Primolut N

norethisteron

24-01-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb primolut voorgeschreven gekregen omdat ik continu doorbraakbloedingen had die niet vanzelf stopte tijdens het slikken van de pil waardoor ik regelmatig een maand of langer ongesteld ben. Mijn huisarts zei dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die een zware menstruatie hebben die aan de pil zijn en dat primolut daar vaak bij helpt omdat het alles als het ware "reset". [lees meer...]Na 3 dagen primolut te hebben geslikt stopte de doorbraakbloeding en een week na mijn laatste primolut pil werd ik (wat heftiger en langer dan normaal) ongesteld. Zo ver lijkt het dus te doen wat het moet doen. Helaas heb ik wel erg veel last van de bijwerkingen. Het is nu 2 weken geleden sinds ik klaar ben met de kuur en ik ben nog steeds niet van de bijwerkingen af. Ik heb bijna dagelijks last van migraine, hou veel vocht vast en heb daardoor last van mijn buik en lijk hierdoor ook 10 kilo zwaarder, ik slaap erg slecht, heb vooral 's nachts last van opvliegers en zweetaanvallen, mijn huid en haar zijn erg vet en kreeg gelijk op de eerste dag van de kuur last van acne op mijn gezicht, borst en rug. In de eerste week merkte ik ook dat er donkere haren begonnen te groeien op mijn onderbuik, ik heb die haren weggehaald en ze zijn gelukkig niet teruggekomen. Ook ben ik erg moe en heb ik een scheur in mijn mondhoek die niet weg wil (waarschijnlijk een schimmelinfectie). Ik heb het gevoel dat dit middel totaal niet zo onschuldig is als iedereen het laat lijken en ik zou het zeker niet nog een keer slikken als het niet echt nodig is.
24-11-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Kuur van 10 dagen, 3x daags 5 mg. Doel: flinke onttrekkingsbloeding op te wekken in verband met dik baarmoederslijmvlies, om daarna een betere echo te kunnen maken om eventuele poliepjes o.i.d. te kunnen zien. Heb een voorgeschiedenis van depressies. Na 4 dagen gebruik enorm prikkelbaar en labiel. 2 dagen na stoppen wel bloeding, maar veel minder hevig dan normale menstrua[lees meer...]tie. Vraag me af of dit wel voldoende is om komende week een zinvolle echo te kunnen maken. Middel ga ik niet opnieuw gebruiken, wegens psychische bijwerkingen.
25-10-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Enorm veel last van bijwerkingen zoals hoofdpijn, depressief gevoel en stemmingswisselingen. Deze werden ook in de loop van de dag steeds erger. Was het effectief? Ja. Zou ik het nogmaals gebruiken? Nee.
15-06-2016

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik kwam bij gynaecoloog terecht omdat ik al maanden ongesteld was, na diverse mislukte onderzoeken. Mislukt omdat het zicht belemmerd werd door bloed, moest ik dit medicijn gebruiken. Ik had binnen 2 dagen geen bloedverlies meer. Maar slapeloze nachten, oververmoeid, hoofdpijn en misselijkheid kwamen hiervoor in de plaats. Wat een vreselijk medicijn. 24u na de laatste pil [lees meer...]lig ik nog totaal van slag op de bank.
02-09-2015

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Zodra ik de pillen slikte, sliep ik direct erg slecht. Overdag doodmoe, kon vervolgens 's avonds niet in slaap komen en werd dan weer heel vroeg wakker. Deze slaapproblemen komen mij alleen bekend voor van mijn zwangerschappen en heel stressvolle dagen (nu beiden echt niet het geval). Maar de ongesteldheid was binnen een dag volledig gestopt, na ruim twee weken continue on[lees meer...]gesteld te zijn geweest en flink ook! gelukkig hoef ik maar 10 dagen te slikken.. ben doodop!

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum