Ervaringen met Provera tabletten 5mg/10mg

Overgang (7 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)

29-05-2023 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Om een menstruatie op te wekken kreeg ik dit middel van de interniste van de gynaecologie voorgeschreven. Ik zou het tien dagen achter elkaar moeten slikken, maar ben na drie dagen gestopt. De buikkrampen waren zo heftig dat ik amper kon lopen en een bonzende hoofdpijn de hele dag door. Ook nu ik al vier dagen gestopt ben met slikken. Daarnaast erg veel last van nekpijn, e[lees meer...]motioneel en benauwd. Al deze bijwerkingen om een menstruatie op te wekken vind ik het absoluut niet waard.

06-07-2020 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Zou de menstruatie moeten stoppen die al 3 weken duurde maar alleen maar heel veel bijwerkingen en geen effect.

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

21-10-2019 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.

31-01-2018 | Vrouw | 35
Onregelmatige menstruatiecyclus
10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in 😠

12-03-2017 | Vrouw | 18
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het zorgt ervoor dat ik na de kuur gelijk ongesteld werd. Het medicijn doet zijn werk dus prima! Daarintegen vond ik de bijwerkingen erg vervelend omdat ik me de gehele 10 dagen van de kuur verschrikkelijk heb gevoeld. Het gevoel is te vergelijken met een kater. Toen de ongesteldheid kwam was deze erg heftig en pijnlijk. Door de bijwerkingen is het gebruik van dit medici[lees meer...]jn voor mij dus een echte afrader.

16-06-2015 | Vrouw | 29
medroxyprogesteron oraal (5mg)

11-02-2015 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Heb drie maanden geen menstruatie gehad en toen heel heftig en zware menstruatie met stolsels en voelde me erg slap. Ben ik toen naar de HA geweest en ze schreef mij deze medicijnen voor om de menstruatie te laten stoppen. Dit heeft echter twee dagen gewerkt en kreeg toen weer een bloeding en buikpijn. Niet fijn dus, ik weer terug naar de HA. Die heeft toen mijn bloed nage[lees meer...]keken, bloedarmoede, en daarna een inwendig onderzoek. Zag er verder goed uit, ik moest maar de dosis verhogen. Hierdoor heb ik veel buikklachten, maar wel minder bloedverlies. Toch wil ik stoppen met de medicijnen dan maar heftige menstruatie. Maar hier voel ik me niet gelukkig mee met deze medicijnen.

10-09-2014 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruik sinds een maand Provera voor het stoppen van het steeds vloeien paar maanden achter elkaar. Maar met deze tabletten blijven de klachten het zelfde dus totaal geen enkel verbetering. Maar weer de gynaecoloog bellen denk ik.

14-10-2013 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee jaar slikken en heerlijk! geen menstruatie en de bijbehorende pijnen en andere klachten meer, nu opeens weer twee maanden menstruatie (wel lichter!) maar ook de buikkrampen en neerslachtig gevoel etc. Wie heeft dit ook meegemaakt, en moet ik nu stoppen of...volhouden?

12-01-2023 | Man | 21
Onregelmatige menstruatiecyclus
Hoi iedereen, Ik ben nu al 7 weken hevig ongesteld ik bloed enorm veel en dit al 7 weken lang. Ik heb super veel pijn aan m’n onderbuik. Ik heb provera van de huisarts gekregen om het te laten stoppen. Ik merk er weinig van ik blijf nog steeds veel bloeden. Alleen heeft dit erg invloed op mijn humeur en krijg ik er hoofdpijn van. Ik hoop dat iemand raad heeft voor mij [lees meer...]ik wil gewoon mijn normale cyclus terug…