Ervaringen met Aldara

imiquimod

Bij  CondylomaX

Huidkanker (10 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (10 meningen)
Wratten (7 meningen)

21-10-2020 | Man | 20
Genitale wratten
Het begon met 2 kleine bultjes op mijn voorhuid die later iets groter werden. Toch maar naar de huisarts gegaan en die vertelde mij dat het genitale wratten waren. In eerste instantie kreeg ik het spul condyline mee. Mijn huid was er een aantal dagen kapot van en het deed zeer. De wratjes leken er vanaf afgebrand maar kwamen later weer terug. Na veel research ben ik op Ald[lees meer...]ara creme gestuit. Ik heb het bij de huisarts meegekregen om vervolgens 3x per week op de wratjes aan te brengen om de dag. De wratten werden langzaam kleiner en na 2 weken verdwenen ze. De enige bijwerking was dat mijn eikel (zonder dat ik daarop smeerde) steeds roder werd op een bepaalt plekje en uiteindelijk steeds pijnlijker werd. Het voelde als een schaafwondje. Maar lang niet zo pijnlijk als de wondjes van condyline. Ik raad dus iedereen aan om meteen met Aldara creme te beginnen en werkt dit niet voor je, om dan pas te beginnen met Condyline. Ik dacht er nooit meer vanaf te komen maar nu ben ik weer helemaal de oude!

23-03-2016 | Vrouw | 20
Condyloma
Na 3 keer smeren waren de wratjes al bijna helemaal verdwenen, zeer tevreden over dit product!

07-02-2016 | Vrouw | 22
Genitale wratten
Enorme schrik toen ik erachter kwam dat ik genitale wratten had. Na vijf keer gebruiken, waren ze allemaal al weg! Daarna gelukkig ook niet meer teruggekomen! Bijwerkingen waren bij mij jeuk, soms zo erg dat ik niet meer kon slapen, maar toch doorgezet. Enige nadeel is dat het heel duur is, volgens mij zijn er goedkopere alternatieven.

27-05-2019 | Vrouw | 25
imiquimod (5)
Genitale wratten
Van mn gynaecoloog aldara crème voorgeschreven gekregen nadat er inwendig en aan de binnenkant van de binnenste schaamlippen genitale wratten waren geconstateerd. Om de dag smeren, (inwendig mbv tampon, die smeer je vol en breng je in) hou je de hele nacht in. Wat ik deed; voor en na behandeling douchen, ondergoed 60 graden wassen, slapen zonder onderbroek maar wel op een [lees meer...]handdoek, handdoeken 60 graden wassen, en door goed consequent smeren (evt met spiegel) waren bij mij de wratjes zo goed als weg. Had nog 3 kleine plekjes uitwendig dus nog 4 weken doorgesmeerd en alles was verdwenen. Scheren maakt je huid kwetsbaar dus doe dat niet tijdens de behandeling. Je kunt jezelf daardoor op andere plekken besmetten.

31-01-2016 | Vrouw | 25
Genitale wratten
Nu bijna twee weken bezig en ze lijken te verdwijnen. Eerst werden ze groter, daarna verdwenen er een paar. Er zitten nog twee kleine wratjes bij mijn vagina. Het is belangrijk dat je de huid goed insmeert rondom de wratjes, desondanks is mijn huid zwaar beschadigd tussen mijn vagina en anus. Het zit vol met brandende wondjes, waardoor het behandelen steeds meer pijn doe[lees meer...]t. Erg pijnlijk dus.

16-05-2016 | Vrouw | 26
Condyloma
Elke keer als ik het gebruik, ben ik standaard de volgende dag extreem vermoeid. Zodanig, dat ik na 4 uur na het opstaan al amper mijn ogen kan open houden. Ik hou er persoonlijk dus rekening mee met mijn agenda.

07-03-2018 | Man | 30
Genitale wratten
3 x per week aangebracht. Binnen 2 weken resultaat en de wratjes zijn verdwenen. Half jaar mee rond gelopen in de hoop dat ze zelf verdwenen. Voorgeschreven door de huisarts

28-03-2019 | Man | 36
imiquimod (5)
Condyloma
Beste, ik ben een man 36 jaar en had drie kleine genitale wratten. procedure: week 1: toedining van een zuur - na een week geen reactie week 2: start Aldara creme, dit tot 10 weken. enkel in laatste twee weken lichte verandering dat de wrat minder oppervlak kreeg, maar nog steeds aanwezig. bijwerkingen starten in week 6: brandwonden op balzak... begon met lichte roodhe[lees meer...]id en ging al snel over tot schuurwond en brandwond. week 10: terug naar specialist, meteen moeten stoppen. Nu heeft de specialist de wratten bevroren. zou in 90% van de gevallen de wratten doen verdwijnen. Zeer vermoeiend allemaal. Khad misschien beter voor het laatste gekozen. bij de ene werk Aldara, bij de ander niet...

17-09-2018 | Man | 38
imiquimod (250mg)
Genitale wratten
Geweldig middel! Met wattenstaafje om de dag heel dun op de wratjes inwrijven. Ik had er behoorlijk wat en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon binnen twee weken. Geen enge wonden of bijwerkingen. Gebruik het middel zoals het recept zegt om de dag: de dag dat je niets gebruikt is je huid ook met het aanvallen van de wratjes bezig. In de kantlijn: Ik begrijp niet waaro[lees meer...]m artsen het slopende condolyne nog voorschrijven. Aldara is 1. effectiever, 2. de kans op terugkomst wratjes is vele malen kleiner en 3. Aldara sloopt je huid niet!

18-08-2021 | Vrouw | 43
Genitale wratten
Over een periode van 6 maanden verschillende kuurtjes gedaan (in totaal 4 verpakkingen). Aanvankelijk te dik gesmeerd: meteen helse pijn, precies brandwonden, pijn bij het plassen... Daarna ben ik even gestopt. Toen opnieuw begonnen maar na een tiental applicaties was het weer niet te houden van pijn. Opnieuw een pauze genomen om het te laten herstellen. De w[lees meer...]ratjes kwamen gewoon terug. Na zes maand nog steeds geen oplossing, alleen veel pijn en miserie gehad...

29-11-2016 | Vrouw | 43
Genitale wratten
Totaal onverwacht en onaangenaam een aantal genitale wratten vastgesteld bij mijn vriendin. Aldara voorgeschreven. In tegenstelling tot heel wat negatieve reacties heeft dit geneesmiddel uitstekende resultaten gegeven. Na drie weken was alles volledig verdwenen. We zijn nu 4 weken na einde van de behandeling en alles is terug zoals vroeger. Zeker aan te raden. Zorgvuldig e[lees meer...]n heel miniem (met wattenstaafje) aanbrengen enkel op het letsel. Zo heeft het bij ons perfect gewerkt.

31-10-2017 | Man | 48
Genitale wratten
Behandeling Genitale wratten bij man 48j. Ik heb eerst Veregen gebruikt gedurende 6 weken, zonder resultaat, daarna met aldara begonnen 3 x per week, na drie weken al resultaat!! Daarna wel last van te dun vel aan balzak. schuurwonden. Op advies dokter 1 X week aldara gebruiken, en perfect genezen op een paar weken.

08-03-2021 | Vrouw | 50
Genitale wratten
na 3 weken vollefig verdwenen en nu na meer dan 10 jazr nig steeds geen tergkeer Alleen de kostprijs : Geen tussenkomst ziekenkas = 99 euro betaakd

18-08-2017 | Man | 58
Condyloma
Van huisarts dit recept ontvangen, totaal geen verbetering. Meteen bij eerste constatering naar huisarts gegaan en begonnen met dit recept. Nu bij dermatoloog en meteen verbetering (stikstof behandeling).