Ervaringen met Livial

Overgang (49 meningen)
Endometriose (3 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

13-12-2010 | Vrouw
Overgang
Zeer veel hinder van opvliegers met name 's -nachts,sliep op een handdoek. Door het slaapgebrek oververmoeid, dus af en toe een slaappil,maar dat was ook geen optie.Gebruik nu sinds 3 jaar Livial en ben zeer tevreden !Kan niet zonder,heb het wel geprobeerd een paar maal,maar dan komen mijn klachten weer terug. Ik weet van de risico's ,maar heb geen keuze,ik ben nu tenmi[lees meer...]nste mezelf weer en dat is me veel waard !

07-10-2010 | Vrouw
Weghalen eierstokken

20-09-2010 | Vrouw

23-08-2010 | Vrouw
Overgang opvliegers
ik gebruik al zes jaar Livial 2.5 mg. met veel succes nu wilde mijn huisarts en internist dat ik stopte met livial ,nou dat heb ik geweten 30 tot 38 opvliegers per dag hierbij heb ik de nachten nog niet meegeteld, dit is geen prettig sociaal leven meer, ben terug gegaan naar de interrnist die heeft mijn verhaal gehoord en mij toestemming gegeven om weer te beginnen met l[lees meer...]ivial, maar mijn huisarts is het daar niet mee eens wat moet ik nu, ik heb alle alternatieve medicijnen gehad met geen resultaat het heeft mij alleen maar veel geld gekost wie kan mij advies geven help

12-08-2010 | Vrouw
Overgang
Ik ga nu livial slikken het gekke is dat in tegenstelling deze berichten dat ik op andere forums veel minder goede dingen lees over livial. Zijn er mensen die nog meer ervaringen hebben met dit medicijn? Carla

31-07-2010 | Vrouw
tibolon
Opvliegers, stemmingswisselingen prikkelbaar en depri
Met 46 jaar in de overgang, Eerste jaren geprobeerd de opvliegers te negeren. Tweede jaar homeopatische middelen geprobeerd, dat werkte helemaal niet. Derde jaar geprobeerd met acupunctuur. Hielp niets, opvliegers zo'n 14 per dag en 6-8 keer 's nachts, Zo moe, moe. Na twee maanden Livial eindelijk verbetering en nu slik ik het meer dan 1 jaar. Slik nog een jaar en prob[lees meer...]eer dan weer te stoppen, Wel... gewichtstoename 5-7 kg (ondanks veel sporten) en 's avonds dikke enkels en verhoogde bloeddruk 150-96. Blijf onder controle bij huisarts voor bloeddruk.

25-07-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
last van gewrichten, opgezette buik.

22-07-2010 | Vrouw
Stemmingswisselingen overgang
Op 47 jarige leeftijd in de overgang geraakt, kreeg ik erge last van stemmingswisselingen: depri, boosaardig, verdrietig etc. Allemaal narigheid. Van de gynaecoloog kreeg ik Livial in de laagste dosering en de klachten namen drastisch af. Ik heb af en toe nog we eens een verongelijkte bui, maar nu weet ik: die gaat wel weer voorbij en dan voel ik me weer goed. Mij is overi[lees meer...]gens ook verzekerd dat deze lage dosering geen verhoogd risico geeft op borstkanker. Inmiddels slik ik het ruim 2 jaar en voorlopig mag ik het blijven gebruiken.

16-04-2010 | Vrouw
Overgangsklachten
Ik heb erg veel last van opvliegers gehad en dat al gedurende minstens tien jaar. Het waren stevige opvliegers, meestal zo'n twintig per dag. In de periodes waarin de opvliegers soms wegbleven, (helaas steeds korter en zeldzamer) ervoer ik een weldadige rust en merkte ik dat ik ook wat stemmingen betreft beter in mijn vel zat. Psychisch werd ik namelijk ook steeds labiel[lees meer...]er, vaak sterke wisselingen van stemmingen tot depressieve klachten aan toe. Omdat ik de opvliegers erg moe was, heb ik de huisarts een medicijn gevraagd om even een pauze te krijgen. Even bijkomen dacht ik. Daarbij was ik ook nieuwsgierig of het psychisch wat met me zou doen. Ik kreeg Livial. Binnen enkele dagen stopten de opvliegers, fantastisch vond ik dat. Na enkele weken voelde ik me een totaal ander mens of eigenlijk voelde ik me weer als vroeger: sterk, stabiel, niet depri. Bijwerkingen heb ik niet of nauwelijks, alleen wat vaginale jeuk die ik opgelost heb met Multi-Gyn, een zalfje dat bij de apotheek te koop is. Voor mij is Livial een zeer goed werkend medicijn en ik zie nu al op tegen de dag dat ik er mee zal moeten stoppen. Mijn huisarts vind namelijk dat ik het niet al te lang achter elkaar mag gebruiken...

08-01-2009 | Vrouw
Overgangsklachten
Heeft vele jaren geholpen, gebruik het 8 jaar. Heb de laatste tijd de indruk dat het niet meer afdoende werkt. Nadeel is dat het bloedrukverhogend werkt, waarvoor dan weer medicijnen geslikt moeten worden

20-12-2014 | Vrouw | 29
tibolon (2,5mg)
Overgang
Hoi ik ben een jonge vrouw van 29, 2 jaar geleden begon de ellende ik liep al 4 jaar met opvliegers De dokters zeide je bent te jong voor de overgang toch maar weer aan de anticonceptiepil begonnen op advies van de gynaecoloog. Deze moest ik doorslikken in de stop week.toen ik dat deed werd ik helemaal niet goed kreeg verschrikkelijke paniekaanvallen 4 maanden lang! ! [lees meer...] Geen enkel medicijn dat hielp om ze te stoppen ik dacht echt ik ga dood! Naar 4 maanden lormetazepam 2mg 4x per dag en dat helpt me een beetj ex de dag Door tekomen. Nu blijkt na het 5e ziekenhuis dat ik wel degelijk in de overgang ben!! Ik schrok maar tegelijkertijd ook blij omdat ze me nu van mijn klachten af konden helpen.. Als eerste kreeg ik livial allemaal positieve ervaringen gelezen Ik ging het gebruiken en de eerste 2 weken voelde ik me geweldig goed! Minder onrustig en opvliegers minder hartkloppingen! ! Ik dacht yessssss dit is het..... Dus niet!naar die 2 weken kreeg ik erge last van benauwdheid en spierpijn! ! Gestopt omdat ik zo erg benauwd kreeg. Daarna femoston bij de eerste tablet met progesteron erbij zwaar depressief! ! Nu estradiol pleisters en progesteron vaginaal. Het ging weer de eerste 2 weken perfect maar zo gauw ik rond de menstruatie zit de week ervoor voel ik me verschrikkelijk zijn de klachten nog erger!!! Is er iemand wat zich hierin herkent?? Moet ik proberen langer Door tezette voordat de hormonen gaan werken??? Ik hoop zo op reacties ben ten einde raad!! Liefs Ramona

24-08-2011 | Vrouw | 35
Overgangsklachten
Na het behandelen van een ernstige ziekte, raakte ik binnen een paar weken in de overgang. Opvliegers, maar vooral heel veel last van stemmingswisselingen. Een hele nare ervaring. Enorm depressief, huilen en zeer geïrriteerd. Stond op het punt aan de anti-depressiva te gaan. Het bleken de hormonen te zijn. Na een paar weken Livial, ging het zonnetje weer schijnen. Ik voel [lees meer...]me echt heel erg goed. Ontspannen, vrolijk en ik kan de hele wereld aan. Ook geen opvliegers meer. Ik ben wel wat aangekomen (5 kg) en heb last van oedeem. Dit heeft bij mij wrs niets te maken met de livial, maar met de behandeling van mijn ziekte. Vanwege mijn leeftijd zal ik Livial lang gaan gebruiken. Geen probleem volgens mijn gynaecoloog. Natuurlijk word ik aan alle kanten gecontroleerd. Livial heeft mijn leven echt weer glans gegeven. Ik ben er heel erg blij mee.

29-04-2017 | Vrouw | 39
tibolon (2,5mg)
Overgang
Op leeftijd van 27 jaar baarmoeder en eierstokken verwijdert vanwege zeer ernstige endometriose zelfs op het middenrif waarvan ik intense schouderpijn had! Pijn straalde door naar schouderkop zeer ernstig bij menstruatie en eisprong, na ivf 1 zoon kunnen krijgen daarna alles verwijdert en begonnen met livial dat ik nu al 13 jaar slik en voel me nu sinds een aantal maanden [lees meer...]vreemd met stemmingswisselingen, bij de huisarts gevraagd hoe en wat naar een halve dosering gegaan maar ging slecht (overgang) dus toch weer verder gegaan met 1 tablet ... Verders is het een top middel en zou niet zonder kunnen ..dus probeer me eigen te verzetten tegen die stemmingswisselingen. Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde, ook alles verwijdert en zelfde pillen ook zelfde klachten ...wie nog?

04-12-2011 | Vrouw | 39
tibolon
Sinds 3 jaar gebruik ik livial nadat operatief bm en eierstokken zijn verwijderd ivm endometriose. Ben er zéér tevreden over. Enige bijwerkingen die ik ervaar en aan LIvial toeschrijf zijn: wazig zien en jeuk (hoofdhuid). Ben niet zo'n type dat op voorhand al de bijsluiter leest om de bijwerkingen te weten, maar omdat na diverse metingen mijn ogen okee bleken, heb ik het t[lees meer...]och opgezocht. Ook de jeukende hoofdhuid is frappant onstaan nadat ik begonnen ben met Livial. Livial heeft mijn leven in positieve zin veranderd!

22-02-2011 | Vrouw | 39
Overgang
Ben 39 jaar en al 5 jaar in de overgang.Veelste jong eigenlijk toch ?! Maar heb het geaccepteerd want het is nu eenmaal zo.Heb in het begin allerlei homeopathische middelen gebruikt maar die hielpen op een gegeven moment ook niet meer. Slik nu sinds een maanden Livial en voel me herboren. Al mijn overgangklachten zijn verdwenen. Alleen mijn gewicht is aardig toegenomen ( o[lees meer...]ok aagekomen door het stoppen met roken ). Zolang ik op me eetgewoonte let en 2x in de week sport,vind ik niet dat ik mag klagen...

06-03-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
ik gebruik nu ruim een half jaar livial, en ben er te vreden over (wel aangekomen). omdat ik endometriose heb zijn bij mij de eierstokken en baarmoeder verwijderd. maar ik heb nu sinds een paar weken een klein probleem, ik heb bijna iedere week wel 1x de zo genoemde natte droom. zijn er nog meer vrouwen die hier last van hebben? ik moet wel zeggen dat ik echt over sex droo[lees meer...]m maar helemaal geen/weinig zin heb in sex, dus kan het ook niet begrijpen waarom ik dan wel droom en wakker word. als u dit leest en herkend laat het dan weten.