categorie

Huid - corticosteroiden

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Huid - corticosteroiden

24-05-2020

Emovate (clobetason)
Netelroos

Ik kreeg dit middel in plaats van Topicorte emulsie, die goed hielp tegen jeukende huiduitslag maar niet meer leverbaar was. Emovate had een averechts effect. Ik gebruikte slechts weinig en alleen op aangedane plekken. In no time grote rode vlekken die zich snel verder uitbreidden. Vurig en vlammend gevoel van huid, tintelende handen, voeten en lippen. Snel eraf gewas[lees meer...]sen en met mentholpoeder de huid gekalmeerd. Daarnaast heeft Emovate een sterke synthetische en onaangename geur. Ik raad dit middel zeer af bij personen met een histamine-intolerant gestel.
19-05-2020

Eczeem

Zeer spijtig. Trekt dit weg? Heeft iemand Hiermee ervaring? Bij mij zie je witte plekken.
07-05-2020

Allergische reactie

Door onbekende oorzaak plotseling opvlammende allergische reactie, die zich uitte via huid, extreme jeuk, bultjes, telkens op andere plekken, niets hielp. Topicorte werkte fantastisch. Onmiddellijk verlichting, huid werd rustig na een aantal keren smeren, dan kon je weer stoppen. Zeer vervelend dat het nu niet meer verkrijgbaar is. De alternatieven met een aantal vergelij[lees meer...]kbare ingrediënten maar verder andere samenstelling stinken, zijn vettig en irriteren. Vreemd dat er niet openbaar wordt gemaakt, waarom Topicorte per direct uit de handel genomen is. De omschrijving dat de stabiliteitsonderzoeken naar dit product ontoereikend waren komt vaag over. De inhoud van mijn flacon van 75 ml bleef een jaar lang in prima conditie. Helaas nu leger dan leeg...
16-04-2020

Eczeem

Ik heb van mijn 21 jaar en ben nu 71 geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. maar gebruik het ook op mijn lichaam en op mijn knieen en elebogen om dat het goed uitsmeerd en ook goed werkt en de rode plekken ook verwijderd gebruik Topicorte al 50 jaar ik gebruik deze lotion al van af toen ik 21 was binnen een week was alles rustig en de je[lees meer...]uk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar vind dat geen probleem maar ben al 50 jaar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad! en geen jeuk meer maar nu heb ik weer een heel groot probleem heb weer veel jeuk en heb weer veel schilfers op mijn hoofd huid topicorte is niet meer te krijgen bij de apotheker is uit de apotheker gehaald maar vertellen mij niet waarom en dat ik nu weer grote problemen heb en veel jeuk heb en veel moet krabben en geen tropicorte meer heb geven ze niets zo veel om ik wil weer zo snel mogelijk topicorte terug in de apotheker wort nu weer gek van dat krabben en de jeuk hoop dat de topicorte weer snel terug komt in de apotheker
02-04-2020

Rosacea

Rosacea op oogleden en rond de ogen - in 3 jaar langzaam erger wordend. Eerst allerlei hormonale cremes, triamcinolon sinds januari 2019 - daarna sinds januari 2020 antibiotica dochcicline en sinds 5 weken metronidazol zalf. Langzame verbetering, maar de roodheid blijft nog. Na smeren tranende ogen.
26-03-2020

25-03-2020

Eczeem

Dun aanbrengen is het best. Al na 2 dagen gebruik was positief resultaat zichtbaar. Ik gebruik Betamethason nu iets langer dan een week met verbluffend snelle genezing. Dit had ik niet verwacht en ... bij mij althans: geen storende bijwerkingen.
10-03-2020

Eczeem

Werkt, zeker bij regelmatig gebruik, heel erg goed tegen eczeem plekken. Na een paar dagen smeren verdwijnen de jeuk en rode plekken. Gebruik het alleen als het weer oplaait eens in de zoveel tijd, verder bij houden met vette crème. Heel tevreden.
05-03-2020

Dermovate (clobetasol)

Helaas moeten stoppen met dermovate vanwege dermatitis perioralis na járen gebruik. Ook in m’n gezicht soms... Dat laatste is niet aan te raden! (Weer ik nu... Maar soms is de eczeem zo erg...)
15-01-2020

Psoriasis

Na 2 dagen is het bijna weg, heel goed! Ben erg tevreden hierover.
04-12-2019

Topicorte (desoximetason)

Ik gebruik al een jaar Topicorte voor FFA. Het is na enige tijd iets minder geworden, maar ik vraag me af of dat door de Topicorte is gekomen. Ik hoop dat er door onderzoek een oorzaak wordt gevonden en een effertief medicijn wordt gevonden. Insmeren op de behaarde hoofdhuid is een vervelend klusje... Ik heb geen last van bijwerkingen.
14-11-2019

Psoriasis

Lichttherapie verergerde mijn klachten en werd bedolven onder huidproblemen. Ben daarmee gestopt en via de Dermatoloog Topicorte gaan gebruiken. Snel bracht deze creme mij weer naar weer een in de hand te houden klacht. Maar nu is het niet meer leverbaar. Wanneer weer wel is niet te zeggen. Moet een vervanger vinden.
14-11-2019

Artritis psoriatica

Ik heb topicorte voor psoriasis maar ik heb het iedee dat ik kale plekken krijg
02-11-2019

Elocon (mometason)
Eczeem

13 jaar Elocon gebruikt met matig resultaat en de laatste jaren met bloedblaren op vnl. armen. Huid flinterdun. Inmiddels 3 jaar gestopt en vervangen door Olijfolie waarmee ik mijn armen en benen elke ochtend mee insmeer met veel beter resultaat. Blij dat ik van die troep af ben .
22-10-2019

13-10-2019

Elocon (mometason)
Eczeem

Ik heb rosacea en clownseczeem, 8 soorten zalf incl, demavaste en topicorte en metronidazol en 2 antibiotica kuren verder en alleen elocon helpt en ze zeggen dat ik het niet meer mag smeren 🥺 omdat je huid er dunner van wordt. Sorry, maar na 2,5 week doxycicline is het veel erger geworden dus smeer ik sinds vandaag weer en het is na 1x smeren al weer minder vurig en puste[lees meer...]lig
26-09-2019

Psoriasis

Mijn hele lichaam was helemaal bedolven onder rode onstekingsplekken. Had al veel cremes al geprobeerd. Lichttherapie had een zeer negatieve werking en kreeg naderhand veel meer last. Na het zoveelste bezoek aan de dermatoloog kreeg ik het recept voor desoximetason emulsie cutaan 2.5mg.( Topicorte) Onverwacht groot succes Jeuk weg en rode plekken werden snel minder. Ik heb[lees meer...] het ook op mijn hoofdhuid gebruikt en na eenmaal smeren een reuze succes. Ik heb ondervonden dat deze huidaandoening niet voor iedereen gelijk is en dat bij anderen een ander type creme wel helpt. Breng nu de emulsie om de dag aan en hoop er wat beter van te worden alhoewel ik weet er nooit helemaal vanaf zal komen.
22-09-2019

MS (multiple sclerose)

Zeer waarschijnlijk MS. De zalf helpt uitstekend. Ik heb nu de crème omdat de zalf tijdelijk niet meer leverbaar is maar de zalf is 100 x beter. Juist doordat hij zo vet is, smeert hij goed uit. Ik volg nu een programma, waarbij ik elke dag Cetomacrogol gebruik en 1 x p.w. Dermovate zalf. Soms bouw ik wat meer af en zodra ik merk dat ik meer last krijg smeer ik s'avonds 1 [lees meer...]x p.d. voor het naar bed gaan, voor een week. Dan bouw ik weer af naar 2 x p.w.en dan weer 1 x p.w. de crème werkt voor mij bij lange na niet zo goed als de zalf.
22-09-2019

MS (multiple sclerose)

Zeer waarschijnlijk MS. De zalf helpt uitstekend. Ik heb nu de crème omdat de zal tijdelijk niet meer leverbaar is maar de zalf is 100 x beter. Juist doordat hij zo het is, smeert hij goed uit. Ik volg nu een programma, waarbij ik elke dag Cetomacrogol gebruik en 1 x p.w. Dermovate zalf. Soms bouw ik wat meer af en zodra ik merk dat ik meer last krijg smeer ik s'avonds 1 x[lees meer...] p.d. voor het naar bed gaan, voor een week. Dan bouw ik weer af naar 2 x p.w.en dan weer 1 x p.w. de crème werkt voor mij bij lange na niet zo goed als de zalf.
04-09-2019

Dermovate (clobetasol)

Allergische reactie. Werkte meteen kalmerend, na een dag of twee geen vocht meer uit blaren en na vijf dagen smeer ik niet meer.
25-08-2019

07-06-2019

Celestoderm (betamethasonvaleraat)
Allergie

allang klein eczeem plekjes ,meest aan gezicht/hals . ik heb al pl /min. 10 jaar last hiervan. had toen celestoderm zalf. hielp perfect bij MINIMAAL gebruik. kan niet meer bij huisarts krijgen. nu andere troep .die NIET afvoldoende is. ben op de hoogt dat je zeer weinig moet gebruiken ivm hormoon zalf. toch och wil ik echte celestoderm zalf,zodat ik 5 of 10 jaar hie mee[lees meer...] doe. !!!
27-05-2019

Allergische reactie

Gebruik dit middel tegen hele erge jeuk ontstaan door een heftige zonneallergie. Ben er zo blij mee! Is het enige dat helpt na 5 weken jeuk te hebben gehad en allerlei ander middelen te hebben geprobeerd. Niets hielp. Wát een opluchting!
25-05-2019

Allergische reactie

ik ben uiterst gevoelig voor Dazenbeten. Nagenoeg ieder jaar in de maand juli word ik wel gebeten. Dan volgt er een acute allergie die acute hulp behoeft. Veelal is de huisarts voldoende , zo niet het ziekenhuis. Verschijnselen, acute zwelling, gepaard gaan met acute jeuk. Behandeling: tavegil tabl. 1 mgr. antibiotica caps. c.q. locale antibiotica zalf. Natte verbanden. De[lees meer...] herstelperiode duurt meestal 14 dagen. Als onderhoud therapie, Topicort crême voornamelijk tegen de jeuk en infectie gevaar. De bijwerking kan nog maanden duren, afhankelijk van het weer. voornamelijk bij warm weer komt de jeuk regelmatig terug, m.n. in de zomer. Ook na het douchen speelt de jeuk een grote rol. Het is en blijft een steeds terugkerende jeuk.
25-05-2019

Eczeem

Ik had geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. Met gebruik van deze lotion was binnen een week alles rustig en de jeuk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad!
19-05-2019

Psoriasis

Ik gebruik het met name op de hoofdhuid. Middel werkt erg goed tegen de jeuk en ook heel erg goed tegen de schilfers. Middel moet wel goed onderhouden worden. Wel last van wat bijwerkingen; vaak rode blosjes op de wangen, dunne gevoelige hoofdhuid, boller gezicht. Soms is het wat lastig op de hoofdhuid aan te brengen, omdat het zo enorm vloeibaar is.
16-02-2019

Eczeem

Geboren met Atopisch Eczeem, tot mijn 16e alleen maar behandeld met homeopatische middelen ben ik bijna 20 jaar geleden met dit middel begonnen. Voorheen of tussen de jaren door wel wat andere hormonenzalven natuurlijk gebruikt, maar dit is voor mij persoonlijk het beste middel. En natuurlijk een van de zwaardere klasse hormonenzalven die te verkrijgen zijn. Ik gebruik dit[lees meer...] middel 1x per dag, heel lichtjes op de plekken insmeren. Vooral tussen de huidplooien, nek, achter de knieen, vingerkootjes, oksels etc.. en na een paar dagen is het eczeem weg. Maar als ik met dit middel stop, dan zit ik binnen een week weer onder. En zo gaat dat al bijna mijn hele leven sinds mijn geboorte. Maar ik ben het gewend en heb het allang geacepteerd, zonder dit middel zou ik de wanhoop nabij zijn.
05-02-2019

Eczeem

Voor mij werkt dit middel uitstekend. Ik gebruik het al jaren, incidenteel wanneer het nodig is. Ik heb vooral eczeem op de handen. Soms zitten er ineens weer die jeukende plekken, daarna 3 dagen smeren en helemaal weg. Valt mij op, wanneer je voor de eerste keer smeert dat je gelijk effect merkt. Jeuk binnen uur weg, kloven die kunnen ontstaan trekken in een paar uur dic[lees meer...]ht. Dus voor mij een topmiddel.
02-02-2019

Mometason (mometason)
Lichen sclerosus

Mag niet op wondjes en in de genitalien. Wat moet ik er dan mee bij deze aandoening !!!!!
25-01-2019

Eczeem

werkt zeer goed tegen de jeuk.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5023)
Anticonceptie - overig (3697)
Cholesterol (2870)
Depressie - antidepressiva overig (2687)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2298)
Pijn - morfine-achtigen (2176)
ADHD - psychostimulantia (2021)
Pijn (1954)
Verslavingsziekten (1905)
Bloeddruk - betablokkers (1655)
Maagzuur - protonpompremmers (1545)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1501)
Anticonceptie - eenfase (1371)
Angststoornissen (1191)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1134)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1106)
Depressie - antidepressiva TCA (1034)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (948)