medroxyprogesteron oraal

Endometriose (13 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Overgang (5 meningen)

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

23-07-2022 | Vrouw | 25
Endometriose
Ik gebruik provera nu al 3 jaar lang ivm endometriose om geen menstruatie te krijgen. Het is een fijne pil en effectief om de menstruatie te stoppen. Echter heeft de pil een enorm nadelig effect op mijn libido en heb ik last van vaginale droogte waardoor ik nu toch wat anders ga uitproberen na lang gebruiker te zijn geweest van dit middel.

02-12-2019 | Vrouw | 25
Endometriose
Na het lezen van alle mogelijke bijwerkingen in de bijsluiter en op deze site was ik behoorlijk huiverig voor dit medicijn. De eerste paar dagen had ik een beetje hoofdpijn, maar dat ging snel weer over. Een positieve bijwerking is dat ik normaal gesproken erg last heb van een extreem droge huid, maar die is als sneeuw voor de zon verdwenen. Over de effectiviteit tegen end[lees meer...]ometriose kan ik nog weinig zeggen, gezien ik het pas 3 weken neem, maar tot nu toe is mijn ervaring positief over dit medicijn.

04-08-2020 | Vrouw | 26
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ivm pcos en een kinderwens, word nu dmv Provera mijn menstruatie opgewekt. Zit nu op dag 8/10, en lig al 2 dagen plat van de hoofdpijn, misselijkheid en vermoeidheid. De hoofdpijn is zo erg, dat zelfs verplaatsen en lopen geen optie is omdat het zo gigantisch bonkt in m’n hoofd. 1x en hopelijk nooit meer!!!!

03-07-2020 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Sinds 1,5 jaar aan het kwakkelen met mijn gezondheid, zoals niet menstrueeren en neurologische klachten etc etc. Ben nu al weer een half jaar niet ongesteld geweest en dat voor iemand van 27 jaar is dat niet normaal. Zelf denk ik in de vervroegde overgang te zijn. 2 week dit medicijn geslikt om een soort reset aan de baarmoeder te geven. Nu bijna 4 dagen gestopt met sl[lees meer...]ikken en nog steeds geen resultaat.

10-04-2019 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.

29-09-2011 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal
Geen menstruatie
ik heb nu zins 10 dagen provera 10 mg gebruikt omdat mijn menstuatie uit bleef en wel zwangerschaps verschijnselen heb oa misselijk een ronde dikkere buik vaak naar het toilet harde gevoelige borsten trek in de raarste dingen banden pijn . huis arts dacht het zelf ook maar omdat bloedtest en urine test negatief waren moest ik provera slikken maar heb nog dezelfe kwaaltjes [lees meer...]. en zins 3 dagen komt er melk uit mijn borsten 1 van de bij werkingen nu wil ik graag weten of er mensen zijn die deze bijwerking ook hebben of hebben gehad . huisarts heeft wel overleg met ginocholoog gehad en vinden niet dat ik een echo moet hebben maar ben al eerder zwanger geweest dus weet wel een beetje wat ik voel en wat niet bij de dagelijkse dingen hoort .

29-10-2019 | Vrouw | 28

16-06-2015 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron oraal (5mg)

21-10-2019 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.

08-03-2019 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Heb Provera tien dagen geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Was erg moe en prikkelbaar tijdens de kuur. Drie dagen na het stoppen met Provera werd ik ongesteld, heftiger dan ooit! Extreem bloedverlies (moest mij om de twintig minuten verschonen) en zo’n vreselijke buikpijn dat ik mijn bed niet eens uit kon komen..

23-07-2020 | Vrouw | 31
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
We willen graag zwanger worden maar ik heb een hele onregelmatige cyclus. Ik gebruik provera om een cyclus te krijgen

08-03-2018 | Vrouw | 35
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Tijdens het gebruik vielen de bijwerkingen nog wel mee. Na het gebruik licht bloedverlies, echter niet een heftige zoals voorspeld. Wel erge bijwerkingen mbt het slapen. Gestresst in de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Deze medicijnen hebben ook een grote impact op je algehele gesteldheid, je psyche raakt er volledig van in de war.

31-01-2018 | Vrouw | 35
Onregelmatige menstruatiecyclus
10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in 😠

08-03-2017 | Vrouw | 35
Vruchtbaarheid