Ervaringen met Livial

Overgang (49 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

28-02-2015 | Vrouw | 50
Overgang
Begin van de overgang. Bijzonder slecht gehumeurd en enorm veel last van moodswings. Ik gebruik het product nu 2 weken en merk vanaf de 3e dag een verschil in emotionele stabiliteit. Ben optimistischer gestemd. Alleen denk ik de hele dag aan eten.... Ben dus ook al wat dikker. Erbij blijven sporten is een must.

16-06-2011 | Vrouw | 51
tibolon
Met 37 jaar in de overgang/ tig opvliegers, botontkalking etc.
Gewichtstoename ( ruim 15 kg ), wazig zien, meer gewrichtsklachten MAAR.... géén opvliegers meer ( en ik had ze echt heeeeeeeel erg), verbetering van de botontkalking, beter in m'm vel. Ben wel een aantal keren even gestopt maar toen kwamen de opvliegers in alle hevigheid terug. Wordt elke 2 jaar gecontroleerd op borstkanker. Heb allerlei homopathische middelen gebruikt n[lees meer...]iets hielp alleen Livial helpt. vr.gr. Tanja

21-01-2011 | Vrouw | 51
Menopauze
Gebruik nu ongeveer 1 jaar Livial en ben blij met het resultaat. Door het feit dat ik fibromyalgie heb, had ik al last van vermoeidheid, met de klachten van de menopauze te onderdrukken is dat ook voor een groot deel verbeterd. Ik heb weinig of geen last van nevenwerkingen.

10-02-2020 | Vrouw | 52
Overgang
Opvliegers verdwenen compleet na paar weken gebruik. Maar nu na dik 4 maanden gebruik twijfel ik. Intuïtief voelt t niet meer fijn. Temperatuur regelen wordt weer moeilijk vooral ineens alles-verontrustende overhitting met name mentaal ontstemmend. Buikpijn 24/7. Heb antibiotica genomen voor blaasontsteking die had ik 12 jaar niet meer gehad en ik vraag me af of t verband [lees meer...]er is met livial want zelfs na de kuur nog geïrriteerde blaas huisarts raadt aan livial 1 jaar te slikken ivm boost oestrogeen - maar ik voel me nu net zo onrustig als ervoor zonder livial ... (?)

17-04-2013 | Vrouw | 52
tibolon
Ik neem nu voor de derde dag Livial en ik voel me al veel beter. Minder opvliegers en voel me al veel beter gehumeurd. Want door de slapeloosheid was ik oververmoeid, werd ik depressief, kreeg maagklachten, weende veel. En nu na 3 dagen voel ik me al veel beter. Van de nadelen weet ik nog niks, ik kom later terug om daarover iets te zeggen. Zjjn er vrouwen die ook een ha[lees meer...]lf pilletje per dag nemen? Ik neem medicijnen voor de bloeddruk, traagwerkende schildklier en voor de cholesterol. Plus nog tal van vitamine supplementen.

11-06-2012 | Vrouw | 52
tibolon
Ik heb veel minder last van opvliegers en hartkloppingen. Vooral snachts slaap ik veel beter ( ik word niet meer ieder uur wakker) Een nadeel is dat ik erg veel vocht vasthoud vooral in mijn enkels en voeten. Ook ben ik in korte tijd 5 kilo aangekomen. Ik heb eerder Imea gebruikt, maar dat gaf helemaal geen verbetering

24-05-2014 | Vrouw | 53
Beroerte
Op 3 mei 2014 mijn tanden laten trekken. Op 13 mei 2014 een beroerte in mijn hersenstam. Op na dat mijn linkerbeen en arm nog steeds niet zo goed willen. En ik ben zeer snel moe. Hoop ik dat dit ook nog overgaat.' Ik kan het nog na vertellen. Wat ik zou willen is dat je er beter op gewezen wordt wat gevolgen kunnen zijn. Groetjes

30-09-2012 | Vrouw | 53
tibolon
om de 26/28 dagen heb ik dezelfde verschijnselen als bij een menstruatie maar dan zonder bloedverlies.Buikpijn, misselijkheid, concentratieverlies, irritatie, lusteloos en moe, vet en zoet eten behoefte, ook angstig en paniekerig en ruziezoekend. Vooral de ommekeer van mijn doorgaans vrolijk humeur heeft veel invloed op mijn omgeving. Het duurt 1 tot 3 dagen en heeft maand[lees meer...]elijkse ruzie tot gevolg, waar ik dan weer erg verdrietig van word. Zijn er vrouwen met dezelfde ervaring met livial? Lees het nergens1

05-05-2012 | Vrouw | 53
tibolon
Ik gebruik nu sinds 2 maand Livial. Mijn opvliegers zijn verdwenen, blaasproblemen ook. Maar ik heb enorm last van spier en gewrichtspijn. Ik zou ermee willen stoppen maar dan komen die opvliegers terug. Wat moet ik doen?

04-03-2013 | Vrouw | 54

29-07-2012 | Vrouw | 54
Overgang
Ik kan de hele nacht niet slapen wegens opvliegers. Mijn huisarts had me aangeraden om Livial te gaan gebruiken, zo gezegd zo gedaan. Ik gebruik nu die van 2,5 mg. Het is een pakje van 28 stuks. Heb al 11 tabletten gebruikt maar heb nog steeds last van opvlieger, ra ra ra, hoe kan dat? Heb gelezen dat het heel goed helpt tegen op vlieger, maar bij mij, ho m[lees meer...]aar. Wie kan me hiermee helpen? Is het misschien omdat de dosis te laag is??

12-09-2012 | Vrouw | 55

28-10-2021 | Vrouw | 57
Menopauze
Werd erg gespannen en boos en nerveus van livial.kon daardoor niet slapen.

25-07-2020 | Vrouw | 57
Menopauze
Ik neem Livial al meer dan 10 jaar op aanraden van gynaecoloog. Ik ga jaarlijks op controle. Enige slechte bijwerking is kort lontje😊 bij mij. Livial werkt niet bij iedereen direct, geef het een paar weken tijd.Onlangs stopte ik met de inname omdat ik 57 ben en dacht dat de opvliegers getemd waren. Ze zijn niet weg maar zijn in kracht fel afgenomen. Maar mijnartrosepij[lees meer...]n neemt weer toe dus ik overweeg om toch terug te starten. Mijn gynaecoloog raadde mij trouwens aan om het te blijven nemen . Wel regelmatig bloeddrukcontrole en jaarlijks uitstrijkje en borstonderzoek( door gynaecoloog) of een mammografie.

21-04-2016 | Vrouw | 57
Overgang
Met Livial heb ik mezelf terug. Ik voel me vrolijker, aantrekkelijker en ben af van stemmingswisselingen. Mijn libido is in jaren niet zo goed geweest, en de relatie met mijn man ook niet ;-)

26-05-2015 | Vrouw | 57
Overgang
Ik heb mijn leven weer terug, anders kan ik het niet noemen. Vanaf mijn 50e jaar heb ik zeer veel last van opvliegers. De eerste 3 jaar al Livial geslikt maar door de angst voor het krijgen van borstkanker ben ik gestopt. Omdat ik de opvliegers weer in alle hevigheid terug kreeg raadde de huisarts me aan om Clonidine te gaan gebruiken...dit hielp wel om het hevige transp[lees meer...]ireren tegen te gaan maar de opvliegers zelf waren niet minder. Het beheerste mijn hele leven... ik kan beter zeggen, het verpestte mijn hele leven! Als ik aan het autorijden was en een hevige opvlieger kreeg, was ik gewoon een gevaar op de weg. Ik werd steeds chagrijniger en voelde me steeds beroerder tijdens een opvlieger. Soms leek het wel of mijn hoofd ontplofte of dat mijn hart uit mijn borstkas bonkte. Ik kon er op een gegeven moment echt niet meer tegen. Ik ben weer naar de huisarts gegaan en die gaf zonder tegen te sputteren mij weer een recept voor Livial. Nu, 4 weken later heb ik nog zo'n 3 opvliegers per dag en die zijn niet eens heftig.....wat een zegen, ik heb mijn leven weer terug. Volgens mijn man ben ik inmiddels weer wat vriendelijker....ook mooi meegenomen dus. De huisarts vroeg me wel hoe lang ik het wilde blijven gebruiken...ik heb gezegd 2 jaar, maar inmiddels weet ik wel dat dit veeeeel langer gaat worden. Ik wil echt niet meer terug naar die vreselijke tijd met opvliegers. No way. Als ik lees dat er vrouwen zijn van in de 70 die nog dagelijks opvliegers hebben slaat de schrik me om het hart. Ik ben dus een zeer gelukkige Livial gebruikster.