Eczeem (25 meningen)
Huiduitslag (2 meningen)
Acne/puistjes (1 mening)

18-06-2012 | Vrouw | 43
tacrolimus
Sinds kleins af aan heb ik last van ernstige exceem, zoals bij veel anderen niets help en jaren lang hormoon zalven gebruikt. Het exceem is nu verplaatst naar mijn gelaat, vrij heftig voor een vrouw daar uitslag roodheid en jeuk te hebben. Vreselijk, niet te beschrijven wat dat met je doet. Ik heb protopic gekregen om te proberen en gebruik het nu een jaar. Heel wei[lees meer...]ning ik ben echt bang geworden van zalfjes en middeltjes omdat de huid rond mijn ogen heel dun is. Als ik uitslag heb smeer ik er protopic op 1 a 2 keer in de maand. De zalf is na 4 a 5 uur heel vervelend branderig en krijg er nog meer jeuk van. Snachts kan ik het niet gebruiken omdat het branderingegevoel echt geen pretje is. Ik gebruik het op mijn vrije dag. Wetende dat je de dag erna er weer een beetje "mooi" of exceem vrij uitziet vindt ik toch wel een pluspunt. Ik ben voorzichtig maar echt superblij en tervreden met de zalf. Ik moet nog een goede dosis vinden maar tot zover.... een aanrader. (30 jaar zware exceem)

01-06-2012 | Man | 18
tacrolimus
Ik ben 18 jaar oud, en worstel al jaren met Acrovesiculeus eczeem (begint met blaasjes onder de huid, die lelijke open woonden worden). Het begon toen ik jong was aan mijn tenen, om de 2 jaar had ik een uitbraak. Het vreemde is dat sinds mijn 8ste verjaardag de eczeem om de 2 jaar voorkomt aan de vingers. Gewoonlijk is het snel op te lossen (Cortizonezalf, pilletjes en hee[lees meer...]l veel plakkers) maar nu heb ik voor de 4de keer een uitbraak op een halfjaar tijd. Aangezien de cortizonezalf wel hielp genezen, maar de eczeem altijd terugkwam, kreeg ik Protopic voorgeschreven. Geeft een licht brandend gevoel, maar dat valt best mee. Het enige probleem zijn de handschoenen die ik erbij moet dragen: Omdat de wonden voor Protopic niet afgedekt of ingebonden mogen zijn, moet ik katoenen handschoenen dragen die werken echt onmogelijk maken (zit in maquettebouw). Ik kan de zalf ook alleen 's nachts gebruiken, want met handschoenen naar school is net een rariteitenkabinet. Momenteel wacht ik het resultaat af, traag maar gestaag lijkt alles te verbeteren!

23-05-2012 | Vrouw | 27
Allergie
Vanaf jongs af aan heb ik heel veel last van eczeem. Wat zich ook uitte in het gezicht met vlekken, schilfers, droogheid en een hoop jeuk. We hebben de ene na de andere zalf geprobeerd, maar niks hielp of het hielp voor een paar dagen en dan was het weer gebeurd en begonnen de zalfjes te irriteren en werd mijn eczeem erger TOT....er in het nieuws kwam dat Amerika een nieuw[lees meer...]e zalf had ontwikkeld voor mensen met een bepaalde soort eczeem waar tot nu toe nog geen zalfjes voor waren. Mijn arts heeft de Protopic meteen voor me besteld en het werkte goed uit! Vanaf dat moment heb ik geen andere zalf meer nodig gehad. Mijn huid is helemaal schoon. Ik gebruik het elke avond zodat het snachts zijn werk kan doen. Eerder was het zo dat als ik het een nacht niet had op gedaan, dan had ik de volgende dag weer lichte vlekken, wat voor mij aangeeft hoe goed de zalf werkt. Tegenwoordig is mijn huid zo rustig dat als ik twee a drie nachten oversla, mijn huid nog schoon blijft! Ik ben dus echt heel erg blij dat deze zalf ontwikkeld is!! Enigste kleine dingetje is de zon, wat je huid met de zalf op echt laat branden. Van de alchohol heb ik heel afentoe last. Tip is dan ook echt om het voor het naar bed gaan op te doen. 's nachts herstelt je huid ook sneller

13-05-2012 | Vrouw | 67
Psoriasis
Wegens psoriasis o.a. in de plooien van mijn lichaam heb ik protopicc 0,1% voorgeschreven gekregen van de dermatoloog. Ik heb het aangebracht onder mijn oksels, iliezen, onder de borst en buik. Mijn oksels regearen erg heftig op dit middel, mijn plekken zijn weliswaar minder rood maar wel erg uitgebreid en de huid doet heel erg pijn, ook branderig. De huidreactie komt ur[lees meer...]en nadat ik de zalf aangebracht heb vooral 's nachts. Ik lig dan ook erg lang wakker van de pijn. Onder de borsten en buik is de pijn het "minst". Dun uitsmeren van het middel kan niet omdat het een stijve vette substantie is. Vannacht was het zo erg dat ik dovobet gel erop heb gedaan, waarna de pijn verminderde.

03-03-2012 | Man | 50
tacrolimus
ik gebruik Protopic i.v.m. een uit de hand gelopen combinatie van huidinfectie en eczeem waar ik al meer dan een half jaar mee worstel (ik betwijfel de officiële diagnose, heb nooit eerder eczeem gehad en het ziet er afwijkend uit). Diverse middelen geprobeerd, het enige wat goed hielp was combinatie van triamcinolon en fusidinezuur (antibiotica), maar dat krijg je blijkba[lees meer...]ar maar één keer van de arts. Protopic geeft bij mij een extreem warmtegevoel, alsof ik 45 graden koorts heb (mogelijk omdat ik tegelijk grieperig was?), heel beroerd. Bij gebruik voor gezicht/hals vaak sterk branderig gevoel. Op sommige plaatsen werkt het redelijk, op andere nauwelijks. Ik gebruik plaatselijk ook Licoid crème, dat helpt beter maar bij stoppen komt het snel terug en je kunt het niet constant gebruiken.

28-01-2012 | Vrouw | 31
tacrolimus
Mijn gezicht brandt verschrikkelijk, maar de andere plekken gaan er goed mee. Alleen het hete, branderige gevoel in mijn gezicht is heel vervelend. Zit met ijs op mijn hoofd, maar helpt weinig. Mijn gezicht ziet er in de spiegel wel normaal uit en niet rood. Ziet er zelfs rustig uit, maar de brandende pijn is heel naar.

11-12-2011 | Vrouw | 25
tacrolimus
Het helpt bij mij redelijk.. Het grote nadeel van de creme is als je tot 5 dagen nadat ik gesmeerd heb alcohol drink mijn gezicht knalrood wordt.

28-11-2011 | Vrouw | 63
Mildaandoening

11-11-2010 | Vrouw
RODE VLEKKEN IN GEZICHT
mijn gezicht was helemaal rood en dik en deed pijn. in het ziekenhuis kreeg ik de protopic zalf. na een paar uurtjes thuis zag ik gelijk verbetering, de zwelling nam af had alleen wel last van branderig gevoel, heb het met zakjes ijs compressen uit kunnen houden.in de avond heb ik het wat dunner op de huid gesmeerd en had minder last van brandend gevoel. volgende ochtend w[lees meer...]as zo goed als bijna alle roodheid verdwenen.mijn huid was alleen erg droog, maar ziet er tenminste weer normaal uit zodat ik weer op straat kan.ik heb het nu bijna 3 dgn gebruikt en ben erg blij met de creme.

17-10-2010 | Vrouw
Acne/puistjes
Ik heb protopic 0,1% van de dermatoloog gekregen na een stootkuurtje prednison. Als ik mn handen insmeer met Protopic wordt de jeuk heel HEFTIG ! het gaat ook branden. Ik heb het idee dat erger wordt... Morgen maar snel de dermatoloog bellen. Hiervoor had ik Clovate maar dat werkt na lang gebruik niet meer. Heeft iemand nog tips?

10-10-2010 | Vrouw
tacrolimus
gebruik het nu een paar dagen maar de ogen branden wel, daar moet ik aan wennen. De jeuk verminderd sterk en het eczeem langzaam maar gebruik het pas een paar dagen. rond de mond en op de lippen geeft het nog geen effect, moet nog zeker doorgebruiken. Misschien na langer gebruik krijg ik een goed resultaat.

19-09-2010 | Man
tacrolimus
Pinda en noten allergie en erge exzeem
na lang dokteren en zoeken kwamen wij er achter dat ons zoontje van amper twee een estige vorm van exceem had ontwikkeld. Hij leek als verbrand . Met hulp van een goede allergoloog zijn wij met protopic begonnen. Twee keer per dag smere ophet exzeem.Het is een tovermiddel! En dat voor een zalf zonder hormonen. Na ruim twee jaar was alles weg,en blijft nu na tien jaar nog a[lees meer...]ltijd weg. Soms 1 klein plekje,maar na 1x smeren is ook dit weg. Dus voor ons was en is dit een super zalf.

26-07-2010 | Man
Ernstig exzeem in gelaat
Tweemaal per week smeer ik het dun op mijn gezicht. Doe dit voor ik naar bed ga. Andere dag is de schraalheid en roodheid en schilvers in mijn gezicht verdwenen. Was alleen mijn ogen en mond . De rest van mijn gezicht niet,als ik dat wel doet komt het sneller terug. Ben wel bang voor gebruik op lange termijn. alcohol reageert sterk op blozen en hoed lang aan. Voo[lees meer...]r mij een wonder middel. GR Hans.

17-06-2010 | Vrouw
Eczeem op de oogleden
Had heel vervelende klachten ,roodheid en schrale oogleden. Na verschillende andere zalfjes en tabletjes voor overgevoeligheid en allergie testen uiteindelijke Protopic zalf gekregen wel 0,03 % om dat het om oogleden gaat. Smeer het nu alleen als ik last heb 'savonds en 'smorgens nergens meer last van.

08-05-2010 | Man
Huiduitslag
Werkt goed en snel. Als bijwerking kan de uitslag heel veel erger gaan jeuken. Ook is blootstelling aan zonlicht geadviseerd te vermijden

23-03-2010 | Man
Atopisch eczeem
Ben zeer tevreden nu, na wisselend gebruik van veel verschillende hormoonzalven. Dokter heeft gewaarschuwd voor wat branderigheid bij aanbrengen, viel reuze mee. 2x per week aanbrengen is minder belastend dan elke dag. Veel minder last van flares. Huid is stuk rustiger nu.