categorie

Hormonen - oestrogenen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - oestrogenen

16-05-2022 | Vrouw | 51
Overgang
Ik heb het middel voorgeschreven gekregen door de huisarts nav overgangsklachten. Opvliegers, zweten, innerlijke onrust, hartkloppingen, opgefokt etc. Alles wat er beschreven wordt mbt overgang heb/had ik. Progynova werkt. Na 2 weken stuk minder opvliegers en voel me stukken rustiger. Het enige wat ik heb is jeuk. Jeuk in gezicht/hals/lichaam. Lijkt van binnenuit te kom[lees meer...]en, op huid zelf is niks te zien. Volgens huisarts komt dit voor bij 10% van de vrouwen. Heel erg vervelend en zeker met warm weer. Van zweten krijg ik nog meer jeuk. Iemand ervaring met deze klacht? groetjes

12-05-2022 | Vrouw | 68
Overgang
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen en moet het nu 14 dagen achtereen gebruiken. Had last van vaginale droogheid met als klachten vaak plassen en het gevoel hebben van een blaasontsteking. De eerste dag ging het goed daarna jeuk irritatie huid opgezet en vanaf de vierde dag veel buikpijn menstruatiebuikpijn en een spatje bloed gehad. Huisarts gebeld en die zei de b[lees meer...]uikpijn kon niet komen van de synapause crème maar lees wel op veel sites dat deze klacht veel voorkomt maar niet in de bijsluiter staat Heb het nu 14 dagen vol gehouden met veel ellende en nu naar 2 x in de week en hopelijk komt het dan goed. Mocht het niet zo zijn dan maar terug op een crème zonder hormonen wat ik hiervoor ook heb geprobeerd alleen deze hielp niet voldoende vandaar het gebruik van de synapause

16-03-2022 | Vrouw | 64
estriol vaginaal
Eerste twee weken dagelijks gebruikt, met elke dag groene afscheiding (is onderzocht, geen bacterie). De afscheiding verminderde tot weinig en doorzichtig op de dag na het inbrengen, toen ik over ging op 2x per week. Tip voor inbrengen: wat glijmiddel gebruiken. Dan gaat de ovule ver genoeg in de vagina. De ovule niet goed inbrengen geeft een naar en branderig gevoel in [lees meer...]de vagina. Resultaat was uiteindelijk goed, herstel van de vaginawand. En geen frequente blaasontstekingen meer. Ik heb het 4 maanden gebruikt.

15-03-2022 | Vrouw | 72
Overgang
Een klein beetje synapause vaginaal creme één keer per week op de rand van de vagina is al voldoende. Geen bijwerkingen en geen last meer van blaasontsteking sindsdien. Daarnaast een neutrale vaginaal gel Hyalofemme twee keer per week.

15-03-2022 | Vrouw | 72
Overgang
In verband met regelmatig terugkerende blaasontsteking en post menopausaal droog vaginaal slijmvlies gebruik ik maar één keer per week een klein beetje synapause vaginaal creme op de rand van de vagina. Dit op advies van de arts. Dit blijkt genoeg voor een optimaal resultaat! Ik begon met twee weken elke dag en daarna dus één keer per week en heb totaal geen last van bijwe[lees meer...]rkingen. Wat ik wel had van de vaginaal tabletten. En geen blaasontsteking meer sindsdien. Daarnaast gebruik ik een vaginaalgel twee keer week: Hyalofemme.

15-02-2022 | Vrouw | 74
Overgang
Na het vrijen had ik vaak een scheurtje bij de ingang van mijn vagina, of een scheurtje tussen mijn kleine en grote schaamlippen. Ik gebruikte Synapause en zag met een spiegeltje dat mijn vagina er wat meer roze en minder rimpelig uitzag. Soms stop ik een poosje, maar zelfs na een fietstochtje naar de mondhygienist (veel verkeersdrempels!) deed het plassen pijn, auw, wee[lees meer...]r een scheurtje tussen mijn schaamlippen. Dus weer gestart met Synapause en het werkt gewoon. Bijwerkingen? Ja, iets, de dag na het gebruik schrijnt mijn vagina een beetje. Dat is alles. Ik ben zo blij met die Synapause, kan ik tenminste lekker vrijen en lekker fietsen.

Estradiol Pleisters

12-01-2022 | Vrouw | 50
Overgang
Nadat ik in mei 2021 mijn laatste menstruatie had gehad kreeg ik last van opvliegers gewrichtsklachten en slapeloosheid. Werd 's nachts wakker van de opvliegers en kon vervolgens niet meer in slaap komen. In september 2021 naar de huisarts gegaan en ik kreeg deze pleisters en utrogestan voor geschreven. Na een week of 3 werden de opvliegers minder en zijn nu helemaal verd[lees meer...]wenen. Ik slaap goed en mijn gewrichtsklachten zijn ook verdwenen. De pleisters lieten wel vaak gedeeltelijk of helemaal los. Ik maak nu mn huid schoon met alcohol en plak ze erop als de alcohol nog nat is. Dan zitten ze na 3 dagen nog heleaal goed.

19-12-2021 | Vrouw | 66
Overgang
Ik ben 66 jaar. Had pijn in de vagina. Gyneacoloog geweest waar ik onder behandeling staat voor de lichen sclerose. Zij raadde me aan om dit middel te gebruiken. Eerste nacht was branderig. De eerste 10.00 dagen voelde het geweldig. Veertien dagen gebruikt na 12 dagen branderig in schaamstreek. Ging er van uit dat het over zou gaan. 14 dagen afgemaakt. Nu na 5[lees meer...] dagen stoppen. Word er niet beter van. Brand zit nu overal. Is erger dan voorheen. Vrijen gaat ook niet meer. De hele vagina staat in de brand. Zo jammer ik had er goede vertrouwen in. Helaas wordt hier verdrietig van.

29-10-2021 | Vrouw | 50
Lichen sclerosus
Door mijn lichen sclerosus en overgang had ik een zeer droge en jeukende vagina .. ook zaten er overal kleine wondjes. Van de huisarts een hormoonzalf gekregen welke gelijk effectief was en de jeuk na een aantal dagen was verdwenen.. voor de zeer droge vaginale de zalf synopause gekregen. Ik gebruik hem nu bijna een week en het voelt al vochtiger aan. Geen bijwerkingen va[lees meer...]n de zalf gehad. Enige echte nadeel van de LC is dat penetratie niet meer gaat.

Tibolon

29-10-2021 | Vrouw | 45
Overgang
Op mijn 41e begon ik lichtelijk in overgang te gaan,aangezien mijn moeder 38 was en mijn oma ( moeder van mijn moeder) was 34, dus zat in de bloedlijn. Viel allemaal nog wel te behappen,de nachten werden met de weken erger en zwaarder door weinig slaap en zwaar transpireren, half jaar lang was ik meer ongesteld dan niet....uiteindelijk huisarts gegaan met dringend verzoek [lees meer...]voor verwijzing naar gynaecoloog, onderzoeken gehad, en elk half jaar injectie tegen bloed verlies en 1x per dag Tibolon gebruiken. Menstruatie blijft weg, opvliegers is te behappen vooral snachts, en op de dag veel minder last van. Ivm meer medicatie, maak ik gebruik van medicijn dagen doosjes, zo weet ik zeker dat ik alles netjes inneem.

28-10-2021 | Vrouw | 57
Menopauze
Werd erg gespannen en boos en nerveus van livial.kon daardoor niet slapen.

07-10-2021 | Vrouw | 71
estriol vaginaal
Vanwege pijn met plassen en droge vagina dit medicijn gekregen voor 15 dg van de gynaecoloog. Ben ook bekend met lijchen sclerose . Eerste keer ingebracht en na 20 min een vreselijk brandend gevoel in vagina en vulva. Dit heeft de hele nacht geduurd . Plassen was ontzettend pijnlijk . Volgende ochtend .. een algemeen naar gevoel .: Rillerig , hoofdpijn , wat verhoging[lees meer...] . Brandende pijn in vulva en vagina trok in de loop van de dag weg .Behalve bij het plassen daar bleef het branden en was het bijzonder pijnlijk Pijn aan de plasbuis en zwaar gevoel in de onderbuik deden mij denken aan blaasontsteking . Urine laten controleren .: Geen blaasontsteking. Antwoord gynaecoloog . Je moet er even aan wennen . Echt niet .... dit wil ik nooit meer meemaken . ....volgens mij was dit een allergische reactie ... maar er staat niets over in de bijsluiter .....

Estradiol Pleisters

29-09-2021 | Vrouw | 54
Overgang
In 2017 kreeg ik een burnout, als gevolg van te weinig slaap door ondere andere nachtelijke opvliegers. Het ging de hele nacht door. Via de menopauze kliniek kreeg ik in 2018 Systen 50 van Jansen voorgeschreven, samen met utrogestan (progesteron) pillen. Na ongeveer een maand geen enkele last meer van opvliegers. Voel me sindsdien een stuk beter, en kan beter doorslapen. H[lees meer...]et enige minpuntje van de Systen pleisters is dat ze bij mij enorme vieze zwarte lijmranden krijgen, al na een paar uur na het opplakken. Hoezo onzichtbaar. Ook heb ik regelmatig last van jeuk en uitslag op de plakplek. Op eigen verzoek ben ik overgeschakeld naar Sandoz. Deze pleisters plakken inderdaad minder goed, maar nu weet ik ermee om te gaan. Met een nat washandje boen ik eerst de huid, daarna goed droogboenen en de pleister plakt perfect. Geen lijmranden meer, de pleister is echt onzichtbaar. Werking is even effectief.

27-09-2021 | Vrouw | 56
Lichen sclerosus
Door de gynaecoloog voorgeschreven 2 ovules in 2 dagen, smeren met hormoonzalf. 1e dag werd ik ziek wakker alsof ik griep zou krijgen rillerig, spierverkramping, gevoel als of je koorts krijgt en heel erg moe en misselijk. 2e dag precies hetzelfde, gelukkig vond ik deze site en besluit nu ook te stoppen met deze bende. Er zijn acupuncturisten die met een behandeling je h[lees meer...]ier vanaf kunnen helpen. Geen chemische rotzooi in je lijf maar zorgen dat de doorbloeding weer opgang komt.

16-09-2021 | Vrouw | 59
tibolon
Ik had op aanraden van internist gestopt ivm hogere bloeddruk! Nou ik kreeg de opvliegers de ene naar de andere en slecht voelen ….onrustig gevoel! Na twee a drie weken ben ik ze weer gaan nemen!

Systen

07-09-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Pleisters blijven netjes zitten. Ik heb er veel baat bij, samen met utrogestan.

11-08-2021 | Vrouw | 56
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

05-08-2021 | Vrouw | 86
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Verschrikkelijk middel. Eerste twee dagen huil uitbraken en ontzettende moeheid. Later aanvallen van zweten, duizeliheid, misselijkheid. Eerst liggen of slapen voor dat het weer overging. Ontzettend veel ongemakken aan beleefd het scheelt dat ik vakantie had en kon liggen wanneer ik wou, tijdens het werken had ik dit middel nooit kunnen nemen. Voor mij te intens.

01-08-2021 | Vrouw | 66
estriol vaginaal
Doordat ik vreselijke klachten kreeg door de blaasverzakking die ik al meer dan 6 jaar heb heeft de huisarts SynapauseE3 voorgeschreven. Eerste 14 dagen iedere dag, daarna 2x in de week. Vreselijk, ik kan geen ander woord voor dit "geneesmiddel" bedenken. Ik ben inmiddels weer door, een andere, gynaecoloog gezien en deze heeft een operatie voorgesteld waarvoor ik nu op de [lees meer...]wachtlijst sta. Gedurende de laatste 4 weken gebruik ik de creme om de 4 dagen en de klachten blijven ook nu te aanwezig. Omdat ze zei dat ik maar moest kijken hoelang ik het vol kon houden met de creme heb ik besloten dat ik ermee stop. De klachten; buikpijn, vergeetachtigheid, had de arts nog nooit gehoord?, pijn, branderig gevoel en jeuk aan de vagina, gevoelige borsten, steeds het gevoel een blaasontsteking te hebben, algehele malaise, hartkloppingen en neerslachtigheid. Al met al erg heftig allemaal. Conclusie van het hele verhaal is dat ik misschien wat minder droog ben maar veel meer klachten heb dan ik had.

14-07-2021 | Vrouw | 61
estriol vaginaal
Een en al narigheid na 1e gebruik volgende ochtend algehele malaise, koorts, branden in vagina duurde een uur lang dus niet kunnen slapen. Rillen klappertanden. Koorts. Beroerd voelen. Hoofdpijn. Gelige etterige afscheiding. Pijn hele onderbuik.

Tibolon

29-06-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Gigantische opvliegers gedurende de hele dag, maar met name s nachts. Hierdoor sliep ik slecht, wat een effect had op mijn werken en humeur gedurende de dag. Na 1 week Tibolon slikken; geen opvliegers meer! Super blij! Oh ja, de strip kan wel wat gebruikersvriendelijker; zet er de dag op! Nu doe ik dat zelf op een nieuwe strip, maar moet toch fluitje van een cent zijn vo[lees meer...]or de producent

Systen

29-05-2021 | Vrouw | 73
Menopauze
Bij aanvang menopauze bij inname pillen erge hoofdpijn en uitdroging slijmvliezen. Met pleisters van Systen geen enkel ongemak meer. Om de 6md neem ik Duphaston plilletje gedurende 10 dagen om de slijmvliezen in de baarmoeder wat te activeren. Ik ga jaarlijks naar de genycoloog en plak de pleisters reeds 45 jaar,ik ben nu 73 jaar en blijf plakken.mijn gewicht is onge[lees meer...]wijzigd gebleven en vorm van mijn lichaam ook. Ik stop zeker niet want ik vrees dat ik dan de overgangsklachten krijg op latere leeftijd. Ik voel mij echt jong.🤗

08-04-2021 | Vrouw | 74
Overmatig zweten
Ben vrouw van 74 jaar gebruik tibolinia al 18 jaar met tussenpozen een kwart per dag voel me er zeer goed bij als ik het meer dan een jaar gebruik stop ik maanden om te kijken of ik zonder kan gaat iedere keer mis kan niet doorslapen van de opvliegers,zweten ga me daardoor moe en prikkelbaar voelen gevoel van uitputting open mond nu mag ik het niet meer gebruiken i.v.b. m[lees meer...]et grote kans op borstkanker en propje in je hoofd ben er niet blij mee dat ik me zo moet voelen hoe zou het toch komen dat ik dat nog steeds hebt op mijn hoge leeftijd. Iemand een suggestie?

Vagifem

20-03-2021 | Vrouw | 64
estradiol

20-03-2021 | Vrouw | 29
estradiol oraal
Kunstmatige cyclus met terugplaatsing van een cryo embryo

18-03-2021 | Vrouw | 75

06-03-2021 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Ik heb de vaginale crème voorgeschreven gekregen door mijn huisarts vanwege terugkerende blaasontstekingen, meestal na het vrijen. Een fantastisch middel: geen pijn meer bij het vrijen, geen blaasontsteking meer, geen pijnlijk kruis meer bij fietsen en mijn seksleven is er enorm van opgeknapt.

06-02-2021 | Vrouw | 56
Borstkanker
In 2018 heb ik dit middel gekregen van een gynaecoloog van Flebologisch Centrum Alkmaar. Volgens haar was er geen gevaar van oestrogeen in het bloed. Twee en half jaar later heb ik borstkanker en door een fout van de radioloog die mijn eerste beoordeling in 2019 met de mammografie verkeerd in heeft geschat kwam ik door controle op mijzelf in januari er achter dat er een[lees meer...] tumor in zat van 2.5 cm. De zetpil was al die tijd een voedingsbron van mijn tumor. Slechte zaak dit en ik raad het dus niemand aan.

24-01-2021 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Voorgeschreven omdat 7 weken lang last had van bloedingen.

14-01-2021 | Vrouw | 30
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Jaren rondgelopen met constant bloedverlies. Hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door te dun baarmoederslijmvlies & PCOS. Elke mogelijke pil geprobeerd (en ook zonder pil), maar altijd keerde het bloedverlies na enkele maanden weer terug. Met progynova erbij is mijn baarmoederslijmvlies weer dikker en voel ik me fantastisch. Het bloedverlies is opgehouden (enkel reguliere ong[lees meer...]esteldheid 7 dagen per 28 dagen) en ik ben blij. Arts is terughoudend in het langdurig voorschrijven, maar ik hoop alsnog een langlopend recept te krijgen, want eigenlijk wil ik niet meer zonder!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5659)
Anticonceptie - overig (4162)
Cholesterol (3068)
Depressie - antidepressiva overig (2903)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2604)
Pijn - morfine-achtigen (2373)
ADHD - psychostimulantia (2327)
Pijn (2133)
Verslavingsziekten (2126)
Bloeddruk - betablokkers (1801)
Maagzuur - protonpompremmers (1674)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1604)
Anticonceptie - eenfase (1483)
Angststoornissen (1355)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1315)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1305)
Depressie - antidepressiva TCA (1138)
Antibiotica - urineweginfectie (1108)