Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

Endometriose (15 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (12 meningen)
Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

15-03-2011 | Vrouw | 22
Sinds december 2010 geen menstruatie
Hallo, Ik heb totaal geen last gehad. Hoop dat ik eindelijk ga menstrueren, dit is sinds december 2010 niet gebeurd. Heb ook een zwangerschapswens en als ik niet menstrueer, geen ovulatie.

15-09-2023 | Vrouw | 36
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Deze kuur van de gyneacoloog gekregen, om mijn menstruatie op te wekken en daarna bloed te prikken om te kijken wat mijn hormoonbalans is en een echo te doen om te kijken hoe alles eruit ziet wanneer het schoon is. Mijn eitjes krijgen namelijk niet door via mijn hypofyse dat ze moeten blijven zitten en breken af (geen ovulatie). Een goeie uitleg van hoe beroerd ik mij voe[lees meer...]l door deze pillen is; griep, gecombineerd met migraine en wanneer de doorbraakbloeding komt gepaard met de heftige buik- en rugpijn + helemaal leeg lopen en hartkloppingen. Van warm (incl. heftig zweten) naar koud, moe, elke dag hoofdpijn, misselijk, duizelig, nare geur aan mn lichaam, geen zin in iets, hartkloppingen. Het is voor een doel, maar hoop dat ik 'm nooit meer hoef te gebruiken.

24-07-2023 | Vrouw | 37
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Overgang
Tijdens de kuur geen last gehad van bijwerkingen. Na de kuur last van gevoelige borsten en buikpijn. Eerder provera gebruikt na 2 a 3 dagen heel hefig bloedverlies. Nu wacht ik op een menstruatie.

16-09-2022 | Vrouw | 46
Overgang
Kuur voor 10 dgn ivm overgangsklachten. Vanaf dag 6 bijna niet meer te doen qua bijwerkingen. Hardnekkige hoofdpijn bij vlagen, hartstikke misselijk, zo vermoeid dat ik nauwelijks op de been kon blijven en tegelijkertijd van binnen een enorm opgejaagd gevoel. Heel naar zelfs bij vlagen als beangstigend ervaren.

26-08-2022 | Vrouw | 34
Endometriose
Na covid vaccinatie werd ik plots maandenlang ongesteld, toen primolut gekregen, dat werkte goed om het te stoppen. Daarna drie maanden geen menstruatie en daarna begon het weer, na drie weken menstruatie in afwachting van operatie voor endometriose, iom arts provera gaan gebruiken. Eerste twee maanden was geweldig, aan het begin beetje chagrijnig maar dat ging snel over.[lees meer...] Na operatie opeens een doorbraakbloeding, toen eerst dosis verhoogd naar 30mg, dit hielp niet dus toen een stopweek ingezet. Hierna weer chagrijnig en twee weken erna begonnen met spotting. Ik heb dit 6 weken aangekeken en de buikkrampen werden steeds erger en ik had ook elke hoofdpijn. Toch weer dosis verhoogd, hoofdpijn werd minder, maar werd beetje labiel. Nu overgestapt naar drie keer per dag innemen. Tot nu toe: krampen, hoofdpijn, misselijk, moeheid. Ik hoop dat dit weer afvlakt oid want begin het inmiddels knap zat te worden met al dit gehannis en de bijwerkingen. Gelukkig heb ik bij progesteron geen last van ernstige depressie en suicidaliteit, wat ik wel heb met de gewone pil.

23-07-2022 | Vrouw | 25
Endometriose
Ik gebruik provera nu al 3 jaar lang ivm endometriose om geen menstruatie te krijgen. Het is een fijne pil en effectief om de menstruatie te stoppen. Echter heeft de pil een enorm nadelig effect op mijn libido en heb ik last van vaginale droogte waardoor ik nu toch wat anders ga uitproberen na lang gebruiker te zijn geweest van dit middel.

04-08-2020 | Vrouw | 26
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ivm pcos en een kinderwens, word nu dmv Provera mijn menstruatie opgewekt. Zit nu op dag 8/10, en lig al 2 dagen plat van de hoofdpijn, misselijkheid en vermoeidheid. De hoofdpijn is zo erg, dat zelfs verplaatsen en lopen geen optie is omdat het zo gigantisch bonkt in m’n hoofd. 1x en hopelijk nooit meer!!!!

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

10-04-2019 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.

16-06-2015 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Onregelmatige menstruatiecyclus

22-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik had al zo´n 25 jaar last van hevige buikpijn, flauwvallen, dagen in bed van de pijn, depressieve gevoelens rond menstruatie. Niet meer kunnen functioneren. Nu slik ik sinds november 2010 provera, geen menstruatie meer, dus ook geen buikpijnaanvallen meer! Joepie! Alleen wel altijd hoofdpijn en moe, lusteloos en geen zin meer in sex. De 1e maanden overgangsklachten, z[lees meer...]weten e.d Die buikpijn bleek door endometriose te komen, werd ontdekt tijdens kijkoperatie. Mijn dokter nam mijn klachten nooit serieus. Nu blij dat ik zonder deze erge buikpijn kan genieten ondanks de moeheid en hoofdpijn.

29-09-2011 | Vrouw | 27
Geen menstruatie
ik heb nu zins 10 dagen provera 10 mg gebruikt omdat mijn menstuatie uit bleef en wel zwangerschaps verschijnselen heb oa misselijk een ronde dikkere buik vaak naar het toilet harde gevoelige borsten trek in de raarste dingen banden pijn . huis arts dacht het zelf ook maar omdat bloedtest en urine test negatief waren moest ik provera slikken maar heb nog dezelfe kwaaltjes [lees meer...]. en zins 3 dagen komt er melk uit mijn borsten 1 van de bij werkingen nu wil ik graag weten of er mensen zijn die deze bijwerking ook hebben of hebben gehad . huisarts heeft wel overleg met ginocholoog gehad en vinden niet dat ik een echo moet hebben maar ben al eerder zwanger geweest dus weet wel een beetje wat ik voel en wat niet bij de dagelijkse dingen hoort .

29-11-2010 | Vrouw
medroxyprogesteron oraal
Menstruatie klachten tijdens pil gebruik
Slik steeds 4 strippen door, kreeg een doorbraakbloeding en stopte met slikken, kreeg een hevige menstruatie welke na dat ik weer ging slikken(pil) niet stopte. Nu slik ik 3 dagen provera en menstreer nog steeds, wel minder. heb hoofdpijn en veel buikpijn. klachten zijn net zo hevig als voorheen mijn gewone menstruatie. mijn darmen en blaas zijn geprikkeld.Ben soms ineens[lees meer...] misselijk, ga de ha bellen voor advies. binnen kort ga ik naar de gyneacoloog voor de behandeling van mijn klachten te bespreken. heb me ziek gemeld voor werk ivm de hevigheid van de huidige klachten !

23-09-2010 | Vrouw
PCOS

09-06-2010 | Vrouw
Restweefsel na miskraam
Ik moet dit medicijn gaan slikken omdat er nog restweefsel zit na een miskraam met 12 weken welke gecurreteerd is.....Nu moet ik een 2de curretage maar moet deze medicijnen slikken om te kijken of het met de menstruatie mee komt, maar ik heb al gemenstrueert 31 mei.... Ben bang dat dit medicijn mijn cyclus in de war brengt en twijfel om niet te slikken en maar de 2d curre[lees meer...]tage af te wachten,...wat vinden jullie? Groetjes Bernadette

21-04-2010 | Vrouw
Opwekken menstruatie
Ik slik sinds maandag provera. Ik kan niet zeggen dat ik erg last heb van bijwerkingen. Wat me wel opvalt is dat ik 's avonds in bed het erg koud heb en overdag heb ik het warm. 2e dag een erg rood hoofd van de warmte. Of het werkt weet ik nog niet, dit is de eerste keer dat ik het slik en ik hoop ook dat het niet weer hoeft. Als ik na een week stop dan is het de bedoeling[lees meer...] dat ik ongesteld ga worden en dan moet ik op de 3e dag clomid gaan gebruiken, waarna op de 12e dag een follikkel meting plaats gaat vinden. Wij willen namelijk graag zwanger worden en het blijkt dat ik PCOS heb.