koolteer/ levomenthol

Protopic (50 meningen)
Nailner (38 meningen)
Toctino (29 meningen)
Selsun (21 meningen)
Vaseline cetomacrogol creme FNA (15 meningen)

03-06-2021 | Vrouw | 53
Eczeem
Werkt bij mij al jaren zeer effectief. Heb het gemiddeld 2x per jaar nodig en gebruik dan max 1 fles van 200 ml. Daarna neemt de werking af wat logisch is gezien de koolteeroplossing en menthol. Gebruik de shampoo dan 3 of 4 keer (wel 2x wassen op 1 moment) en dan alleen op de plek waar ik last heb van jeuk, roodheid en schilfers. Dan was ik er weer een half jaar (soms ie[lees meer...]ts korter of langer) van af. Nu hoor ik van mijn apotheek dat het niet meer wordt geleverd sinds een jaar. Vreemd want ik zie dat er 77% tevredenheid is over dit product. Soortgelijke producten hebben een lager percentage tevredenheid, gemiddeld 33%. Ik vermoed dat het gezien de prijs (euro 25) is wegbezuinigd. Ketoconasol shampoo is een vervanging van Denorex en is niet leverbaar, vermoedelijk door Corona zegt mijn apotheek. Blijft in mijn geval over (apotheek in overleg geweest met huisarts) Selsun shampoo. En ik ben niet geheel verbaasd, want deze wordt niet vergoed want kun je ook kopen bij de drogist. Vraag: is Denorex Rx shampoo nog te krijgen? Zo ja dan hoor ik graag waar en hoe.

21-04-2021 | Man | 55
Alzheimer
Ik ben vergeten waarvoor ik het gebrulk

16-03-2021 | Vrouw | 33
Psoriasis
Ik heb al mijn hele leven last van een droge hoofdhuid en mijn moeder vertelde mij altijd dat dat berg hete en daar was niks aan te doen. Ik heb er van alles tegen geprobeerd! Ik was wanhopig! En het ergste was nog mijn haar viel enorm uit en dat is nooit meer goed gekomen. Ik had echt een pijnlijke hoofdhuid en uiteindelijk kwam ik op psoriasis en ben daarmee naar de huis[lees meer...]arts gegaan om te vragen of dit het misschien zou kunnen zijn. Ze bevestigde dat en gaf mij deze shampoo. Het ruikt niet lekker maar het maakt mijn hoofdhuid koel en rustig! Ik heb veel minder last van een droge schilferige hoofdhuid nu. Echt geweldig! Ik zou willen dat ik er eerder mee naar een huisarts was gegaan en niet naar mijn moeder had geluisterd haha.

11-03-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Werkte bij mij totaal niet en had het idee dat het op de dagen waarop ik de shampoo niet gebruikte de jeuk erger werd. Echter, ze zijn er bij mij nog niet uit of het eczeem of toch iets anders is dus mogelijk werkt het voor anderen wel

25-10-2020 | Man | 26
koolteer/ levomenthol (75/15mg/g)
Seborroïsch eczeem: een ernstige variant van hoofdroos. Alles geprobeerd: zinkpyrithion (ofwel gewone antiroosshampoo), seleensulfide (begon ik letterlijk van te kokhalzen), ketoconazol. Het werd eerder erger dan minder erg. Maar toen Denorex: de geur is zeker niet onaangenaam, de menthol voelt lekker koel. Maar bovenal: het. werkt. Hoera!

28-07-2020 | Vrouw | 62
Eczeem
Ik gebruik het middel Denorx RX nu al een aantal weken, samen met een zalf op mijn hoofdhuid tegen eczeem. De zalf gebruik ik nu nog heel weinig omdat de schilfers nu zowat wel verdwenen zijn. Omdat ik niet op mijn hoofd kan kijken vraag ik af en toe mijn dochters dat voor mij te. Doen of mijn man. De schilfers verschijnen dan weer hier en dan weer daar. Ik was mijn haa[lees meer...]r nu twee maal per week met deze shampoo. Ik had gehoord van de huidarts dat het wel een jaar ging duren voor het weg gaat. Ik ben blij dat ik geen jeuk meer heb en dat mijn hoofd niet meer “sneeuwt” . Na het wassen behandel ik mijn haar met een conditioner van Naif, ook de shampoo die ik straks zal gebruiken is van Naif evenals alle haarproducten die ik van plan ben te gaan gebruiken omdat daar geen rommel in schijnt te zitten.

21-04-2020 | Vrouw | 44

15-10-2019 | Vrouw | 19
Eczeem
Ik gebruik dit product tegen mijn eczeem op mijn hoofdhuid. Sinds ik het product gebruik heb ik minder schilfers op mijn hoofd en minder irritatie na het douchen. Ik wissel het om de douchebeurt af met gewone shampoo. Mijn huisarts had namelijk aanbevolen om het om de douchebeurt te gebruiken. Zodat het effect het meest effectief is.

02-09-2019 | Vrouw | 45
Eczeem
Als ik het gebruik hevige jeuk en vet haar de volgende dag. Heb een parfumallergie sinds kort ik gebruik het niet meer

08-01-2019 | Man | 60
Psoriasis
Naar behoefte gebruik ik Denorex RX voor de hoofdhuid tegen psoriasis 2-3 keer per week. Laat de Denorex ca. 3-5 minuten inwerken onder het douchen. Zet wel een haarkapje op. Na het inwerken spoel ik de Denorex shampoo uit. Omdat het haar na het gebruik een beetje naar teer/menthol ruikt doe ik soms het haar nog met gewone shampoo of crème nawassen. P.S.: Was een tijd[lees meer...]je niet meer leverbaar, maar nu weer in apotheek kunnen kopen via recept huisarts

12-09-2017 | Man | 40
Psoriasis
Werkt geweldig, wel moet ik dit consequent blijven gebruiken. (Een paar dagen stoppen levert al weer een jeukende hoofdhuid en bijbehoren korsten en kapotte hoofdhuid op). Het enig vervelende is de geur, maar dat valt wel mee en weegt zeker op t.o.v. wat het oplevert. Nu tijdelijk helaas niet leverbaar, maar als het goed is vanaf eind deze maand weer verkrijgbaar.

06-09-2017 | Man | 65
Psoriasis
Enigste middel dat goed werkt. Helaas niet meer verkrijgbaar.

19-07-2017 | Vrouw | 51
Psoriasis
Deze shampoo werkt als enige goed tegen de psoriasis van mijn dochter. Jammer dat het zo slecht leverbaar is. We zijn nu weer op zoek naar een alternatief, maar niets lijkt te helpen tegen de jeuk en de schilfers.

02-03-2017 | Vrouw | 66
Psoriasis
Een heel goed middel! Niet de kwaal verdwijnt maar wel de jeuk (grotendeels)

26-05-2016 | Man | 50

16-04-2016 | Vrouw | 27
Psoriasis
Helaas al enkele jaren last van psoriasis op de hoofdhuid. Heb deze shampoo eerder gebruikt, maar was niet consequent hierin. Hielp toen ook maar mondjesmaat. Na jaren geen middelen gebruikt te hebben en inmiddels helemaal vol psoriasis en met een kapot gekrapte stukken hoofd te zitten, ten einde raad toch maar weer naar de huisarts. Nu de shampoo als enige shampoo gebruik[lees meer...]t de eerste paar weken en daarna nog eens in de week. En het voelde bijna als een wonder, maar mijn jeuk en de schilfers waren op een gegeven moment helemaal verdwenen! Wanneer de shampoo ongebruikt in de kast blijft staan, komen de problemen ook weer terug. Denk dus dat ik dit moet blijven gebruiken. Maar wat een uitkomst, ik ben happy! Plus, het lijkt ook wat goeds voor mijn haar te doen; meer volume en mooiere krullen. Enige nadeel voor mij is de stank.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum