Endometriose (12 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (10 meningen)
Menstruatiepijn (7 meningen)
Overgang (5 meningen)

13-10-2021 | Vrouw | 52
Overgang
Naar aanleiding van de reacties hier was ik huiverig om dit medicijn te gebruiken. Echter totaal geen bijwerkingen (voor de zekerheid slikte ik het voor het slapen gaan, dan kon ik, bij bijwerkingen, in ieder geval in mijn bed blijven liggen) Maar werken doet het niet, zou mijn menstruatie (ben nu al 4 weken achtereen heel licht ongesteld) moeten laten stoppen, maar ben[lees meer...] nog steeds licht ongesteld. Ik gebruik het nu 5 dagen, ben op de helft, moet het 10 dagen gebruiken

06-07-2020 | Vrouw | 44
Onregelmatige menstruatiecyclus
Zou de menstruatie moeten stoppen die al 3 weken duurde maar alleen maar heel veel bijwerkingen en geen effect.

03-07-2020 | Vrouw | 27
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Sinds 1,5 jaar aan het kwakkelen met mijn gezondheid, zoals niet menstrueeren en neurologische klachten etc etc. Ben nu al weer een half jaar niet ongesteld geweest en dat voor iemand van 27 jaar is dat niet normaal. Zelf denk ik in de vervroegde overgang te zijn. 2 week dit medicijn geslikt om een soort reset aan de baarmoeder te geven. Nu bijna 4 dagen gestopt met sl[lees meer...]ikken en nog steeds geen resultaat.

27-12-2019 | Vrouw | 38
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Hoi Iedereen ik ben hier nieuwe nu hebt de kuur ook gevolgd10 dagen onder tussen gestopt 7dg nog steeds ongesteld iemand ervaring

16-04-2019 | Vrouw | 43
medroxyprogesteron oraal (10mg)
Veel last nu van de nawerking. Eergister gestopt, maar nu veel hoofdpijn, depri en stemmingswisselingen. En erg veel bloedverlies.

08-03-2019 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Heb Provera tien dagen geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Was erg moe en prikkelbaar tijdens de kuur. Drie dagen na het stoppen met Provera werd ik ongesteld, heftiger dan ooit! Extreem bloedverlies (moest mij om de twintig minuten verschonen) en zo’n vreselijke buikpijn dat ik mijn bed niet eens uit kon komen..

08-03-2018 | Vrouw | 35
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Tijdens het gebruik vielen de bijwerkingen nog wel mee. Na het gebruik licht bloedverlies, echter niet een heftige zoals voorspeld. Wel erge bijwerkingen mbt het slapen. Gestresst in de nacht wakker worden en niet meer kunnen slapen. Deze medicijnen hebben ook een grote impact op je algehele gesteldheid, je psyche raakt er volledig van in de war.

31-01-2018 | Vrouw | 35
Onregelmatige menstruatiecyclus
10 daagse kuur gehad en het heeft niks geholpen, dus weer terug naar specialist en weer de maalmolen in 😠

08-03-2017 | Vrouw | 35
Vruchtbaarheid

04-12-2015 | Vrouw | 42
Menstruatiepijn
Sinds het starten van de Provera ben ik ontzettend moe. Nu 4 weken gebruikt en de vermoeidheid neemt nog steeds toe. Ik kan mijn ogen vaak niet openhouden. De werking is nog niet goed te beoordelen omdat ik het pas 4 weken gebruikt heb. In overleg met de gynaecoloog besloten te stoppen.

11-02-2015 | Vrouw | 51
Onregelmatige menstruatiecyclus
Heb drie maanden geen menstruatie gehad en toen heel heftig en zware menstruatie met stolsels en voelde me erg slap. Ben ik toen naar de HA geweest en ze schreef mij deze medicijnen voor om de menstruatie te laten stoppen. Dit heeft echter twee dagen gewerkt en kreeg toen weer een bloeding en buikpijn. Niet fijn dus, ik weer terug naar de HA. Die heeft toen mijn bloed nage[lees meer...]keken, bloedarmoede, en daarna een inwendig onderzoek. Zag er verder goed uit, ik moest maar de dosis verhogen. Hierdoor heb ik veel buikklachten, maar wel minder bloedverlies. Toch wil ik stoppen met de medicijnen dan maar heftige menstruatie. Maar hier voel ik me niet gelukkig mee met deze medicijnen.

10-09-2014 | Vrouw | 49
Onregelmatige menstruatiecyclus
Gebruik sinds een maand Provera voor het stoppen van het steeds vloeien paar maanden achter elkaar. Maar met deze tabletten blijven de klachten het zelfde dus totaal geen enkel verbetering. Maar weer de gynaecoloog bellen denk ik.

30-11-2009 | Vrouw
Lichte vorm van endometriose
de eerste maand van het gebruik had was ik erg veel duizelig, hoofdpijn, moe, down en misselijk. Wilde het liefst stoppen. Soms dacht ik, voel ik me gewoon zo, of komt het door de medicatie. Na een tijdje de huisarts gebeld. Kon niet zomaar overstappen. Ik vind het echt rotzooi! ga er nooit meer mee beginnen. je bent gewoon jezelf niet meer. Slik nu niks meer. Ben na [lees meer...]de provera alleen maar onregelmatig ongesteld geweest. 3 weken ertussen, nu weer 2 weken. Voor de provera had ik dat nooit. Moest de provera ook 3 maanden doorslikken en dan niet ongesteld worden. Voelde me heel erg opgeblazen. Hield ook vocht vast. Nu probeer ik zwanger te worden.

26-11-2009 | Vrouw
Menstruatie stoornis
Dit zijn hormoontabletten en hebben vele bij werkingen, hoofdpijn/migraine, vocht vasthouden extra bloedingen en gespannen pijnlijke borsten om er maar een paar te noemen en ik heb ze helaas allemaal gehad. Dit medicijn wil ik nooit meer gebruiken, ik was opgeblazen door de vocht,had ieder dag zware hoofdpijnen en de bloedigen werden niet minder. Ik ben er dus snel mee ges[lees meer...]topt en voelde mij al snel beter!

15-05-2021 | Vrouw | 23
Endometriose
Deze pil heeft mijn pijn een heel stuk verminderd, wat natuurlijk erg fijn is. Maar daar staat tegenover dat ik me ontzettend somber ben gaan voelen, al mijn emoties zijn afgevlakt en ik krijg 's nachts zelfs opvliegers, iets waar ik op mijn 23 nog lang niet klaar voor ben. Al met al vind ik het helaas een hele vervelende pil en wil ik zo snel mogelijk op zoek naar een alt[lees meer...]ernatief, want dit geeft veel te sterke bijwerkingen.

26-08-2020 | Vrouw | 24
Endometriose
Elke maand veel buikpijn tijdens menstruatie en een hevige kortedurende pijn links in mijn buik ook rond deze periode. Met deze klachten doorgestuurd naar de gynaecoloog. Volgens de gynaecoloog heb ik waarschijnlijk endometriose. Nu slik ik twee maanden provera. Aan het begin hoofdpijn maar dit ging na een week weer voorbij. Ik heb nog wel gevoelige borsten en bloedingen ([lees meer...]is mee te leven). Verder behoorlijke stemmingsklachten en vaak een nerveus gevoel alsof ik 5 koppen koffie heb gehad en alsof mn hart sneller klopt. De buikpijn is wel een stuk minder. Over het algemeen ontevreden ivm de bijwerkingen. Ik was ook altijd gevoelig voor de gewone pil en ik heb ook een mirenaspiraal geprobeerd en dat was ook geen succes. Dus voor vrouwen die gevoelig zijn voor hormonen vind ik het geen aanrader. Ik ga binnenkort Orgametril proberen, deze zou minder bijwerkingen kunnen hebben volgens de arts.