Endometriose (13 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Overgang (5 meningen)

16-10-2019 | Vrouw | 40
Vruchtbaarheid
Ik heb een kuur van 10 dagen om snel een menstruatie op te wekken en mijn baarmoeder voor te bereiden op een terugplaatsing van een embryo. Helaas heb ik veel last van bijwerkingen: slap (kan nog geen deuk in een pakje boter slaan), vaak hoofdpijn, duizelig, benauwd (meer last van mijn astma denk ik), extreem opgezette pijnlijke borsten en steeds vlagen van misselijkheid. [lees meer...]Geen libido meer maar dat kan ook met de IVF zelf te maken hebben. Nog 4 dagen, hoop dat ik me snel weer normaal ga voelen.

20-04-2019 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron oraal (5mg)
Overgang
Sinds 2013 bekend met provera (progesteron); prima! gebruik hierbij naast ook pleisters op de buik 2x per week (oestrogenen) geven deze af. Ben onder behandeling bij een overgangsspecialist bij Isala te zwolle, hele fijne begeleiding. Aanrader voor mensen die jong in de overgang komen. Normaal slik ik 1x per 5 weken gedurende 12 dagen achter elkaar 1 tabletje prove[lees meer...]ra, soms krijg ik tijdens deze slikdagen een kleine bloeding, ik slik dan gewoon door op advies. Na 12 dagen heb ik altijd een menstruatie. Helaas nu niet vandaag de 8e dag na slikken en nog geen bloeding ? raar? maakt me onzeker.

12-03-2017 | Vrouw | 18
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het zorgt ervoor dat ik na de kuur gelijk ongesteld werd. Het medicijn doet zijn werk dus prima! Daarintegen vond ik de bijwerkingen erg vervelend omdat ik me de gehele 10 dagen van de kuur verschrikkelijk heb gevoeld. Het gevoel is te vergelijken met een kater. Toen de ongesteldheid kwam was deze erg heftig en pijnlijk. Door de bijwerkingen is het gebruik van dit medici[lees meer...]jn voor mij dus een echte afrader.

21-10-2014 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
Moet 12 dagen Provera innemen om teveel slijmvlies in mijn baarmoeder te laten loskomen en ben op 'n week tijd al 4 kg. bijgekomen... Hopelijk raak ik na die dagen aan teveel kilo's daarna kwijt...

14-10-2013 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee jaar slikken en heerlijk! geen menstruatie en de bijbehorende pijnen en andere klachten meer, nu opeens weer twee maanden menstruatie (wel lichter!) maar ook de buikkrampen en neerslachtig gevoel etc. Wie heeft dit ook meegemaakt, en moet ik nu stoppen of...volhouden?

24-07-2013 | Vrouw | 49
Overgang
ivm een vleesboom en hevige pijnlijke menstruaties moeten mijn menstruaties gestopt worden. de menstruaties zijn gestopt, maar ik had extreme last van duizeligheid en kon daardoor geen auto rijden ook kon ik me na de duizeligheid niet goed concentreren want dan werd ik extreem moe. het effect begon 1 uur na inname en duurde 1 1/2 uur tot 2 uur en dat dan 2 keer per dag. er[lees meer...] staat ook een waarschuwing in de bijwerkingen dat je geen auto of machine mag besturen. ik kon niet eens fietsen of een wandeling maken. het leek wel of ik dronken was, zo voelde deze duizeligheid aan. dus een gevaar op de weg. ik heb nu een ander medicijn van mijn specialist gekregen om te proberen.

30-12-2012 | Vrouw | 50
Overgang
ik had sinds 4weken menstruatie ,ben naar de dokter gegaan kreeg de pil het wou niet overgaan met gevolg naargeyneceloog en die heeft mij dat recept gegeven,maar het ging niet over en de hele dag hoofdpijn en niet lekker in mijn vel terug aan de pil en het werd steeds minder over een paar dagen moet ik voor onder zoek en dan hoop ik dat er wat aan gedaan word

15-01-2012 | Vrouw | 41
medroxyprogesteron oraal
Doordat ik een doorbraak bloeding bij pil gebruik had moest ik stoppen met de pil, helaas was ik 3 weken in de maand ongesteld, Nu aan de provera en dan naar de gynocoloog......Ik vind het een rot medicijn, het bloeden is minder maar nog niet weg ...helaas vind ik de bijwerkingen erg vervelend...veel hoofdpijn, moeheid en erg lusteloos..heb nergens zin in...voel me bijna [lees meer...]depressief...kga morgen bellen met HA of ik kan stoppen.

04-01-2011 | Vrouw | 48
medroxyprogesteron oraal
Lange en ernstige vorm van menstruatie
kreeg het de eerste maal voorgescfhreven vanwege de lange duur van mentruatie. na 2 dagen resultaat, Na het stoppen kreeg ik een zodanige ernstige bloeding die niet te stelpen bleek dat ik na 36 uur naar huisarts ben gegaan. Nu weer aan dezelfde dosis, maar merk nu geen enkele verbetering, zelfs niet na 2 dagen slikken

23-07-2022 | Vrouw | 25
Endometriose
Ik gebruik provera nu al 3 jaar lang ivm endometriose om geen menstruatie te krijgen. Het is een fijne pil en effectief om de menstruatie te stoppen. Echter heeft de pil een enorm nadelig effect op mijn libido en heb ik last van vaginale droogte waardoor ik nu toch wat anders ga uitproberen na lang gebruiker te zijn geweest van dit middel.

04-08-2020 | Vrouw | 26
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ivm pcos en een kinderwens, word nu dmv Provera mijn menstruatie opgewekt. Zit nu op dag 8/10, en lig al 2 dagen plat van de hoofdpijn, misselijkheid en vermoeidheid. De hoofdpijn is zo erg, dat zelfs verplaatsen en lopen geen optie is omdat het zo gigantisch bonkt in m’n hoofd. 1x en hopelijk nooit meer!!!!

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

10-04-2019 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.

16-06-2015 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron oraal (5mg)

22-02-2012 | Vrouw | 40
Endometriose
Ik had al zo´n 25 jaar last van hevige buikpijn, flauwvallen, dagen in bed van de pijn, depressieve gevoelens rond menstruatie. Niet meer kunnen functioneren. Nu slik ik sinds november 2010 provera, geen menstruatie meer, dus ook geen buikpijnaanvallen meer! Joepie! Alleen wel altijd hoofdpijn en moe, lusteloos en geen zin meer in sex. De 1e maanden overgangsklachten, z[lees meer...]weten e.d Die buikpijn bleek door endometriose te komen, werd ontdekt tijdens kijkoperatie. Mijn dokter nam mijn klachten nooit serieus. Nu blij dat ik zonder deze erge buikpijn kan genieten ondanks de moeheid en hoofdpijn.

29-09-2011 | Vrouw | 27
Geen menstruatie
ik heb nu zins 10 dagen provera 10 mg gebruikt omdat mijn menstuatie uit bleef en wel zwangerschaps verschijnselen heb oa misselijk een ronde dikkere buik vaak naar het toilet harde gevoelige borsten trek in de raarste dingen banden pijn . huis arts dacht het zelf ook maar omdat bloedtest en urine test negatief waren moest ik provera slikken maar heb nog dezelfe kwaaltjes [lees meer...]. en zins 3 dagen komt er melk uit mijn borsten 1 van de bij werkingen nu wil ik graag weten of er mensen zijn die deze bijwerking ook hebben of hebben gehad . huisarts heeft wel overleg met ginocholoog gehad en vinden niet dat ik een echo moet hebben maar ben al eerder zwanger geweest dus weet wel een beetje wat ik voel en wat niet bij de dagelijkse dingen hoort .

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum