Ervaringen met Livial

Overgang (49 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

18-10-2017 | Vrouw | 62
Overgang
Ik kreeg Livial van de gynaecoloog nadat eerder 3x een baarmoederpoliep onder narcose werd verwijderd, maar menstruatie stopte nog niet. Eindelijk werd ik niet meer ongesteld en was in de overgang. Klachten van hevige opvliegers en nachtzweten en toen de menstruatie 1 jaar was uitgebleven, mocht ik Livial proberen. Het hielp al snel duidelijk en ik voelde me er ook beter b[lees meer...]ij. Van de gynaecoloog moest ik wel regelmatig een mammografie laten maken. Toen ik echter 1 jaar niet meer op controle hoefde komen bij haar, kon ik het livial-recept gewoon telefonisch van de huisarts krijgen, die nooit vragen stelde en ook nooit zei om er mee te stoppen. Mammografie had ik een hekel aan, dus kon dat zo mooi uit de weg gaan. Tot sept. 2014, i.v.m. vakantie Griekenland ik een nieuwe bikini wilde kopen en toen zelf een soort brok in m'n re-borst voelde. Bovendien waren de opvliegers ondanks de Livial weer terug. Wilde aan de huisarts daarvoor 'n kuurtje vragen, voor die week vakantie en terloops hem toch ook even van de borst verteld. Meteen volgende dag Mammografie; echo; 2 biopten genomen in ziekenhuis en.. geen vakantie en alles ging zo snel dat ik geen kans had om er bij stil te staan. Operatie, borstsparend en 5 positieve lymfeklieren re- oksel verwijderd. Daarna 21 bestralingen en 1/2 jaar wekelijks middels dagopname chemotherapie. Plus 5 jr. hormoonkuur. Achteraf denk ik dat ik veel te lang en zonder medische controle (!!) Livial heb geslikt. Ik moest er ook meteen mee stoppen en mag het nooit meer gebruiken. Nu weer opvliegers van de anti-vrouwelijke hormonen. Ik neem niemand iets kwalijk, omdat ik de bijsluiter met risico op borst-K heus goed had gelezen, maar als iets je goed doet, wil je daar maar niet bij stilstaan. Dus wel vind ik dat huisartsen, als ze de recept-verstrekking overnemen, ook daar controle op zouden moeten houden....

25-08-2011 | Vrouw | 62
Overgang
Ik gebruik Livial al ongeveer 8 jaar. Af en toe stop ik een paar maanden om te zien of het zonder kan, maar na een paar weken komen de heftige opvliegers en slapeloze nachten weer terug. Tussendoor probeer ik dan soja, of andere middelen die claimen te helpen, maar steeds zonder resultaat. Mijn apotheker zei me dat er geen bezwaar was om Livial langdurig te gebruiken. Over[lees meer...]igens onderga ik wel elke twee jaar een borstonderzoek.

23-06-2019 | Vrouw | 63
Menopauze
Na ernstige overgangsproblemen: opvliegers, slapeloosheid, opgejaagdheid, nachtelijk zweten, ernstige stemmingswisselingen, een tiental jaren geleden Livial voorgeschreven gekregen door bekende Belgische gynaecoloog. Ik ben een gevoelige en timide persoon. Het innemen van Livial heeft mijn leven veranderd. Ik heb geen klachten meer, enkel 2 kg bijgekomen, voel mij sindsdi[lees meer...]en in een zeer gelukkige stemming en ben voor het eerst in mijn leven zelfzekerder geworden. De mooiste periode van mijn leven. Ik zie er ook jonger uit dan normaal is voor mijn leeftijd. Mijn moeder had ernstige osteoporose, mijn botten zijn nog zeer sterk, wijst onderzoek botdensiteit uit.

02-11-2015 | Vrouw | 63
Menopauze
Na verschillende pogingen is het dit jaar gelukt te stoppen met Livial. Ik dacht dat het niet meer nodig was en het gaat goed. Om eventuele dip en down periodes te vermijden heb ik een paar maanden st Janskruid geslikt. Daardoor bleef ik goed slapen en mijn humeur bleef ook stabiel. Nu zijn we maanden later en heb ik nog regelmatig opvliegers, maar het is te doen. Ik heb[lees meer...] het st Janskruid ook niet meer nodig en ik wil gewoon niet meer terug naar de Livial. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben

26-10-2011 | Vrouw | 63
Overgang
Ik ben al 31 jaar in de overgang, na operatie van baarmoeder en eiestokken weghalen ben ik in de overgang gegaan, van pleisters en andere pillen kreeg ik van mijn huisarts progynova dat heb ik heel lang geslikt en dat hielp echt goed tot mijn huisarts zei je mag ze niet meer slikken want je kan er borstkanker en baarmoederhalskanker van krijgen, nu slik ik livial nou het h[lees meer...]elpt iets maar s nacht zit ik nog steeds rechtop van de opvliegers heel vervelend, maar misschien gaat het nog een keer over . Cathy

19-04-2012 | Vrouw | 64
tibolon
Na een operatie ben ik begonnen met Livial - ik gebruik dit nu ruim 15 jaar, met akkoord van de gynaecoloog en huisarts - ben zeer tevreden en heb quasi geen bijwerkingen (hoofdpijn had ik al ervoor, gewichtstoename daar kun je wat aan doen) - was een aantal maanden gestopt recentelijk en kreeg pas dan tal van neveneffecten - ben nu opnieuw begonnen met innemen en alles li[lees meer...]jkt zich weer te stabiliseren. Gebruik en resultaat is natuurlijk zeer persoonlijk.

10-11-2019 | Vrouw | 65
Osteoporose/botontkalking
Ik nam eerst tien jaren livial maar nu al acht jaren heria, het witte produkt van livial maar veel goedkoper en even efficiënt. Sinds drie jaren neem ik nog een halfje. En ik heb het mij nog geen vijf minuten beklaagd, integendeel. Behalve dat ik ondertussen 13 kilo ben bijgekomen, maar dat kan ook aan de menopauze zelf te wijten zijn. En ik eet veel te graag.....

04-11-2019 | Vrouw | 65
tibolon (2,5mg)
Heel goede ervaringen na 3 jaar sukkelen met opvliegers nachtelijk zweten en slapeloosheid en met als gevolg neerslachtigheid en vermoeidheid Gebruik dit nu 10 jaar , hopelijk nog 5 jaar en dan stop ik ermee of bouw ik toch verder af Opstarten met 1x/dag 2,5 mg gedurende 1 maand en dan verder 1/2 tablet als onderhoudsdosis NB wel goed je medicatie innemen op ongeveer he[lees meer...]tzelfde tijdstip en iedere dag zodat je hormonenspiegel in balans blijft , je kan het een beetje vergelijken met diabeet zijn dat moet je ook aanvullen met medicatie iedere dag weer ,maar je krijgt er wel een goed leven voor in de plaats Zelf heb ik geen enkele bijwerking , heel stevige botten , botdensiteit gemeten Geen stoornissen in de cholesterolwaarden , wel iets meer eetlust , maar dagelijks een stevige wandeling of een stappenteller helpt !! het is een bijzonder goed medicament als hormonale ondersteuning Heel dankbaar dat het bestaat en terug een top goed leven !!!

09-01-2014 | Vrouw | 65
Overgang
Ik nam dit medicijn al zeker 10 jaar. Ik was er zeer tevreden over. Geen gewichtstoename, wl beter humeur, zelfverzekerder, geen opvliegers meer, geen nachtelijk zweten, goed libido, geenn huidveroudering (iedereen schatte me soms tot 10 jaar jonger). Nu ik 65 ben geworden zegde de gynaecoloog van er mee te stoppen omdat het risico op borstkanker verhoogd. Ben in november [lees meer...]2013 gestopt. Nu 2 maanden later voel ik me ellendig, geen kracht meer, depressief, opvliegers, nachtelijk zweten, enz. enz. Ik voel me 10 jaar ouder ...Wat moet men nu geloven : kan men echt kanker krijgen van dit medicijn??? Ik zou het zo graag terug innemen want het leven is een stuk mooier en eenvoudiger.

24-03-2013 | Vrouw | 65
tibolon
oit aan begonnen als hulp bij de overgang en slik het nu al 20 jaar,helemaal tevreden mee, minder rimpels veel energie en voel me er prima bij, volgens de huisarts is het oke,als ik het zelf wil blijven slikken.

29-04-2018 | Vrouw | 66
tibolon (2,5mg)
Vanaf mn 50e nacht zweten kort daarna heftige opvliegen . Ik denk gaat wel over.!!!! Niet dus, van mijn huisarts krijg ik Livia . Na twee weken geen last meer. Nu met 66 jaar Had ik het afgebouwd. Eerst ging het redelijk ,maar na drie maanden werd ik helemaal gek van de opvliegen s. Terug naar de huisarts, zij schreef me clonidine voor , hielp niet ,toen dubbele hoe[lees meer...]veelheid. Hielp echt niet ,en ik had er in het begin vieze bijwerkingen van , zo duf als een konijn .hihihi. Dus weer aan de Livia, met het risico op borst kanker . Maar dat neem ik voor lief . Dan maar het risico ...met een aangenaam leven . Ik ga dus nooit meer stoppen. Ben nu weer mezelf .en blij met de werking van Livia . Gr Marianne 66 jaar.

09-08-2018 | Vrouw | 67
Blaasontsteking
Ik kreeg het voor mijn overgangsklachten Super veel opvliegers en volgens mijn specialist is het ook goed voor mijn botten en...Als ik het gebruik heb ik geen blaasontstekingen Heb het wel eens willen afbouwen en had toen de ene blaasontsteking na de andere wat zelf net antibiotica niet overging.Zodra ik weer livial gebruikte was het over. Slik het nu al zo'n 18 jaar

29-01-2024 | Vrouw | 73

08-04-2021 | Vrouw | 74
Overmatig zweten
Ben vrouw van 74 jaar gebruik tibolinia al 18 jaar met tussenpozen een kwart per dag voel me er zeer goed bij als ik het meer dan een jaar gebruik stop ik maanden om te kijken of ik zonder kan gaat iedere keer mis kan niet doorslapen van de opvliegers,zweten ga me daardoor moe en prikkelbaar voelen gevoel van uitputting open mond nu mag ik het niet meer gebruiken i.v.b. m[lees meer...]et grote kans op borstkanker en propje in je hoofd ben er niet blij mee dat ik me zo moet voelen hoe zou het toch komen dat ik dat nog steeds hebt op mijn hoge leeftijd. Iemand een suggestie?

18-03-2021 | Vrouw | 75