Provera tabletten 5mg/10mg

medroxyprogesteron oraal

Menstruatiepijn (7 meningen)
Onregelmatige menstruatiecyclus (7 meningen)
Endometriose (6 meningen)
Overgang (3 meningen)

Primolut N (104 meningen)
Orgametril (97 meningen)
Duphaston (17 meningen)
Utrogestan (9 meningen)

29-11-2010

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)
Menstruatie klachten tijdens pil gebruik

Slik steeds 4 strippen door, kreeg een doorbraakbloeding en stopte met slikken, kreeg een hevige menstruatie welke na dat ik weer ging slikken(pil) niet stopte. Nu slik ik 3 dagen provera en menstreer nog steeds, wel minder. heb hoofdpijn en veel buikpijn. klachten zijn net zo hevig als voorheen mijn gewone menstruatie. mijn darmen en blaas zijn geprikkeld.Ben soms ineens[lees meer...] misselijk, ga de ha bellen voor advies. binnen kort ga ik naar de gyneacoloog voor de behandeling van mijn klachten te bespreken. heb me ziek gemeld voor werk ivm de hevigheid van de huidige klachten !
23-09-2010

PCOS

09-06-2010

Restweefsel na miskraam

Ik moet dit medicijn gaan slikken omdat er nog restweefsel zit na een miskraam met 12 weken welke gecurreteerd is.....Nu moet ik een 2de curretage maar moet deze medicijnen slikken om te kijken of het met de menstruatie mee komt, maar ik heb al gemenstrueert 31 mei.... Ben bang dat dit medicijn mijn cyclus in de war brengt en twijfel om niet te slikken en maar de 2d curre[lees meer...]tage af te wachten,...wat vinden jullie? Groetjes Bernadette
30-04-2010

pijnlijke cyclus

21-04-2010

Opwekken menstruatie

Ik slik sinds maandag provera. Ik kan niet zeggen dat ik erg last heb van bijwerkingen. Wat me wel opvalt is dat ik 's avonds in bed het erg koud heb en overdag heb ik het warm. 2e dag een erg rood hoofd van de warmte. Of het werkt weet ik nog niet, dit is de eerste keer dat ik het slik en ik hoop ook dat het niet weer hoeft. Als ik na een week stop dan is het de bedoeling[lees meer...] dat ik ongesteld ga worden en dan moet ik op de 3e dag clomid gaan gebruiken, waarna op de 12e dag een follikkel meting plaats gaat vinden. Wij willen namelijk graag zwanger worden en het blijkt dat ik PCOS heb.
18-01-2010

Endometriose

Ik slik tweemaal daags 10 mg provera. Dit heb ik eerder 8 maanden volgehouden en nu ben ik sinds kort weer begonnen. De bijwerkingen hoofdpijn en misselijk zijn herken ik. Ik heb zelf ook veel last van wisselende stemmingen. Soms opgezwollen enkels. Tot op heden vallen de bijwerkingen mij nog mee. Alle hormonen zijn troep, dus daar is provera geen uitzondering in. Helaas h[lees meer...]eb ik al 10 dagen last van bloedingen, maar ook dit is een van de bijwerkingen de eerste paar maanden. Vorige keer kreeg ik na 7 maanden constant bloedingen en ben ik ermee gestopt.
30-11-2009

Lichte vorm van endometriose

de eerste maand van het gebruik had was ik erg veel duizelig, hoofdpijn, moe, down en misselijk. Wilde het liefst stoppen. Soms dacht ik, voel ik me gewoon zo, of komt het door de medicatie. Na een tijdje de huisarts gebeld. Kon niet zomaar overstappen. Ik vind het echt rotzooi! ga er nooit meer mee beginnen. je bent gewoon jezelf niet meer. Slik nu niks meer. Ben na [lees meer...]de provera alleen maar onregelmatig ongesteld geweest. 3 weken ertussen, nu weer 2 weken. Voor de provera had ik dat nooit. Moest de provera ook 3 maanden doorslikken en dan niet ongesteld worden. Voelde me heel erg opgeblazen. Hield ook vocht vast. Nu probeer ik zwanger te worden.
26-11-2009

Menstruatie stoornis

Dit zijn hormoontabletten en hebben vele bij werkingen, hoofdpijn/migraine, vocht vasthouden extra bloedingen en gespannen pijnlijke borsten om er maar een paar te noemen en ik heb ze helaas allemaal gehad. Dit medicijn wil ik nooit meer gebruiken, ik was opgeblazen door de vocht,had ieder dag zware hoofdpijnen en de bloedigen werden niet minder. Ik ben er dus snel mee ges[lees meer...]topt en voelde mij al snel beter!
07-06-2008

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)
Ongesteldheid opwekken willen zwanger worden

gelijk bij gebruike provera ben ik een aantal dagen niet lekker dit stopt meestal weer als de tabletten opzijn ik werd daarna keurig ongesteld maar naar drie keer stopte het weer en ben ik nu voor de 2e x aan de provera heb pcos en schildklier afwijking en willen nu dolgraag zwanger worden
12-03-2017

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het zorgt ervoor dat ik na de kuur gelijk ongesteld werd. Het medicijn doet zijn werk dus prima! Daarintegen vond ik de bijwerkingen erg vervelend omdat ik me de gehele 10 dagen van de kuur verschrikkelijk heb gevoeld. Het gevoel is te vergelijken met een kater. Toen de ongesteldheid kwam was deze erg heftig en pijnlijk. Door de bijwerkingen is het gebruik van dit medici[lees meer...]jn voor mij dus een echte afrader.
15-03-2011

Sinds december 2010 geen menstruatie

Hallo, Ik heb totaal geen last gehad. Hoop dat ik eindelijk ga menstrueren, dit is sinds december 2010 niet gebeurd. Heb ook een zwangerschapswens en als ik niet menstrueer, geen ovulatie.
11-05-2011

Menstruatie problemen

10-04-2019

Provera tabletten 5mg/10mg (medroxyprogesteron oraal)

Ik menstrueerde tijden de provera kuur heel heftig. Is dat normaal? Want ik las dat je na het stoppen pas mentruatie zou krijgen.
29-09-2011

Geen menstruatie

ik heb nu zins 10 dagen provera 10 mg gebruikt omdat mijn menstuatie uit bleef en wel zwangerschaps verschijnselen heb oa misselijk een ronde dikkere buik vaak naar het toilet harde gevoelige borsten trek in de raarste dingen banden pijn . huis arts dacht het zelf ook maar omdat bloedtest en urine test negatief waren moest ik provera slikken maar heb nog dezelfe kwaaltjes [lees meer...]. en zins 3 dagen komt er melk uit mijn borsten 1 van de bij werkingen nu wil ik graag weten of er mensen zijn die deze bijwerking ook hebben of hebben gehad . huisarts heeft wel overleg met ginocholoog gehad en vinden niet dat ik een echo moet hebben maar ben al eerder zwanger geweest dus weet wel een beetje wat ik voel en wat niet bij de dagelijkse dingen hoort .
16-06-2015

Onregelmatige menstruatiecyclus

08-03-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Heb Provera tien dagen geslikt om mijn menstruatie op gang te krijgen. Was erg moe en prikkelbaar tijdens de kuur. Drie dagen na het stoppen met Provera werd ik ongesteld, heftiger dan ooit! Extreem bloedverlies (moest mij om de twintig minuten verschonen) en zo’n vreselijke buikpijn dat ik mijn bed niet eens uit kon komen..

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum