Ervaringen met Synapause E3 ovules/vaginaal crème

Synapause E3 ovules/vagin...

estriol vaginaal

branderig gevoel rond buiten de vagina

Overgang (24 meningen)
Premature menopauze (5 meningen)

02-10-2014 | Vrouw | 52
estriol vaginaal
IK heb de indruk dat dit geneesmiddel wordt voorgeschreven om de farmacie te verrijken. Kreeg gelijk buikpijn en na 2 dagen ook hoofdpijn. Dit middel helpt zeer weinig moet ik eerlijk zeggen. Als je de bijsluiter leest wordt daar niets over gezegd. Ja, lekker makkelijk om dat soort bijwerkingen niet te noemen. Had een tijd geleden Gyno Datoryn gekregen, de 3 eitjes zeg [lees meer...]maar. Middel is effectiever.

16-09-2014 | Vrouw | 54
estriol vaginaal
Daar mijn baarmoeder en alles wat er bijhoort, 10 jaar geleden is weggehaald, is er toendertijd een "matje" achter mijn blaas gezet. Heb er nu problemen mee, schijnt ruw te wezen en weefsel er omheen is minder geworden. Heb sinds eind september via mijn gyn deze "zetpillen" gekregen die ik dus vaginaal moet inbrengen savonds voor het slapen gaan. Regelrechte ramp, ze floep[lees meer...]en er telkens uit, hoe diep ik ze ook duw. Doe er nu gelijk een tampot achteraan inbrengen, zodat dat dat ding blijft zitten. Branderig gevoel in onderbuik/vagina, kreeg het de eerste week telkens benauwd erna en nu sinds 2 dagen heb ik gesprongen adertjes of bloedplekken op mijn oogwit. Ga er mee stoppen, want heb nu meer kwalen dan waar ik voor ging en slaap slecht.

21-11-2011 | Vrouw | 55
estriol vaginaal
Veel blaasontstekingen en pijn bij het vrijen
Ik merkte na twee dagen al een enorme verandering. Ik had vaak het gevoel dat ik 'lekte'. Slapeloosheid, agressiviteit, grotere en gespannen borsten en hartkloppingen. Ik heb in mijn jonge jaren slechts drie jaar de pil geslikt, maar ook toen had ik klachten. Ik ben blijkbaar zeer hormoongevoelig. Ondanks de goede bedoelingen van mijn huisarts die het had over maar een 'sp[lees meer...]oortje hormonen' in het middels, haak ik af. Voor mij persoonlijk is het middel bijna erger dan de kwaal maar ik ben er van overtuigd dat het middels bij anderen weer heel anders zal werken.

23-01-2011 | Vrouw | 56
Verzakking
de dfag erna veel last van afscheiding

07-03-2010 | Vrouw
Lichen srlerosus

21-12-2009 | Vrouw
Pijn bij het vrijen

05-11-2023 | Vrouw | 53
Overgang
Ik word s’ochtends wakker met vies laken en natte dijbenen . Hebben vrouwen hier vaker last van ?

12-05-2022 | Vrouw | 68
Overgang
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen en moet het nu 14 dagen achtereen gebruiken. Had last van vaginale droogheid met als klachten vaak plassen en het gevoel hebben van een blaasontsteking. De eerste dag ging het goed daarna jeuk irritatie huid opgezet en vanaf de vierde dag veel buikpijn menstruatiebuikpijn en een spatje bloed gehad. Huisarts gebeld en die zei de b[lees meer...]uikpijn kon niet komen van de synapause crème maar lees wel op veel sites dat deze klacht veel voorkomt maar niet in de bijsluiter staat Heb het nu 14 dagen vol gehouden met veel ellende en nu naar 2 x in de week en hopelijk komt het dan goed. Mocht het niet zo zijn dan maar terug op een crème zonder hormonen wat ik hiervoor ook heb geprobeerd alleen deze hielp niet voldoende vandaar het gebruik van de synapause

02-03-2019 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .

07-01-2017 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg/g)
Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.

23-08-2016 | Vrouw | 61
Lichen sclerosus
Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.

22-08-2015 | Vrouw | 53
estriol vaginaal (0,5mg)
Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.

02-09-2013 | Vrouw | 46
estriol vaginaal
Klachten: terugkerende vaginale klachten zoals vaginitis en pijnklachten na veelvuldig AB gebruik en Trichomonas infectie welke twee jaar niet ontdekt werd in het Lab van Den Bosch, ik werd dus steeds behandeld voor een gewone BV maar mijn partner niet. Uiteindelijk beiden behandeld maar blijvende klachten van pijn, jeuk, branderig gevoel, beetje BV. Diagnose: Atrofisch[lees meer...]e vaginitis. Behandeling: Synapause ovules E3 voor twee weken. Na één week resultaat: Pijn weg maar na seksueel contact branderig gevoel. Bijwerkingen: Drie dagen zware migraine aanval, hevige buikkrampen, eczeem, erg depressief gevoel. (score: bijna alle depressieve kenmerken)

14-09-2012 | Vrouw | 67
Incontinentie
Hier zit ik dus voor mijn leven aan vast sinds de ovrgang. Maar het is een groot geluk dat dit middel bestaat, want anders was de kwaliteit van leven onder de maat geweest.. Als ik het middel 2 of 3 dagen niet gebruik dan kan ik het wel schudden ondanks alle oefeningen. Een heel nare bijwerking is jeuk , waarvoor ik zalf heb gekregen die dat probleem oplost.

18-09-2011 | Vrouw | 62
Droge en jeukende vagina
was gestopt maar vagina ging branden en jeuken en was kurkdroog. Dus ben het weer gaan gebruiken. Soms wil de droogte nog wel eens de kop opsteken.

28-03-2024 | Vrouw | 62
estriol vaginaal (0,5mg)
Helpt goed. Sinds gebruik geen blaasontsteking meer gehad en goed herstel na operatie. Ik heb veel moeite met het openen van de plastic verpakking van elke ovule. Ik open ze met een tang!!