categorie

Huid - corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - corticosteroiden

04-09-2019

Dermovate (clobetasol)

Allergische reactie. Werkte meteen kalmerend, na een dag of twee geen vocht meer uit blaren en na vijf dagen smeer ik niet meer.
25-08-2019

07-06-2019

Celestoderm (betamethasonvaleraat)
Allergie

allang klein eczeem plekjes ,meest aan gezicht/hals . ik heb al pl /min. 10 jaar last hiervan. had toen celestoderm zalf. hielp perfect bij MINIMAAL gebruik. kan niet meer bij huisarts krijgen. nu andere troep .die NIET afvoldoende is. ben op de hoogt dat je zeer weinig moet gebruiken ivm hormoon zalf. toch och wil ik echte celestoderm zalf,zodat ik 5 of 10 jaar hie mee[lees meer...] doe. !!!
27-05-2019

Allergische reactie

Gebruik dit middel tegen hele erge jeuk ontstaan door een heftige zonneallergie. Ben er zo blij mee! Is het enige dat helpt na 5 weken jeuk te hebben gehad en allerlei ander middelen te hebben geprobeerd. Niets hielp. Wát een opluchting!
25-05-2019

Allergische reactie

ik ben uiterst gevoelig voor Dazenbeten. Nagenoeg ieder jaar in de maand juli word ik wel gebeten. Dan volgt er een acute allergie die acute hulp behoeft. Veelal is de huisarts voldoende , zo niet het ziekenhuis. Verschijnselen, acute zwelling, gepaard gaan met acute jeuk. Behandeling: tavegil tabl. 1 mgr. antibiotica caps. c.q. locale antibiotica zalf. Natte verbanden. De[lees meer...] herstelperiode duurt meestal 14 dagen. Als onderhoud therapie, Topicort crême voornamelijk tegen de jeuk en infectie gevaar. De bijwerking kan nog maanden duren, afhankelijk van het weer. voornamelijk bij warm weer komt de jeuk regelmatig terug, m.n. in de zomer. Ook na het douchen speelt de jeuk een grote rol. Het is en blijft een steeds terugkerende jeuk.
25-05-2019

Eczeem

Ik had geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. Met gebruik van deze lotion was binnen een week alles rustig en de jeuk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad!
19-05-2019

Psoriasis

Ik gebruik het met name op de hoofdhuid. Middel werkt erg goed tegen de jeuk en ook heel erg goed tegen de schilfers. Middel moet wel goed onderhouden worden. Wel last van wat bijwerkingen; vaak rode blosjes op de wangen, dunne gevoelige hoofdhuid, boller gezicht. Soms is het wat lastig op de hoofdhuid aan te brengen, omdat het zo enorm vloeibaar is.
16-02-2019

Eczeem

Geboren met Atopisch Eczeem, tot mijn 16e alleen maar behandeld met homeopatische middelen ben ik bijna 20 jaar geleden met dit middel begonnen. Voorheen of tussen de jaren door wel wat andere hormonenzalven natuurlijk gebruikt, maar dit is voor mij persoonlijk het beste middel. En natuurlijk een van de zwaardere klasse hormonenzalven die te verkrijgen zijn. Ik gebruik dit[lees meer...] middel 1x per dag, heel lichtjes op de plekken insmeren. Vooral tussen de huidplooien, nek, achter de knieen, vingerkootjes, oksels etc.. en na een paar dagen is het eczeem weg. Maar als ik met dit middel stop, dan zit ik binnen een week weer onder. En zo gaat dat al bijna mijn hele leven sinds mijn geboorte. Maar ik ben het gewend en heb het allang geacepteerd, zonder dit middel zou ik de wanhoop nabij zijn.
05-02-2019

Eczeem

Voor mij werkt dit middel uitstekend. Ik gebruik het al jaren, incidenteel wanneer het nodig is. Ik heb vooral eczeem op de handen. Soms zitten er ineens weer die jeukende plekken, daarna 3 dagen smeren en helemaal weg. Valt mij op, wanneer je voor de eerste keer smeert dat je gelijk effect merkt. Jeuk binnen uur weg, kloven die kunnen ontstaan trekken in een paar uur dic[lees meer...]ht. Dus voor mij een topmiddel.
02-02-2019

Mometason (mometason)
Lichen sclerosus

Mag niet op wondjes en in de genitalien. Wat moet ik er dan mee bij deze aandoening !!!!!
25-01-2019

Eczeem

werkt zeer goed tegen de jeuk.
21-01-2019

Diprolene (betamethasondipropionaat in propyleenglycol)
Psoriasis

Hele fijne zalf, alle irritaties verdwenen als sneeuw voor de zon!! Als ik dit jaren eerder had geweten!! Zoveel zalven geprobeerd alle jaren , altijd bijwerkingen gehad. Zomaar uit mezelf voor dermatoloog toch maar weer verwijskaart aangevraagd en die zei dat deze zeer goed hielp bij veel patiënten. Eerst elke avond smeren in begin, nu is het niet meer nodig en volstaat [lees meer...]2x in de week . Heel fijn , en blij ben ik. Hoop dat het zo wel blijft natuurlijk.
17-01-2019

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel (triamcinolonacetonide)

De reden van mijn reactie is de herkenning van symptomen die meerdere mensen geven. Ik heb 7 jaar samengewoond met iemand die aan alle kenmerken van Verborgen Narcisme voldoet. Gedurende die 7 jaar heb ik last gehad van veel vage klachten waaronder eczeem op o.a. mijn handen. Bovendien kreeg ik een knobbel op mijn schildklier die alsmaar groter werd; van 8mm naar 8 cm. [lees meer...]Deze is operatief verwijderd. Vorige jaar ben ik uit huis gevlucht en sindsdien heb ik geen zalf meer nodig gehad. Alle lichamelijke klachten en de eczeem zijn volledig verdwenen.
14-10-2018

Elocon (mometason)

de eerste jaren werkte het goed , daarna werd het steeds minder en ben er mee gestopt op advies van een natuurarts en op zijn advies begonnen met elke morgen mijn huid in te smeren met olijfolie. Nu gaat het beter dan ooit . Ik voel me zwaar belazerd.
09-08-2018

Topicorte (desoximetason)

Voor de aandoening die ik heb weet ik dat er geen wondermiddel voor is maar een specialist heeft het me wel voorgeschreven. Ik wilde even melden dat het niks van werkt. echt 0% sterker nog, -30% mijn aandoening is erger geworden. er is geen bewijs dat het echt daardoor kwam maar het is wel aannemelijk omdat het begonnen is sinds ik dit ben gaan gebruiken.
14-06-2018

Eczeem

Bultje van halve centimeter op de huid, al jaren, maar lijkt erger te worden. Jeukt soms. analyse huisarts: exceem, maar ik heb mijn twijfel. Dit middel doet er in ieder geval niets aan. Ligt volgens mij meer aan de diagnose dan het middel.
08-06-2018

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel (hydrocortison)

De huid kan niet meer zonder, wanneer gesmeerd helpt het maar nog minimaal. Ik ben ermee gestopt en ga geen hormoonzalf meer smeren, alleen nog een neutrale vettige creme en verder experimenteren met vegan voeding. Want dit is niks anders dan symptoombestrijding en niet het oplossen van het probleem. De medische wereld is een geldmachine, gericht op geld verdienen aan ziek[lees meer...]te. Ze willen geen gezonde mensen, daar verdien je niks aan. Schandalig systeem is het.
29-05-2018

Psoriasis

Ik gebruik het nu een week en m'n psoriasis is op die week tijd bijna verdwenen (op de plaatsen waar ik smeer). De zalf is vettig dus niet zo fijn om aan te brengen en dan kledij aan te doen.. Dus ik smeer voor ik ga slapen. Voorlopig ben ik zeer tevreden over het resultaat, maar de specialist die het me voorgeschreven heeft zei me ook wel om het niet te lang aan een st[lees meer...]uk te gebruiken. Ik ben dus wel benieuwd en een beetje bang van de effecten op langere termijn, maar voorlopig ben ik zeer tevreden.
19-04-2018

Eczeem

Ik gebruik dit product nu al jaren, en ik ben er nog steeds tevreden over. wat ik hier wel veel lees, is dat mensen het opsmeren, en als vervolg alle kleding vol zit met deze vette zalf. Smeer daarom snacht's de plekken in, en doe vervolgens een oud kleding stuk aan, zodat het daar in kan trekken, en niet in het dekbed of andere kleding. En als je het op je handen hebt, is[lees meer...] het verstandig om bij de apotheek, katoenen handschoentjes te bestellen. Je smeert je handen voor het slapen in, en doet de handschoentjes aan. Ochtends bij het wakker worden uitdoen en je handen voelen waarschijnlijk al een stuk minder ruw of pijnlijk aan! ideaal dus! Helaas is de verpakking niet alles.. Hij springt aan de achterkant open, waardoor de crème dus overal komt te zitten, en je het als vervolg ook niet goed weg kunt leggen, en er kan stof bij komen.
26-03-2018

Locoid (hydrocortisonbutyraat)
Allergische reactie

Door overmatig gebruik van cortisode hormoonzalven hele dunne huid gekregen en snel onderhuidse bloedingen. Toen ik ermee stopte kreeg ik een rebound redskin syndrome genaamd. Dit heeft heel lang geduurd en was het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Mijn huid was verslaafd geraakt aan de zalven en was nu aan het afkicken.
26-03-2018

Eczeem

Ik had een eczeemplek op mijn been, op een nog niet geheel genezen wondje. Smeerde 2 maal daags. Na 2 weken was het eczeem weg. Ik had geen bijwerkingen.
19-03-2018

Psoriasis

ik heb sinds ik suikerziekte heb en metformine en glicaside gebruik extreem last van psoriasis zo erg dat het lijkt of ik een helm op mijn hoofd draag na allerlei middelen te hebben gebruikt wat niets hielp ben ik bij de dermatholoog in het ziekenhuis geweest en die gaf me zalf waarop haar assisitente zei maar dokter valt het haar niet uit ? Ze tot mijn verbazing zei, dat [lees meer...]maakt toch niet meer uit. En voor ik het door had was ze al weg. Nu moet je weten dat mijn haar in mijn knieholtes hangt en ik de zalf dus maar niet heb opgehaalt en ben weggegaan. Zo kwam ik terug bij de huisarts die me dermovate gaf.Hier moest ik alle plekker mee insmeren die inmiddels ook over de rest van mijn lichaam zaten en mijn hele hoofdhuid. ik vervelde als een slang om vervolgens onder de rode uitslag te komen te zitten over heel mijn lijf maar vooral mijn handen en voetzolen die haast wel verbrand lijken te zijn en pijnlijke rode bultjes hebben en mijn nagels hebben kringen die donker zijn. ik bel de huisarts en de assistente belt me terug ik moest bij de lidl maar cetrizine halen voor de allergische reactie en het verder maar uitzingen. Dit is de derde x dat ik een medicijn krijg wat ik volgens de bijsluiter niet mag hebben ivm een herseninfarct wat ik heb gehad hoge bloeddruk en suiker. Het geeikte smoesje is dan altijd de dokter zegt het mag kortdurend. Voel me hier in erg alleen staan en denk dat ik maar een andere arts moet gaan zoeken.
08-03-2018

Psoriasis

Ik gebruikte eerst dermovate zalf ,deze is zeer vet en moeilijk uitsmeerbaar , de dermovate creme is lichter en makkelijk te smeren ,ik gebruik het voor de normale psoriasis plekken ,maar ook en juist voor mijn psoriasis pustulosa (voorheen ook wel bekend als Andrew's Barber) en dan onder plasic folie dat laat ik 5 dagen zitten daarna prik ik de pusblaren door en desinfect[lees meer...]eer ze met hibicit oplossing en daarna op laten drogen .
25-02-2018

Diprolene (betamethasondipropionaat in propyleenglycol)
Eczeem

Na ruim twee maanden met jeuk en roodheid op mijn handen rond gelopen te hebben schreef de huisarts dit middel voor. Ik smeerde het na het douchen op mijn rechter hand en arm op de plekken die rood waren en ging naar bed. Die nacht ben ik eruit gegaan om het ook op da andere hand te smeren daar ik meteen resultaat had. Het is duidelijk ontstekingsremmend en na drie dagen [lees meer...]kan ik weer gewoon functioneren. Ik heb al heel mijn leven atopisch eczeem, en ik hoop dat deze zalf bij de volgende crisis net zo goed helpt als nu. Alleen met elocom had ik eerder vergelijkbaar resultaat maar dat helpt niet meer.
04-02-2018

Psoriasis

Tot mijn grote ergenis is de zalf met de letters pch zooo dik dat die niet uit de tube komt. Onderkant tube barst telkens open.met overal zalf tot gevolg. Mijn beginnende artrose is ook al niet handig om deze tube te hanteren..nee nooit meer dit merk. Na klacht aangeven bij apotheek werd er schaapachtig gelachen. Ze waren bekend met het euvel.maar konden er niks aan doen.
19-01-2018

Eczeem

Het middel helpt wel tegen eczeem klachten ( op rug en nek ). Echter hiervoor in de plaats verergerden mijn ( reeds lang ) aanwezige hooikoorts gerelateerde, allergische klachten. Extreem veel niezen, loopneus en rode ogen. Ook een "prikkelend"gevoel op de tong en jeuk op andere plaatsen op het lichaam zonder visueel waarneembare plekken. Het leek wel alsof het zich "naar [lees meer...]binnen " had verplaatst. Ik denk niet dat ik dit middel blijf gebruiken en waarschijnlijk andere wegen zal inslaan om van mijn eczeem klachten af te komen.
11-01-2018

Eczeem

eczeem, veel last van maar dit genees middel werkte bij mij snel en effectief. stop vooral snel de jeuk, en de schilfers worden minder indien je deze hebt. ik ben er hierdoor vanaf gekomen, en door de allegriesche stoffen te vermijden. tip, gebruik dit voorzichtig en smeer niet te dik. (huid kan anders dun worden)
11-12-2017

Eczeem

Dunner wordende huid, branderig gevoel, steeds gevoeliger wordende huid, last van moeilijk dichtgaande wonden na even zachtjes wrijven, enorm veel jeuk (onvoorstelbaar veel) en ik had het idee dat het verslavend werkt voor de huid
11-12-2017

Ibaril (desoximetason)
Eczeem

Begin er niet aan. Na gebruik komt eczeem erger terug dan voor het gebruik. Daardoor steeds weer sterkere zalf nodig waardoor na stoppen reactie weer erger is. Etc etc. Zo ben je 34 jaar ellende verder. Nu 1 jaar gestopt en mijn huid is endelijk mooi
29-11-2017

Ibaril (desoximetason)
Eczeem

Eczeem en irritaties verdwijnen al na 1 dag gebruik. Echter er lijkt een soort afhankelijkheid te ontstaan aangezien stoppen met het medicijn tot gevolg heeft dat de eczeem in alle hevigheid terugkeert. Wellicht wel meer dan normaal.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4777)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2762)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2085)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1575)
Maagzuur - protonpompremmers (1494)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1311)
Angststoornissen (1111)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1055)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)