Bij  EczeemX

Acne/puistjes (1 mening)

17-05-2014 | Vrouw | 23
tacrolimus (1)
Eczeem
Ik ben sinds een week aan het smeren met Protopic. Na een aantal maanden met hormooncrèmes en ketoconazol gesmeerd te hebben zonder resultaat (met verergering van het eczeem/ontstekingsreactie) overgegaan op Protopic in overleg met de dermatoloog. Ik heb last van eczeemvorming/allergische reacties op mijn oogleden. Na 1 keer Protopic gesmeerd te hebben, was het meer dan de[lees meer...] helft geslonken! De bijwerkingen zijn niet mis, veel last van 'bloosaanvallen', brandende oogleden die vooral veel pijn doen als ik in m'n ogen wrijf of bijvoorbeeld met een watje mijn ogen schoonmaak en gedurende de dag een gloeiend heet gevoel aan mijn oogleden. Echter, wegen deze bijwerkingen alsnog op tegen de goede werking van het product.

26-04-2014 | Vrouw | 36
Eczeem
Omdat er eind maart bij mij steriod geinduceerd glaucoom geconstateerd is moest ik per direct stoppen met Elocon en Topicorte. Helaas was op dat moment mijn eczeem (ernstig tot ontstoken eczeem op hoofdhuid, op het gezicht, hals en armen) niet onder controle. De dermatoloog/eczeemverpleegkundige schreven mij toen de Protopic voor, gelukkig stond er duidelijk bij vermeld da[lees meer...]t het in het begin branderig kan aanvoelen, daardoor vind ik het acceptabel. Want nu na de week is dat branderige gevoel weg EN zie/voel ik duidelijk verbetering van mijn huid. Ook wil ik erbij vermelden dat ik eind april een afspraak op de polikliniek heb bij mijn dermatoloog EN TOT SLOT LEES HEEL GOED DE BIJSLUITER VAN DEZE ZALF

20-04-2014 | Vrouw | 25
Eczeem
De eerste paar keer dat je smeert heb je het gevoel dat je huid in brand staat... Heel vervelend maar na een paar dagen doorzetten wordt dit minder. De eerste paar weken verdween mijn eczeem voor ongeveer de helft. Daarna kreeg ik hevige ontstekingen (rode bulten, puistjes) op mijn gehele benen. Zeer vervelend en ik vrees dat het met het gebruik van de zalf te maken heeft.[lees meer...] De ontstekingen ontstonden niet alleen op plekken waar ik de zalf had gesmeerd maar ook elders.

01-09-2013 | Vrouw | 23
Eczeem
Na heel veel sukkelen met zeer veel, en steeds erger wordende opflakkeringen van atopisch eczeem besloot mijn nieuwe dermatoloog dat er een andere oplossing moest komen. Na jaren cortisone te smeren werd mijn behandeling nu voorzichtig overgebracht naar protopic (dit met een heel wisselschema van smeren, zodat de overgang van cortisone naar protopic niet te bruut was) Ik [lees meer...]heb protopic een jaar gebruikt, ik smeerde de zalf 2x per week, en ik heb in dat jaar maar 2 kleine plekjes eczeem gehad van misschien 2cm groot! Zelfs helemaal geen eczeem meer in mijn gezicht!! Ooh wat was ik blij! Daarom nam ik de verschrikkelijke bijwerking van blozen (blozen is licht uitgedrukt, het is meer tomaat worden) er graag bij! Omdat k protopic in mijn gezicht, rond mijn ogen moest smeren, waren de bijwerkingen wel heel erg in mijn gezicht. Bij de minste inspanning, druppel alcohol, straaltje zon,... Had ik een knalrood gezicht, vooral mijn wangen! En deze verkleuring deed ook wel echt pijn, zo duizenden steekjes continu. Maar ik heb alles over voor een leven zonder jeuk en zinder eczeem. Nu echter ben ik moeten stoppen met protopic omdat ik een kinderwens heb en probeer zwanger te geraken. Binnen de week had ik opnieuw eczeem! En deze wordt alleen maar erger! Echt verschrikkelijk! Niets helpt! Geen cortisone,niets... Ik mis mijn protopic nu al!