Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

02-07-2013 | Vrouw | 26
lynestrenol
Ik heb van mijn ha orgametrol gekregen om mijn bloedingen te stoppen, nu is mij gezegd dat ik na 7 dagen weer opnieuw zou menstrueren maar we zijn nu 4 dagen verder en er is nog steeds niks te zien, nu wilde ik graag ervaringen van mensen die dit herkennen... En wie misschien kan vertellen wanneer dit wel op gang gaat komen, of moet ik contact met de ha opnemen...?

29-06-2013 | Vrouw | 51
Endometriose
Nadat ik een gedraaide eierstok heb gehad, kwamen ze tijdens de ingreep ook endometriose tegen. de gynaecoloog schreef orgametril voor.vanaf moment een een verademing. geen buikpijn meer en geen last van andere bijwerkingen. zit nu denk ik in de overgang, maar heb zelfs daar geen last van. ben hier heel erg blij mee.

21-06-2013 | Vrouw | 61
lynestrenol
Menstrueerde altijd zwaar. Op aanraden van de gynacoloog ben ik Orgametril gaan gebruiken. Ruim 25 jaar aan een geslikt. Ook van de overgang geen last gehad. Ben ook niet aangekomen. Prima pilletje!

17-02-2013 | Vrouw | 28
Endometriose
Vanaf mijn zeventiende altijd last gehad van enorme krampen voor en tijdens de menstruatie. Na lang zeuren (4 jr) werd ik eindelijk doorverwezen naar de gyn. Hij zag het meteen: edometriose in de zwaarste vorm. N een kijkoperatie te hebben gehad, mocht ik meteen aan de Orgametril (inmiddels 7 jr). Nooit geen bijwerkingen gehad, ik weet dus ook niet wat ik zonder dit medici[lees meer...]jn zou moeten. Sinds 6 weken ben ik gestopt met de medicatie, gewoon om te zien of menstrueren nog zou kunnen na langdurig gebruik. En ik vloei eindelijk, weliswaar heel lichtjes, maar de buikpijn die ermee gepaard gaat weegt niet op tegen het gebruik van Orgametril. Na deze menstruatie begin ik er weer meteen mee. Pas wanneer ik aan kindjes wil beginnen zal ik ermee stoppen.

06-02-2013 | Vrouw | 29
Endometriose
had als jong meisje al enorm veel last van menstruatie. Hierin niet serieus genomen door artsen. Uiteindelijk op mijn 19de bij een gyneacoloog terecht gekomen. hij heeft mij orgametril voorgeschreven en ik ben hem tot heden nog steeds dankbaar hiervoor. HEt heeft mij op verschillende vlakken geholpen en ik ben het weer gaan gebruiken naar mijn zwangerschap omdat ik weer d[lees meer...]ezelfde klachten kreeg. Er wordt gezegd dat je er depressief van kan worden. De medicatie hielp mij juist om mijn emoties meer te dempen, wat ik juist prettig vond. Daarnaast heb ik dus geen last van mijn menstruatie.

31-01-2013 | Vrouw | 30
lynestrenol
Ik had gisteren deze hormoon begonnen met gebruiken, omdat ik niet ongesteld worden, al voor een jaar en een maand, nu had zij cyste op mijn eierstokken gevonden, en toen had mij huisarts deze pil voorgeschreven en ik ben nu niet helemaal zeker of dat de goeie tablet zijn, want ik moet namilijk mij ongesteldheid laten opwekken, kunt iemand mij zeggen of deze goed is of nie[lees meer...]t

29-01-2013 | Vrouw | 44
Bloedingen
Ik ben gisteren naar de genycoloog geweest omdat mijn maandstonden onregelmatig geworden zijn. Hij heeft mij 3 maanden Orgametril voorgeschreven. Maar als ik dat allemaal lees weet ik niet of ik die zal nemen!!!! Ik ben 40 kilo vermagerd en voel me nu goed en lees hier dat "bijna" iedereen aankomt!!! Nee hoor heb er teveel moeten aan doen om die kilo's te verliezen en dan [lees meer...]borstpijn, hoofdpijn zweten???? Is het dat allemaal waard? Ik heb wel een vraag, werkt dit als anticonceptie ook? Nathalia

27-11-2012 | Vrouw | 29
Endometriose
Heb vandaag dus ook van de gyn dit gekregen. Ben heel benieuwd!! Na twee bevallingen, en endometriose vloeide ik bijna altijd, op een paar dagen na. Na een mirena, cerazette, en andere medicatie te hebben gebruikt wat allemaal niet hielp, heb ik dus dit!! Oke de kilo's en acne wat ik lees zou ik echt niet blij mee zijn, maar als dit wel zou werken, kan ik niet blijer wor[lees meer...]den, want elke dag vloeien is ook echt een ramp!!

06-11-2012 | Vrouw | 41

28-08-2012 | Vrouw | 51
Bloedingen
Had vorig jaar juni, na een operatie, zes weken lang hevige menstruatiebloedingen (zit in de menopauze), met als gevolg een ernstig ijzertekort. Heb orgametril voorgeschreven gekregen. Het werkt perfect en ik heb, eerlijk is eerlijk, nergens last van. Ik voel me prima, ben niet aangekomen enz.

19-08-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Neem sinds 10 jaar orgametril. De eerste 6 maanden meer dan 10 kg bijgekomen maar eindelijk gedaan met de klachten en de buikpijn. Laatste jaren veel last in mijn gewrichten, zou dit van de orgametril kunnen zijn ? Iemand ervaring mee ? Grts

31-05-2012 | Vrouw | 54
Endometriose
ben over 2 jaar geopereert had veel poliepen en andere aandoenningen aan de baarmoeder waardoor ik steeds bloedingen had die niet stopte en heel heftig waren, na de curretage heeft mijn gynocoloog me orgamentril voor geschreven en die neem ik nu al 2 jaar zonder last te hebben van deze pil, wel blij want ik heb in 2 jaar geen enkele bloeding meer gehad, ik ben nu in de me[lees meer...]nopauze maar ik neem deze pil gewoon door, mag van de gynocoloog,wel ben ik een aantal kilo's verdikt maar heeft dat de maken met de pil? dat weet ik nog niet zeker want ik eet graag en zeker voor de tv s'avonds dus ik laat het niet aan mijn hart komen als ik maar gezond ben en geen pijnen heb.

08-05-2012 | Vrouw | 27
Endometriose
Ik heb al jaren klachten. Na de bevalling in 2007 is het allemaal begonnen. veel pijn niet kunnen zitten/ fietsen; het gevoel alsof je baarmoeder eruit valt. 2 week geleden een kijkoperatie gehad overal zit wat en ze hebben een verkleving achter mijn baarmoeder weggehaald en een stukje bij me darmen. Ik vraag me af of dit erfelijk is aangezien mijn moeder dit ook had en bi[lees meer...]j haar is alles eruit. Volgende week moet ik naar het ziekenhuis om de foto's te bekijken en zien wat ze er verder aan gaan doen. De orgametril helpt wel voor de pijn . Was 57 kilo nu 62 niet dat ik dat erg vindt. ik zweet heel veel, vaak moe en nergens zin in.

17-04-2012 | Vrouw | 38
Endometriose
Vier jaar geleden baarmoeder verwijdert. Na 4 jaar geen klachten kreeg ik een soort "menstruatie klachten". Bleek endometriose te zijn. Nu slik ik enkele weken Orgametril. Normaal woog ik 57 kilo, nu al 61. Ik kon altijd alles eten. Ook heb ik nu geregeld zweetbuien.

01-04-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Na jaren sukkelen met mensruatie, hevige pijnen, zeer moeilijke zwangerschap, dikke darmverwijdering door ersntige constipatie, baarmoeder tot baarmoederhals te hebben weggehaald. zijn ze eindelijk tot de oorzaak van al deze ellende gekomen endometriose die zich overal aanhecht. ze hadden nooit baarmoeder mogen wegnemen want dit heeft het enkel nog erger gemaakt. nu ook no[lees meer...]g tumorverwijdering in buikspieren rechterflank, achteraf gezien ook endometriose. doorverwijzing naar andere gyn. deze had een hele simpele oplossing orgametril. binnen 3 maanden weet ik of het helpt en of er nog zware ingrepen volgen.

24-03-2012 | Vrouw | 55
Endometriose
gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt