Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

22-10-2020 | Vrouw | 69
estriol vaginaal (0,5mg)
te dunne vaginawand. Ik heb nu een dikke badhanddoek in bed liggen, maar de klachten die ik ondervind na het inbrengen van deze zetpil doet mij besluiten om er even of totaal mee te stoppen. Ik heb een DVT been en na een paar dagen voelde ik mijn trombose been heel pijnlijk worden. ook de buikpijn en de hoofdpijn werden erger. Ik gebruik bloedverdunners en ik vind het n[lees meer...]u heel beangstigend om met deze zetpillen door te gaan. Morgen moet ik naar de verpleegkundige en zal het navragen. Mij was door de gynaecoloog gezegd, de eerste 2 weken dagelijks en daarna 2 x per week. eind novenber moet ik terug naar de gynaecoloog hiervoor

10-10-2020 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Bekende klachten zoals droge vagina, scheurtjes in de schaamstreek, veel blaasontstekingen waren de aanleiding dat de uroloog mij dit medicijn voorschreef. Ik had dit medicijn een half jaar eerder ook gekregen vd gynaecoloog. Vanwege de hoeveelheid afscheiding ben ik er toen na twee weken mee gestopt. Temeer omdat ik las dat het ook kankerverwekkend kon zijn. Er kwam ged[lees meer...]urende de hele dag veel meer afscheiding uit dan de grootte vd ovule. Ik voelde me daar heel onfris bij en het vooruitzicht dit 2 x per week te moeten volhouden was voor mij geen optie. Het middel lijkt erger dan de kwaal.

19-01-2020 | Vrouw | 80
estriol vaginaal (1mg/g)
Blaasontsteking
Namens mijn moeder plaatst ik deze review omdat zij geen internet heeft. Gebruik dit middel aub NIET! Mijn moeder heeft met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid door het gebruik van dit medicijn eierstokkanker gekregen. Agressieve vorm en na ontdekking hiervan reeds stadium IV. Zoek een andere oplossing voor uw klacht(en). Dit medicijn kan het einde van uw leve[lees meer...]n zijn.

31-01-2019 | Vrouw | 60
Pijn (algemeen)
Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.

30-06-2018 | Vrouw | 66
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na het aanbrengen van een baarmoederring die scheef ging zitten binnen 24 uur, ben ik doorverwezen naar een andere Gyn.loog die me deze ovules dagelijks liet gebruiken! Nu heb ik genoeg pijn geleden, en zoek naar een oplossing! Om hier nog 2 maanden mee door te gaan zie ik niet meer zitten!

26-02-2018 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
Voor zes jaar geleden gebruikt voor- en na een operatie aan blaas- baarmoederverzakking. In overleg met gynaecoloog 6 weken na operatie gestopt. Had veel klachten, depressieve gevoelens, opvliegers, hoofdpijn. Nu na zes jaar een pessarium i.v.m. lichte blaasverzakking. Bevalt prima! Klachtenvrij! Maar weer dit middel voorgeschreven gekregen door uroloog, omdat mijn vaginaw[lees meer...]and vanwege overgang dunner geworden is en dat problemen kan geven i.s.m. Pessarium. Stop ermee, medicijn wekt veel weerstand bij me op. Veel hoofdpijn, opvliegers, onfisse vaginale reuk, neerslachtige gevoelens en smerig middel na het inbrengen. Na uitgebreid lezen van bijsliuter helemaal beroerd geworden, teveel bijwerkingen, kans op kanker en bij inname na je 65e kans op geheugenverlies! Middel erger dan de kwaal!

24-01-2018 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Klachten waren droge vagina, pijn bij het fietsen. Van de huisarts vaginale capsules gekregen, hield de eerste twee dagen, maar vagina en schaamlippen zwollen op, verschrikkelijke jeuk, irriterend gevoel, en dit constant. Ik werd er stapelgek van. terug naar de huisarts, die me doorstuurde naar n gyneacoloog in het ZH. Jonge arts en aio keken, maar zagen niks afwijkends.[lees meer...] Conclusie: misschien bent u allergisch voor het omhulsel van de tabletten. Ik kreeg een lijst mee met bekkenbodemspecialisten (fysiotherapeuten) en een recept voor de zalf. Maar omdat ik het zo’n smeerboel vond en erg veel hinder ondervond de hele dag van de plakkerige substantie, heb ik het recept niet eens opgehaald en ben op zoek gegaan op internet naar bekkenbodemspieroefeningen. Daar heb ik baat bij! Verder gebruik ik nu een mundgel estriol/DHEA waar ik veel baat bij heb.

09-11-2017 | Vrouw | 51
Vaginale schimmelinfectie
Dit product maakte mijn klachten alleen maar erger. Ik gebruik nu Vagifem en ik mag wel zeggen dat dit mijn stoutste verwachtingen overtreft. Uitstekende ervaring, alle pijn- en ontstekingsklachten zijn verdwenen en ik heb geen bijwerkingen.

08-07-2017 | Vrouw | 83
estriol vaginaal (1mg)
Vaginale schimmelinfectie
Mijn moeder van 83, kreeg in mei Synapauze voorgeschreven om te voorkomen dat ze het vaginale abces niet weer zou krijgen. In eerste instantie leek het wel te helpen maar na een week of twee begon de ellende. Het begon met flauwvallen, totaal onverwacht en een dag later jeukende rode vlekken op de onderbeen en flink gezwollen voeten en enkels. Vanaf die tijd heel veel klac[lees meer...]hten, bloedonderzoek gaf geen duidelijkheid en huisarts wist het niet meer. Totdat ik op internet de bijsluiter las van Synapauze; haar hele klachtenlijst werd beschreven!! De bijsluiter die ze meekreeg van de apotheek leek in niets op de bijsluiter die ik vond op internet. We hopen nu dat het medicijn zo snel mogelijk uit haar bloed verdwijnt, zodat ze haar vitale leven van voor Synapauze weer op ken pakken.

06-03-2017 | Vrouw | 67
estriol vaginaal (0,5mg)
ik heb in het verleden borstkanker gehad al 33jaar vrij daarvan. met deze vaginale inbreng ben ik bang omdat ik eigenlijk geen hormonen mag . Het gaat maar om 1keer per week maar ik heb best bijverschijnselen. Ook depri soms.

10-01-2017 | Vrouw | 65
Overgang
Ik maak me ongerust over de enorme bijwerkingen van dit product, die niet op deze manier in de bijsluiter worden vermeld! Mijn bijwerkingen: Migraine-achtige hoofdpijn, toename van opvliegers, algemeen slecht-in-mijn-vel-gevoel, branderig gevoel vagina meteen na inbrengen wat na ca 1 dag weer verdwijnt. Van de creme had ik minder bijwerkingen (toen juist wel gezwollen, pij[lees meer...]nlijke borsten in het begin), maar ik vond het inbrengen met een applicator vervelender, terwijl dat branderige gevoel er niet was. Daarom ga ik er mee stoppen, of ik ga terug naar het creme-systeem van Synapause met die vervelende applicator. Maar toch blijf ik me zorgen maken over het effect van die bijwerkingen: veel is blijkbaar nog niet eens bekend bij de producent, of wordt bewust verzwegen....

08-09-2016 | Vrouw | 50
estriol vaginaal (0,5mg)
Door chemo en bestralingen en de overgang is het slijmvlies zeer dun geworden. Al na 2 dagen krijg ik ontzettende buikpijn, hoofdpijn, hartkloppingen. Dus ben er direct mee gestopt. Ik heb in t verleden nl een herseninfarct gehad.

27-09-2015 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (2mg)
Overgang
Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks

24-06-2015 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..

19-02-2015 | Vrouw | 76
Bacteriële vaginose

25-09-2013 | Vrouw | 64
estriol vaginaal
Behalve dat de ovules lastig uit de verpakking te krijgen zijn, mis ik een applicator. De ovule zuigt zich aan mijn vingertop vast, met het gevolg dat hij er direct weer uitvalt als ik mjn vinger terugtrek. Het lukt maar de helft van de tijd om het ding zodanig in te brengen dat hij blijft zitten. Als gevolg heb ik en een aversie tegen het inbrengen, en een te krappe effe[lees meer...]ctieve dosis. Ik bespeur geen vooruitgang in mijn klachten. Aangezien ik ook lichen slerosus heb, is de huid van de vulva zeer gevoelig. De jeuk en het branderige gevoel zijn wel wat verminderd, maar nog steeds merkbaar. Ik heb de creme ook weleens gehad. Daar zat destijds wel een applicator bij. Maar dat was een heel geknoei om de juiste hoeveelheid creme in de applicator te krijgen. Zeer gebruikersonvriendelijk.