Ervaringen met Orgametril

lynestrenol

Endometriose (45 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)

27-08-2020 | Vrouw | 25
Uitstellen van menstruatie
Omdat ik ging kamperen wilde ik mijn menstruatie uitstellen. Op advies van de huisarts 16 dagen van tevoren begonnen met slikken (1 tablet per dag). Ik kreeg wat pijnlijke borsten en meer acne. Uiteindelijk 20 dagen geslikt, en mijn menstruatie kwam 3 dagen later als vanouds op gang. Kortom: zeer aan te bevelen als je de menstruatie tijdelijk uit wil stellen. Mijn huis[lees meer...]arts adviseerde wel om ruimschoots van tevoren te beginnen met slikken, er is dan maar 1 tablet per dag nodig en de kans dat er toch een bloeding komt is dan heel klein.

14-08-2020 | Vrouw | 21

04-08-2020 | Vrouw | 36
Uitstellen van menstruatie
Zou in onze zomervakantie naar de zon ongesteld worden. Jaren geleden al eens een pil gehad om menstruatie uit te stellen. Nu weer een recept aangvraagd bij de huisarts. Toch een ander merk deze keer; Orgametril. Wat een ellende. Twee weken voor verwachte menstruatie aan begonnen. In het begin had ik last van somberheid, moe, stemmingswisselingen. En eenmaal op vakanti[lees meer...]e begon mijn menstruatie gewoon op de datum dat deze zonder pil ook zou beginnen. Dus dit medicijn voor mij nooit meer.

29-04-2020 | Vrouw | 37
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Na lang overmatig bloedverlies, kreeg ik dd diagnose endometriose en ging ik orgametril slikken. Wondermiddel! Hierdoor werd m'n baarmoeder behouden, fijn, niet nòg een operatie! Na 5 jaar slikken grote schok... Uitgezaaide hormoongevoelige borstkanker. Ongeneeslijk ziek. Klap!! Inmiddels 6 jaar in behandeling voor borstkanker, 4 botuitzaaiingen, en leef van controle n[lees meer...]aar controle, maar ik ben er nog!

09-11-2019 | Vrouw | 47
lynestrenol (20mg)
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik zelf heb dus ook vleesboompjes in de baarmoederwand zitten. Ben begonnen met mirena spiraal die kwam er vanzelf weer uit. Nu heb ik een Implanon. En vreselijke vloeiingen.. het houdt maar niet op het gaat maar door. Twee weken geleden hp geweest en kreeg ik orgametril eerst 10 mg na t weekend 20 mg 1 keer per dag 10 dgn de HB was gezakt naar 6.3. En vitamine D te k[lees meer...]ort .nu is de 5 e dag en ben ik weer vreselijk ongesteld.. Wordt er zo moe van.. wat is wijsheid?

15-10-2019 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik nam deze tabletten voor het uitstellen van mijn menstruatie i.v.m een vakantie. Ondanks dat ik deze innam precies volgens de instructies heeft het totaal geen effect gehad op het uitstellen van mijn menstruatie. Ik kreeg ook puistjes op mijn gezicht.

11-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Niemand hier ervaring in? Ik zou t graag willen weten.

08-10-2019 | Vrouw | 44
Uitstellen van menstruatie
Ik heb n vraag over de orgametril. Ik gebruik t om mijn menstruatie eenmalig uit te stellen, wegens een vakantie. Mijn vraag is, zodra ik ermee stop, zou ik na 3 dagen ongeveer ongesteld moeten worden. Wanneer is dan na die ongesteldheid weer mijn volgende menstruatie? Is dat dan achtereen volgens of pas weer na 24 dagen. Dus wordt de gehele menstruatie cyclus verschov[lees meer...]en? Dat zou mij wel goed uitkomen, want dan heb ik 2x profijt vd kuur. Tevens vroeg ik mij af of je van 1 kuur, dus 15 dgn slikken ook bijwerkingen kan krijgen?

13-08-2019 | Vrouw | 24
Uitstellen van menstruatie
14 dagen vakantie, zou op de 2e van de vakantie ongesteld worden dus ik wilde de menstruatie zeker 13 dagen uitstellen. (Ook duidelijk vermeld naar de huisarts) 2 weken van te voren (volgens gebruiksaanwijzing/advies) begonnen. Gelijk onder de pukkels, onrustig met slapen en last van stemmingswisselingen. Van huilen om niets tot (zeer) geïrriteerd. Menstruatie uitstellen g[lees meer...]ing de eerste 6 dagen van de vakantie goed. Vervolgens gewoon ongesteld geworden met ontzettende buikpijn.. zo erg had ik het in tijden niet mee gemaakt. Laatste dagen dosis verhoogd naar 3 per dag. Maar mocht niet meer helpen. Laatste weekje dus niet gezwommen, wel beetje mijn vakantie verpest. Eens maar nooit weer die pil!

12-08-2019 | Vrouw | 18
Uitstellen van menstruatie
Ik ben begonnen met 20 dagen voordat ik ongesteld zou worden. Ik ben toen gewoon ongesteld geworden, maar ik heb wel nog die hele maand doorgeslikt. Nadat ik was gestopt kwam er geen menstruatie en echter ook niet op de datum wanneer ik weer ongesteld moest worden. Nu al twee weken over tijd. (En zwanger zijn kan het niet zijn.)

08-08-2019 | Vrouw | 48
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Humeurig, depri, prikkelbaar. Nooit meer, heel mijn vakantie verpest!

11-07-2019 | Vrouw | 39
Uitstellen van menstruatie
Orgametril is mij prima bevallen om de menstruatie uit te stellen. Twee dagen nadat ik gestopt ben met slikken werd ik keurig ongesteld, zelfs in mindere mate als normaal. Binnen twee maand zat ik weer in mijn normale cyclus.

29-05-2019 | Vrouw | 28
Uitstellen van menstruatie
Vanwege een vakantie 5 dagen 1x dgs ingenomen om menstruatie een aantal dagen uit te stellen. Ik was zeer huiverig door de gelezen reacties, en ik zeer gevoelig ben voor hormonen. Lichte mood swings vernomen, maar dit heb ik normaal gesproken ook wel eens voor/tijdens menstruatie. Heeft zijn werk goed gedaan en het is mij 100% meegevallen.

27-09-2018 | Vrouw | 33
Endometriose
Wat een achtbaan. Vanwege adenomyose moest ik aan de pil om niet meer ongesteld te worden. Ik gaf aan dat ik niet tegen oestrogeenpreparaten kan dus ik kreeg een progesteron-only pil. Ik heb werkelijk (op geelzucht na) alle bijwerkingen voorbij zien komen, echt heel naar en onprettig. Vooral de jeuk en het zweten was erg. MAAR alle bijwerkingen zijn nu, na drie maanden, [lees meer...]weg. Al heb ik minder zin in sex dan eerst, maar dat is het enige dat is gebleven. Na het lezen van de ervaringen hier vond ik wel gepast om dit toe te voegen, ja de eerste maanden zijn klote, maar je weet pas na 3 maanden of je er mee moet stoppen of niet, geef je lichaam tijd om te wennen. Ik ben er nu tevreden over. Ik slik uiteraard liever niets, maar dit blijkt een prima optie.

30-07-2018 | Vrouw | 35
lynestrenol (5mg)
Na mijn tweede zwangerschap waren mijn maandstonden zeer onregelmatig en telkens voor en na mijn menstruatie waren mijn symptomen zeer hevig, voor mijn menstruatie had ik namelijk een lage tolerantie voor mensen in mijn omgeving, tot agressief gedrag toe, en na mijn menstruatie had ik emotionele huilbuien tot en met. Mijn gynaecoloog heeft mij een doorlopende dagelijkse d[lees meer...]osis voorgeschreven, en sindsdien gaat het stukken beter, al moet ik zeggen dat je zin naar seks daalt.

27-06-2018 | Vrouw | 29
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Het werkt super goed, ben blij dat ik van de tussentijds bloedverlies af ben.