Ervaringen met Selsun

Dupixent (31 meningen)
Denorex RX (28 meningen)

16-02-2024 | Man | 33
Eczeem
Jaren seborroïsch eczeem gehad. Ik denk wel 15 jaar. Op een gegeven moment was het echt extreem toen ben ik Selsun gaan gebruiken. In 1 week was alles weg. Nergens meer last van.

18-11-2023 | Vrouw | 35
Eczeem
Seborisch eczeem hoofdhuid, gebruikte al 13 jaar ketoconazol shampoo met steeds minder effect. Laatst werd het hoofdhuid probleem weer heel extreem zoals in mijn jeugd. HA stelde selsun voor, wordt niet vergoed. Maar ik vind de geur aangenamer dan locoid, teershampoo of ketoconazol. Prikte niet op de open wonden zoals locoid. En enorm effectief! 1e week eigen shampoo en 2x[lees meer...] selsun. 2e week om de dag. 3e week om de 2 dagen-2x per week. 4e week 1x per week. Hoofdhuid Direct schoon van schilfers, jeuk en pijn verminderde enorm snel.

25-03-2022 | Man | 42
seleensulfide (25mg/ml)
Eerst wilde ik Selsun niet gebruiken door sommige horror verhalen die ik heb gelezen op deze site. Na geen succes met andere merken en middelen toch ook maar Selsun gaan proberen. Volgens mijn huisarts is het soms zoeken naar de het juiste middel. En ja hoor, Selsun was mijn middel en voor mij de juiste oplossing. Alle overdreven ervaringen van anderen heb ik totaal niet e[lees meer...]rvaren. Die geur valt reuze mee en trekt snel weg. Ik ben super tevreden met dit middel ik heb nog een week te gaan dan ben ik klaar. Ik had Selsun gelijk moeten kopen! Tip: Koop 60ml als je kort haar hebt, na openen 9 weken houdbaar. Is meer dan voldoende.

09-03-2022 | Man | 32
Eczeem
Voor mij echt een wondermiddel. Jarenlang last gehad van Seborroisch eczeem. Diverse zalfjes en shampoos gebruikt voor mijn hoofd, gezicht en baard. Nu ik dit gebruik heb ik bijna geen last meer van schilfers. Ik moet dit wel elke week gebruiken en het stinkt ook behoorlijk, maar dat heb ik er graag voor over.

06-02-2022 | Vrouw | 37
seleensulfide (25mg/ml)
Na heel vaak bij de huisarts te zijn geweest en ketoconazol shampoo voorgeschreven te hebben gekregen en locoid scalp lotion. Tevens ook dermolin shampoo gebruikt te hebben kreeg ik dit als laatste redmiddel. Nou na 1 x wassen had ik al een stuk minder schilfers.. het stinkt wel heel erg en ik doe op het laatst wel wat conditioner in mn haar punten omdat het anders heel dr[lees meer...]oog is. Ben ik super blij en tevreden met dit product. Ik zou het echt iedereen aanrader voor mij is dit een life saver!!

20-07-2020 | Vrouw | 63
seleensulfide (25mg/ml)
Dit is echt een wondermiddel gebruikt dit al van mijn 16 jaar Heb al van alles geprobeerd maar niets helpt bij mij juist selsum In België niet meer te verkrijgen Is nu ook moeilijk bij jullie te verkrijgen hopelijk valt het ook niet weg in Nederland

03-05-2020 | Man | 36
Eczeem
Jaren geleden kwam ik via een kennis in aanraking met Selsun tegen vettige korsten op de hoofdhuid, gepaard met ontzettende jeuk. Toen regelmatig gebruikt als dit opspeelde en elke keer met groot succes. Nu Selsun een tijd niet verkrijgbaar was gegrepen naar andere middelen, maar wat een feest dat het er weer is, want eindelijk na jaren van zoeken, niets gevonden wat zo[lees meer...] goed werkt als dit spul. Letterlijk na de eerste keer wassen, was de jeuk weg. En na de tweede keer was ook de vorming van schilfers nagenoeg weg. Nu even een paar weken doorgaan om dat gisten onder controle te krijgen die de oorzaak schijnen te zijn. De lucht die ervan afkomt is helaas vrij sterk en onprettig voor je omgeving, dus meestal gebruik ik het 's avonds voor mijn vrije dag. Maar ik heb mijn collega's gewoon eerlijk gezegd wat het is en daar krijg je gelukkig begrip voor terug.

15-10-2019 | Vrouw | 31
Gistinfectie van de huid
Ik heb selsun ooit voorgeschreven gekregen voor witte vlekjes op mijn borst/buik werkte perfect. Zag in de bijsluiter dat het ook te gebruiken was tegen roos, daar had ik ook last van (vooral in de natte maanden) dus dat doe ik ook al jaren en zeer content mee. Sinds 2 jaar heb ik last van pukkeltjes en roodheid op mijn gezicht, volgens de dokter rosacea. Diverse antib[lees meer...]iotica voor de huid gehad, maar geen resultaat. Ik ben onlangs gaan zoeken op Google en kwam op een site met uitleg over pityrosporum folliculitis en het effect van selenium sulfide. Ik realiseerde me dat het hoofdbestanddeel van selsun selenium sulfide is, dus heb ik een week mijn gezicht ermee gewassen. Ik ben helemaal genezen! Voor de witte vlekjes, 1 week elke avond smeren en in de ochtend er af spoelen. Voor de roos was ik het 1 keer per week zo lang nodig (heb er in de zonnige maanden weinig last van). Voor de pukkeltjes doe ik het dun aanbrengen, 2 minuten laten intrekken en afspoelen. Ik hoop dat ik met deze recensie andere mensen kan helpen met dezelfde klachten. Ik vind het echt geweldig spul!

12-07-2018 | Man | 29
seleensulfide (25mg/ml)
Het spul stinkt wel en ziet er uit als een smerig goedje, maar dat maakt allemaal niet uit. zolang het maar werkt. en werken doet het zeker. dacht na een poosje toen het flesje op was heb er totaal geen last meer van, maar kwam wel weer terug, door leveringsproblemen andere middeltjes weer eens gebruikt, zonder resultaat, dus uiteindelijk weer terug bij Selsun. en supe[lees meer...]r blij ermee. nu zorgen voor voorraadje en toch wel constant blijven gebruiken 1x per 2 weken ongeveer.

06-03-2018 | Man | 50
Eczeem
Na 2 x gebruiken weg en al maanden weg had last van seborrisch eczeem en heel veel hoofdroos nu geen schilfers meer en geen jeuk ook niet in gezicht en rond neus effect super goed,

06-04-2016 | Man | 66
seleensulfide (25mg/ml)
voorwassen met Neutral shampoo en nawassen met Selsun. Ook een paar minuten laten intrekken. 2x per week gebruiken.

20-03-2015 | Vrouw | 58
Jeuk

24-07-2014 | Man | 46
Schimmelinfectie van de huid
Ben nogal sceptisch als het op resultaten aan komt van mensen die een product kopen of uitproberen. Vooral op internet site waar ik soms de indruk heb dat elk product alleen maar goede en tevreden klanten kent. Maar de ernst van mijn huidinfectie deed me grijpen naar alles wat maar kon helpen. Baat het niet, dan schaadt het. Van talkpoeders, over zeeploze, bewaarmiddell[lees meer...]oze, kleurstofloze enfin alles-loze producten. Maar helaas veel geld uitgegeven aan producten, poeders en andere dingen die geen oplossing gaven, nog veel minder opluchting. Na 10tallen producten uiteindelijk SELSUN gekocht. En kijk aan, na 4 dagen geen schilfertjes meer te bespeuren, geen jeuk meer, geen verdikkingen etc. Ok de rode vlekjes zijn nog niet allemaal 100 verdwenen maar elke dag vervagen ze. Hoe lang gebruik ik het nu al? 5 dagen En hoe gebruik ik het? Heel simpel, ik douche me zoals altijd met een zeeploze douchegel, droog me af met een versgewassen handdoek (bij iedere douche ervoor zorgen dat je een vers gewassen en liefst droogtrommel gedroogd opdat alle schimmels zeker dood zouden zijn) en vlak voor het slapen gaan smeer ik me in met de champoo. Ja u leest goed, op droge huid insmeren (GEEN WATER !!!!) en gewoon mee gaan slapen. Aan de iets zwavelachtige geur wen je wel, s morgens afspoelen. Je zal merken dat al na dag 2 je huid veel minder infectie vertoont.

02-07-2012 | Man | 22
seleensulfide
We zijn inmiddels een paar dagen verder: schimmelinfectie op de huid vrijwel geheel onzichtbaar geworden (al liet de huisarts me weten dat er qua schimmels meer is dan het oog kan zien). Waar het mij echter voornamelijk om gaat is de zichtbaarheid ervan. De aanwezigheid kan altijd achter de schermen nog verdelgd worden. Ik had een grote vlek op mijn linkerborst, die is gro[lees meer...]tendeels verdwenen. De randkolonies ook weg. Vlekjes op buik alleen zichtbaar omdat ik weet waar ik zoeken moet,. Zeer tevreden met het middel. Huisarts vertelde dat er pas na 7 dagen resultaat zichtbaar zou zijn. Inmiddels zit ik op de avond van dag 5 en het had niet beter kunnen lopen. Nog twee dagen dagelijks smeren, daarna 2 keer per week. (toevoegsel aan vorige week, na de 10 minuten inwerkperiode natuurlijk afdouchen)

04-01-2023 | Man | 40
Psoriasis
Tijd lang Denorex gebruikt, kan het nergens meer vinden (helaas), dus Selsun geprobeerd. Het werkt voor mij en ik heb vrij veel last van schilfers, korsten en nattige hoofdhuid. Ik lees dat mensen het vinden stinken, dat vind ik behoorlijk meevallen.

20-02-2017 | Vrouw | 26
Gistinfectie van de huid
Ik gebruik selsun voor mijn huidaandoening genaamd pityriasis versicolor. Dit zijn kleine plekjes op mijn rug, rond mijn borsten en in de liezen. Dus niet de leukste plekken. Bij het aanbrengen van selsun moet ik daarna een t-shirt aantrekken en daarmee een nacht doorbrengen. De bijwerkingen van selsun is bij mij een heeeel erg vervelend branderig schrijnend gevoel. Maar i[lees meer...]k weet dat ik er daarna beter weg kom dan dat ene nachtje pijn. Het werkt dus super goed!