ervaringen per categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

01-07-2016

Overgang

Ik wil terugkomen op mijn eerdere reactie over de SANDOZ pleister die niet goed zou plakken. Blijkbaar heb ik pech gehad met de eerste twee pleisters. Ik ervaar geen enkel probleem. Redactie: u mag mijn eerdere reactie verwijderen.
30-06-2016

Overgang

Na 2, 5 jaar tobben met depressies er bij ben ik naar de gyneacoloog gegaan. Die heeft pleisters voorgeschreven. Na 3 dagen hadden de pleisters al effect.
26-05-2016

Overgang

Ik gebruik wel MYLAN pleisters. Helaas zijn die op dit moment niet verkrijgbaar en moet ik overstappen op SANDOZ, deze pleister plakt erg slecht!!!!
15-05-2016

Overgang

Zeer tevreden!! Vooral emotioneel erg uit balans door overgang. Na gebruik pleister voelde ik me binnen twee weer de oude. Even zoeken naar beste plek om te plakken, voor mij op de heup. Pleister blijft perfect zitten, uitzondering daar gelaten. Kortom: voor iedere vrouw met ernstige klachten een aanrader.
21-04-2016

Overgang

Met Livial heb ik mezelf terug. Ik voel me vrolijker, aantrekkelijker en ben af van stemmingswisselingen. Mijn libido is in jaren niet zo goed geweest, en de relatie met mijn man ook niet ;-)
18-02-2016

Overgang

Gebruikte Synapause voor droge vagina, waar scheurtjes in kwamen. Het middel hielp goed, maar ik had veel last van de bijwerkingen. Ik ben daarom gestopt. Gebruik nu Premeno Duo, wat ook effectief is, maar geen bijwerkingen heeft.
13-01-2016

Vagifem (estradiol)
Lichen planus

I.v.m. overgang 4 jaar progynova gebruikt. Na een vaginale operatie kwam vulvaire Lichen Planus tot uiting. Progynova doorgebruikt tot een maand geleden. Het ging mij toen zeer goed, ik kon de wereld weer aan. Wegens verhoogd risico op trombose/hart-vaatziekten toch besloten te stoppen met progynova. Vagifem moet het locaal hormoontekort aanvullen ivm de Lichen Planus, maa[lees meer...]r inmiddels functioneer ik al een maand niet normaal meer vanwege alle bijwerkingen, waarvan de zware hoofdpijn het ergste is. Ik heb inmiddels gemerkt dat deze het ergste is de 2-3 dagen na gebruik, dan gaat het weer beter. Heb de laatste keer 5 dagen gewacht met gebruik, en inderdaad ging het wat langer beter, na gebruik weer hopeloos.
03-11-2015

Vagifem (estradiol)
Lichen sclerosus

Ik gebruik het al jaren en het helpt mij voldoende om minder last van mijn aandoening te hebben
02-11-2015

Menopauze

Na verschillende pogingen is het dit jaar gelukt te stoppen met Livial. Ik dacht dat het niet meer nodig was en het gaat goed. Om eventuele dip en down periodes te vermijden heb ik een paar maanden st Janskruid geslikt. Daardoor bleef ik goed slapen en mijn humeur bleef ook stabiel. Nu zijn we maanden later en heb ik nog regelmatig opvliegers, maar het is te doen. Ik heb[lees meer...] het st Janskruid ook niet meer nodig en ik wil gewoon niet meer terug naar de Livial. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben
27-09-2015

Overgang

Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks
27-09-2015

Dagynil (geconjugeerde oestrogenen)
Overgang

Zeer tevreden slaat goed aan heb het 10 jaar geslikt is nu uit de handig heb gelijk weer ernstige overgangs problemen slecht slapen en zweten de hele dag en nacht help mijn met wat anders
22-09-2015

Synapause E3 tabletten (estriol oraal)
Vervroegde menopauze

Na het gebruik direct heel veel last van afscheiding (dag en nacht). Het lijkt wel alsof de tablet wordt afgestoten met een allergische reactie. Ook een zere buik en na een paar dagen heel veel hoofdpijn. Lamlendig gevoel, niet meer vrolijk. Overmatig transpireren. Voel me ook naar.
05-09-2015

Tibolon (tibolon)
Overgang

aan de pil gegaan wegens de overgang met 41 jr, acuut moeten stoppen vanwege een longembolie met 45 jr. toen begon het echte gedonder. Opvliegers elk 1,5 uur een half jr daarna een storing en toen was het elk 45 min, ik kon de klok erop gelijk zetten. Naar de huisarts, de eerste vertelde niets te kunnen (lees willen) vanwege de longembolie, oja ik kon tabletjes voor depres[lees meer...]sie krijgen. Pffff, de invaller was een verademing, die ging op zoek en kwam in actie en na veel beraad kreeg ik livial. Wat een genot!!! 3 jr geleden komt mijn man te overlijden en mijn verdriet was vele malen groter die nam bezit van mijn klachten. Nu is het weer als vanouds met als bijkomen. Uitvallen in het evenwicht en de opvliegers elk half uur.. Gisteren gestart met tibolon, hopelijk snel weer wat rust in mijn leven en vooral in mijn koppie.
03-09-2015

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Helpt goed tegen vaginale droogte, waardoor het vrijen geen pijn meer oplevert. Rond de overgang kreeg ik pijn tijdens gemeenschap, maar dat is nu over. Ik heb alleen wel het idee dat het middel je SHBG omhoog stuwt, waardoor er van je vrij testosteron (nodig voor zin in vrijen) minder overblijft. Paar maanden na het stoppen kreeg ik wel weer klachten, dus ben weer begonne[lees meer...]n. Eerste weken verwacht ik nog wel beetje branderig gevoel maar ik weet dat dat weer weggaat. Dit middel is iig te verkiezen boven de pil doorslikken, want dan krijg je echt teveel oestrogeen binnen, met vergroting kans op borstkanker, althans voor de rokenden onder ons.
27-08-2015

Overgang

Ik heb bijna 3 jaar Livial gebruikt tegen overgangsklachten. Mijn moeder heeft het >10 jr. jaar gebruikt en heeft diagnose borstkanker gekregen. Een hormoongevoelige borstkanker, wij denken dat het komt door Livial gebruik. Alhoewel het prima werkte tegen mijn klachten, ben ik toch acuut met het gebruik gestopt. De angst voor borst-, eierstokkanker etc. is bij mij veel te [lees meer...]groot nu.
24-08-2015

Tibolon (tibolon)

Opvliegers.. die waren heeel heftig. Moest van mn fiets stappen in de zomer zo benauwd had ik het. Ik heb reuma en ben daar heel moe van, voordat een opvlieger doorbrak, kwam er een vreselijke vermoeidheid over me heen. Sinds ik Livial/Tibolon gebruik, kan ik er mee leven, heb nog wel opvliegers maar stukken minder. Moet er niet aan denken om tot mn tachtigste zulke vresel[lees meer...]ijke opvliegers te hebben, zoals mijn oma. Die paar kilo s te zwaar neem ik graag op de koop toe!
22-08-2015

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.
09-08-2015

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)

Transitie van man naar vrouw. Nergens last van, geen bijwerkingen. Misschien komt dat nog.
04-08-2015

Eierstokkanker

5 jaar geleden werd ik geopereerd aan eierstokkanker. De eierstokken, eileiders en baarmoeder werden verwijderd. Onmiddellijk na de operatie startte ik met Progynova (oestrogeen). Ik voelde mij slecht, sliep heel slecht tot niet, kreeg pijn (vooral aan de spieren en gewichten) en ik werd extreem vermoeid. Ik was niet depressief, mijn lichaam wou niet meer mee, alles leek [lees meer...]een onoverkomelijke taak te zijn. Omdat ik mij zo slecht voelde, werd mijn dosis Progynova van 1 mg/dag gradueel verhoogd naar 2 mg/dag. Niets hielp, ik voelde mij constant alsof ik een enorme kater of griep had. Het ziekenhuis onderzocht min grondig, doch ze vonden niets. De symptomen leken in mijn hoofd te zitten. Bij wijze van experiment (en zonder hoop op verbetering) adviseerde mijn oncoloog mij eind vorig jaar om Livial te proberen. Livial levert niet alleen oestrogeen (zoals Progynova), maar ook progesteron. Mijn oncoloog waarschuwde mij dat ik de eerste 2 weken ziek kon zijn van de Livial en dat ik wellicht terug zou moeten overschakelen naar Progynova. Ik was bang om mij nog slechter te voelen als ervoor zodat ik enkele weken getwijfeld heb om met Livial te starten. Ik startte met weerzin en zonder enige verwachting. Vanaf de eerste dag voelde ik mij opmerkelijk beter. Na 8 dagen voel ik mij niet-meer-constant ziek. Zo goed als al mijn klachten zijn verdwenen. Ik hoop dat dit effect blijft duren, ik was vergeten hoe het is om mij energiek en goed te voelen en geen constante pijn te hebben. Ik heb geen bijwerkingen.
24-06-2015

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..
11-06-2015

Livial (tibolon)

Ik heb zelf geen livial gebruikt want ik ben een man,echter mijn inmiddels overleden vrouw wel. Zij zou vlgs een radioloog uit Hoorn ovariumcarcinoom hebben en moest acuut geopereerd worden. Mijn vrouw was Jehovah Getuige ,in Hoorn konden ze niet garanderen dat ze geen bloed zouden gebruiken.Ze ging naar prof.van Hal in het LUMC.Hij constateerde een buitenbaarmoederlijke[lees meer...] vleesboom,operatie niet nodig ,hij gaf haar Livial . Drie maanden later weg vleesboom.
26-05-2015

Overgang

Ik heb mijn leven weer terug, anders kan ik het niet noemen. Vanaf mijn 50e jaar heb ik zeer veel last van opvliegers. De eerste 3 jaar al Livial geslikt maar door de angst voor het krijgen van borstkanker ben ik gestopt. Omdat ik de opvliegers weer in alle hevigheid terug kreeg raadde de huisarts me aan om Clonidine te gaan gebruiken...dit hielp wel om het hevige transp[lees meer...]ireren tegen te gaan maar de opvliegers zelf waren niet minder. Het beheerste mijn hele leven... ik kan beter zeggen, het verpestte mijn hele leven! Als ik aan het autorijden was en een hevige opvlieger kreeg, was ik gewoon een gevaar op de weg. Ik werd steeds chagrijniger en voelde me steeds beroerder tijdens een opvlieger. Soms leek het wel of mijn hoofd ontplofte of dat mijn hart uit mijn borstkas bonkte. Ik kon er op een gegeven moment echt niet meer tegen. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die gaf zonder tegen te sputteren mij weer een recept voor Livial. Nu, 4 weken later heb ik nog zo'n 3 opvliegers per dag en die zijn niet eens heftig.....wat een zegen, ik heb mijn leven weer terug. Volgens mijn man ben ik inmiddels weer wat vriendelijker....ook mooi meegenomen dus. De huisarts vroeg me wel hoe lang ik het wilde blijven gebruiken...ik heb gezegd 2 jaar, maar inmiddels weet ik wel dat dit veeeeel langer gaat worden. Ik wil echt niet meer terug naar die vreselijke tijd met opvliegers. No way. Als ik lees dat er vrouwen zijn van in de 70 die nog dagelijks opvliegers hebben slaat de schrik me om het hart. Ik ben dus een zeer gelukkige Livial gebruikster.
15-05-2015

Overgang

Hopeloos deze pleister, ik moet extra tape over de transparante pleister plakken, omdat de pleister bijna niet plakt, ik verloor de pleister vaak dezelfde dag nog. Bij het opplakken begint het al, de pleister is er bijna niet strak op de huid te plakken, dit vermindert de opname natuurlijk ook . Voorheen had ik Systen 50 pleisters van de firma Janssen C., deze plakken pri[lees meer...]ma, nooit geen probleem. Bij hetzelfde dokters recept werden in januari 2015 Estradiol pleisters door de apotheek verstrekt, wel hetzelfde medicijn, maar op deze manier waardeloos in het gebruik.
28-02-2015

Overgang

Begin van de overgang. Bijzonder slecht gehumeurd en enorm veel last van moodswings. Ik gebruik het product nu 2 weken en merk vanaf de 3e dag een verschil in emotionele stabiliteit. Ben optimistischer gestemd. Alleen denk ik de hele dag aan eten.... Ben dus ook al wat dikker. Erbij blijven sporten is een must.
19-02-2015

Bacteriële vaginose

12-01-2015

Synapause E3 tabletten (estriol oraal)

Ik ben begonnen met 2 mg. Omdat ik geen nachtrust meer had. 2 maanden goed geslapen. Daarna waren de opvliegers ineens weer terug. Nu al 2 weken 2 x per dag 2 mg., dus 4 mg. aan het slikken en heb geen resultaat, heeft iemand ervaring met 4 mg oestrogeen?
20-12-2014

Overgang

Hoi ik ben een jonge vrouw van 29, 2 jaar geleden begon de ellende ik liep al 4 jaar met opvliegers De dokters zeide je bent te jong voor de overgang toch maar weer aan de anticonceptiepil begonnen op advies van de gynaecoloog. Deze moest ik doorslikken in de stop week.toen ik dat deed werd ik helemaal niet goed kreeg verschrikkelijke paniekaanvallen 4 maanden lang! ! [lees meer...] Geen enkel medicijn dat hielp om ze te stoppen ik dacht echt ik ga dood! Naar 4 maanden lormetazepam 2mg 4x per dag en dat helpt me een beetj ex de dag Door tekomen. Nu blijkt na het 5e ziekenhuis dat ik wel degelijk in de overgang ben!! Ik schrok maar tegelijkertijd ook blij omdat ze me nu van mijn klachten af konden helpen.. Als eerste kreeg ik livial allemaal positieve ervaringen gelezen Ik ging het gebruiken en de eerste 2 weken voelde ik me geweldig goed! Minder onrustig en opvliegers minder hartkloppingen! ! Ik dacht yessssss dit is het..... Dus niet!naar die 2 weken kreeg ik erge last van benauwdheid en spierpijn! ! Gestopt omdat ik zo erg benauwd kreeg. Daarna femoston bij de eerste tablet met progesteron erbij zwaar depressief! ! Nu estradiol pleisters en progesteron vaginaal. Het ging weer de eerste 2 weken perfect maar zo gauw ik rond de menstruatie zit de week ervoor voel ik me verschrikkelijk zijn de klachten nog erger!!! Is er iemand wat zich hierin herkent?? Moet ik proberen langer Door tezette voordat de hormonen gaan werken??? Ik hoop zo op reacties ben ten einde raad!! Liefs Ramona
13-11-2014

Vaginale schimmelinfectie

Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem
07-11-2014

Overgang

Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.
21-10-2014

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

't Wordt wat te ingewikkeld om de ervaring uit te leggen..Eerst Synapauze 2 mgr. vorig jaar voorgeschreven van de gynaecoloog...In april dit jaar kreeg ik plots van de apotheek Esdiol en was verkeerd (was onbekend wie de pillen had voorgeschreven...Via afspraak bij de gynealoog toch de estriol 2mgr.voorgeschreven, want de synapauze was zg. niet meer leverbaar...Deze maand[lees meer...] weer 'n afspraak bij de vrouwenarts en kreeg opnieuw Synapauze-zetpil 2x per week gebruiken en dat helpt veel beter...Want van de estriol 2 mgr. had ik toch best veel problemen...Maar nu wel nog voor 12 dagen Provera innemen om 't slijmvlies in de baar- moeder los te krijgen...Maar ben na 1 week gebruik al 4 kgr. bijgekomen...Hopelijk ga die kilo's na 12 dagen weer vanaf...Wel 'n gedoe met al die pillen..

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3552)
Anticonceptie - overig (2776)
Cholesterol (2174)
Depressie - antidepressiva overig (2047)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1617)
Pijn - morfine-achtigen (1531)
Pijn (1445)
ADHD - psychostimulantia (1368)
Verslavingsziekten (1342)
Maagzuur - protonpompremmers (1259)
Bloeddruk - betablokkers (1080)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1054)
Anticonceptie - eenfase (1013)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (845)
Migraine (817)
Angststoornissen (770)
Depressie - antidepressiva TCA (766)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (756)

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort