ziekte

Eczeem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor eczeem

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: eczeem

24-06-2020 | Vrouw | 22
Eczeem
Al sinds mijn geboorte erg last van eczeem gehad. Vooral rond de pubertijd kwam het terug. Toen alles geprobeerd: hormoonzalf, lichtterapie, medicijnen (ciclosporine). Uiteindelijk Dupixent geprobeerd en dit werkte super! Eczeem op mijn handen en armen compleet verdwenen en in mijn hals en bij mijn ogen is het bijna weg, dit combineer ik nog met zo nu en dan hormoonzalf e[lees meer...]n 2x per dag vette zalf. Ik gebruik Dupixent nu anderhalf jaar en heb nog een bijwerkingen gemerkt. De injectie zetten is even wennen en pijnlijk maar dat is het zeker waard.

Ketoconazol (huid)

15-06-2020 | Man | 25
ketoconazol
Eczeem
Seborrisch eczeem weggekregen door ketaconazol zalf. Nu heb ik mijn eczeem onder controle met dermel huidzalf

DerMel

15-06-2020 | Man | 25
enzymrijke honing
Eczeem
Het ergste van het seborrisch eczeem heb ik weggekregen met ketaconazol en hydrocortisone. Daarna overgestapt op dermel. Mijn eczeem is nog steeds onder controle. Geen roodheid jeuk en schilfertjes meer. Raad het iedereen aan die eczeem heeft. Het is wel een erg vette zalf. Dus je hoeft er niet veel van te gebruiken.

Dermovate

19-05-2020 | Vrouw | 30
clobetasol
Eczeem
Zeer spijtig. Trekt dit weg? Heeft iemand Hiermee ervaring? Bij mij zie je witte plekken.

Selsun

03-05-2020 | Man | 36
seleensulfide
Eczeem
Jaren geleden kwam ik via een kennis in aanraking met Selsun tegen vettige korsten op de hoofdhuid, gepaard met ontzettende jeuk. Toen regelmatig gebruikt als dit opspeelde en elke keer met groot succes. Nu Selsun een tijd niet verkrijgbaar was gegrepen naar andere middelen, maar wat een feest dat het er weer is, want eindelijk na jaren van zoeken, niets gevonden wat zo[lees meer...] goed werkt als dit spul. Letterlijk na de eerste keer wassen, was de jeuk weg. En na de tweede keer was ook de vorming van schilfers nagenoeg weg. Nu even een paar weken doorgaan om dat gisten onder controle te krijgen die de oorzaak schijnen te zijn. De lucht die ervan afkomt is helaas vrij sterk en onprettig voor je omgeving, dus meestal gebruik ik het 's avonds voor mijn vrije dag. Maar ik heb mijn collega's gewoon eerlijk gezegd wat het is en daar krijg je gelukkig begrip voor terug.

21-04-2020 | Vrouw | 44

Tavegil

21-04-2020 | Vrouw | 35
clemastine
Eczeem
Na vele verschillende soorten anti-histamine geslikt te hebben ben ik uitgekomen bij Tavegyl. Ik slik 1 a 2 tabletten, aanvullend bij 4x desloratedine tabletten per dag. Ik heb zeer veel last van bijwerkingen, maar voor de jeuk helpt het, dus ik blijf het slikken. Naast extreme vermoeidheidsklachten, maakt het je hoofd heel wollig waardoor je niet goed mee na kunt denken[lees meer...]. Ook is het een aantal keer voorgekomen dat ik uit het niets huilbuien kreeg en terwijl ik normaal gesproken zeer positief in het leven sta heb ik met tavegyl dagen dat ik me echt depressief voel. Als je de keuze hebt, neem tavegyl in de avond in, dan slaap je waarschijnlijk als een blok en trekken mogelijke bijwerkingen onopgemerkt voorbij. Wanneer ik het in de ochtend al moet slikken ben ik soms niet meer tot werken in staat en voel ik me echt gedrogeerd.

Topicorte

16-04-2020 | Man | 71
desoximetason
Eczeem
Ik heb van mijn 21 jaar en ben nu 71 geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. maar gebruik het ook op mijn lichaam en op mijn knieen en elebogen om dat het goed uitsmeerd en ook goed werkt en de rode plekken ook verwijderd gebruik Topicorte al 50 jaar ik gebruik deze lotion al van af toen ik 21 was binnen een week was alles rustig en de je[lees meer...]uk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar vind dat geen probleem maar ben al 50 jaar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad! en geen jeuk meer maar nu heb ik weer een heel groot probleem heb weer veel jeuk en heb weer veel schilfers op mijn hoofd huid topicorte is niet meer te krijgen bij de apotheker is uit de apotheker gehaald maar vertellen mij niet waarom en dat ik nu weer grote problemen heb en veel jeuk heb en veel moet krabben en geen tropicorte meer heb geven ze niets zo veel om ik wil weer zo snel mogelijk topicorte terug in de apotheker wort nu weer gek van dat krabben en de jeuk hoop dat de topicorte weer snel terug komt in de apotheker

Betamethason Crème/ Zalf/ Lotion

25-03-2020 | Man | 65
betamethasonvaleraat
Eczeem
Dun aanbrengen is het best. Al na 2 dagen gebruik was positief resultaat zichtbaar. Ik gebruik Betamethason nu iets langer dan een week met verbluffend snelle genezing. Dit had ik niet verwacht en ... bij mij althans: geen storende bijwerkingen.

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

10-03-2020 | Vrouw | 20
triamcinolonacetonide
Eczeem
Werkt, zeker bij regelmatig gebruik, heel erg goed tegen eczeem plekken. Na een paar dagen smeren verdwijnen de jeuk en rode plekken. Gebruik het alleen als het weer oplaait eens in de zoveel tijd, verder bij houden met vette crème. Heel tevreden.

Prednison tabletten

12-02-2020 | Man | 58
prednison
Eczeem
Na 10 tallen prednisonkuren en ook lage periodes dagelijks 20 mg, ben ik blij dat ik van dat paardenmiddel af ben.

12-02-2020 | Man | 58
Eczeem
Al zeker 30 jaar last van atopisch eczeem, alles geprobeerd van zalf tot licht therapie en zelfs heel vaak stoot kuren Prednison gehad. Ben nu sinds april 2018, als 1 van de eersten begonnen aan de dupilimaap /Dupixent en op wat oogklachten na geen bijwerkingen. Ook het zelf spuiten vind ik lastig, daarom doet de huisarts het voor mij . Begonnen met 1 x in de 2 weke[lees meer...]n , zit momenteel op 1x in de 4 weken en na verwachting bij de volgende controle in mei naar 1 x in de 6 weken. Wondermiddel, vraag me wel eens af wat deze immum medicijn op de lange termijn voor gevolgen heeft. De behandelaar kan me daar ook nog geen antwoord op geven.

Protopic

19-01-2020 | Vrouw | 42
tacrolimus
Eczeem
Na tijden van jeuk, irritatie, rode plekken, schilfers en pijn, eindelijk weer een rustig gezicht. Echt heel blij dat ik eindelijk iets heb wat ik goed kan gebruiken in mijn gezicht. Supertevreden! Binnen twee dagen al zo’n verbetering.

Sorion crème

14-01-2020 | Vrouw | 55
Azadirachta/Curcuma Longa/Rubia Cardifolia/Wrightia Tinctoria extract/Cocos Nucifera
Eczeem
om mee te beginnen werkt voor mij geen meter gezond leven dat ben ik wel ben een danser en trainster beetje onzin over gezond leven stijl ieder lichaam is anders kan mij niet voor stellen dat het voor alle mensen helpt ook daarbij vindt de prijs aan de dure kant

Elidel

25-12-2019 | Vrouw | 68
pimecrolimus
Eczeem
Kreeg tijdens het gebruik gordelroos. Gebruik(te) de creme in gezicht. Daarna behandeld tegen per.neropathie Na verdwijnen blaasjes naar dermatoloog omdat pijn erger werd. Deze zei; stoppen met de creme. Staat Nl ook in bijsluiter. Voor controle bij eigen dermatoloog; deze zei; kan niet komen door de creme. Komt niet bij de zenuwbanen. Dus????????

Elocon

02-11-2019 | Man | 69
mometason
Eczeem
13 jaar Elocon gebruikt met matig resultaat en de laatste jaren met bloedblaren op vnl. armen. Huid flinterdun. Inmiddels 3 jaar gestopt en vervangen door Olijfolie waarmee ik mijn armen en benen elke ochtend mee insmeer met veel beter resultaat. Blij dat ik van die troep af ben .

29-10-2019 | Vrouw | 22
Eczeem
Bij geboorte en eerste jaren veel last van eczeem gehad. Daarna jaren rustig. Inmiddels ben ik 22 en heb ik sinds mijn 17de weer erg veel last van eczeem. Alles geprobeerd: zalven, lichttherapie, medicijnen. Dit is het eerste middel dat werkt. Eczeem is bijna helemaal weg. Geen last van bijwerkingen. Enige nadeel: de injectie zelf (in buik) doet veel pijn waardoor ik het n[lees meer...]iet zelf durf te doen.

15-10-2019 | Vrouw | 19
Eczeem
Ik gebruik dit product tegen mijn eczeem op mijn hoofdhuid. Sinds ik het product gebruik heb ik minder schilfers op mijn hoofd en minder irritatie na het douchen. Ik wissel het om de douchebeurt af met gewone shampoo. Mijn huisarts had namelijk aanbevolen om het om de douchebeurt te gebruiken. Zodat het effect het meest effectief is.

Elocon

13-10-2019 | Vrouw | 47
mometason
Eczeem
Ik heb rosacea en clownseczeem, 8 soorten zalf incl, demavaste en topicorte en metronidazol en 2 antibiotica kuren verder en alleen elocon helpt en ze zeggen dat ik het niet meer mag smeren 🥺 omdat je huid er dunner van wordt. Sorry, maar na 2,5 week doxycicline is het veel erger geworden dus smeer ik sinds vandaag weer en het is na 1x smeren al weer minder vurig en puste[lees meer...]lig

Neoral

15-09-2019 | Man | 62
Eczeem
Na 2 dagen ben ik gestopt met 2xdaags 150 mg. De dosis verlaagd naar 100mg maar de bijwerkingen bleven. Dus na nog eens 2 dagen helemaal gestopt. Exceem is wel na 3 jaar helemaal weg. Heb nog wel moeite met mijn ademhaling. Over2 werken terug naar de dermatoloog. Mocht het weer terugkomen krijg ik hoogstwaarschijnlijk andere medicijnen.

Protopic

11-09-2019 | Vrouw | 21
tacrolimus

02-09-2019 | Vrouw | 45
Eczeem
Als ik het gebruik hevige jeuk en vet haar de volgende dag. Heb een parfumallergie sinds kort ik gebruik het niet meer

Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

25-08-2019 | Vrouw | 24
triamcinolonacetonide

Toctino

18-08-2019 | Vrouw | 52
alitretinoïne
Eczeem
Na jaren diverse middelen te hebben gebruikt en vele cremes trad er geen verbetering op. Nu slik ik een jaar Toctino. Het werkt goed. Helaas zijn er bijwerkingen, die voor mij op de koop toe werden genomen. Echter sinds drie maanden begon mijn haar wat droger te worden en gaat nu heel erg krullen. Verder verlies ik veel haar. Ben nu serieus aan het overwegen te stoppen.

Toctino

06-08-2019 | Man | 70
alitretinoïne
Eczeem
De hoge dosis had voor mij te veel bijwerkingen, vooral geestelijk: depressief en geagiteerd. De lage dosis (10mg) wasprecies goed enhad al na een maand effect.

Ciclosporine

18-07-2019 | Vrouw | 27
Eczeem
Al jaren hormoonzalven gebruikt, en was semi-beheersbaar. Na weer een ernstige periode met eczeem aanvallen waar ik niet meer door kon slapen van de jeuk en normaal kon functioneren, toch naar de ciclosporine overgestapt. In het begin last van hoofdpijn, misselijk, moeheid. Nu na 4 weken en een verlaging in de dosis, zijn de bijwerkingen dusdanig afgenomen dat er goed me[lees meer...]e te leven is. Beetje moe af en toe en misselijkheid als ik de pil zonder eten inneem. De jeuk is bijna helemaal weg, mijn huid is helemaal gaaf en voelt super aan. Dus al met al werkt het erg goed.

12-07-2019 | Vrouw | 43
Eczeem
na 40 jaar allerlei zalven, therapieën en behandelplannen te hebben gedaan, nu sinds 8 maanden dupixent. Over het algemeen erg tevreden, eczeem is nauwelijks nog aanwezig. Echter zeel veel last van de bijwerkingen.

Topicorte

25-05-2019 | Vrouw | 43
desoximetason
Eczeem
Ik had geïnfecteerd eczeem op mijn hoofd en in mijn nek plus achter mijn oren.. Met gebruik van deze lotion was binnen een week alles rustig en de jeuk was weg! Makkelijk in gebruik het enige nadeel is dat je haar enorm vet wordt maar zo blij dat dit geholpen heeft! Geen last van bijwerkingen gehad!

Ciclosporine

18-04-2019 | Man | 12
Eczeem
Mijn zoon van 12 sikt sinds 3 april 2019 de ciclosporine. Na 12 jaar verdween de eczeem als sneeuw voor de zon. Wat een verademing voor hem, hij zak me; “mam, het voelt of mijn lijf bevrijd is”! We merken dat sinds 2 dagen zijn gezicht weer erg droog wordt! Hopelijk door de spanning van een eind toets van groep 8. Morgen bloedcontroles en dan maar hopen dat het snel nog [lees meer...]beter gaat en zijn nieren prettig mee werken.

Neoral

28-03-2019 | Man | 52
Eczeem
Werkt effectief maar na zoveel jaren gebruik kon ik hiermee niet meer verder. Ik nam daarbij nog bloeddruk verlagende medicatie waardoor ik enstige gebitsproblemen kreeg.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2359)
Depressie (1912)
Angst & paniekstoornis (1808)
Hoge bloeddruk (1345)
Acne/puistjes (957)