Ervaringen met Dupixent

Denorex RX (28 meningen)

19-11-2023 | Vrouw | 33
dupilumab (200)
Eczeem
Al mijn hele leven heb ik constitioneel eczeem. Ik ben nu 33 jaar en heb werkelijk alles gehad... Hormoonzalven (betnelan, dermovate en triamcinolon), ureum zalf, protopic, neoral, ciclosporine, prednison, lichttherapie, teerpakking en uiteraard krabtherapie. Zoals je ziet aardig wat. Maar dupilumab heeft echt mijn leven verandert. Waar bijv. Neoral echt wel hielp, maar[lees meer...] ook mijn nieren aantastte, is dupilumab een onschuldig medicijn mbt bijwerkingen. De uitslag rond mijn ogen is met kleine aanstipping van hormoonzalf goed onder controle te houden. Waar ik eerder 4 dagen hormoonzalf smeerde om 3 dagen niet op bijna 80% van mijn lichaam, smeer ik nu nog maar 8% op 2 dagen per 2 weken. Geweldig dus voor de psyche ;-) Klein nadeel: ik ben nu al 4 weken aan het hoesten en proesten met bijholteontsteking en kom er maar niet vanaf/doorheen. Hoort dit bij dupilumab?! Ik raad het iedereen aan die hetzelfde traject heeft doorlopen en net als mij ten einde raad is.

13-09-2023 | Vrouw | 68
dupilumab (300mg)
Astma
Al ruim 40 jaar last van astma en chronische bijholtenontstekingen met poliepen. Meerdere malen geopereerd. Geen reuk. Nu ruim anderhalf jaar Dupixent. Ruik weer en heb alle long-en neusmedicatie inmiddels afgebouwd. Poliepen nu minimaal. Eerste half jaar mogelijk wel huiduitslag op de benen gehad. Tijdelijk gestopt maar weer begonnen en geen last meer. Nu spuit om de [lees meer...]drie weken.

31-08-2023 | Vrouw | 57
Syndroom van Guillain-Barré
Ik heb reeds 15 jaar chronische neuspoliepen, ik ben 4 keer geopereerd maar kwam steeds terug met gevolg niet ruiken en proeven ik kreeg jaren lang prednison neusspray Dymista en ik heb Astma met gevolg ik gebruik ook een pompje, ik ben nu 22 weken vanaf maart 2023 in behandeling met duplimab om de 2 weken een injectie het gaat geweldig ik proef en ruik weer heerlijk beter[lees meer...]e lucht bijna mijn pompje niet meer nodig en af en toe neusspray, ik ga vanaf nu proberen om de 3 weken injecteren ben benieuwd! De bedoeling is om het te gaan afbouwen en hoever ik kom is voor iedereen anders wordt vervolgd. Gr José

29-04-2023 | Vrouw | 47
Astma
Sinds begin december 2022 met dupixent begonnen. Vanaf de eerste spuit stem breuken of helemaal stem kwijt zijn. Maar longarts zegt dat dat niet aan het medicijn ligt. Wel gek dat ik daarvoor vaak karaoke zong of met koor. En nu na 2/3 nummer moet playbacken omdat stem weg is. Ook bij heftige gesprekken is naderhand mijn stem gebroken. In januari 3.5 week echt heel veel l[lees meer...]ongproblemen gehad 2 kuren en een lange stootkuur prednison terwijl dat juist doel is om dat af te bouwen ivm mijn diabetes. De maanden erna veel slijm ontwikkeling. Half april weer ernstige klachten gekregen onwijs benauwd, hoesten maar niks kunnen ophoesten maar het de hele dag voelen en horen. Weer kuren gekregen. Maar blijf meer slijm ontwikkelen echt heel veel meer dan voor de spuiten. Maar longarts wuift alles weg en niks kan aan het middel liggen. Maar heb nog nooit zo snel achter elkaar kuren gehad en stoot kuren prednison zat vaak 12/13 maanden tussen. Ik merk verslechtering en geen verbetering

28-02-2023 | Vrouw | 52
Sinusitis
Ik ben in 23 jaar 7keer geopereerd aan chronische bijholteonsteking poliepen en steeds komen ze terug na jaren prednison en antibiotica stoot kuren helpen de laaste jaren wat minder na dat ik corona heb gehad ik ben nu ook imuum voor 4soorten antibiotica's ,en na veel pieken en ook dat ik ernstige astmatische patiënt ben heeft de longarts en kno arts dupixent injecties vo[lees meer...]or geschreven ik heb de eerste gehad en moest stoppen om dat ik oogontsteking kreeg en naar de oogarts door verwezen en nu weer groen licht gekregen door te gaan heb gisteren de 2injectie gekregen in het ziekenhuis op de dag opname en weer opfamling van prikkende ogen in de avond opgezwollen rode wangen weer alleen dit keer lichte hoofdpijn minder als bij de eerste keer en de plek in mijn dijbeen heb dit keer geen last gehad in vergelijking met eerste keer ,ik wil dit met jullie delen die ook deze middel krijgen met druppels van oogarts is het te verhelpen ondanks de hevige bijwerkingen we moeten even door bijten kijken of dit medicijn zijn werk goed zal doen wie weet wens ieder van jullie heel veel beterschap en succes ×××

08-02-2023 | Vrouw | 35
dupilumab (300ml)
Eczeem
Ik heb sinds mijn geboorte last van ernstige eczeem gehad, over heel mijn lichaam. Van alles geprobeerd, ziekenhuis in en uit, en van hormoonzalven tot aan lichttherapie en andere heftige en (vieze pillen die zwaar onderdrukken en de rest van je organen verpesten, prednison, ciclosporine etc) geprobeerd. Niets had geholpen alleen voelde ik mij steeds slechter erdoor. Mi[lees meer...]jn eczeem gaat gepaard met astma en allergieen. Nu ben ik 35 en zo een 2 tot 3 jaar geleden is mijn leven, dankzij de juiste medicatie, enorm verbeterd. Wondermiddelen bestaan nog! Op mijn 33e, zo een 2,5 jaar geleden begon ik met het gebruik van dupilumab (merknaam dupixent). Ik vroeg gewoon aan mijn dermatoloog (Erasmus MC) of er nog nieuwe middelen zijn tegen mijn eczeem en diegene kwam hiermee. Gebruikte met 2 spuitjes per maand en na 4 maanden zag ik weldegelijk groot verschil. Mijn eczeem was aan het verdwijnen zonder zware andere bijwerkingen te hebben. Geleidelijk ging het eczeem weg en op een gegeven moment was het vrijwel helemaal verdwenen. Daarop ben ik begonnen met het afbouwen van het middel, nu spuit ik 1x per maand en merk steeds dat ik langer kan wachten voor het eczeem weer terug komt. Helaas ben ik nog niet af van het middel maar het is echt een godsgeschenk! Voor degene die kampt met eczeem, ik zou dit zeker bespreken met je arts of je dit kan gebruiken. Wel moet ik erbij vermelden dat ik na 1,5 jaar last gekregen van gewrichtsklachten, mijn knieen en handen. Daar heb ik geen oplossing voor. Maar ik heb liever pijn dan eczeem. Daarnaast schijnt dupilumap ook goed te helpen tegen astma, het zou kunnen dat dit mij ook daarmee heeft gehokpen, ik heb nauwelijks last ervan, maar dat wad voor dupilumab ook al zo, dus het heeft het waarschijnlijk versterkt. Tegeb mn allergieën gebruik ik dynista, een neuspray die ook erg goed helpt zonder binwerkingen (alleen in t begin tot een half jaar). Maar al mijn allergieën zijn verdwenen. Nu op mijn 35e heb ik nergens last meer van dankzij dymista en dupilumab. Ik hoop dat mijn verhaal een ander geholpen kan worden met de vreselijke hel van eczeem, astma en allergieën.

06-01-2023 | Vrouw | 56
Astma
Sinds 6 jaar astma klachten, benauwdheid, piepen, verstopte neus/sinusitis. KNO operatie gehad, heeft even geholpen daarna weer verstopte neus of vieze neus met veel slijm, reukverlies. Puffers voor astma matig resultaat. Steeds vaker aanvallen. Nu 3 mnd Dupilumab en voel me veel beter. Neus is open en ik ruik weer! Geen grote astma aanvallen meer gehad. Af en toe nog wel [lees meer...]hoest en piepen maar beduidend minder nu met Dupilumab. Mag nog iets stabieler worden maar ben al blij. Succes allemaal!

22-05-2022 | Vrouw | 29
Eczeem
Na jaren van alles te geprobeerd te hebben over gegaan naar dupixent. Na 1 jaar gebruik dupixent toch weer gestopt naar vervelende bijwerkingen. Maar het effect van dupixent was goed, geen eczeem en jeuk meer!

05-11-2021 | Vrouw | 66
dupilumab (300mg)
Astma
Reden: chronische bijholteontstekingen en neuspoliepen. Geen reuk. Reuk is terug en vrij constant.

21-07-2021 | Vrouw | 20
Eczeem
Het heeft de ruwe kantjes van mijn eczeem weggehaald, maar de eczeem is zeker niet verdwenen. Plaatsen waar ik nooit eczeem heb gehad begonnen ineens te jeuken. Daarentegen is mijn astma compleet verdwenen en kan ik weer een eindje fietsen zonder puffers! Nu zit ik zelf nog met een dilemma of deze prik het mij waard is vanwege mijn oogproblemen.

02-07-2021 | Vrouw | 38
dupilumab (3)
Eczeem
35 jaar eczeem Hormoonzalf werkte niet meer na 30 jaar Lichttherapie ook niet Eerst aan de ciclosporine,daar kreeg ik na 3 dagen een ernstig krentenbaard en herpes infectie van. Per direct gestopt. Met dupilumab en prednison gestart.mijn huid was heel onrustig. Na 10 weken gestopt met prednison en doorgegeven met de injecties. Werkt top! Geen jeuk, geen kapotte en [lees meer...]droge huid Nu 18 weken bezig. Voor de rode jeukende ogen als bijwerking een oogzalf gehad, werkt prima. De gewrichtspijn is wel vervelend in mijn knieën. Helaas kunnen we daar niks aan doen. Maar geen eczeem meer, mijn leven heb ik terug!

01-07-2021 | Vrouw | 38
Eczeem
Vanaf baby al constitutioneel eczeem. 30 jaar hormoonzalf gesmeerd. Hormoonzalf deed zijn werk niet meer en breidde helemaal uit. Ik moest per direct stoppen. Gestart met lichttherapie, daar een ernstig huidreactie op gekregen.direct gestopt. Toen gestart met ciclosporine(immuunonderdrukker), na 3 dagen gebruik kreeg ik een ernstig krentenbaard infectie. Direct gest[lees meer...]opt en aan 2 antibiotica kuren. Daarna Gestart met prednison en 2 wk later met dupilumab en prednison gestart. Aangezien het wat weken duurt totdat het goed aanslaat de eerste weken prednison ernstig gehad om de huid rustig te krijgen. Her eczeem was enorm heftig toen Daarna gaan afbouwen met prednison Elke 2 weken een Injectie met de pen. Na een week of 6 was mijn huid helemaal zacht, geen jeuk meer. Na verkoop van tijd en Na het stoppen met de prednison kreeg ik oogklachten en gewrichtsklachten. Doorverwezen naar oogarts. Kreeg ik zalf en druppels.en nu geen last meer van Alleen pijn In mijn knieën, maar alles beter dan dat heftige eczeem. Ik heb mijn leven terug,geen huidpijn,brandende huid, jeuk, en geen droge huid meer.

01-07-2021 | Vrouw | 30
Eczeem
3? Jaar geleden ongeveer meegedaan met de trial. Toen was het nog niet op de markt. Waanzinnig effect. Ik kamp met constitutioneel/atopisch eczeem. Vanaf geboorte (ca 2 weken daarna) dauwworm. Niet zo’n klein beetje ook. Gehele leven af en aan erge eczeem uitbraken. Vanaf mijn achttiende eigenlijk continu zeer slecht. Niet kunnen douchen, sporten etcetera. Het was vreselij[lees meer...]k. Dit middel is duur en vast niet heel goed voor je lijf maar de kwaliteit van je leven verbeterd aanzienlijk. Ik heb af en toe nog een paar plekjes en smeer zo nu en dan iets hormoonzalf. Geen bijwerkingen. Hopelijk mag ik het nog een tijdje gebruiken. Injecties zijn niet ideaal, maar eens in de 2 weken is dan weer te overzien. Zo gepiept. Dankbaar dat dit middel is ontwikkeld!

25-03-2021 | Vrouw | 22
dupilumab (300ml)
Eczeem
Vanaf kindertijd geworsteld met eczeem, alle zalven geprobeerd en niets hielp. Ik was echt ten einde raad, neoral gebruikt maar die stopte mer werken. Uiteindelijk met dupixent begonnen en super tevreden mee! Mijn huid gaat super goed, gestopt met alle andere medicatie (pillen en hormoonzalf). Het enige nadeel is dat zelf de injectie zetten erg tegenstrijdig voeld, maar he[lees meer...]t is zeker te doen. Heel tevreden en zeker een aanrader voor diegene die zich geen raad meer weet met hen eczeem.

24-06-2020 | Vrouw | 22
Eczeem
Al sinds mijn geboorte erg last van eczeem gehad. Vooral rond de pubertijd kwam het terug. Toen alles geprobeerd: hormoonzalf, lichtterapie, medicijnen (ciclosporine). Uiteindelijk Dupixent geprobeerd en dit werkte super! Eczeem op mijn handen en armen compleet verdwenen en in mijn hals en bij mijn ogen is het bijna weg, dit combineer ik nog met zo nu en dan hormoonzalf e[lees meer...]n 2x per dag vette zalf. Ik gebruik Dupixent nu anderhalf jaar en heb nog een bijwerkingen gemerkt. De injectie zetten is even wennen en pijnlijk maar dat is het zeker waard.

29-10-2019 | Vrouw | 22
Eczeem
Bij geboorte en eerste jaren veel last van eczeem gehad. Daarna jaren rustig. Inmiddels ben ik 22 en heb ik sinds mijn 17de weer erg veel last van eczeem. Alles geprobeerd: zalven, lichttherapie, medicijnen. Dit is het eerste middel dat werkt. Eczeem is bijna helemaal weg. Geen last van bijwerkingen. Enige nadeel: de injectie zelf (in buik) doet veel pijn waardoor ik het n[lees meer...]iet zelf durf te doen.