloeddruk - betablokkers (1613)
Maagzuur - protonpompremmers (1522)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1462)
Anticonceptie - eenfase (1341)
Angststoornissen (1152)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1095)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1075)
Depressie - antidepressiva TCA (1015)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (929)