ziekte

Eczeem

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor eczeem

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: eczeem

21-09-2021 | Man | 60
Eczeem
Zit nu bijna 3 jaar aan de Dupixent en kan na 30 jaar eindelijk zeggen dat ik mijn atopisch eczeem onder controle heb. Kreeg in begin iedere 2 weken een spuit, maar nu om de 5 weken. Zo nu en dan gebruik ik nog wel eens cetomacrol en of hormoonzalf . En dat voornamelijk voor mijn handen, om te voorkomen dat er weer barsten en kloven in komen. Voor mij echt een top med[lees meer...]icijn, heb nu sinds bijna 3 jaar geen predison meer gehad. Terwijl ik voor de Dupixent zeker 3 a 4 stoot kuren per jaar had. En om over de diverse tubes hormoonzalf maar te zwijgen. P

21-07-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Het heeft de ruwe kantjes van mijn eczeem weggehaald, maar de eczeem is zeker niet verdwenen. Plaatsen waar ik nooit eczeem heb gehad begonnen ineens te jeuken. Daarentegen is mijn astma compleet verdwenen en kan ik weer een eindje fietsen zonder puffers! Nu zit ik zelf nog met een dilemma of deze prik het mij waard is vanwege mijn oogproblemen.

Hydrocortison crème/ zalf/ smeersel

09-07-2021 | Vrouw | 24
hydrocortison
Eczeem
Al sinds mijn geboorte heb ik last van eczeem. Hier heb ik al meerdere zalfjes voor gekregen en nog nooit heeft iets echt geholpen. Sinds een ruime week gebruik ik deze zalf omdat het eczeem al een tijdje weer aan het etteren op mijn handen. Echter is de eczeem 10 keer zo erg geworden sinds deze zalf. Waar het voorheen alleen een droge huid was wat af en toe erg jeukte zij[lees meer...]n het nu plekken met diepe kloven die niet meer dicht gaan en zitten mijn vingers helemaal vol met blaasjes. Ik stap voor nu af van de zalfjes en ga natuurlijke producten proberen.

08-07-2021 | Vrouw | 55
Eczeem
Na vele medicijnen,tabletten,zalven,lichttherapie,sloeg dit medicijn wel meteen aan,al na 4dagen zichtbaar resultaat. Het regelmatig bloedonderzoek,en bloeddrukmetingen,heb ik het er graag voor over. Hopelijk na het afbouwen,blijft het weg. (Extreme handen /vingers eczeem)

02-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
35 jaar eczeem Hormoonzalf werkte niet meer na 30 jaar Lichttherapie ook niet Eerst aan de ciclosporine,daar kreeg ik na 3 dagen een ernstig krentenbaard en herpes infectie van. Per direct gestopt. Met dupilumab en prednison gestart.mijn huid was heel onrustig. Na 10 weken gestopt met prednison en doorgegeven met de injecties. Werkt top! Geen jeuk, geen kapotte en [lees meer...]droge huid Nu 18 weken bezig. Voor de rode jeukende ogen als bijwerking een oogzalf gehad, werkt prima. De gewrichtspijn is wel vervelend in mijn knieën. Helaas kunnen we daar niks aan doen. Maar geen eczeem meer, mijn leven heb ik terug!

01-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
Gestart door ernstig eczeem 3 dagen gebruikt en ineens een herpes en krentenbaard infectie gekregen. Ik ben per direct gestopt.

01-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
Vanaf baby al constitutioneel eczeem. 30 jaar hormoonzalf gesmeerd. Hormoonzalf deed zijn werk niet meer en breidde helemaal uit. Ik moest per direct stoppen. Gestart met lichttherapie, daar een ernstig huidreactie op gekregen.direct gestopt. Toen gestart met ciclosporine(immuunonderdrukker), na 3 dagen gebruik kreeg ik een ernstig krentenbaard infectie. Direct gest[lees meer...]opt en aan 2 antibiotica kuren. Daarna Gestart met prednison en 2 wk later met dupilumab en prednison gestart. Aangezien het wat weken duurt totdat het goed aanslaat de eerste weken prednison ernstig gehad om de huid rustig te krijgen. Her eczeem was enorm heftig toen Daarna gaan afbouwen met prednison Elke 2 weken een Injectie met de pen. Na een week of 6 was mijn huid helemaal zacht, geen jeuk meer. Na verkoop van tijd en Na het stoppen met de prednison kreeg ik oogklachten en gewrichtsklachten. Doorverwezen naar oogarts. Kreeg ik zalf en druppels.en nu geen last meer van Alleen pijn In mijn knieën, maar alles beter dan dat heftige eczeem. Ik heb mijn leven terug,geen huidpijn,brandende huid, jeuk, en geen droge huid meer.

01-07-2021 | Vrouw | 30
Eczeem
3? Jaar geleden ongeveer meegedaan met de trial. Toen was het nog niet op de markt. Waanzinnig effect. Ik kamp met constitutioneel/atopisch eczeem. Vanaf geboorte (ca 2 weken daarna) dauwworm. Niet zo’n klein beetje ook. Gehele leven af en aan erge eczeem uitbraken. Vanaf mijn achttiende eigenlijk continu zeer slecht. Niet kunnen douchen, sporten etcetera. Het was vreselij[lees meer...]k. Dit middel is duur en vast niet heel goed voor je lijf maar de kwaliteit van je leven verbeterd aanzienlijk. Ik heb af en toe nog een paar plekjes en smeer zo nu en dan iets hormoonzalf. Geen bijwerkingen. Hopelijk mag ik het nog een tijdje gebruiken. Injecties zijn niet ideaal, maar eens in de 2 weken is dan weer te overzien. Zo gepiept. Dankbaar dat dit middel is ontwikkeld!

Diprosone

20-06-2021 | Man | 47
betamethasondipropionaat
Eczeem
Ik was al 2 maanden met anti schimmel creme in de weer maar het baatte niet. Na bezoek aan de huisarts waren na een paar dagen smeren met deze zalf, de plekjes op mijn been bijna verdwenen.

Toctino

06-06-2021 | Vrouw | 37
alitretinoïne
Eczeem
Wat zo goed begon eindigde als een ramp. Ik had alleen klachten aan mijn linkervoet en aan mijn rechterhand. Na allerlei kuren en zalfjes heeft de dermatoloog mij Toctine 39 mg voorgeschreven. Ik wil er alles aan doen, als ik maarvan mijn klachten af kom. Zulke enorme kapotte en pijnlijke hand, dik en de vingers niet kunnen buigen. Het leek heel goed te gaan, nu heb ik het[lees meer...] in een nog ergere vorm terug gekregen en nu helaas aan beide handen, polsen, onder- en bovenkant voeten. Ben nog verder achteruit gegaan dan de klachten die er waren toen ik startte met Toctino. Contact gehad met de dermatoloog, kan pas over een maand terecht.... Zucht.... Ik was zo blij dat ik eerst resultaat boekte, helemaal met de zomer in aantocht. Maar nu? Enigszins de wanhoop nabij.

Protopic

03-06-2021 | Vrouw | 20
tacrolimus
Eczeem
Voorgeschreven gekregen door mijn dermatoloog omdat hormoonzalf klasse 1&2 niet goed werkten bij mijn eczeem. Mijn eczeem was binnen 5 dagen bijna geheel verdwenen op mijn gezicht en borsten met Protopic! Aanrader!! Grootst voordeel is voornamelijk dat het je huid niet aantast, waardoor het veiliger is om te gebruiken.

03-06-2021 | Vrouw | 53
Eczeem
Werkt bij mij al jaren zeer effectief. Heb het gemiddeld 2x per jaar nodig en gebruik dan max 1 fles van 200 ml. Daarna neemt de werking af wat logisch is gezien de koolteeroplossing en menthol. Gebruik de shampoo dan 3 of 4 keer (wel 2x wassen op 1 moment) en dan alleen op de plek waar ik last heb van jeuk, roodheid en schilfers. Dan was ik er weer een half jaar (soms ie[lees meer...]ts korter of langer) van af. Nu hoor ik van mijn apotheek dat het niet meer wordt geleverd sinds een jaar. Vreemd want ik zie dat er 77% tevredenheid is over dit product. Soortgelijke producten hebben een lager percentage tevredenheid, gemiddeld 33%. Ik vermoed dat het gezien de prijs (euro 25) is wegbezuinigd. Ketoconasol shampoo is een vervanging van Denorex en is niet leverbaar, vermoedelijk door Corona zegt mijn apotheek. Blijft in mijn geval over (apotheek in overleg geweest met huisarts) Selsun shampoo. En ik ben niet geheel verbaasd, want deze wordt niet vergoed want kun je ook kopen bij de drogist. Vraag: is Denorex Rx shampoo nog te krijgen? Zo ja dan hoor ik graag waar en hoe.

22-04-2021 | Man | 56
Eczeem
Sinds baby eczeem heel erg geworden na pubertijd gestart met cortisone injecties rond 19e en sinds 30j dagelijks 8mg medrol Ondanks cortisone jeuk schilfering roodhuid quasi overal Sinds begin maart na lange aanvaardingsprocedure (België) en ziek van de methotraxaat gestart met dupixent Onwaarschijnlijk resultaat na 1 dag voel je iets -moeilijk te beschrijven Na tw[lees meer...]ee weken zachte huid perfecte kleur nul jeuk Enkel nog vellen op mijn oogleden en rode band in mijn hals Dit zou moeten verdwijnen Nu 5 spuiten gehad Topproduct - Life changer UZA dermatologie volgt perfect op...

25-03-2021 | Vrouw | 22
Eczeem
Vanaf kindertijd geworsteld met eczeem, alle zalven geprobeerd en niets hielp. Ik was echt ten einde raad, neoral gebruikt maar die stopte mer werken. Uiteindelijk met dupixent begonnen en super tevreden mee! Mijn huid gaat super goed, gestopt met alle andere medicatie (pillen en hormoonzalf). Het enige nadeel is dat zelf de injectie zetten erg tegenstrijdig voeld, maar he[lees meer...]t is zeker te doen. Heel tevreden en zeker een aanrader voor diegene die zich geen raad meer weet met hen eczeem.

Cetomacrogol creme/zalf FNA

24-03-2021 | Vrouw | 24
cetomacrogolwas
Eczeem
Ivm droge huid en eczeem. Fijne creme, trekt ook snel in. Helpt goed, minder vaak hormoonzalf via de huisarts nodig.

Toctino

18-03-2021 | Man | 65
alitretinoïne
Eczeem
Alizem 30mg werkt ook goed en heeft dezelfde bijwerkingen. Ik had ook ernstige kloven in mijn handpalm en op de vingertoppen. Deze zijn nu na 2 maanden helemaal genezen.

11-03-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkte bij mij totaal niet en had het idee dat het op de dagen waarop ik de shampoo niet gebruikte de jeuk erger werd. Echter, ze zijn er bij mij nog niet uit of het eczeem of toch iets anders is dus mogelijk werkt het voor anderen wel

01-03-2021 | Man | 7
Eczeem
Voor onze zoon van 7 van baby af aan hormoonzalf gebruikt ivm eczeem. Volgens advies dermatoloog geprobeerd af te bouwen. Omdat "eczeem" steeds terugkwam, in blokken gaan smeren, indien nodig, volgens geadviseerde schema. Nooit meer dan aanbevolen dosering. Nu na 7 jaar en website gevonden en diverse wetenschappelijke artikelen gelezen. Zalf afgebouwd, en mijn zoon krijgt [lees meer...]alle symptomen van TSW: topical steroid withdrawal. Als je ervoor kiest deze zalf te gebruiken, weet waar je aan begint. Als ik dit had geweten, was ik er nooit mee begonnen. Het werkt niet alleen lokaal: als wij op zijn arm smeren, verdwijnen ook de rode vlekken op zijn nek (wat dus bijwerkingen van de zalf zijn, en geen eczeem). Met deze review hoop ik anderen te waarschuwen.

12-01-2021 | Vrouw | 24
Eczeem
Eens in de zoveel tijd last van eczeemplek in mn oor/gehoorgang. Jeuk en pijn. Deze zalf helpt snel, binnen paar dagen. Heel fijn!

Fexofenadine

07-01-2021 | Man | 57
fexofenadine
Eczeem
Door atopisch eczeem last van jeuk en vooral kriebel in de huid (gevoel van spiintjes in de huid) en soms ook pijnlijke huid. Ik gebruik het middel alleen als ik klachten voel. Eerst cetoleverezine gebruikt maar was te zwak. Na uitgebreide speur en inleestocht op internet en boeken uitgekomen bij oregano olie als natuurlijke histamine killer. Gebruik nu 1 capsule van Holla[lees meer...]nd & Barret preventief. (Helpt ook heel vaak bij hooikoorts trouwens !!). Frequentie klachten is veel minder en bij klachten neem ik 2-3 druppels pure oregano olie in VEEL water en dat helpt 9 van de 10 keer supersnel . De Fexofenadine alleen nog voor noodgevallen dus .

Protopic

15-12-2020 | Vrouw | 18
tacrolimus
Eczeem
Erg veel last van eczeem op mijn gezicht en andere plekken. Gebruik het alleen op mijn gezicht omdat het zo ontzettend pijn doet als je het voor het eerst opsmeert (bij mij dan). Het lukt alleen op mijn gezicht om eraan te wennen (na 2 dagen smeren is de pijn gelukkig weg). Maar het resultaat van de creme is fantastisch! Ik gebruik bethametason creme voor de rest van mijn [lees meer...]lichaam (wat ook goed werkt!) Maar smeer dat liever niet op mijn gezicht en de protopic geeft ook nog eens 2x zo mooi resultaat. Ik vind de pijn die ik persoonlijk ervaar in het begin het zeker waard. Bij alcohol gebruik kleuren mijn wangen soms rood gepaard met een warm gevoel

12-10-2020 | Vrouw | 28
Eczeem
Ik gebruik deze crème/zalf al vele jaren wanneer ik last heb van eczeem. Sporadisch dus, en zeker niet elke dag. Komt neer op zo'n 1x per week of minder. Ik voel weinig bijwerkingen gelukkig. Daarnaast hou ik de huid gevoed/vettig met jojoba olie of shea butter (koudgeperst/biologische kwaliteit). Het vettige laagje die deze producten achterlaten lijken op het eigen huidve[lees meer...]t (iets wat mijn huid niet zo goed aanmaakt). Naar mijn ervaring en mening hoef ik de triamcinolon nog minder te gebruiken hierdoor. Misschien op een gegeven moment wel helemaal niet meer.

02-10-2020 | Vrouw | 55
Eczeem
Ik slik geen 100 maar 2 x 125 mg per dag, die keuze kon ik hierboven niet maken. Ik zou het twee maanden moeten slikken, het is nu met een maand verlengt. Mijn immuunsysteem zou gereset moeten worden. Nu na twee maanden komt de eczeem er helaas gewoon doorheen.

Methotrexaat

24-09-2020 | Vrouw | 28
methotrexaat
Eczeem
Ik ben begonnen met 4x 2,5 mg methotrexaat vanwege mijn eczeem. Dit bleek geen effect te hebben. Met name de eerste maand veel last van bijwerkingen. Ik neem het vrijdag avond in heb mij het hele weekend depressief gevoeld en had weinig energie. Ook werd ik misselijk in de ochtend. Na 8 weken is de dosering verhoogd naar 6x 2.5 mg. Dit heeft helaas nog steeds geen effect w[lees meer...]aardoor ik moet stoppen met methotrexaat en over moet gaan op een ander medicijn.

Cetomacrogol creme/zalf FNA

04-09-2020 | Vrouw | 49
cetomacrogolwas
Eczeem
Ik gebruik het al sinds 2004. Het eczeem begon als een klein plekje aan de binnenkant van mijn hand. De laatste jaren is het probleem groter geworden en heb ik het op de beide handen aan de binnenkant. Dit is ontstaan nadat de hormoonzalf een flinke tijd niet meer gebruikt heb. Het lijkt alsof dit een goed middel is zolang het maar blijft gebruiken. Het is geen geneesmidd[lees meer...]el, maar het eczeem blijft onder controle. Dit doe ik samen met koelzalf wat ik smeer als gewone handcrème. Ik bouw het gebruik altijd direct weer af zo gauw mijn eczeem weer verdwenen is . Dit doe ik heel langzaam 1 dagdeel per week minder. Vorig jaar hoefde ik maar om de 6 weken te smeren. Sinds januari heb ik een hele hevige aanval van eczeem gehad die maar niet weg te krijgen was. Nu zit ik gelukkig weer op 2 keer smeren per week. Momenteel heb ik last van een soort netelroos. De huisarts vond het een goed idee om deze zalf daar ook voor te gebruiken. Ik zie het echter niet in de bijsluiter, dus deze jeuk los ik maar anders op. Netelroos schijnt van korte duur te zijn. Ik hoop het maar.

28-07-2020 | Vrouw | 62
Eczeem
Ik gebruik het middel Denorx RX nu al een aantal weken, samen met een zalf op mijn hoofdhuid tegen eczeem. De zalf gebruik ik nu nog heel weinig omdat de schilfers nu zowat wel verdwenen zijn. Omdat ik niet op mijn hoofd kan kijken vraag ik af en toe mijn dochters dat voor mij te. Doen of mijn man. De schilfers verschijnen dan weer hier en dan weer daar. Ik was mijn haa[lees meer...]r nu twee maal per week met deze shampoo. Ik had gehoord van de huidarts dat het wel een jaar ging duren voor het weg gaat. Ik ben blij dat ik geen jeuk meer heb en dat mijn hoofd niet meer “sneeuwt” . Na het wassen behandel ik mijn haar met een conditioner van Naif, ook de shampoo die ik straks zal gebruiken is van Naif evenals alle haarproducten die ik van plan ben te gaan gebruiken omdat daar geen rommel in schijnt te zitten.

Doxycycline

26-07-2020 | Vrouw | 19
doxycyline
Eczeem
Slik dit twee maanden, word na innamen ontzetten misselijk en moet overgeven. Het werkt wel goed maar de bijwerkingen zin heftig

24-06-2020 | Vrouw | 22
Eczeem
Al sinds mijn geboorte erg last van eczeem gehad. Vooral rond de pubertijd kwam het terug. Toen alles geprobeerd: hormoonzalf, lichtterapie, medicijnen (ciclosporine). Uiteindelijk Dupixent geprobeerd en dit werkte super! Eczeem op mijn handen en armen compleet verdwenen en in mijn hals en bij mijn ogen is het bijna weg, dit combineer ik nog met zo nu en dan hormoonzalf e[lees meer...]n 2x per dag vette zalf. Ik gebruik Dupixent nu anderhalf jaar en heb nog een bijwerkingen gemerkt. De injectie zetten is even wennen en pijnlijk maar dat is het zeker waard.

Ketoconazol (huid)

15-06-2020 | Man | 25
ketoconazol
Eczeem
Seborrisch eczeem weggekregen door ketaconazol zalf. Nu heb ik mijn eczeem onder controle met dermel huidzalf

DerMel

15-06-2020 | Man | 25
enzymrijke honing
Eczeem
Het ergste van het seborrisch eczeem heb ik weggekregen met ketaconazol en hydrocortisone. Daarna overgestapt op dermel. Mijn eczeem is nog steeds onder controle. Geen roodheid jeuk en schilfertjes meer. Raad het iedereen aan die eczeem heeft. Het is wel een erg vette zalf. Dus je hoeft er niet veel van te gebruiken.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2645)
Depressie (2127)
Angst & paniekstoornis (2097)
Hoge bloeddruk (1514)
Blaasontsteking (1095)