Ervaringen met Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel

Hydrocortison crème/ zalf...

hydrocortison

Bij  EczeemX

Allergie (3 meningen)
Psoriasis (1 mening)

09-07-2021 | Vrouw | 24
Eczeem
Al sinds mijn geboorte heb ik last van eczeem. Hier heb ik al meerdere zalfjes voor gekregen en nog nooit heeft iets echt geholpen. Sinds een ruime week gebruik ik deze zalf omdat het eczeem al een tijdje weer aan het etteren op mijn handen. Echter is de eczeem 10 keer zo erg geworden sinds deze zalf. Waar het voorheen alleen een droge huid was wat af en toe erg jeukte zij[lees meer...]n het nu plekken met diepe kloven die niet meer dicht gaan en zitten mijn vingers helemaal vol met blaasjes. Ik stap voor nu af van de zalfjes en ga natuurlijke producten proberen.

14-06-2018 | Man | 55
Eczeem
Bultje van halve centimeter op de huid, al jaren, maar lijkt erger te worden. Jeukt soms. analyse huisarts: exceem, maar ik heb mijn twijfel. Dit middel doet er in ieder geval niets aan. Ligt volgens mij meer aan de diagnose dan het middel.

11-12-2017 | Vrouw | 26
Eczeem
Dunner wordende huid, branderig gevoel, steeds gevoeliger wordende huid, last van moeilijk dichtgaande wonden na even zachtjes wrijven, enorm veel jeuk (onvoorstelbaar veel) en ik had het idee dat het verslavend werkt voor de huid

18-11-2017 | Man | 30
Eczeem
Hydrocortison is zo'n zwak medicijn dat het voor eczeem patienten niet effectief is. Ooit voorgeschreven door de huisarts en lange tijd gebruikt met klein effect. Inmiddels bij dermatoloog geweest en die zei onmiddelijk al dat ik een sterkere zalf nodig had die wel snel het eczeem onder controle kreeg. Het smeren met hydrocortison is namelijk zelf al irriterend (fysieke sm[lees meer...]ering, zalf/creme) waardoor je weer meer gaar krabben en de eczeem erger wordt. Daarna overgestapt op Elocon (mometason) en dit werkte prima. Had daarnaast ook een veel aangenamere geur dan de hydrocortison, wat ook niet onbelangrijk is.

18-04-2016 | Vrouw | 26
Eczeem
Naast het gebruik van een vette creme, deze creme gekregen voor eczeem op oogleden. Eczeem (vooral de roodheid) ging weg, maar de huid bleef enorm droog. Hormooncreme mag niet lang gebruikt worden op oogleden en daarom gestopt met deze zalf en overgestapt op protopic.

18-05-2017 | Vrouw | 52
Eczeem
De enige creme die mij helpt bij ernstige eczeemklachten. Vreemd genoeg is dit niet de sterkste creme die er is, maar wel de enige die de klachten niet verergert maar helpt de huid snel te genezen.

18-08-2015 | Vrouw | 26
Eczeem
Contacteczeem opgelopen nadat mijn oogleden in aanraking zijn gekomen met een irritant (verstopt in een nieuw cosmetica product). Na paar dagen met vaseline gesmeerd te hebben toch naar de huisarts gegaan. Hij heeft Hydrocortison creme voorgeschreven (ondanks dat dit volgens de bijsluiter niet rondom de ogen gebruikt mag worden). Heb nu in totaal 2 dagen gesmeerd en het ec[lees meer...]zeem is bijna helemaal weg! Ik verwacht dat er morgen niets meer van te zien is. (Nu moet ik wel zeggen dat ik bekend ben met een versnelde celdelingsziekte en ik hierdoor altijd snel herstel van dit wonden en huidaandoeningen opmerk: nieuwe cellen worden in raptempo aangemaakt).