ziekte

Onregelmatige menstruatiecyclus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onregelmatige menstruatiecyclus

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onregelmatige menstruatiecyclus

07-10-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Deze pil was echt vreselijk voor mij. Ik ben hem gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was ook wilde ik graag een wat rustiger huid. Eigenlijk na 4 dagen al begon ik puisten te krijgen op mijn kin. Nog niet zo erg dat ik dacht dag het door de pil kwam. Mijn huid was altijd al wat onrustig. De pukkels werden alleen maar erger en erger. De derde strip heb ik n[lees meer...]iet afgemaakt omdat ik mij heel erg depressies voelde en eigenlijk continue stress had. Ik denk dat dit komt door de pukkels die ik kreeg maar de pil heeft deze depressie gedachten sowieozo versterkt. Ik hoorde ook van de mensen om mij heen dat ik erg emotioneel reageerde op dingen. Ook kreeg ik haarvorming op mijn kin en wangen. Ik ben 2 weken gestopt en gisteren begonnen aan de Yasmin pil. Nou werkelijk waar na 1 dag was mijn huid al beter! Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoor het ook van andere. Mijn gezicht voelt ook minder geïrriteerd. Conclusie voor mij werkt deze pil niet. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar dit is mijn ervaring.

02-09-2021 | Vrouw | 50
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanaf mijn 45e werd ik om de 2 weken ongesteld met veel pijn en overlast. Daarvoor altijd regelmatig eens in de 28 dagen ongesteld met weinig klachten. Waarschijnlijk werd nieuwe menstruatie patroon door pre-overgang veroorzaakt. Sinds Implanon is ingebracht niet meer ongesteld geworden en nul overgangsklachten. Ben nu 50 jaar en kan het iedereen aanraden!

Ethinylestradiol/Drospirenon

23-08-2021 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/drospirenon
Onregelmatige menstruatiecyclus
Vanwege onregelmatige menstruatie, overbeharing en acne ben ik begonnen met dit middel. Mijn acne lijkt eerder erger te zijn geworden, mijn beharing is niet minder en ik ben nogal geschrokken van de bijwerkingen. Ik heb daarom besloten om na 1.5 slikken te stoppen. De klachten waarvoor ik begon neem ik maar voor lief.

Ethinylestradiol/gestodeen Tabletten

16-08-2021 | Vrouw | 20
ethinylestradiol/gestodeen
Onregelmatige menstruatiecyclus
In het begin ging het goed en was ik tevreden. Mijn emoties waren wat afgevlakt en mijn zelfbeeld werd met de maand negatiever, maar dit had ik in eerste instantie niet door. Na een jaar begon ik erg veel pijn in mijn linkerborst te voelen en had ik een constant gespannen gevoel. Na maanden pijn op advies van de huisarts gestopt met de pil. De klachten verdwenen gelijk en [lees meer...]ik werd een stuk positiever en zit nu weer lekker in mijn vel. Ik voel me 10kg lichter zonder dat ik daadwerkelijk ook maar iets ben afgevallen. Best heftig wat zoiets met je kan doen. Bijwerkingen: pijnlijke borsten, afgevlakte emoties, constant opgeblazen gevoel, negatief zelfbeeld.

16-08-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werkt goed, maar werd er somber en erg ongelukkig van. Het was het nemen niet waard. Na 4 maand al geswitcht vanwege te erge bijwerkingen.

08-08-2021 | Vrouw | 34
Onregelmatige menstruatiecyclus
Dit medicijn gekregen omdat ik 5 weken achter elkaar bloedde..echo gehad niks kunnen zien ,Ik bloedde nog steeds na 10 dagen gebruik(in totaal nu 7weken aan het bloeden,ben benieuwd of mn normale menstruatie weer op gang komt...en dan moet ik weer opnieuw een echo laten maken om te kijken of ze dan wel wat kunnen zien. Hoop vooral dat het stopt! Heb er geen vertrouwen..[lees meer...]. Voor mij geen primolut meer iniedergeval door de vreselijke bijwerkingen!

Depo-Provera '150' (prikpil)

22-07-2021 | Vrouw | 20
medroxyprogesteron parenteraal
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik begon met anticonceptie toen ik 15 was. In had heel erg last van acne en de huisarts zei tegen mij dat de pil zou kunnen helpen, ik ben toen begonnen met de pil, in het begin ging alles goed. Totdat ik hem heel vaak vergat in te nemen, was soms wel 2x in de maand ongesteld ... Ik ben toen veder gaan kijken en kwam toen uit op de prikpil, het leek mij wel handig aangezie[lees meer...]n je die bijna niet vergeten kan om te halen om de 3 maanden. Na een paar maanden kreeg ik last van veel witte afscheiding, kreeg last van hoofdpijn en kwam 10 kilo aan .. Ik merkte dat ik steeds minder zin had in seks en vroeg mij steeds af waar dat vandaan kwam. Ik moest vaak zin maken om te beginnen, maar als ik eenmaal bezig was voelde het zoals altijd, gewoon fijn en voelde me om mn gemak. Ondanks dat ik al 5 jaar met mijn vriend ga, voelt het niet prettig dat ik mijn vriend zo een onzeker gevoel geef, we hebben vaak gesprekken erover om met de prikpil te stoppen. In de eerste twee jaar van onze relatie ging alles goed (toen ik de gewone pil slikte) maar toen ik aan de prikpil begon, hadden we vaak discussies. Was ik het ene moment heel vrolijk en het andere moment super chagrijnig en boos om eigenlijk helemaal niks, wat natuurlijk ook niet echt een goede invloed heeft op onze relatie. Ik heb vaak last van buikpijn, krijg vaak zomaar hoofdpijnaanvallen en voel me niet mezelf. Let alsjeblieft goed op jullie zelf, want als je opzoekt wat er allemaal in de prikpil zit zie je hoe schadelijk het is. De huisarts zou je dit nooit vertellen. 2 maanden geleden heb ik mn laatste prikpil gehaald en ga hem ook niet meer halen. Ik hoop dat jullie meiden jullie zelf goed laten informeren en er goed over nadenken!!

Depo-Provera '150' (prikpil)

21-07-2021 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron parenteraal
Onregelmatige menstruatiecyclus
de dokter vond het bij me passen. Ik kamp met borderline en psychische klachten. Psycholoog afgerond want het ging super. Tot de prikpil… -Negatieve gedachtes - twijfelen aan relatie door laag libido -paniekaanvallen -zenuwachtig Kortom verschrikkelijk. Iemand die kampt met paniekaanvallen en bps, raad ik het af want helaas spuiten ze 3 maanden aan hormonen in[lees meer...]. Ik wil weer gelukkig worden en de oude dus ik denk dat dit de eerste en de laatste prik is 😂 Iemand ervaringen er mee dat op het begin deze klachten ook hevig waren maar je er uiteindelijk doorheen komt ?

Microgynon '20'

16-05-2021 | Vrouw | 37
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na twee zwangerschappen weer aan de pil gegaan omdat mijn cyclus zeer onregelmatig bleef en pms klachten. Nooit moeten doen. De eerste maand ging prima, maar daarna merkte ik dat ik emotioneel helemaal uit balans raakte, vermoeid en opgeblazen gevoel en acne. De pil is niet meer van deze tijd!! Rotzooi is het.

Qlaira

05-04-2021 | Vrouw | 34
estradiol / dienogest
Onregelmatige menstruatiecyclus
Door deze medicatie stopte mijn dwangneurose en werd ik rustiger in het hoofd. Helaas ervaarde ik de hele dag spierpijn

21-02-2021 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruikt om mijn bloedingen te laten stoppen. Onregelmatige cyclus , pap2 gehad, diverse onderzoeken. Waarschijnlijk veel baarmoederslijmvlies of de overgang. Na 10 dagen primolut met misselijkheid, mijn in mn rug, obstipatie de doorbraak bloeding. Alsof ik net bevallen ben zoveel en vooral in de nacht stekende pijnen, alsof er een instrument in mn baarmoeder wordt geplaat[lees meer...]st. Zit nu op dag 3 van de doorbraak en ik hoop echt van harte dat het snel over is.

Progynova

24-01-2021 | Vrouw | 30
estradiol oraal
Onregelmatige menstruatiecyclus
Voorgeschreven omdat 7 weken lang last had van bloedingen.

18-12-2020 | Vrouw | 23
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik ben een aantal geleden begonnen met het slikken van deze pil! Ik was erg nerveus toen ik eraan begon, omdat ik allerlei verhalen hoorde over depressief zijn, stemmingswisselen en eigenlijk alle punten die in de reacties genoemd worden. (Vervelend dat de vrouwen dit moeten meemaken). In het begin had ik juist nergens last van. Mijn cyclus werd regelmating en de menst[lees meer...]ruatie is alleen 1 keer uitgebleven. Nergens last van dacht ik.. Het is een keertje voorgekomen dat ik vergeten was om de pil te slikken. De dagen hierna kreeg ik meteen last van migraine en vreselijke moeheid. Ik had in mijn leven nog nooit last gehad van migraine, dus schrok er nog al van. Nu is het zo dat ik vaak duizelig wakker wordt en het lijkt of mijn evenwicht verstoord is. Ik blijf gedurende de dag ook een misselijk gevoel eraan overhouden. Nu vraag ik me af of andere vrouwen hier ook last van hebben.. Ik heb de reacties snel gescand, dus misschien dat ik erover heen gelezen heb (excuses daarvoor). Veel sterkte aan de dames hier die een nare ervaring hiermee hebben!

09-11-2020 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Mijn menstruatie was onregelmatig. En ik had voorbehoedsmiddel nodig. Bij mij blijft de menstruatie uit. Na 5 jaar moet hij vernieuwd worden, en dat merkte ik ook omdat ik zag dat de menstruatie weer licht begon (Spotting). Het is een blessing; geen krampen, geen rugpijn, geen stemmingswisselingen meer. Niet meer de pil kunnen vergeten, en geen huisartsbezoeken meer. Het [lees meer...]zetten kan pijn doen. Ik had geluk, maar ik weet dat ik daarin eerder een uitzondering ben. Neem de dag vrij en zorg voor een comfortabele dag erna met een boek of film op de bank. En zorg dat iemand je kan rijden. Je hebt daarna 5 jaar profijt en geen gedoe.

Zoely

30-10-2020 | Vrouw | 39
estradiol / nomegestrol
Onregelmatige menstruatiecyclus
Op advies gynaecoloog dit middel 3 maanden geprobeerd tegen hevige menstruatie. De eerste maand ging het prima, idd minder bloedverlies. De maand erna blijven vloeien, de maand daarna zelfde verhaal. Na overleg gestopt, menstruatie stopte weer netjes. Buikpijn bleef wel en ik werd wat benauwd met hoestje. Dat bleek na 3 weken meerdere longembolieën te zijn met flink [lees meer...]wat longschade aan de long zelf maar ook aan het longvlies. De combinatie van deze pil, boven de 35 jaar en roken is mij bijna fataal geworden. Zint eer ge begint

21-09-2020 | Vrouw | 19
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ikzelf ben na 2 jaar gestopt met de implanon. Dit omdat mijn klachten/bijwerkingen steeds meer en heftiger werden. (Denk aan heftige bloedingen. Kleine constante bloedingen en langdurige menstruatie.) Ik had mijn implanon in mijn linkerarm. Waarschijnlijk had dat geen effect op de heftigheid van de klachten. Misschien dat hij verkeerd is geplaats, ik weet het niet. Ik k[lees meer...]en mensen die wel positieve ervaringen hebben gehad met de implanon. Ze hadden nergens last van en waren tussentijds ook weinig tot niet ongesteld. Het kan dus wel werken. Alleen werkte het niet voor mij.

31-08-2020 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik had altijd de pil, microgynon en was flauw van al die hormonen en hield veel vocht vast Toen gekozen voor mirena spiraal. Heb hem nu 3 jaar en voel wel dat ie soort van uitwerkt.(voel meer krampen en voel hem soms steken) Ik had/heb ook opgezette borsten en voelde ook knobbels in mijn borsten dus ook een echo laten maken, gelukkig niks aan de hand. Af en toe zijn ze[lees meer...] gevoelig. Wel ineens last van haargroei op mijn kin (??!!!) Het plaatsen deed bij mij ook heel zeer. Niet meer ongesteld echt heerlijk en nauwelijks hormoon schommeling. Zou het zo weer doen, ondanks de pijn.

06-07-2020 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Zou de menstruatie moeten stoppen die al 3 weken duurde maar alleen maar heel veel bijwerkingen en geen effect.

28-02-2020 | Vrouw | 56
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik heb een maand geleden de vijfde mirenaspiraal laten verwijderen ivm 20 jaar gebruik en ik ben er zeer tevreden over. Even pijn bij het inbrengen en eruit halen en daarna geen klachten meer gehad. Nu op een leeftijd dat ik geen nieuwe meer nodig heb. Altijd heftige menstruaties gehad voor mij was mirena DE oplossing.

Citalopram

17-02-2020 | Man | 23
citalopram
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werk goed bij angstklachten Wie heeft er ook last van uitblijvende menstruaties

05-12-2019 | Vrouw | 24
Onregelmatige menstruatiecyclus
Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.

05-11-2019 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Sinds september pil van het merk Actavis gekregen omdat het andere merk niet leverbaar was. Heb nu al 2 weken last van gigantische hoofdpijn, duizeligheid. Nooit last van doorbraakbloedingen gehad als ik de pil een keer door slikte. En dan niet gewoon een paar dagen, nee gewoon 2 weken lang tijdens mijn vakantie. Laatste keer heeft mijn menstruatie maar 1 dag geduurd. Onr[lees meer...]ustig gevoel in mijn lichaam, over emotioneel. Wordt er gek van. Ga straks gelijk contact opnemen met apotheek en vragen of het andere merk weer leverbaar is.

21-10-2019 | Vrouw | 30
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.

Microgynon '30'

12-09-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel

Microgynon '50'

12-09-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol / levonorgestrel
Onregelmatige menstruatiecyclus
Begonnen met deze pil jaren terug omdat niks hielp tegen doorbraakbloedingen. Een spiraal gehad, de prikpil en verschillende lichtere pillen. Na zo'n 6 jaar door ontevredenheid over de microgynon 50 terug gegaan naar de 30 voor een jaar. Dit ging goed tot lente '19 hierna heel af en toe weer doorbraakbloedingen. Met de zomer en vakantie in zicht wilde ik niet afwachten en [lees meer...]heb gelijk weer een recept aangevraag voor de microgynon 50 pil. Helaas werd snel duidelijk waarom ik er ook al weer mee gestopt was. Stemmingswisselingen zijn erger, voel me een stuk depressiever en emoties komen sneller op. Ook vormde zich er redelijk wat meer acne op mijn gezicht, erg vervelend! Denk dat het kiezen of delen is en met één van de twee bijwerkingen moet dealen. Of misschien eens een tijd helemaal stoppen met de pil en een ander anticonceptiemiddel gebruiken

15-07-2019 | Vrouw | 16
Onregelmatige menstruatiecyclus
Na t slikken van deze pil heb ik heel erg last van spanning en stress de laatste tijd om de kleinste dingen. Ik kan om de kleinste dingen al gaan piekeren waar geen enkele reden voor is. Ik heb heel erg last van stemmingswisselingen en hele erge dipjes. Ook ben ik een aantal kilo aangekomen.

25-06-2019 | Vrouw | 28
Onregelmatige menstruatiecyclus
Echt een verschrikkelijke ervaring gehad met dit medicijn en ik raad het sterk af. Op advies van de huisarts om een menstruatie op te wekken die al jaren uitblijft. 10 dagen lang, 3 tabletten per dag. Bij start meteen last van enorme benauwdheid (heb astma), last van het hart (ging heel snel kloppen/hyperen), bultjes op de buik, misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, opge[lees meer...]blazen buik, heel veel kramp en buikpijn. Kreeg last van haaruitval rond dag 5. Ook kreeg ik veel last van ongewenst haargroei, vooral op de kin en hals. Ging ook heel veel vocht vasthouden, was wel 3 kilo zwaarder dan normaal. Ook veel steken rechts onder in de buik. Kon vaak de deur niet meer uit door de pijn en de klachten. Na het stoppen werd het nog niet beter. Toen werd ik nog meer misselijk, enorm duizelig, heel erg hoofdpijn en ik kreeg opeens heel veel acne. Tijdens gebruik (en normaal gesproken) geen last van, maar opeens hele hoofd vol met puistjes. Stekende pijn bij de eierstokken, niet te doen - ze waren en zijn ook heel opgezet, dit gaat ook maar niet weg Moest ook heel veel huilen de hele tijd. Heel erg (menstruatie)kramp. Zo moe dat ik de hele dag op bed moest blijven liggen, kon staand in slaap vallen behalve dat ik niet kon slapen door deze pillen en door de pijn. 4e dag na het stoppen is een bloeding begonnen, maar heel erg licht en duurde maar een paar dagen. Binnenkort naar de gynaecologe. Maar dit echt nooit meer, ben er zo vreselijk ziek van geweest en ben nu meer dan een week geleden gestopt en ik voel me nog lang de oude niet, ben helemaal van het padje. Die stekende pijn bij de eierstokken/boven de liezen gaat ook maar niet weg. Een keer en nooit weer!

04-06-2019 | Vrouw | 18

15-05-2019 | Vrouw | 27
Onregelmatige menstruatiecyclus
Wat een troep! Heel veel bijwerkingen: huilbuien, moodswings, elke ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms opeens misselijk en duizelig, paar keer bijna flauwgevallen door opeens heel licht in mijn hoofd te worden. Zit niet lekker in mijn vel. Heel geïrriteerd en depri. Onhandig dag je het 3x per sag moet nemen. Eens maar nooit meer!! Ik reageerde veel beter op Provera, [lees meer...]en dat hoef je maar 1x per dag te slikken.

18-12-2018 | Vrouw | 43
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik gebruik dit nooit meer. Heb er uiteindelijk een bacteriele infectie in de vagina aan over gehouden. Constante bloedingen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2647)
Depressie (2128)
Angst & paniekstoornis (2100)
Hoge bloeddruk (1516)
Blaasontsteking (1095)