Ervaringen met Triamcinolon crème/ zalf/ smeersel

Triamcinolon crème/ zalf/...

triamcinolonacetonide

Bij  EczeemX

Jeuk (5 meningen)
Huiduitslag (2 meningen)

01-03-2021 | Man | 7
Eczeem
Voor onze zoon van 7 van baby af aan hormoonzalf gebruikt ivm eczeem. Volgens advies dermatoloog geprobeerd af te bouwen. Omdat "eczeem" steeds terugkwam, in blokken gaan smeren, indien nodig, volgens geadviseerde schema. Nooit meer dan aanbevolen dosering. Nu na 7 jaar en website gevonden en diverse wetenschappelijke artikelen gelezen. Zalf afgebouwd, en mijn zoon krijgt [lees meer...]alle symptomen van TSW: topical steroid withdrawal. Als je ervoor kiest deze zalf te gebruiken, weet waar je aan begint. Als ik dit had geweten, was ik er nooit mee begonnen. Het werkt niet alleen lokaal: als wij op zijn arm smeren, verdwijnen ook de rode vlekken op zijn nek (wat dus bijwerkingen van de zalf zijn, en geen eczeem). Met deze review hoop ik anderen te waarschuwen.

28-09-2022 | Vrouw | 19
triamcinolonacetonide (100mg/g)
Eczeem
Deze zalf werkt perfect voor mijn eczeem. Hierdoor trekt de jeuk weg en heelt de huid die kapot is gekrabt. Enig nadeel is dat er pigment uit mijn huid wegtrekt en daardoor lichte witte vlekken op mijn eczeemplekken heb. Maar qua werking van de zalf werkt het erg goed.

25-01-2019 | Man | 19
Eczeem
werkt zeer goed tegen de jeuk.

20-07-2013 | Man | 19
triamcinolonacetonide
Eczeem
Als ik vaker in aanraking kom met chloor (bijv. door veel te zwemmen in zwembaden) dan krijg ik last van jeukende eczeemplekken. Lange tijd niet voor naar de huisarts geweest en gewoon opgelost met vette cremes. Nadertijd werd het steeds erger en kreeg ik er meer last van en raadde de huisarts mij dit product aan. Ik gebruik het alleen als ik last heb van de eczeem. (smeer[lees meer...] wel preventief in, 1 dag voordat ik weet als ik ga zwemmen) Het werkt bij mij echt super, bijna tot geen last meer gehad van eczeem terwijl ik er vroeger echt nachten van heb wakker gelegen door de pijn/jeuk.

10-03-2020 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkt, zeker bij regelmatig gebruik, heel erg goed tegen eczeem plekken. Na een paar dagen smeren verdwijnen de jeuk en rode plekken. Gebruik het alleen als het weer oplaait eens in de zoveel tijd, verder bij houden met vette crème. Heel tevreden.

12-01-2021 | Vrouw | 24
Eczeem
Eens in de zoveel tijd last van eczeemplek in mn oor/gehoorgang. Jeuk en pijn. Deze zalf helpt snel, binnen paar dagen. Heel fijn!

25-08-2019 | Vrouw | 24

12-10-2020 | Vrouw | 28
Eczeem
Ik gebruik deze crème/zalf al vele jaren wanneer ik last heb van eczeem. Sporadisch dus, en zeker niet elke dag. Komt neer op zo'n 1x per week of minder. Ik voel weinig bijwerkingen gelukkig. Daarnaast hou ik de huid gevoed/vettig met jojoba olie of shea butter (koudgeperst/biologische kwaliteit). Het vettige laagje die deze producten achterlaten lijken op het eigen huidve[lees meer...]t (iets wat mijn huid niet zo goed aanmaakt). Naar mijn ervaring en mening hoef ik de triamcinolon nog minder te gebruiken hierdoor. Misschien op een gegeven moment wel helemaal niet meer.

28-03-2015 | Man | 38
Eczeem
Ik had al meer dan 10 jaar zwaar irriterende eczeem midden-onderkant van de rug (net boven de billen). De huid was voortdurend beschadigd, rood en zwaar schilferig. Het jeukte ook enorm. Tot nu toe hielp geen van de bekende zalven (zoals standaard cetomacrogol crème, drogist zink eczeem crème, drogist psoariasis crème, door een huisarts voorgeschreven calmurid crème of co[lees meer...]rtisol-ureum crème) totdat mijn nieuwe huisarts (door de verhuizing) mij een andere soort creme voorschreef. Tot mijn verbazing verdween die zwaar schilferige huid bijna als een sneeuw voor de zon... Het kost zelfs mijn moeder de moeite om die eczeem terug te vinden. Nu gebruik ik het nog maar 1x per dag ter preventie. Ik ben erg blij mee.

26-03-2018 | Vrouw | 51
Eczeem
Ik had een eczeemplek op mijn been, op een nog niet geheel genezen wondje. Smeerde 2 maal daags. Na 2 weken was het eczeem weg. Ik had geen bijwerkingen.

18-05-2017 | Vrouw | 52
Eczeem
Geen fijne crème die mij enkel meer pijn gaf en meer huidbeschadigingen bij eczeemklachten. Kreeg ook pijnklachten in slijmbeurs in bovenarm (eczeem zat op hand) maar ik weet niet of dit toeval was. Wel namen die pijnklachten gelijk af toen ik stopte met de creme. Ook een bult op de schildklier gekregen de afgelopen dagen, weet ook niet of dit in verband staat met deze cre[lees meer...]me. Moet dit nog laten uitchecken.

04-01-2015 | Vrouw | 53
Eczeem
Ik heb het dagelijks gebruikt en het doet helemaal niets bij mij, sterker nog, het is alleen maar erger geworden.

19-01-2018 | Vrouw | 69
Eczeem
Het middel helpt wel tegen eczeem klachten ( op rug en nek ). Echter hiervoor in de plaats verergerden mijn ( reeds lang ) aanwezige hooikoorts gerelateerde, allergische klachten. Extreem veel niezen, loopneus en rode ogen. Ook een "prikkelend"gevoel op de tong en jeuk op andere plaatsen op het lichaam zonder visueel waarneembare plekken. Het leek wel alsof het zich "naar [lees meer...]binnen " had verplaatst. Ik denk niet dat ik dit middel blijf gebruiken en waarschijnlijk andere wegen zal inslaan om van mijn eczeem klachten af te komen.