Synapause E3 ovules/vagin...

Overgang (13 meningen)
Premature menopauze (2 meningen)

13-11-2014 | Vrouw | 64
Vaginale schimmelinfectie
Het inbrengen van de creme via een hard plastic buisje met plunjer is zeer vrouw onvriendelijk. Het inbrengen is pijnlijk. De plunjer verschuifd bij het minste aanraken. Het is gewoon een waardeloos (applicator) inbrengsysteem

25-09-2013 | Vrouw | 64
estriol vaginaal
Behalve dat de ovules lastig uit de verpakking te krijgen zijn, mis ik een applicator. De ovule zuigt zich aan mijn vingertop vast, met het gevolg dat hij er direct weer uitvalt als ik mjn vinger terugtrek. Het lukt maar de helft van de tijd om het ding zodanig in te brengen dat hij blijft zitten. Als gevolg heb ik en een aversie tegen het inbrengen, en een te krappe effe[lees meer...]ctieve dosis. Ik bespeur geen vooruitgang in mijn klachten. Aangezien ik ook lichen slerosus heb, is de huid van de vulva zeer gevoelig. De jeuk en het branderige gevoel zijn wel wat verminderd, maar nog steeds merkbaar. Ik heb de creme ook weleens gehad. Daar zat destijds wel een applicator bij. Maar dat was een heel geknoei om de juiste hoeveelheid creme in de applicator te krijgen. Zeer gebruikersonvriendelijk.

10-07-2022 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
ochtend na inbrengen van de capsule lamlendig gevoel; misselijk, alles deed zeer, branderige keel. Dacht dat het een zomergriepje was of beginnend covid maar test was negatief. Onderlaken lag ook onder de vetvlekken; zetpil bestaat uit parafine en was inwendig gesmolten en daarna eruit gelopen. Niet handig dus, moest meteen bed verschonen. Na twee dagen er achter gekomen d[lees meer...]at ik geen zomergriep had maar dat dit een van de bijwerkingen kon zijn. Direct gestopt.

26-02-2018 | Vrouw | 65
estriol vaginaal (0,5mg)
Voor zes jaar geleden gebruikt voor- en na een operatie aan blaas- baarmoederverzakking. In overleg met gynaecoloog 6 weken na operatie gestopt. Had veel klachten, depressieve gevoelens, opvliegers, hoofdpijn. Nu na zes jaar een pessarium i.v.m. lichte blaasverzakking. Bevalt prima! Klachtenvrij! Maar weer dit middel voorgeschreven gekregen door uroloog, omdat mijn vaginaw[lees meer...]and vanwege overgang dunner geworden is en dat problemen kan geven i.s.m. Pessarium. Stop ermee, medicijn wekt veel weerstand bij me op. Veel hoofdpijn, opvliegers, onfisse vaginale reuk, neerslachtige gevoelens en smerig middel na het inbrengen. Na uitgebreid lezen van bijsliuter helemaal beroerd geworden, teveel bijwerkingen, kans op kanker en bij inname na je 65e kans op geheugenverlies! Middel erger dan de kwaal!

10-01-2017 | Vrouw | 65
Overgang
Ik maak me ongerust over de enorme bijwerkingen van dit product, die niet op deze manier in de bijsluiter worden vermeld! Mijn bijwerkingen: Migraine-achtige hoofdpijn, toename van opvliegers, algemeen slecht-in-mijn-vel-gevoel, branderig gevoel vagina meteen na inbrengen wat na ca 1 dag weer verdwijnt. Van de creme had ik minder bijwerkingen (toen juist wel gezwollen, pij[lees meer...]nlijke borsten in het begin), maar ik vond het inbrengen met een applicator vervelender, terwijl dat branderige gevoel er niet was. Daarom ga ik er mee stoppen, of ik ga terug naar het creme-systeem van Synapause met die vervelende applicator. Maar toch blijf ik me zorgen maken over het effect van die bijwerkingen: veel is blijkbaar nog niet eens bekend bij de producent, of wordt bewust verzwegen....

16-06-2022 | Man | 66
Vaginale schimmelinfectie
De afscheiding is minder, maar blijft heel erg stikken. Eerst had ik veel blaasontstekingen, maar door de synapause, helemaal niet meer gehad. Wat wel is gebleven dat is die vreselijke stank van de vagina. Ik heb dan wel een inlegkruisje aan. Maar dat stinkt s"avonds ook heel erg. Toevallig was ik bij een supermarkt in Duitsland. Daar heb ik toevallig inlegkruisjes g[lees meer...]ekocht Elkos Woman met geurtje groene verpakking. Ik kon het eerst niet geloven, maar de stank is helemaal verdwenen. Het inlegkruis stinkt ook helemaal niet meer. Nog elke dag waardeer ik het zo, dat die vieze lucht hélémaal verdwenen is. M.v.g. M.

19-12-2021 | Vrouw | 66
Overgang
Ik ben 66 jaar. Had pijn in de vagina. Gyneacoloog geweest waar ik onder behandeling staat voor de lichen sclerose. Zij raadde me aan om dit middel te gebruiken. Eerste nacht was branderig. De eerste 10.00 dagen voelde het geweldig. Veertien dagen gebruikt na 12 dagen branderig in schaamstreek. Ging er van uit dat het over zou gaan. 14 dagen afgemaakt. Nu na 5[lees meer...] dagen stoppen. Word er niet beter van. Brand zit nu overal. Is erger dan voorheen. Vrijen gaat ook niet meer. De hele vagina staat in de brand. Zo jammer ik had er goede vertrouwen in. Helaas wordt hier verdrietig van.

01-08-2021 | Vrouw | 66
estriol vaginaal (1mg)
Doordat ik vreselijke klachten kreeg door de blaasverzakking die ik al meer dan 6 jaar heb heeft de huisarts SynapauseE3 voorgeschreven. Eerste 14 dagen iedere dag, daarna 2x in de week. Vreselijk, ik kan geen ander woord voor dit "geneesmiddel" bedenken. Ik ben inmiddels weer door, een andere, gynaecoloog gezien en deze heeft een operatie voorgesteld waarvoor ik nu op de [lees meer...]wachtlijst sta. Gedurende de laatste 4 weken gebruik ik de creme om de 4 dagen en de klachten blijven ook nu te aanwezig. Omdat ze zei dat ik maar moest kijken hoelang ik het vol kon houden met de creme heb ik besloten dat ik ermee stop. De klachten; buikpijn, vergeetachtigheid, had de arts nog nooit gehoord?, pijn, branderig gevoel en jeuk aan de vagina, gevoelige borsten, steeds het gevoel een blaasontsteking te hebben, algehele malaise, hartkloppingen en neerslachtigheid. Al met al erg heftig allemaal. Conclusie van het hele verhaal is dat ik misschien wat minder droog ben maar veel meer klachten heb dan ik had.

30-06-2018 | Vrouw | 66
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na het aanbrengen van een baarmoederring die scheef ging zitten binnen 24 uur, ben ik doorverwezen naar een andere Gyn.loog die me deze ovules dagelijks liet gebruiken! Nu heb ik genoeg pijn geleden, en zoek naar een oplossing! Om hier nog 2 maanden mee door te gaan zie ik niet meer zitten!

06-03-2017 | Vrouw | 67
estriol vaginaal (0,5mg)
ik heb in het verleden borstkanker gehad al 33jaar vrij daarvan. met deze vaginale inbreng ben ik bang omdat ik eigenlijk geen hormonen mag . Het gaat maar om 1keer per week maar ik heb best bijverschijnselen. Ook depri soms.

14-09-2012 | Vrouw | 67
Incontinentie
Hier zit ik dus voor mijn leven aan vast sinds de ovrgang. Maar het is een groot geluk dat dit middel bestaat, want anders was de kwaliteit van leven onder de maat geweest.. Als ik het middel 2 of 3 dagen niet gebruik dan kan ik het wel schudden ondanks alle oefeningen. Een heel nare bijwerking is jeuk , waarvoor ik zalf heb gekregen die dat probleem oplost.

12-05-2022 | Vrouw | 68
Overgang
Heb dit medicijn voorgeschreven gekregen en moet het nu 14 dagen achtereen gebruiken. Had last van vaginale droogheid met als klachten vaak plassen en het gevoel hebben van een blaasontsteking. De eerste dag ging het goed daarna jeuk irritatie huid opgezet en vanaf de vierde dag veel buikpijn menstruatiebuikpijn en een spatje bloed gehad. Huisarts gebeld en die zei de b[lees meer...]uikpijn kon niet komen van de synapause crème maar lees wel op veel sites dat deze klacht veel voorkomt maar niet in de bijsluiter staat Heb het nu 14 dagen vol gehouden met veel ellende en nu naar 2 x in de week en hopelijk komt het dan goed. Mocht het niet zo zijn dan maar terug op een crème zonder hormonen wat ik hiervoor ook heb geprobeerd alleen deze hielp niet voldoende vandaar het gebruik van de synapause

30-03-2017 | Vrouw | 68

22-10-2020 | Vrouw | 69
estriol vaginaal (0,5mg)
te dunne vaginawand. Ik heb nu een dikke badhanddoek in bed liggen, maar de klachten die ik ondervind na het inbrengen van deze zetpil doet mij besluiten om er even of totaal mee te stoppen. Ik heb een DVT been en na een paar dagen voelde ik mijn trombose been heel pijnlijk worden. ook de buikpijn en de hoofdpijn werden erger. Ik gebruik bloedverdunners en ik vind het n[lees meer...]u heel beangstigend om met deze zetpillen door te gaan. Morgen moet ik naar de verpleegkundige en zal het navragen. Mij was door de gynaecoloog gezegd, de eerste 2 weken dagelijks en daarna 2 x per week. eind novenber moet ik terug naar de gynaecoloog hiervoor

07-10-2021 | Vrouw | 71
estriol vaginaal (0,5mg)
Vanwege pijn met plassen en droge vagina dit medicijn gekregen voor 15 dg van de gynaecoloog. Ben ook bekend met lijchen sclerose . Eerste keer ingebracht en na 20 min een vreselijk brandend gevoel in vagina en vulva. Dit heeft de hele nacht geduurd . Plassen was ontzettend pijnlijk . Volgende ochtend .. een algemeen naar gevoel .: Rillerig , hoofdpijn , wat verhoging[lees meer...] . Brandende pijn in vulva en vagina trok in de loop van de dag weg .Behalve bij het plassen daar bleef het branden en was het bijzonder pijnlijk Pijn aan de plasbuis en zwaar gevoel in de onderbuik deden mij denken aan blaasontsteking . Urine laten controleren .: Geen blaasontsteking. Antwoord gynaecoloog . Je moet er even aan wennen . Echt niet .... dit wil ik nooit meer meemaken . ....volgens mij was dit een allergische reactie ... maar er staat niets over in de bijsluiter .....

15-03-2022 | Vrouw | 72
estriol vaginaal (1mg/g)
Overgang
Een klein beetje synapause vaginaal creme één keer per week op de rand van de vagina is al voldoende. Geen bijwerkingen en geen last meer van blaasontsteking sindsdien. Daarnaast een neutrale vaginaal gel Hyalofemme twee keer per week.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum