Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (13 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

02-03-2019 | Vrouw | 54
Darmproblemen - verstopping
iv achterwand plastiek een operatie verzakking endeldarm, ongeveer 10 kilo aangekomen na 6 mnd gebruik,ok borsten gezwollen wacht op controle van de gynaecoloog en hoop ik mag stoppen ook word er niet verteld bij apotheek bij gebruik je een maand verband moet gebruiken na het plaatsen .

16-09-2014 | Vrouw | 54
estriol vaginaal
Daar mijn baarmoeder en alles wat er bijhoort, 10 jaar geleden is weggehaald, is er toendertijd een "matje" achter mijn blaas gezet. Heb er nu problemen mee, schijnt ruw te wezen en weefsel er omheen is minder geworden. Heb sinds eind september via mijn gyn deze "zetpillen" gekregen die ik dus vaginaal moet inbrengen savonds voor het slapen gaan. Regelrechte ramp, ze floep[lees meer...]en er telkens uit, hoe diep ik ze ook duw. Doe er nu gelijk een tampot achteraan inbrengen, zodat dat dat ding blijft zitten. Branderig gevoel in onderbuik/vagina, kreeg het de eerste week telkens benauwd erna en nu sinds 2 dagen heb ik gesprongen adertjes of bloedplekken op mijn oogwit. Ga er mee stoppen, want heb nu meer kwalen dan waar ik voor ging en slaap slecht.

08-07-2022 | Vrouw | 55
estriol vaginaal (1mg/g)
Voorgeschreven door gunaecoloog ivm geirriteerd plekje op vagina door menopauze. Eerste keer aanbrengen (klein beetje, alleen op t plekje) ging goed. Tijdje later voelde ik me naar. Ik dacht dat ik ziek werd. Dagen erna werd het erger: ontzettend moe, duizelig, misselijk, licht in mn hoofd. Ikbegon woorden door elkaar te halen. Op zaterdag in de auto, tijdens het rijden we[lees meer...]rd ik niet goed. Toen begon ik te denken aan de creme. Gestopt en drie dagen later voelde ik me weer beter. Opnieuw creme aangebracht, weer herl klein beetje. Paar uur later weer duizelig en misselijk. In bed tolde en draaide mn hoofd heel snel, dat voelde heel eng. Volgende dag nog steeds duizelig. Pas na 48 uur weer beetje normaal. Wat mij betreft is het enorme troep! Heb de bijwerkingen gemeld bij Lareb en raad iedereen aan dat te doen. Ik ga op zoek naar andere middelwn, zoals bv vagisil. Zo der hormonen erin. Dat zo'n piepklein beetje creme zo'n heftig effect kan hebben......

09-03-2020 | Vrouw | 55
Menopauze
Ik had veel last van vaginale droogte en pijn bij het vrijen. Kreeg Synapause E3 creme voorgeschreven. Voorschrift: 2 weken dagelijks en daarna 2 maal per week gebruiken. Al na de eerste week ben ik teruggegaan naar 2 maal per week omdat ik krampen kreeg (soort menstruatie krampen). Daarna een goede balans bereikt met 1 a 2 maal per week gebruik. Heel goede effecten. Voc[lees meer...]htigheid sterk verbeterd, geen pijn meer bij penetratie en meer zin in seks. Het inbrengen is wel een onplezierig gepruts, maar ik heb het er graag voor over.

07-11-2014 | Vrouw | 55
Overgang
Ernstige buikpijn de eerste paar dage . Vieze afscheiding, die ook erg ruikt. Het middel dient permanent gebruikt te worden wil het resultaat hebben.

21-11-2011 | Vrouw | 55
estriol vaginaal
Veel blaasontstekingen en pijn bij het vrijen
Ik merkte na twee dagen al een enorme verandering. Ik had vaak het gevoel dat ik 'lekte'. Slapeloosheid, agressiviteit, grotere en gespannen borsten en hartkloppingen. Ik heb in mijn jonge jaren slechts drie jaar de pil geslikt, maar ook toen had ik klachten. Ik ben blijkbaar zeer hormoongevoelig. Ondanks de goede bedoelingen van mijn huisarts die het had over maar een 'sp[lees meer...]oortje hormonen' in het middels, haak ik af. Voor mij persoonlijk is het middel bijna erger dan de kwaal maar ik ben er van overtuigd dat het middels bij anderen weer heel anders zal werken.

27-09-2021 | Vrouw | 56
Lichen sclerosus
Door de gynaecoloog voorgeschreven 2 ovules in 2 dagen, smeren met hormoonzalf. 1e dag werd ik ziek wakker alsof ik griep zou krijgen rillerig, spierverkramping, gevoel als of je koorts krijgt en heel erg moe en misselijk. 2e dag precies hetzelfde, gelukkig vond ik deze site en besluit nu ook te stoppen met deze bende. Er zijn acupuncturisten die met een behandeling je h[lees meer...]ier vanaf kunnen helpen. Geen chemische rotzooi in je lijf maar zorgen dat de doorbloeding weer opgang komt.

11-08-2021 | Vrouw | 56
Menopauze
Helemaal niet tevreden, koorts, pijnscheuten overal, misselijk, branderig gevoel in vagina.

06-02-2021 | Vrouw | 56
Borstkanker
In 2018 heb ik dit middel gekregen van een gynaecoloog van Flebologisch Centrum Alkmaar. Volgens haar was er geen gevaar van oestrogeen in het bloed. Twee en half jaar later heb ik borstkanker en door een fout van de radioloog die mijn eerste beoordeling in 2019 met de mammografie verkeerd in heeft geschat kwam ik door controle op mijzelf in januari er achter dat er een[lees meer...] tumor in zat van 2.5 cm. De zetpil was al die tijd een voedingsbron van mijn tumor. Slechte zaak dit en ik raad het dus niemand aan.

24-06-2015 | Vrouw | 56
estriol vaginaal (1mg)
Ik gebruik het nu 3 weken. Ik had veel blaasontstekingen en een lage buikpijn. Bij gynaecoloog bleek (echo) dat baarmoederslijmvlies erg dun was door de overgang, baarmoedermond/hals ontstoken. Synapause voorgeschreven gekregen. Het is sowieso niet aangenaam aanbrengen met zo'n harde inbrenghuls. Lage buikpijn is nu al 3 weken, vrijwel constant, hevig aanwezig. Ik moet di[lees meer...]t middel 3 maanden (minimaal) gebruiken. Geen idee of het helpt. Ik heb vandaag gebeld naar de assistente. Mocht de buikpijn komende week nog zo hevig blijven dan moet ik terugkomen..

23-01-2011 | Vrouw | 56
Verzakking
de dfag erna veel last van afscheiding

21-07-2022 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg)
Kreeg dit middel tegen vaginale droogheid waardoor ik steeds bacteriële vaginose opliep. Sinds de start brandend gevoel in en rond vagina en de vaginose is heftiger dan ooit 😔. Heb besloten om na 2 weken te stoppen met gebruik. Het middel is erger dan de kwaal.

07-01-2017 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (1mg/g)
Ik had rode geïrriteerde plekken op mijn vagina, dus ik kreeg deze zalf. Moest 2 weken aanbrengen, kreeg hartklopping en opvliegers, vreselijke ervaring. Ben gestopt, na wel 2 weken te hebben gebruikt.

27-09-2015 | Vrouw | 57
estriol vaginaal (2mg)
Overgang
Heb erg veel opvlieger en zweet de hele dag helpt niks

31-01-2019 | Vrouw | 60
Pijn (algemeen)
Heb het middel zeer kort gebruikt: maar 5 dagen achtereen. Hoewel de dosering laag schijnt te zijn, schrik ik toch van het directe effect. Meteen al het opzetten van de schaamlippen en na enkele dagen een krampgevoel in de buik/baarmoeder met uitstraling naar rug en benen. Verder vind ik het gelige, soms slijmerige uitvloeien erg onprettig. Nu ik gestopt ben , krijg ik la[lees meer...]ngzaam maar zeker een druk (gevoel van band erom) op de keel, zonder dat er duidelijk klieren zijn opgezet. Komt vast weer goed, maar voelt nu nog als een onbalans door het middel.

07-03-2017 | Vrouw | 60
estriol vaginaal (0,5mg)
goede ervaring minder last van vaginale droogheid

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum