Ervaringen met Tibolon

tibolon

Overgang (6 meningen)

29-10-2021 | Vrouw | 45
Overgang
Op mijn 41e begon ik lichtelijk in overgang te gaan,aangezien mijn moeder 38 was en mijn oma ( moeder van mijn moeder) was 34, dus zat in de bloedlijn. Viel allemaal nog wel te behappen,de nachten werden met de weken erger en zwaarder door weinig slaap en zwaar transpireren, half jaar lang was ik meer ongesteld dan niet....uiteindelijk huisarts gegaan met dringend verzoek [lees meer...]voor verwijzing naar gynaecoloog, onderzoeken gehad, en elk half jaar injectie tegen bloed verlies en 1x per dag Tibolon gebruiken. Menstruatie blijft weg, opvliegers is te behappen vooral snachts, en op de dag veel minder last van. Ivm meer medicatie, maak ik gebruik van medicijn dagen doosjes, zo weet ik zeker dat ik alles netjes inneem.

05-09-2015 | Vrouw | 51
Overgang
aan de pil gegaan wegens de overgang met 41 jr, acuut moeten stoppen vanwege een longembolie met 45 jr. toen begon het echte gedonder. Opvliegers elk 1,5 uur een half jr daarna een storing en toen was het elk 45 min, ik kon de klok erop gelijk zetten. Naar de huisarts, de eerste vertelde niets te kunnen (lees willen) vanwege de longembolie, oja ik kon tabletjes voor depres[lees meer...]sie krijgen. Pffff, de invaller was een verademing, die ging op zoek en kwam in actie en na veel beraad kreeg ik livial. Wat een genot!!! 3 jr geleden komt mijn man te overlijden en mijn verdriet was vele malen groter die nam bezit van mijn klachten. Nu is het weer als vanouds met als bijkomen. Uitvallen in het evenwicht en de opvliegers elk half uur.. Gisteren gestart met tibolon, hopelijk snel weer wat rust in mijn leven en vooral in mijn koppie.

11-02-2020 | Vrouw | 52
tibolon
Overgang
Ik begon met slikken kreeg een raar soort pijn in mijn bovenbenen Toch door gegaan met slikken Pijn werd erger Maandag gelijk de gynaecoloog gebeld Ik moest gelijk stoppen.

11-05-2017 | Vrouw | 53
Overgang
Het middel voorgeschreven gekregen tegen overgangsklachten, omdat de huisarts vindt dat de anticonceptiepil teveel risico's geeft. Ik gebruikte de sub20pil om de dag en heb hiermee geen overgangsklachten. In 2015 ben ik behandeld voor hormoongevoelige borstkanker. In de bijsluiter staat echter dat het gebruik wordt afgeraden 🤔Ik sta dus voor een dilemma. De oncoloog heeft[lees meer...] geen probleem bij het gebruik van de anticonceptiepil en vind een ander hormoontherapie geen toegevoegde waarde hebben. Maar mijn huisarts vindt Tibolon minder schadelijk omdat daar geen oestrogeen in zit. Heeft iemand voor hetzelfde dilemma gestaan en kan mij wellicht ervaring danwel tips geven? Alvast bedankt, Carla

29-06-2021 | Vrouw | 57
Overgang
Gigantische opvliegers gedurende de hele dag, maar met name s nachts. Hierdoor sliep ik slecht, wat een effect had op mijn werken en humeur gedurende de dag. Na 1 week Tibolon slikken; geen opvliegers meer! Super blij! Oh ja, de strip kan wel wat gebruikersvriendelijker; zet er de dag op! Nu doe ik dat zelf op een nieuwe strip, maar moet toch fluitje van een cent zijn vo[lees meer...]or de producent

25-05-2018 | Vrouw | 63
Overgang
Dit is gewoon K....!!! Als je in de overgang bent dan is het belangrijkste dat je weet op welke dag je welke pil hebt ingenomen! STAAT ER GEWOON NIET OP !!!!!! Grrrrrrrr Heeeeeel slechte doordrukstrip !!!!!

24-08-2015 | Vrouw | 65
tibolon (2,5mg)
Opvliegers.. die waren heeel heftig. Moest van mn fiets stappen in de zomer zo benauwd had ik het. Ik heb reuma en ben daar heel moe van, voordat een opvlieger doorbrak, kwam er een vreselijke vermoeidheid over me heen. Sinds ik Livial/Tibolon gebruik, kan ik er mee leven, heb nog wel opvliegers maar stukken minder. Moet er niet aan denken om tot mn tachtigste zulke vresel[lees meer...]ijke opvliegers te hebben, zoals mijn oma. Die paar kilo s te zwaar neem ik graag op de koop toe!