ziekte

Onregelmatige menstruatiecyclus

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor onregelmatige menstruatiecyclus

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: onregelmatige menstruatiecyclus

05-12-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het heeft voor mij geholpen om na 8 maanden weer ongesteld te worden. Maar de bijwerkingen en dan vooral de buikkrampen zijn echt verschrikkelijk. 10 dagen lang geslikt om menstruatie op te wekken. Tussen het slikken af en toe al lichte menstruatie. (Oud bloed) en gevoelige borsten.Na het stoppen meteen 2 dagen er na hele heftige ongesteldheid en buikkrampen. Echt verschri[lees meer...]kkelijk.
05-11-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Sinds september pil van het merk Actavis gekregen omdat het andere merk niet leverbaar was. Heb nu al 2 weken last van gigantische hoofdpijn, duizeligheid. Nooit last van doorbraakbloedingen gehad als ik de pil een keer door slikte. En dan niet gewoon een paar dagen, nee gewoon 2 weken lang tijdens mijn vakantie. Laatste keer heeft mijn menstruatie maar 1 dag geduurd. Onr[lees meer...]ustig gevoel in mijn lichaam, over emotioneel. Wordt er gek van. Ga straks gelijk contact opnemen met apotheek en vragen of het andere merk weer leverbaar is.
21-10-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik krijg dit medicijn al jaren om een ‘menstruatie bloeding op te wekken. Met een kuur van 4-6 keer per jaar 10 dagen. En dan hopen dat ik binnen 2 weken na stoppen ongesteld wordt. Nu gebruik ik het middel bij mijn vruchtbaarheids behandeling voordat ze mijn eicellen gaan stimuleren. Het is geen fijn medicijn, maar ondanks de extreme bijwerkingen die ik heb, ben ik hee[lees meer...]l dankbaar dat dit medicijn beschikbaar is.
12-09-2019

Microgynon '30' (ethinylestradiol / levonorgestrel)

12-09-2019

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Begonnen met deze pil jaren terug omdat niks hielp tegen doorbraakbloedingen. Een spiraal gehad, de prikpil en verschillende lichtere pillen. Na zo'n 6 jaar door ontevredenheid over de microgynon 50 terug gegaan naar de 30 voor een jaar. Dit ging goed tot lente '19 hierna heel af en toe weer doorbraakbloedingen. Met de zomer en vakantie in zicht wilde ik niet afwachten en [lees meer...]heb gelijk weer een recept aangevraag voor de microgynon 50 pil. Helaas werd snel duidelijk waarom ik er ook al weer mee gestopt was. Stemmingswisselingen zijn erger, voel me een stuk depressiever en emoties komen sneller op. Ook vormde zich er redelijk wat meer acne op mijn gezicht, erg vervelend! Denk dat het kiezen of delen is en met één van de twee bijwerkingen moet dealen. Of misschien eens een tijd helemaal stoppen met de pil en een ander anticonceptiemiddel gebruiken
15-07-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Na t slikken van deze pil heb ik heel erg last van spanning en stress de laatste tijd om de kleinste dingen. Ik kan om de kleinste dingen al gaan piekeren waar geen enkele reden voor is. Ik heb heel erg last van stemmingswisselingen en hele erge dipjes. Ook ben ik een aantal kilo aangekomen.
25-06-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Echt een verschrikkelijke ervaring gehad met dit medicijn en ik raad het sterk af. Op advies van de huisarts om een menstruatie op te wekken die al jaren uitblijft. 10 dagen lang, 3 tabletten per dag. Bij start meteen last van enorme benauwdheid (heb astma), last van het hart (ging heel snel kloppen/hyperen), bultjes op de buik, misselijkheid, duizelig, hoofdpijn, opge[lees meer...]blazen buik, heel veel kramp en buikpijn. Kreeg last van haaruitval rond dag 5. Ook kreeg ik veel last van ongewenst haargroei, vooral op de kin en hals. Ging ook heel veel vocht vasthouden, was wel 3 kilo zwaarder dan normaal. Ook veel steken rechts onder in de buik. Kon vaak de deur niet meer uit door de pijn en de klachten. Na het stoppen werd het nog niet beter. Toen werd ik nog meer misselijk, enorm duizelig, heel erg hoofdpijn en ik kreeg opeens heel veel acne. Tijdens gebruik (en normaal gesproken) geen last van, maar opeens hele hoofd vol met puistjes. Stekende pijn bij de eierstokken, niet te doen - ze waren en zijn ook heel opgezet, dit gaat ook maar niet weg Moest ook heel veel huilen de hele tijd. Heel erg (menstruatie)kramp. Zo moe dat ik de hele dag op bed moest blijven liggen, kon staand in slaap vallen behalve dat ik niet kon slapen door deze pillen en door de pijn. 4e dag na het stoppen is een bloeding begonnen, maar heel erg licht en duurde maar een paar dagen. Binnenkort naar de gynaecologe. Maar dit echt nooit meer, ben er zo vreselijk ziek van geweest en ben nu meer dan een week geleden gestopt en ik voel me nog lang de oude niet, ben helemaal van het padje. Die stekende pijn bij de eierstokken/boven de liezen gaat ook maar niet weg. Een keer en nooit weer!
04-06-2019

15-05-2019

Onregelmatige menstruatiecyclus

Wat een troep! Heel veel bijwerkingen: huilbuien, moodswings, elke ochtend wakker worden met hoofdpijn, soms opeens misselijk en duizelig, paar keer bijna flauwgevallen door opeens heel licht in mijn hoofd te worden. Zit niet lekker in mijn vel. Heel geïrriteerd en depri. Onhandig dag je het 3x per sag moet nemen. Eens maar nooit meer!! Ik reageerde veel beter op Provera, [lees meer...]en dat hoef je maar 1x per dag te slikken.
18-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik gebruik dit nooit meer. Heb er uiteindelijk een bacteriele infectie in de vagina aan over gehouden. Constante bloedingen.
09-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik was altijd enorm onregelmatig ongesteld en had veel moeite de pil regelmatig in te nemen. In eerste instantie spiraaltje geprobeerd, maar daar had ik enorm last van. Toen in overleg met de huisarts gekozen voor de implanon. De eerste keer erin zetten ging prima, ik ben nu aan mijn vierde. Het wisselen van de implanon geeft afhankelijk van de vaardigheden van de per[lees meer...]soon die het doet wel of geen problemen. Als hij prikt, dan weet ik dat hij te ondiep is ingebracht, als hij helemaal niet voelbaar is, dan zit hij te diep, en dan wordt het eruit halen een hele toer. Dan kun je erop wachten dat een onaangename ervaring is. Ik heb nu eigenlijk geen menstruatie, en dat vind ik heerlijk! Zo tegen het begin van het derde jaar komen er wat doorbraak-bloedingen, maar niets om over naar huis te schrijven. Op basis van mijn ervaringen zou ik het iedereen aanbevelen.
01-11-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Wegens pco een zeer onregelmatige tot bijna geen cyclus. Pil leidde tot hevige migraine aanvallen en depressieve klachten en was dus geen oplossing. Mirena is dat wel. Voor het plaatsen een diclofenac ingenomen en op een korte steek na heb ik er weinig van gevoeld. Omdat ik nog nooit bevallen ben heeft de huisarts me wel doorverwezen naar een gynaecoloog voor de plaatsing.[lees meer...] Dat raad ik anderen ook zeker aan; voor gynaecologen is dit routinewerk terwijl een huisarts dit maar sporadisch doet. Na plaatsing heb ik wel enkele weken last gehad van buikpijn. Inmiddels heb ik de spiraal al anderhalf jaar en heb ik heel af en toe hooguit last van heel licht bloedverlies. Wel voel ik de spiraal af en toe wat "steken" als mijn baarmoeder samentrekt. Al met al een redelijke oplossing voor mijn probleem.
14-08-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Nu na 6 jaar 2e x mirena laten zetten en vanaf de 1e dag ruim 6 jaar erg tevreden (1e heeft er 6 jaar ingezeten). Geen tussentijdse bloedingen . Geen maandelijks humeur om op te schieten meer. Geen onregelmatige menstruatie meer. Heerlijk! Geen libidoverlies. Enige dat nu vlak na het zetten van de 2e spiraal lijkt dat ik 2 a 3 kilo in gewicht ben toegenomen, maar... kan[lees meer...] ook de naderende overgang zijn.
05-08-2018

Microgynon '50' (ethinylestradiol / levonorgestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb Microgynon 50 een tijdje gebruikt doordat dit één van mijn eerste anticonceptiepillen was die ik gebruikte. Ik heb er spijtig genoeg zeer slechte ervaringen mee. Vanaf dat ik begon met Microgynon kreeg ik last van braken, misselijkheid, druk op ogen -ik moet regelmatig een bril dragen nu-, mijn maandstonden kwamen onregelmatig terug en bleven soms tot 9 weken duren.[lees meer...] Zeer vervelend dus. Ik voelde mij zeer flauw en ben toen zeer veel bloed verloren doordat mijn maandstonden meestal zeer hevig zijn. Nadat ik naar de huisarts ging kreeg ik nog andere anticonceptie voorgeschreven zoals Diana 35, Yasmin, en nog enkele andere pillen waar ik de naam niet meer van weet... Tot ik uiteindelijk Cerazette 0,75 voorgeschreven kreeg : ik bleek last te hebben van teveel aan oestrogeen in de andere pillen, hier zit geen of zeer weinig oestrogeen in dus heb ik enkel nog last van Acne, vette huid, en iets wat verdikking. Zeer blij ondanks die kleine bijwerkingen !!
05-08-2018

Cerazette (minipil) (desogestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb veel verschillende anticonceptiepillen gebruikt en ik stond op punt een spiraal te laten steken, maar omdat dit blijkbaar de kans op zwangerschap verkleint heb ik nog eens een andere pil voorgeschreven gekregen. Ik had de laatste maanden voor Cerazette verschrikkelijke last van een onregelmatige menstruatiecyclus en soms tot 9 weken durende maandstonden. Ik werd er [lees meer...]enorm ziek door en blijkbaar bleek het te zijn dat ik niet zo goed tegen het oestrogeen in de andere anticonceptie kon. Ze schreven mij Cerazette voor en sindsdien geen last meer van onregelmatige cycli. Ik heb wel enorme last van acne en kleine bultjes op mijn schouders, borst en rug. Mijn huid is ook vetter. Maar ondanks die kleine bijwerkingen ben ik zeer tevreden met Cerazette!
12-06-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik ben 2 jaar geleden, toen ik 20 was, begonnen met de prikpil en ik ben tussendoor ook nog een paar maanden gestopt. Ik ben sinds dat ik de prikpil gebruik zo n 10 kilo aangekomen, maar dat vind ik nog het minst erg. Ik heb erg vaak een leeg gevoel van binnen en erge stemmingswisselingen. Ik wist nooit waar door dit kwam maar nu ik alle bijwerkingen lees valt alles op z[lees meer...]ijn plek, ik heb deze klachten ook alleen als ik de prikpil neem. Ik ben ook vaak extreem moe. En als ik hem net heb laten zetten heb ik een week lang erge hoofdpijn. Het is echt niet aan te raden!!! Ik ga er gelijk ook mee stoppen om te zien of ik me beter ga voelen.
07-06-2018

Depo-Provera '150' (prikpil) (medroxyprogesteron parenteraal)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Omdat ik iedere 3 maanden ongeveer 1 maand lang heftig ongesteld ben en daardoor een ernstig ijzertekort heb opgelopen besloot ik, samen met de huisarts, dat de prikpil een goede oplossing zou zijn. Ik heb hem nu een paar weken geleden gezet gekregen en heb erg spijt. Sinds een week ben ik echt ontzettend moe en voel me ronduit depressief! Heb nergens zin in en lig het lie[lees meer...]fst de hele dag in bed. Voor mij nooit meer de prikpil! Ik ga op onderzoek naar andere methoden om mijn menstruatie "normaal" of "weg" te krijgen want dit is niet leuk :( Geen idee of het effectief is omdat ik deze pil nog maar kort geleden geprikt heb gekregen. Maar ik ben liever een maand ongesteld dan me zo te voelen!
08-05-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was de meest verschrikkelijke en pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven en als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik ben flauw gevallen en heb overgegeven. Ik heb twee weken lang met weeen in bed liggen rollen, gepobeerd een houding te vinden die verlichting kon brengen, helaas wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Tot twee keer aan toe bij de dokt[lees meer...]erspost geweest de eerste nachten om te kijken of mijn baar moeder die geperforeerd was. Door het stoppen met de pil heb ik de helft van mijn haren verloren. Gelukkig weer aangegroeid. Verder: fantastisch, nooit meer ongesteld, geen moodswings, geen gewichtstoename, juist afgevallen. Meer emoties.
14-03-2018

Kyleena (levonorgestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was fluitje van een cent. Wel spotting de eerste zes weken (klein beetje). Nu eerste menstruatie gehad. Wat een verademing ten opzichte van mijn hevig vloeien van hiervoor. Ik ben erg blij!
11-03-2018

Duphaston (dydrogesteron)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik wil iedereen die niet weet wat die heeft of geen PCOS heeft ten zeerste dit medicijn afraden. Bij mij zou vorig jaar PCOS zijn vastgesteld door mijn onregelmatige menstruatie en kleine vochtblaasjes (cysten) rond me eierstokken. Alle overige symptomen van PCOS had ik niet en het klopte voor mijn gevoel echt niet dat ik dat had. Goed, om mijn menstruatie op te wekken eer[lees meer...]st de anticonceptie gebruikt, dat had wel gewerkt maar maakte me mentaal gek. Daarna na 4 maanden niet gemenstrueerd te hebben weer aan de bel getrokken en kreeg de kuur Duphaston voorgeschreven, het zou 'lichter' zijn dan de anticonceptie omdat het maar 1 deel ervan bevat. Het zou puur voor het opwekken van de menstruatie zijn en maar 10 dagen in 3 maanden zou ik het in moeten nemen. Klonk ideaal. Uiteindelijk heb ik hem 8 dagen geslikt (dat was ook genoeg nadat ik gemeld had dat ik hevige buikkrampen had). De bijwerkingen kwamen vanaf de laatste dagen van de kuur maar ik dacht ik wordt zo ongesteld dan gaat het vast wel weg. Nee hoor, plus die hele kuur heeft bij mij niet aangeslagen. Eerst was het komt wel, wacht nou maar af. Het zou 4 a 5 dagen moeten duren voordat ik ongesteld zou moeten worden na de laatste pil, en na dag 15 ben ik maar langsgegaan. De dokter zei dat ze dit met de gynaecoloog zou overleggen en het mij zou laten weten. Krijg ik teh horen dat ik waarschijnlijk geeneens pcos heb, omdat het anders wel had moeten werken. En nog STEEDS kamp ik maanden later met sommige bijwerkingen: raak de toegenomen vocht maar niet kwijt (waar ik alles voor doe: sporten, koolhydraatarm eten), waardoor ik opgezet ben en zweet nog steeds op de plekken waar ik voorheen niet zweette. Lekker hormonen geslikt en me baarmoederslijmvlies verdikt voor niks want ongesteld ben ik nog steeds niet geweest.
31-01-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in 😠
08-01-2018

Stediril / Neo-Stediril (ethinylestradiol/levonorgestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb deze stediril 30 ongeveer half jaar gebruikt. Ik wist eerst niet dat deze pil bijwerkingen gaf. Ik kreeg last van migraine aanvallen zoals wazig zien, hoofdpijn en misselijkheid zelfs braken. Sommige momenten ben ik weleens duizelig. Ik slikte deze pil voor onregelmatig menstruatie. Nu ben ik overgestapt naar Microgynon 30. Ik ben benieuwd wat deze pil met me doet.
24-10-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb primolut 3x per dag 10 dagen langen moeten slikken om mijn menstruatie op te wekken. Na het stoppen binnen 2 dagen ongesteld. Ik ben nog nooit zo heftig ongesteld geweest buikpijn, rugpijn en om het half uur tampon en maandverband moeten verschonen. Er kwamen ook slijmproppen mee van wel 50 cent groot.
18-07-2017

Marvelon (ethinylestradiol/desogestrel)
Onregelmatige menstruatiecyclus

Om hevige krampen voor en tijdens de menstruatie tegen te gaan. En om een regelmatige cyclus te krijgen
18-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Na sterilisatie een nog onregelmatige cyclus. Praktisch om de week ongesteld, soms weinig maar vaak veel met stolsels. I.o met huisarts besloten om de mirena te plaatsen. Ik heb ergeen baat van gehad. Stemmingswisselingen, moeizame menstruatie, krampen, maagklachten, bultjes in gezicht die pijnlijk zijn en geen puist is. Na 2 jaar besloten het eruit te laten halen. Ik voe[lees meer...]l me nu al beter dan met spiraal!!
12-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het zetten viel reuze mee, prettig is anders je voelt het wel. Ik heb hem laten zetten ivm zware menstruatieklachten. De eerste 14 dagen heb ik echt veel last gehad, continu pijn in mijn onderbuik...heb eigenlijk niet veel gedaan deze 2 weken. Ook 14 dagen bloedverlies gehad, hierna was de buikpijn weg evenals het bloedverlies. Nu nog afwachten hoe het verder gaat.....[lees meer...]heb er vertrouwen in.
07-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Na 3,5 week menstrueren deze pillen gekregen van de huisarts. Menstruatie stopte binnen 2 dagen. Kuur van 10 dagen, 2 dagen na stoppen weer menstruatie van redelijk normale lengte. Helaas wel hormonaal helemaal uit balans van deze pillen, waardoor ook een schimmelinfectie tot gevolg. Gelukkig heeft het wel gedaan wat het moest doen! Bijwerkingen vervelend, maar zeker niet [lees meer...]ernstig en tijdens de inname van de pillen zelfs vrijwel nergens last van gehad, bijwerkingen kwamen bij mij vooral na de kuur.
02-07-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb altijd erg veel pijn, veel bloedverlies en onregelmatige menstruaties gehad. Vaak 2 weken per maand of meer. Verschillende jaren aan de pil geweest, vaak een 'zwaardere' pil geprobeerd maar het heeft nooit geholpen. Had last van hevige doorbraakbloedingen en de pil vrije week was net zo erg als de tijd dat ik nog geen pil gebruikte. Uiteindelijk afgelopen oktober ee[lees meer...]n bezoekje gebracht aan de gynaecoloog en daar werd mij een Implanon aangeraden. Na het zetten van het Implanon had ik nergens last van, alleen een beetje blauwe plekken bij de plaats waar het gezet was. De eerste weken moest ik mijn pilstrip nog afmaken, dit was verder geen probleem en ik had geen last van bijwerkingen. In de pil vrije week werd ik ook nog niet ongesteld dus ik begon hoop te krijgen dat het Implanon begon te werken. Helaas begon ik kort daarna last te krijgen van spotting, wat nog maanden elke dag heeft aangehouden. Toen ben ik naar de gynaecoloog terug gegaan en besproken wat ik eraan kon doen, want dit was geen doen.. Toen heb ik na overleg besloten om het Implanon te laten zitten maar wel in combinatie met de 'normale' pil. Dit doe ik sinds maart en nu ben ik tevreden over het gebruik. Ik heb zelf onder controle wanneer ik ongesteld wil worden, doorbraakbloedingen komen niet meer voor, en de pijn is gelukkig ietsje minder. Het is niet ideaal, maar het werkt.
03-04-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Gebruikte het tot augustus 2015. Ben er toen accuut en eigenlijk bij toeval mee gestopt. Ik had al jaren ernstige hoofdpijn en pijn in het gezicht. Op het laatst had ik nog maar een enkele dag in de maand dat ik me enigzins beter voelde. Uiteindelijk bij de neuroloog de diagnose aangezichtspijn gekregen. Nou wil het toeval dat ik in diezelfde periode eigenlijk weer een he[lees meer...]rhaling van de pil moest gaan halen, maar dat ik dat vergeten was. Met als gevolg dat ik het maar achterwege had gelaten en het maar eens een tijdje zonder ging proberen. Ik gebruikte hem alleen omdat onregelmatig was iedere maand. Het resultaat was verbazingwekkend. Ik ben voor 95% van mijn aangezichtspijn af dankzij het niet meer nemen van de pil. Een enkele keer heb ik nog een aanval, maar deze is dan maar van korte duur en bij tijdig ingrijpen met simpel paracetamol en rust op te lossen. Dus na jaren van ellende voor mij echt geen pil meer.
12-03-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het zorgt ervoor dat ik na de kuur gelijk ongesteld werd. Het medicijn doet zijn werk dus prima! Daarintegen vond ik de bijwerkingen erg vervelend omdat ik me de gehele 10 dagen van de kuur verschrikkelijk heb gevoeld. Het gevoel is te vergelijken met een kater. Toen de ongesteldheid kwam was deze erg heftig en pijnlijk. Door de bijwerkingen is het gebruik van dit medici[lees meer...]jn voor mij dus een echte afrader.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2262)
Depressie (1860)
Angst & paniekstoornis (1719)
Hoge bloeddruk (1295)
Acne/puistjes (912)