This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

ervaringen per categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

27-08-2015
Vrouw, 46 jaar

Overgang

Ik heb bijna 3 jaar Livial gebruikt tegen overgangsklachten. Mijn moeder heeft het >10 jr. jaar gebruikt en heeft diagnose borstkanker gekregen. Een hormoongevoelige borstkanker, wij denken dat het komt door Livial gebruik. Alhoewel het prima werkte tegen mijn klachten, ben ik toch acuut met het gebruik gestopt. De angst voor borst-, eierstokkanker etc. is bij mij veel te [lees meer...]groot nu.
24-08-2015
Vrouw, 65 jaar

Tibolon (tibolon)

Opvliegers.. die waren heeel heftig. Moest van mn fiets stappen in de zomer zo benauwd had ik het. Ik heb reuma en ben daar heel moe van, voordat een opvlieger doorbrak, kwam er een vreselijke vermoeidheid over me heen. Sinds ik Livial/Tibolon gebruik, kan ik er mee leven, heb nog wel opvliegers maar stukken minder. Moet er niet aan denken om tot mn tachtigste zulke vresel[lees meer...]ijke opvliegers te hebben, zoals mijn oma. Die paar kilo s te zwaar neem ik graag op de koop toe!
22-08-2015
Vrouw, 53 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.
09-08-2015
Vrouw, 59 jaar

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)

Transitie van man naar vrouw. Nergens last van, geen bijwerkingen. Misschien komt dat nog.
04-08-2015
Vrouw, 41 jaar

Eierstokkanker

5 jaar geleden werd ik geopereerd aan eierstokkanker. De eierstokken, eileiders en baarmoeder werden verwijderd. Onmiddellijk na de operatie startte ik met Progynova (oestrogeen). Ik voelde mij slecht, sliep heel slecht tot niet, kreeg pijn (vooral aan de spieren en gewichten) en ik werd extreem vermoeid. Ik was niet depressief, mijn lichaam wou niet meer mee, alles leek [lees meer...]een onoverkomelijke taak te zijn. Omdat ik mij zo slecht voelde, werd mijn dosis Progynova van 1 mg/dag gradueel verhoogd naar 2 mg/dag. Niets hielp, ik voelde mij constant alsof ik een enorme kater of griep had. Het ziekenhuis onderzocht min grondig, doch ze vonden niets. De symptomen leken in mijn hoofd te zitten. Bij wijze van experiment (en zonder hoop op verbetering) adviseerde mijn oncoloog mij eind vorig jaar om Livial te proberen. Livial levert niet alleen oestrogeen (zoals Progynova), maar ook progesteron. Mijn oncoloog waarschuwde mij dat ik de eerste 2 weken ziek kon zijn van de Livial en dat ik wellicht terug zou moeten overschakelen naar Progynova. Ik was bang om mij nog slechter te voelen als ervoor zodat ik enkele weken getwijfeld heb om met Livial te starten. Ik startte met weerzin en zonder enige verwachting. Vanaf de eerste dag voelde ik mij opmerkelijk beter. Na 8 dagen voel ik mij niet-meer-constant ziek. Zo goed als al mijn klachten zijn verdwenen. Ik hoop dat dit effect blijft duren, ik was vergeten hoe het is om mij energiek en goed te voelen en geen constante pijn te hebben. Ik heb geen bijwerkingen.
24-06-2015
Vrouw, 56 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..
11-06-2015
Vrouw, 42 jaar

Livial (tibolon)

Ik heb zelf geen livial gebruikt want ik ben een man,echter mijn inmiddels overleden vrouw wel. Zij zou vlgs een radioloog uit Hoorn ovariumcarcinoom hebben en moest acuut geopereerd worden. Mijn vrouw was Jehovah Getuige ,in Hoorn konden ze niet garanderen dat ze geen bloed zouden gebruiken.Ze ging naar prof.van Hal in het LUMC.Hij constateerde een buitenbaarmoederlijke[lees meer...] vleesboom,operatie niet nodig ,hij gaf haar Livial . Drie maanden later weg vleesboom.
26-05-2015
Vrouw, 57 jaar

Overgang

Ik heb mijn leven weer terug, anders kan ik het niet noemen. Vanaf mijn 50e jaar heb ik zeer veel last van opvliegers. De eerste 3 jaar al Livial geslikt maar door de angst voor het krijgen van borstkanker ben ik gestopt. Omdat ik de opvliegers weer in alle hevigheid terug kreeg raadde de huisarts me aan om Clonidine te gaan gebruiken...dit hielp wel om het hevige transp[lees meer...]ireren tegen te gaan maar de opvliegers zelf waren niet minder. Het beheerste mijn hele leven... ik kan beter zeggen, het verpestte mijn hele leven! Als ik aan het autorijden was en een hevige opvlieger kreeg, was ik gewoon een gevaar op de weg. Ik werd steeds chagrijniger en voelde me steeds beroerder tijdens een opvlieger. Soms leek het wel of mijn hoofd ontplofte of dat mijn hart uit mijn borstkas bonkte. Ik kon er op een gegeven moment echt niet meer tegen. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die gaf zonder tegen te sputteren mij weer een recept voor Livial. Nu, 4 weken later heb ik nog zo'n 3 opvliegers per dag en die zijn niet eens heftig.....wat een zegen, ik heb mijn leven weer terug. Volgens mijn man ben ik inmiddels weer wat vriendelijker....ook mooi meegenomen dus. De huisarts vroeg me wel hoe lang ik het wilde blijven gebruiken...ik heb gezegd 2 jaar, maar inmiddels weet ik wel dat dit veeeeel langer gaat worden. Ik wil echt niet meer terug naar die vreselijke tijd met opvliegers. No way. Als ik lees dat er vrouwen zijn van in de 70 die nog dagelijks opvliegers hebben slaat de schrik me om het hart. Ik ben dus een zeer gelukkige Livial gebruikster.
15-05-2015
Vrouw, 50 jaar

Estradiol Pleisters (estradiol transdermaal)
Overgang

Hopeloos deze pleister, ik moet extra tape over de transparante pleister plakken, omdat de pleister bijna niet plakt, ik verloor de pleister vaak dezelfde dag nog. Bij het opplakken begint het al, de pleister is er bijna niet strak op de huid te plakken, dit vermindert de opname natuurlijk ook . Voorheen had ik Systen 50 pleisters van de firma Janssen C., deze plakken pri[lees meer...]ma, nooit geen probleem. Bij hetzelfde dokters recept werden in januari 2015 Estradiol pleisters door de apotheek verstrekt, wel hetzelfde medicijn, maar op deze manier waardeloos in het gebruik.
28-02-2015
Vrouw, 50 jaar

Overgang

Begin van de overgang. Bijzonder slecht gehumeurd en enorm veel last van moodswings. Ik gebruik het product nu 2 weken en merk vanaf de 3e dag een verschil in emotionele stabiliteit. Ben optimistischer gestemd. Alleen denk ik de hele dag aan eten.... Ben dus ook al wat dikker. Erbij blijven sporten is een must.
19-02-2015
Vrouw, 76 jaar

Bacteriële vaginose

12-01-2015
Vrouw, 56 jaar

Synapause E3 tabletten (estriol oraal)

Ik ben begonnen met 2 mg. Omdat ik geen nachtrust meer had. 2 maanden goed geslapen. Daarna waren de opvliegers ineens weer terug. Nu al 2 weken 2 x per dag 2 mg., dus 4 mg. aan het slikken en heb geen resultaat, heeft iemand ervaring met 4 mg oestrogeen?
20-12-2014
Vrouw, 29 jaar

Overgang

Hoi ik ben een jonge vrouw van 29, 2 jaar geleden begon de ellende ik liep al 4 jaar met opvliegers De dokters zeide je bent te jong voor de overgang toch maar weer aan de anticonceptiepil begonnen op advies van de gynaecoloog. Deze moest ik doorslikken in de stop week.toen ik dat deed werd ik helemaal niet goed kreeg verschrikkelijke paniekaanvallen 4 maanden lang! ! [lees meer...] Geen enkel medicijn dat hielp om ze te stoppen ik dacht echt ik ga dood! Naar 4 maanden lormetazepam 2mg 4x per dag en dat helpt me een beetj ex de dag Door tekomen. Nu blijkt na het 5e ziekenhuis dat ik wel degelijk in de overgang ben!! Ik schrok maar tegelijkertijd ook blij omdat ze me nu van mijn klachten af konden helpen.. Als eerste kreeg ik livial allemaal positieve ervaringen gelezen Ik ging het gebruiken en de eerste 2 weken voelde ik me geweldig goed! Minder onrustig en opvliegers minder hartkloppingen! ! Ik dacht yessssss dit is het..... Dus niet!naar die 2 weken kreeg ik erge last van benauwdheid en spierpijn! ! Gestopt omdat ik zo erg benauwd kreeg. Daarna femoston bij de eerste tablet met progesteron erbij zwaar depressief! ! Nu estradiol pleisters en progesteron vaginaal. Het ging weer de eerste 2 weken perfect maar zo gauw ik rond de menstruatie zit de week ervoor voel ik me verschrikkelijk zijn de klachten nog erger!!! Is er iemand wat zich hierin herkent?? Moet ik proberen langer Door tezette voordat de hormonen gaan werken??? Ik hoop zo op reacties ben ten einde raad!! Liefs Ramona
13-11-2014
Vrouw, 64 jaar

Vaginale schimmelinfectie

Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem
07-11-2014
Vrouw, 55 jaar

Overgang

Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.
21-10-2014

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

't Wordt wat te ingewikkeld om de ervaring uit te leggen..Eerst Synapauze 2 mgr. vorig jaar voorgeschreven van de gynaecoloog...In april dit jaar kreeg ik plots van de apotheek Esdiol en was verkeerd (was onbekend wie de pillen had voorgeschreven...Via afspraak bij de gynealoog toch de estriol 2mgr.voorgeschreven, want de synapauze was zg. niet meer leverbaar...Deze maand[lees meer...] weer 'n afspraak bij de vrouwenarts en kreeg opnieuw Synapauze-zetpil 2x per week gebruiken en dat helpt veel beter...Want van de estriol 2 mgr. had ik toch best veel problemen...Maar nu wel nog voor 12 dagen Provera innemen om 't slijmvlies in de baar- moeder los te krijgen...Maar ben na 1 week gebruik al 4 kgr. bijgekomen...Hopelijk ga die kilo's na 12 dagen weer vanaf...Wel 'n gedoe met al die pillen..
17-10-2014
Vrouw, 43 jaar

Overgang

Ik wil vraag advies: Ik ben op aanraden van mijn huisarts op 2 september 2014 begonnen met Livial. Ik was de weg helemaal kwijt, ik kende mezelf niet meer, mijn innerlijke evenwicht kwijt. Ik was mijn vrouw zijn kwijt, geen libido, angstig, huilbuien, prikkelbaarheid, intens vermoeid en die ontzettende opvliegers, dag en nacht. Hormonen betekende voor mijn voorheen te[lees meer...]gen-natuurlijk, de overgang hoorde bij deze fase van een vrouw, maar waarom voelde ik dan zo ellendig? Ik moet er wel bij vermelde dat ik emotioneel een zeer zware periode aan het doormaken was. Pas het contact met mijn dochter verloren en plannen van mijn man om een job aanbieding in het (verre) buitenland aan te nemen. Toch besloten met Livial te beginnen en ik had binnen een paar dagen weer grip op mezelf (en de situatie) Ik voelde me geweldig. Ik ben wel een paar kilo's aangekomen maar dat neem ik er maar bij!! Maar....ik werd ongesteld! Ik ben 53 en was al een jaar niet meer ongesteld geweest (en daarvoor maar een paar keer op het jaar). Mijn huisarts schrok hiervan en ik moest gelijk stoppen met Livial en een afspraak met een gynaecoloog is gemaakt. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil helemaal niet stoppen. Afspraak met gynaecoloog is pas over een aantal maanden. Wat nu? Graag ervaringen of advies Cindy
05-10-2014

Estriol (estriol)
Blaasontsteking

Vanaf juli dit jaar nu estriol voorgeschreven en merk niet wat met mij nu aan de hand is ... Voel me soms opgeblazen en heb weleens opvliegers....Heel moeilijk om naar de wc te gaan..
05-10-2014

Blaasontsteking

Sinds juli dit jaar werd plots synapause stopgezet en kreeg toen estradiol...Zg. met dezelfde werking...Wie de verandering had toe gepast werd niet gemeld...Maar in die tussentijd 'n afspraak gemaakt met de gynecoloog en die zei dat estradiol verkeerde pillen voor mij waren en kreeg toen estriol voorgeschreven.... Die namen lijken wat op elkaar... De synapause gebruikte [lees meer...]ik toen al ruim 'n half jaar en kreeg de laatste maanden stekende koppijn...Toen ik gestopt was met synapause ging de koppijn ook helemaal over...Maar nu met estriol zijn er ook problemen...Kan moeilijk naar de wc en heb meer opvliegers... Wie heeft hiermee ervaringen...
02-10-2014
Vrouw, 52 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

IK heb de indruk dat dit geneesmiddel wordt voorgeschreven om de farmacie te verrijken. Kreeg gelijk buikpijn en na 2 dagen ook hoofdpijn. Dit middel helpt zeer weinig moet ik eerlijk zeggen. Als je de bijsluiter leest wordt daar niets over gezegd. Ja, lekker makkelijk om dat soort bijwerkingen niet te noemen. Had een tijd geleden Gyno Datoryn gekregen, de 3 eitjes zeg [lees meer...]maar. Middel is effectiever.
16-09-2014
Vrouw, 54 jaar

Synapause E3 ovules/vaginaal crème (estriol vaginaal)

Daar mijn baarmoeder en alles wat er bijhoort, 10 jaar geleden is weggehaald, is er toendertijd een "matje" achter mijn blaas gezet. Heb er nu problemen mee, schijnt ruw te wezen en weefsel er omheen is minder geworden. Heb sinds eind september via mijn gyn deze "zetpillen" gekregen die ik dus vaginaal moet inbrengen savonds voor het slapen gaan. Regelrechte ramp, ze floep[lees meer...]en er telkens uit, hoe diep ik ze ook duw. Doe er nu gelijk een tampot achteraan inbrengen, zodat dat dat ding blijft zitten. Branderig gevoel in onderbuik/vagina, kreeg het de eerste week telkens benauwd erna en nu sinds 2 dagen heb ik gesprongen adertjes of bloedplekken op mijn oogwit. Ga er mee stoppen, want heb nu meer kwalen dan waar ik voor ging en slaap slecht.
12-07-2014
Vrouw, 62 jaar

Estradiol tabletten (estradiol oraal)
Overgang

Ervaring heb ik nog niet van Estradiol tabl. Bij de bijsluiter staan heel veel bijwerkingen... Dit middel was goedkoper dan synaspauze en kreeg dit niet meer van de apotheek... Mijn stekende hoofdpijn is plots verdwenen toen ik die Estradiol innam...
30-06-2014
Vrouw, 54 jaar

Blaasontsteking

Heb synapause zalf gebruikt, kreeg daardoor veel irritatie en jeuk, na de ovale tabletten geen last meer! Soms moet ik het drie keer in de week gebruiken, had veel last van blaasontsteking, kloofje en droge vagina. Heb nu weer een normaal leven, ben er erg blij mee!
21-06-2014

Urine-incontinentie

Al ruim 'n half jaar synapuase E3 van 2 mgr. voorgeschreven van de gynycoloog en sinds die tijd bijna geen last meer van plasproblemen..Zelf 's nacht door kan slapen soms 5 uur á 8 uur heerlijk slapen.en dat is echt ideaal en ben erg tevreden... Alleen jammer dat die pillen soms moeilijk te verkrijgen zijn bij de apotheek en krijg dan doosjes mee van 1 mgr. i.p.v 2 mgr.[lees meer...]Van 1 mgr. moet wel bijbetalen en 2 mgr. niet.... Moet ook ruim van tevoren die pillen bestellen anders problemen...
24-05-2014
Vrouw, 53 jaar

Beroerte

Op 3 mei 2014 mijn tanden laten trekken. Op 13 mei 2014 een beroerte in mijn hersenstam. Op na dat mijn linkerbeen en arm nog steeds niet zo goed willen. En ik ben zeer snel moe. Hoop ik dat dit ook nog overgaat.' Ik kan het nog na vertellen. Wat ik zou willen is dat je er beter op gewezen wordt wat gevolgen kunnen zijn. Groetjes
22-05-2014
Vrouw, 61 jaar

Overgang

Ik slik al 8 jaar Livial. De eerste jaren vanwege extreme opvliegers zowel overdag als 'snachts. De laatste jaren heb ik osteoporose en daar bovenop nog een vorm van osteoporose, nl. regionale migratoire osteoporose. Deze vorm komt voor in knieen, heupen of voeten en kan migreren. Het bot wordt dan heel week en kan inzakken. Bij mij zat het in de rechterknie en rechtervo[lees meer...]et. Hierdoor maanden niet kunnen lopen. Dat gaat nu gelukkig weer redelijk. Twee maanden geleden ben ik op aanraden van een acupuncturist gestopt met Livial. Gevolg verdroogde en ontstoken slijmvliezen in geslachtsorganen waardoor sex erg pijnlijk is. De huisarts heeft me geadviseerd om weer met Livial te beginnen. Dat ga ik onmiddellijk doen. Ik ben niet echt bang voor borstkanker. Mijn gyneacoloog heeft gezegd dat je geen borstkanker krijgt van Livial. Als je het in aanleg hebt, komt het door gebruik van Livial wel sneller tot ontwikkeling. Daarbij heb ik al genoeg chronische pijn door allerlei aandoeningen en ben ik allergisch voor pijnstillers. Ik zit dus niet te wachten op nog meer.
30-03-2014
Vrouw, 58 jaar

Overgang

Ik gebruik nu sinds 27 maanden livial en ben er dolblij mee. Ik ben bijna 59 jaar en sinds 9 jaar in de overgang. Vooral de laatste 5 jaar heb ik erg veel klachten gehad zoals; erge vermoeidheid, blaasontstekingen, hartkloppingen, druk op de borst, me niet in evenwicht voelen, angstig en opvliegers die de laatste 4 jaar al wel flink aan 't afnemen waren. Afgelopen w[lees meer...]inter heb ik geprobeerd Livial af te bouwen door de dosis te halveren. Na 2 maanden was ik weer terug bij af, ik heb 't nog 3 weken geprobeerd maar ben toen toch weer begonnen, ik moet wel 4 dagen per week werken en kan niets 's'middags als een oude vrouw op de bank gaan liggen. Er blijft echter toch altijd een stemmetje in mijn hoofd zeggen dat 't beter is niet te gebruiken omdat je kans op borstkanker groter is. Heb nu met mijn huisarts afgesproken 't nog een jaar te nemen.
25-03-2014
Vrouw, 49 jaar

Menopauze

Ik ben vandaag begonnen met Livial/tibolon. Ben 49 jaar en menstrueer nu een jaar niet. Heb last van opvliegers vooral in de nacht, veel gewrichtsklachten, gevoelsarmoe en een droge vagina en helemaal geen of minimale libido. Heb wel twijfels na alle verhalen gelezen te hebben of ik het moet slikken. heb uren zitten lezen over toevoeging van hormonen en de mogelijke bijwer[lees meer...]kingen. Maar heb besloten om het een kans te geven. Ik zal mijn ervaringen plaatsen. Vandaag voor het eerst ingenomen, ben benieuwd.
16-03-2014
Vrouw, 60 jaar

Vagifem (estradiol)
Lichen sclerosus

Na verschillende middeltjes van de huisarts te hebben gekregen, uiteindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog die Vagifem voorschreef. Dit is een middel wat eindelijk werkt. Ik heb geen bijwerkingen en ben er zeer tevreden over.
20-01-2014
Vrouw, 43 jaar

Menopauze

Ik had in 2009 iedere 20 minuten een joekel van een opvlieger, dag en nacht achter elkaar. Slecht slapen, slecht humeur en slecht functioneren waren het gevolg. De gyneacoloog heeft toen livial voorgeschreven. Idd het middel werkte goed. De opvliegers kwamen ipv iedere 20 minuten ieder uur en waren veel minder heftig van aard. Kon ook beter slapen. Echter toen ik mijn cho[lees meer...]lesterol liet meten, bleken de waarden ineens schrikbarend hoog te zijn. Totaal cholesterol was 8.1, HDL 1.0, LDL 6.5 en ratio kwam uit op 8.1. Waarden waarvoor ik naar de internist werd gestuurd. Die suggereerde om eens te stoppen met de livial en na 3 mnd weer eens cholesterol te laten prikken. En zie daar, de waarden waren idd na 3 maanden weer als voor de livial: TC 5.6, HDL 1.1, LDL 3.4 en RATIO 5.1. Een enorme opluchting, helaas keerde ook de heftige frequentie van de opvliegers terug. Met de famosan van dr Vogel zijn ze nu redelijk onder controle. Heb nu na 10 jaren opvliegers ze iedere 2 uur ook s nachts. Is wat mij betreft prima mee te leven. Daarbij ben ik blij dat ik mijn snor en baard kwijt ben, die ik met de livial behoorlijk had. Kreeg zelfs haren op mijn tepels. Nee voor mij geen Livial meer. Zeker omdat het ook een verhoogde kans op borstkanker geeft. Ik wil de gebruiksters van Livial zeker aanraden om vooraf en tijdens het gebruik de cholesterolwaarden te laten controleren

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (3206)
Anticonceptie - overig (2607)
Cholesterol (1988)
Depressie - antidepressiva overig (1897)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (1462)
Pijn - morfine-achtigen (1399)
Pijn (1331)
Verslavingsziekten (1217)
ADHD - psychostimulantia (1194)
Maagzuur - protonpompremmers (1165)
Bloeddruk - betablokkers (1002)
Anticonceptie - eenfase (940)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (864)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (782)
Migraine (757)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (712)
Depressie - antidepressiva TCA (701)
Angststoornissen (690)

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely