Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (15 meningen)
Premature menopauze (3 meningen)

02-03-2019 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .

07-01-2017 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg/g)
Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.

23-08-2016 | Vrouw | 61
Lichen sclerosus
Na een maand gelopen te hebben met een vuurrode en branderige vagina kreeg ik eerst Canesten Gyno 3 tabl. voorgeschreven. Toen dat niet hielp kreeg ik Dermovate zalf 0,5 mg voorgeschreven wat ik een maand moest gebruiken. De klachten werden erger. Nu gebruik ik Synapause sinds een week, wat ik 2x per week moet gebruiken samen met Cremor Triamcinoloni (een Cortisonzal. Gelu[lees meer...]kkig lees ik dat meer vrouwen buikpijn en hoofdpijn krijgen. Ik moet Synapause 2x per week inbrengen wat redelijk goed gaat. Tussen de gebruiken in heb ik veel last van de buik en hoofdpijn, een algeheel gevoel van malaise, maar ook een toename van de klachten. Volgende week heb ik weer een afspraak met de huisarts, Wat mij betreft is doorsturen naar een specialist een must.

22-08-2015 | Vrouw | 53
estriol vaginaal (0,5mg)
Aantal jaren na de overgang last van vaginale droogte. Medicijn als vaginale zetpil voorgeschreven. Na 2 weken gebruik last van gevoeligheid blaasuitmonding en vaginale afscheiding die niet prettig ruikt. Voorzetting gebruik medicatie 1x per week en dan kijken of bijwerkingen minder worden.

02-09-2013 | Vrouw | 46
estriol vaginaal
Klachten: terugkerende vaginale klachten zoals vaginitis en pijnklachten na veelvuldig AB gebruik en Trichomonas infectie welke twee jaar niet ontdekt werd in het Lab van Den Bosch, ik werd dus steeds behandeld voor een gewone BV maar mijn partner niet. Uiteindelijk beiden behandeld maar blijvende klachten van pijn, jeuk, branderig gevoel, beetje BV. Diagnose: Atrofisch[lees meer...]e vaginitis. Behandeling: Synapause ovules E3 voor twee weken. Na één week resultaat: Pijn weg maar na seksueel contact branderig gevoel. Bijwerkingen: Drie dagen zware migraine aanval, hevige buikkrampen, eczeem, erg depressief gevoel. (score: bijna alle depressieve kenmerken)

14-09-2012 | Vrouw | 67
Incontinentie
Hier zit ik dus voor mijn leven aan vast sinds de ovrgang. Maar het is een groot geluk dat dit middel bestaat, want anders was de kwaliteit van leven onder de maat geweest.. Als ik het middel 2 of 3 dagen niet gebruik dan kan ik het wel schudden ondanks alle oefeningen. Een heel nare bijwerking is jeuk , waarvoor ik zalf heb gekregen die dat probleem oplost.

18-09-2011 | Vrouw | 62
Droge en jeukende vagina
was gestopt maar vagina ging branden en jeuken en was kurkdroog. Dus ben het weer gaan gebruiken. Soms wil de droogte nog wel eens de kop opsteken.

16-06-2022 | Man | 66
Vaginale schimmelinfectie
De afscheiding is minder, maar blijft heel erg stikken. Eerst had ik veel blaasontstekingen, maar door de synapause, helemaal niet meer gehad. Wat wel is gebleven dat is die vreselijke stank van de vagina. Ik heb dan wel een inlegkruisje aan. Maar dat stinkt s"avonds ook heel erg. Toevallig was ik bij een supermarkt in Duitsland. Daar heb ik toevallig inlegkruisjes g[lees meer...]ekocht Elkos Woman met geurtje groene verpakking. Ik kon het eerst niet geloven, maar de stank is helemaal verdwenen. Het inlegkruis stinkt ook helemaal niet meer. Nog elke dag waardeer ik het zo, dat die vieze lucht hélémaal verdwenen is. M.v.g. M.

16-03-2022 | Vrouw | 64
estriol vaginaal (0,5mg)
Eerste twee weken dagelijks gebruikt, met elke dag groene afscheiding (is onderzocht, geen bacterie). De afscheiding verminderde tot weinig en doorzichtig op de dag na het inbrengen, toen ik over ging op 2x per week. Tip voor inbrengen: wat glijmiddel gebruiken. Dan gaat de ovule ver genoeg in de vagina. De ovule niet goed inbrengen geeft een naar en branderig gevoel in [lees meer...]de vagina. Resultaat was uiteindelijk goed, herstel van de vaginawand. En geen frequente blaasontstekingen meer. Ik heb het 4 maanden gebruikt.

09-03-2020 | Vrouw | 55
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

16-02-2019 | Vrouw | 53
Vaginale schimmelinfectie
Ik gebruik het middel nu 3 weken en naar volle tevredenheid. Heb minder last van droogheid en irritatie bijv. tijdens het fietsen. Tot nu toe geen enkele bijwerking opgemerkt. Effectief middel.

07-03-2017 | Vrouw | 64
Overgang
Ik gebruikte Synapauze - E 3 ovules. het was omdat de huid daar al langere tijd dun was en ik irritatie kreeg en droog in vagina. In begin wel irritatie/branderig gevoel 's morgens als ik 's avonds had ingebracht, maar verdween altijd snel. Ik had ze 2x per week en moet zeggen hielp snel voor de droogheid en in het half jaar dat ik het gebruikte geen klachten of bijwerking[lees meer...]en van nare aard. fijne bijkomstigheid was dat ik meer zin had in vrijen en voelde me juist steeds beter in mijn vel (was herstellende ook van angststoornis). Een week voor ik ging stoppen (in overleg huisarts) was ik zomaar erg vergeetachtig met veel dingen dat was vreemd gevoel! Na stoppen nu een 6 weken voel ik toch weer meer kriebel van onderen en is de zin om te vrijen er wel, maar het gevoel van opwinding helemaal weg dus ook moeilijker om een orgasme te krijgen nu. gezien de bijwerkingen in de bijsluiter is het niet raadzaam om veel en langdurig het te gebruiken, maar ik voelde me toch stukken beter toen ik het had! Nu weer overleggen met huisarts wat wijsheid is.....iemand nog suggesties?

03-09-2015 | Vrouw | 51
estriol vaginaal (0,5mg)
Helpt goed tegen vaginale droogte, waardoor het vrijen geen pijn meer oplevert. Rond de overgang kreeg ik pijn tijdens gemeenschap, maar dat is nu over. Ik heb alleen wel het idee dat het middel je SHBG omhoog stuwt, waardoor er van je vrij testosteron (nodig voor zin in vrijen) minder overblijft. Paar maanden na het stoppen kreeg ik wel weer klachten, dus ben weer begonne[lees meer...]n. Eerste weken verwacht ik nog wel beetje branderig gevoel maar ik weet dat dat weer weggaat. Dit middel is iig te verkiezen boven de pil doorslikken, want dan krijg je echt teveel oestrogeen binnen, met vergroting kans op borstkanker, althans voor de rokenden onder ons.

23-09-2022 | Vrouw | 56
Premature menopauze

23-06-2022 | Vrouw | 48
Premature menopauze
De eerste 2 nachten, zo'n 10 minuten na inbrengen, een vervelende branderige pijn. Ging snel over. Gedurende de dag meteen een verschil van dag en nacht. Was erg droog, nu weer 'alsvanouds' . Best veel afscheiding en inlegkruisjes zijn echt nodig. Maar tjee.... ik heb een jaar last gehad van droge vagina/ pijn bij vrijen tot 'dan naar geen seks meer'. Nu gebruik ik het 10 [lees meer...]dagen en voel me weer vrouw!! Seks is fijn, heb weer zin en alles is vochtig genoeg. Geen pijn meer bij het vrijen. Was ik hier maar eerder aan begonnen!!

15-03-2022 | Vrouw | 72
Overgang
Een klein beetje synapause vaginaal creme één keer per week op de rand van de vagina is al voldoende. Geen bijwerkingen en geen last meer van blaasontsteking sindsdien. Daarnaast een neutrale vaginaal gel Hyalofemme twee keer per week.

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum