Ervaringen met Orgametril

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

03-10-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels ben ik na 3 keer 10 dagen Orgametril weer ongesteld geworden. Het was de eerste keer na de vaccinatie . Wel heel spannend voor mij omdat er toch weer angst was bij mij voor het enorme en hevige vloeien na mijn 2 e vaccinatie. Ik slikte tot en met de eerste dag van menstrueren een half tabletje. Toen ben ik gestopt. En mijn menstruatie stopte zowaar weer uit zic[lees meer...]hzelf! Wat was ik blij! Ook loopt mijn cyclus nu weer normaal. Zoals het er nu naar uitziet behoor ik tot de groep vrouwen die zeer heftig reageren op het vaccin. Inmiddels ook weer bij de gynaecoloog geweest voor een hysteroscopie m Alles was goed en normaal! Een derde vaccinatie wordt voor mij dus wel moeilijk....nu nog wachten op wetenschappelijk onderzoek (Lareb) Ik heb door deze berichten andere vrouwen willen helpen . Sterkte voor allen die nog een weg zoeken met de juiste medicatie.

19-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Inmiddels slik ik nog steeds elke dag Orgametril. Elke dag een half tabletje. Inmiddels ben ik bij de gynaecoloog geweest. Alles zag er normaal en gezond uit volgens de gynaecoloog. Mijn verhaal gedaan over 2 maanden niet meer vloeien ineens (ik was altijd regelmatig ongesteld) na mijn 1e vaccinatie en na mijn 2e vaccinatie extreem en lang vloeien. Na ruim een maand kre[lees meer...]eg ik Orgametril en sloeg gelijk aan . Gynaecoloog herkende dit niet en geloofde niet in de uitwerking van de vaccinatie op mijn menstruatie. Omdat het zo lang duurde. Ik ga nu naar mijn huisarts en wil geen verder onderzoek. Ik ben nog niet 'gewoon' ongesteld geworden na mijn vaccinatie . Ik wil eerst kijken wat mijn lichaam nu gaat doen na een paar maanden Orgametril slikken en na de vaccinatie. Ik heb inmiddels meerdere vrouwen gesproken die hetzelfde hadden en ineens hevig gingen vloeien (na 10 dagen laatste vaccinatie)

11-09-2021 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik slik nu voor de derde periode van 10 dagen (met een pauzeweek ; doorbraak bloeding van 7 dagen) Inmiddels slik ik nu al meerdere weken een half tabletje. Geen bijwerkingen nu meer en voel gewoon voor mijzelf, mijn eigen persoon terugkomen. Het was een zeer heftige maand en mocht tot op heden nog niet aan het werk van mijn huisarts en Arbo arts ivm bloedarmoede. Ik was [lees meer...]teveel afgezwakt. Ben nu rustig mijn conditie weer aan het opbouwen. Afspraak gynaecoloog volgt deze week. Hoe verder

29-03-2021 | Man | 13
lynestrenol (5mg)
ik moet orgamitril nemen om mijn maandstonden als transjongen te laten verdwijnen, ook stimuleert dit blijkbaar haargroei . Ik merk wel dat ik meer moodswings heb maar ben tevreden met mijn medicatie

09-11-2019 | Vrouw | 47
lynestrenol (20mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?

08-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Ik heb n vraag over de orgametril. Ik gebruik t om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen, wegens een vakantie. Mijn vraag is, zodra ik ermee stop, zou ik na 3 dagen ongeveer ongesteld moeten worden. Wanneer is dan na die ongesteldheid weer mijn volgende menstruatie? Is dat dan achtereen volgens of pas weer na 24 dagen. Dus wordt de gehele menstruatie cyclus verschov[lees meer...]en? Dat zou mij wel goed uitkomen, want dan heb ik 2x profijt vd kuur. Tevens vroeg ik mij af of je van 1 kuur, dus 15 dgn slikken ook bijwerkingen kan krijgen?

11-07-2019 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.

28-09-2015 | Man | 12
lynestrenol (5mg)
Ik ben 12 jaar en ik ben transgender. Dat betekent dat ik geboren ben in het lichaam van een meisje, maar me een jongen voel. Omdat ik nog geen puberteitsremmers kan krijgen, slik ik elke dag orgametril lynestrol. De eerste maand werkte het niet en was ik 2 weken ongesteld. Maar nu werkt het wel en wordt ik niet meer ongesteld. Maar ik voel me meestal moe, en ik heb nergen[lees meer...]s meer zin in. Ik denk dat ik depressief ben. Maar ik wil niet stoppen met slikken want dan wordt ik nog verdrietiger. Wat moet ik doen?

04-04-2015 | Vrouw | 17
Uitstellen van menstruatie
Ik heb orgametril gebruikt om mijn ongesteldheid enkele dagen uit te stellen, dit werkte prima. Ik kreeg rond de tijd dat ik normaal gesproken ongesteld moest worden wel last van lichte buikpijn, maar dit ging snel voorbij. Het duurde wel iets langer (4 dagen) voordat ik weer ongesteld werd nadat ik stopte met het nemen van de tabletten dan in de bijsluiter staat (2-3 dage[lees meer...]n).

27-02-2015 | Vrouw | 45
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na ernstige bloedingen en het uitvallen van de mirena orgametril gekregen. De bloedingen zijn volledig weg maar word na lang lijnen wel weer zwaarder.

23-03-2014 | Vrouw | 15
Endometriose
Ik had al maanden last van toenemende buikpijn tijdens de menstruatie, en ik moest er zelfs een keer voor thuis blijven van school. Mijn moeder was er pas geleden achtergekomen dat ze endometriose heeft, en had een controleafspraak bij een specialist in het ziekenhuis gemaakt. Om zekerheid te krijgen hadden we een verwijzing aangevraagd. De specialist zei dat ik endometri[lees meer...]ose heb, en dat als ik er nu niet wat aan zou gaan doen, ik misschien op mijn 30e onvruchtbaar zou zijn geworden. Ik ben nu 15, dus dat was wel een beetje schrikken. Ik gebruik het medicijn nu al 25 dagen en ik heb het gevoel alsof mijn lichaam niet meer bij me hoort. Een beetje zoals het gezegde: 'niet lekker in je vel zitten'. Volgens de specialist zou ik ongeveer een week na de eerste inname een laatste menstruatie moeten krijgen, maar ik denk dat na zo'n lange tijd wachten de menstruatie uitblijft. Ik ben begonnen met de eerste inname op de dag dat de specialist de diagnose gaf, en dat was toevallig de eerste dag van mijn vruchtbare periode.

18-12-2012 | Man | 18
lynestrenol
ik slik nu sinds 2 maanden orgametril. Ook ik heb ze voorgeschreven gekregen omdat ik maar bleef vloeien en omdat ze denken dat ik endometriose heb. De eerste paar weken was ik erg misselijk, ben nu 2 kilo aangekomen (hoop dat het hierbij blijft) & 's nachts wakker worden in het zweet blijft aanhouden. Ook had ik in het begin erg pijnlijke borsten. Daar in tegen zijn wel a[lees meer...]lle buikklachten en is het vloeien weg! Over het algemeen ben ik tot nu toe dus tevrede. Maar ik ben wel geschrokken van sommige reactie's hieronder, vooral over de bijwerkingen/gevolgen op langer termijn..

19-08-2012 | Vrouw | 35
Endometriose
Neem sinds 10 jaar orgametril. De eerste 6 maanden meer dan 10 kg bijgekomen maar eindelijk gedaan met de klachten en de buikpijn. Laatste jaren veel last in mijn gewrichten, zou dit van de orgametril kunnen zijn ? Iemand ervaring mee ? Grts

24-03-2012 | Vrouw | 55
Endometriose
gebruik sinds een 14 tal dagen orgametril op aanraden van de dokter tegen overvloedig bloedverlies,heb maandag een MRI scan gehad in verband met endiometrose maar nog geen uitslag,pas volgende week,eerst geen bijwerkingen maar nu al 3 dagen erge hoofdpijn en niets van medicatie helpt,hoop dat dit van voorbijgaande aard is want bloedingen zijn gestopt

23-02-2012 | Vrouw | 21
Endometriose
Ik ben begonnen met het gebruik van Orgametril toen ik 13 was, als gevolg van zeer overvloedige en zeer pijnlijke menstruatie (gepaard met overgeven) en een verdenking van een beginnende endometriose. Op mijn 18e ben ik enkele maanden gestopt om te zien of het beter gaat, maar ik ben snel weer begonnen! Wat een geluk om rustig te kunnen leven zonder elke maand zo veel pijn[lees meer...] te hebben! Daarentegen, de bijwerkingen zijn behoorlijk aanwezig: veel beharing, aankomen, acne.... ik vraag me nu ook af of het hebben van bijna geen borsten (nauwelijks cup 85A) verband houdt met de inname van dit medicijn tijdens mijn puberteit... maar ik laat niets mij verhinderen orgametril te nemen.

07-12-2011 | Vrouw | 32
lynestrenol
na 20 jaar hevige klachten rondom menstruatie slik ik nu dit middel en moet zeggen het gaat erg goed. heb weinig last van bijwerkingen maar heb wel veel slijmverlies en de pijn ervan. met deit middel gaat de gyno kijken of ik endo metriose heb (waarschijnlijk wel). daarnaast heb ik ook pcos wat ook erg pijnlijk is. over 3 maanden weet ik meer en misschien dan ook een kij[lees meer...]koperatie.