categorie

Huid - corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - corticosteroiden

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel

09-07-2021 | Vrouw | 24
hydrocortison
Eczeem
Al sinds mijn geboorte heb ik last van eczeem. Hier heb ik al meerdere zalfjes voor gekregen en nog nooit heeft iets echt geholpen. Sinds een ruime week gebruik ik deze zalf omdat het eczeem al een tijdje weer aan het etteren op mijn handen. Echter is de eczeem 10 keer zo erg geworden sinds deze zalf. Waar het voorheen alleen een droge huid was wat af en toe erg jeukte zij[lees meer...]n het nu plekken met diepe kloven die niet meer dicht gaan en zitten mijn vingers helemaal vol met blaasjes. Ik stap voor nu af van de zalfjes en ga natuurlijke producten proberen.

Diprosone

20-06-2021 | Man | 47
betamethasondipropionaat
Eczeem
Ik was al 2 maanden met anti schimmel creme in de weer maar het baatte niet. Na bezoek aan de huisarts waren na een paar dagen smeren met deze zalf, de plekjes op mijn been bijna verdwenen.

16-04-2021 | Vrouw | 28
Psoriasis
Op den duur verliest het zijn werking en lijkt de huid immuun te worden voor de dermovate.

01-03-2021 | Man | 7
Eczeem
Voor onze zoon van 7 van baby af aan hormoonzalf gebruikt ivm eczeem. Volgens advies dermatoloog geprobeerd af te bouwen. Omdat "eczeem" steeds terugkwam, in blokken gaan smeren, indien nodig, volgens geadviseerde schema. Nooit meer dan aanbevolen dosering. Nu na 7 jaar en website gevonden en diverse wetenschappelijke artikelen gelezen. Zalf afgebouwd, en mijn zoon krijgt [lees meer...]alle symptomen van TSW: topical steroid withdrawal. Als je ervoor kiest deze zalf te gebruiken, weet waar je aan begint. Als ik dit had geweten, was ik er nooit mee begonnen. Het werkt niet alleen lokaal: als wij op zijn arm smeren, verdwijnen ook de rode vlekken op zijn nek (wat dus bijwerkingen van de zalf zijn, en geen eczeem). Met deze review hoop ik anderen te waarschuwen.

03-02-2021 | Vrouw | 60
Lichen sclerosus
Smerig goedje, moet je niet steeds aan je vinger krijgen, want de geur(stank) gaat er niet van af. Ik wordt er bij inademing benauwd van. (astma)

12-01-2021 | Vrouw | 24
Eczeem
Eens in de zoveel tijd last van eczeemplek in mn oor/gehoorgang. Jeuk en pijn. Deze zalf helpt snel, binnen paar dagen. Heel fijn!

Locoid

16-12-2020 | Vrouw | 57
hydrocortisonbutyraat
Psoriasis
Gebruik: indien nodig als ik weer last krijg van plekken op mijn hoofd. De ene dermatoloog zegt dat het psoriasis is en de andere seberoïsch eczeem. Gebruik ook Ketoconazol Shampoo voor deze aandoening. Helpt wel als het opvlamt.

Fluticason creme

19-11-2020 | Man | 69
fluticason
Netelroos
Helpt 0,0 tegen (mijn) urticaria oftewel netelroos, net zo min als alle andere tientallen medicijnen die ik heb gebruikt, zowel cremes en zalven als tabletten en pillen.

12-10-2020 | Vrouw | 28
Eczeem
Ik gebruik deze crème/zalf al vele jaren wanneer ik last heb van eczeem. Sporadisch dus, en zeker niet elke dag. Komt neer op zo'n 1x per week of minder. Ik voel weinig bijwerkingen gelukkig. Daarnaast hou ik de huid gevoed/vettig met jojoba olie of shea butter (koudgeperst/biologische kwaliteit). Het vettige laagje die deze producten achterlaten lijken op het eigen huidve[lees meer...]t (iets wat mijn huid niet zo goed aanmaakt). Naar mijn ervaring en mening hoef ik de triamcinolon nog minder te gebruiken hierdoor. Misschien op een gegeven moment wel helemaal niet meer.

01-10-2020 | Man | 60
betamethasonvaleraat
Ik heb last van psoriasis hoofdhuid Huisarts heeft dit voorgeschreven maar heb nu last van Tinnitus Pffff niet echt prettig

14-09-2020 | Man | 47
Jeuk
Scrotum-jeuk verdwijnt onmiddellijk .. jammer dat het niet verkrijgbaar is/blijkt, terwijl het wel in het buitenland verkrijgbaar is (helaas alleen op recept en dus NIET bestelbaar) alternatief die word aangeboden werken niet en verergerd alleen

16-08-2020 | Man | 23
triamcinolonacetonide
Pijn erectie rode vlekken die groter werden. Verdwenen. Betere erectie. Dacht lang aan soa ben jonge gay. Nu weer mooie roze eikel!

11-08-2020 | Vrouw | 24
Zonneallergie
Door een heftige zonne-allergie kreeg ik plots allerlei rode vlekjes met blaasjes op mijn armen. Het jeukte verschrikkelijk en was na het douchen zeer droog en pijnlijk. Door de triamcinolon créme verdwenen de blaasjes en keuk meteen, de rode vlekjes binnen en week. Helaas wel veel last van verbleking van de huid.

08-07-2020 | Man | 50
Psoriasis
matige psoriasis op behaarde hoofdhuid, kleine plekken 1 tot 1,5 cm in doorsnee. 2 a 3x per week lotion gebruiken en het is onder controle. soms wel weer een ergere uitbraak. Gebruik het al jaren,,

Emovate

24-05-2020 | Vrouw | 55
clobetason
Netelroos
Ik kreeg dit middel in plaats van Topicorte emulsie, die goed hielp tegen jeukende huiduitslag maar niet meer leverbaar was. Emovate had een averechts effect. Ik gebruikte slechts weinig en alleen op aangedane plekken. In no time grote rode vlekken die zich snel verder uitbreidden. Vurig en vlammend gevoel van huid, tintelende handen, voeten en lippen. Snel eraf gewas[lees meer...]sen en met mentholpoeder de huid gekalmeerd. Daarnaast heeft Emovate een sterke synthetische en onaangename geur. Ik raad dit middel zeer af bij personen met een histamine-intolerant gestel.

19-05-2020 | Vrouw | 30
Eczeem
Zeer spijtig. Trekt dit weg? Heeft iemand Hiermee ervaring? Bij mij zie je witte plekken.

07-05-2020 | Vrouw | 55
Allergische reactie
Door onbekende oorzaak plotseling opvlammende allergische reactie, die zich uitte via huid, extreme jeuk, bultjes, telkens op andere plekken, niets hielp. Topicorte werkte fantastisch. Onmiddellijk verlichting, huid werd rustig na een aantal keren smeren, dan kon je weer stoppen. Zeer vervelend dat het nu niet meer verkrijgbaar is. De alternatieven met een aantal vergelij[lees meer...]kbare ingrediënten maar verder andere samenstelling stinken, zijn vettig en irriteren. Vreemd dat er niet openbaar wordt gemaakt, waarom Topicorte per direct uit de handel genomen is. De omschrijving dat de stabiliteitsonderzoeken naar dit product ontoereikend waren komt vaag over. De inhoud van mijn flacon van 75 ml bleef een jaar lang in prima conditie. Helaas nu leger dan leeg...

16-04-2020 | Man | 71
Eczeem
Ik heb van mijn 21 jaar en ben nu 71 geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. maar gebruik het ook op mijn lichaam en op mijn knieen en elebogen om dat het goed uitsmeerd en ook goed werkt en de rode plekken ook verwijderd gebruik Topicorte al 50 jaar ik gebruik deze lotion al van af toen ik 21 was binnen een week was alles rustig en de je[lees meer...]uk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar vind dat geen probleem maar ben al 50 jaar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad! en geen jeuk meer maar nu heb ik weer een heel groot probleem heb weer veel jeuk en heb weer veel schilfers op mijn hoofd huid topicorte is niet meer te krijgen bij de apotheker is uit de apotheker gehaald maar vertellen mij niet waarom en dat ik nu weer grote problemen heb en veel jeuk heb en veel moet krabben en geen tropicorte meer heb geven ze niets zo veel om ik wil weer zo snel mogelijk topicorte terug in de apotheker wort nu weer gek van dat krabben en de jeuk hoop dat de topicorte weer snel terug komt in de apotheker

02-04-2020 | Vrouw | 70
Rosacea
Rosacea op oogleden en rond de ogen - in 3 jaar langzaam erger wordend. Eerst allerlei hormonale cremes, triamcinolon sinds januari 2019 - daarna sinds januari 2020 antibiotica dochcicline en sinds 5 weken metronidazol zalf. Langzame verbetering, maar de roodheid blijft nog. Na smeren tranende ogen.

26-03-2020 | Man | 46

25-03-2020 | Man | 65
Eczeem
Dun aanbrengen is het best. Al na 2 dagen gebruik was positief resultaat zichtbaar. Ik gebruik Betamethason nu iets langer dan een week met verbluffend snelle genezing. Dit had ik niet verwacht en ... bij mij althans: geen storende bijwerkingen.

10-03-2020 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkt, zeker bij regelmatig gebruik, heel erg goed tegen eczeem plekken. Na een paar dagen smeren verdwijnen de jeuk en rode plekken. Gebruik het alleen als het weer oplaait eens in de zoveel tijd, verder bij houden met vette crème. Heel tevreden.

05-03-2020 | Vrouw | 31
clobetasol
Helaas moeten stoppen met dermovate vanwege dermatitis perioralis na járen gebruik. Ook in m’n gezicht soms... Dat laatste is niet aan te raden! (Weer ik nu... Maar soms is de eczeem zo erg...)

15-01-2020 | Vrouw | 73
Psoriasis
Na 2 dagen is het bijna weg, heel goed! Ben erg tevreden hierover.

04-12-2019 | Vrouw | 58
desoximetason
Ik gebruik al een jaar Topicorte voor FFA. Het is na enige tijd iets minder geworden, maar ik vraag me af of dat door de Topicorte is gekomen. Ik hoop dat er door onderzoek een oorzaak wordt gevonden en een effertief medicijn wordt gevonden. Insmeren op de behaarde hoofdhuid is een vervelend klusje... Ik heb geen last van bijwerkingen.

14-11-2019 | Man | 82
Psoriasis
Lichttherapie verergerde mijn klachten en werd bedolven onder huidproblemen. Ben daarmee gestopt en via de Dermatoloog Topicorte gaan gebruiken. Snel bracht deze creme mij weer naar weer een in de hand te houden klacht. Maar nu is het niet meer leverbaar. Wanneer weer wel is niet te zeggen. Moet een vervanger vinden.

14-11-2019 | Vrouw | 37
Artritis psoriatica
Ik heb topicorte voor psoriasis maar ik heb het iedee dat ik kale plekken krijg

Elocon

02-11-2019 | Man | 69
mometason
Eczeem
13 jaar Elocon gebruikt met matig resultaat en de laatste jaren met bloedblaren op vnl. armen. Huid flinterdun. Inmiddels 3 jaar gestopt en vervangen door Olijfolie waarmee ik mijn armen en benen elke ochtend mee insmeer met veel beter resultaat. Blij dat ik van die troep af ben .

22-10-2019 | Man | 30

Elocon

13-10-2019 | Vrouw | 47
mometason
Eczeem
Ik heb rosacea en clownseczeem, 8 soorten zalf incl, demavaste en topicorte en metronidazol en 2 antibiotica kuren verder en alleen elocon helpt en ze zeggen dat ik het niet meer mag smeren 🥺 omdat je huid er dunner van wordt. Sorry, maar na 2,5 week doxycicline is het veel erger geworden dus smeer ik sinds vandaag weer en het is na 1x smeren al weer minder vurig en puste[lees meer...]lig

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5498)
Anticonceptie - overig (4025)
Cholesterol (3005)
Depressie - antidepressiva overig (2852)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2522)
Pijn - morfine-achtigen (2318)
ADHD - psychostimulantia (2247)
Pijn (2093)
Verslavingsziekten (2077)
Bloeddruk - betablokkers (1761)
Maagzuur - protonpompremmers (1642)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1582)
Anticonceptie - eenfase (1460)
Angststoornissen (1300)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1253)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1220)
Depressie - antidepressiva TCA (1102)
Antibiotica - urineweginfectie (1051)