Ervaringen met Advagraf

tacrolimus (20)
Hart transplantatie

12-10-2021 | Vrouw | 30
Orgaantransplantatie
Ik slik advagraf na een levertransplantatie. Nu ik op 5mg zit, geen bijwerkingen. In het begin, en bij een te hoge dosis, veel last van trillen en beven. Vind ze iig een stuk fijner dan de prograf.

14-03-2021 | Man | 41
tacrolimus (3mg)
Orgaantransplantatie
Ik gebruikte sinds 2009 Prograf en werd vorig jaar ineens aan de Advagraf gezet. Plots was ik diabetes type 2 aan het ontwikkelen en moest ik ook metformine slikken. Toen heb ik verzocht weer terug te gaan naar Prograf omdat ik er van overtuigd was dat dat de oorzaak van diabetes was; in ieder geval de moeite waard om te proberen, niet? Zou je zeggen. Maar nee, 'het zal we[lees meer...]l toeval zijn' en bla bla bla. Uiteindelijk toch terug naar Prograf en nu hoef ik ineens geen metformine meer te slikken. Nu schijnt het dat sinds een paar jaar standaard iedereen aan de Advagraf wordt gezet, want dat zou beter zijn vanwege een gelijkmatigere afgifte. Klinkt harstikke leuk natuurlijk, maar tegelijkertijd is het ook zo dat er geen patent meer zit op Prograf (ouder dan 20 jaar) en nog wel op Advagraf. En waar draait de wereld om? Vul dat zelf maar in. Hoe dan ook, als je al jaren zonder problemen Prograf neemt en je arts wil je ineens aan de Advagraf zetten, let dan goed op! Het is weliswaar allebei tacrolimus maar ineens een ander afgifte-ritme kan zomaar allerlei bijwerkingen triggeren. Meer dan 1 op de 10 mensen loopt diabetes op ervan, dus moet je er niet zomaar mee gaan rommelen. Wees gewaarschuwd.

27-03-2021 | Vrouw | 57
Orgaantransplantatie
Helaas heeft Advagraft bijwerkingen bij mij als hoofdpijn, duizeligheid en behoorlijk wat gewrichtspijn, vooral in mijn voeten en knieeen, aangezien ik een staand beroep heb, erg moeizaam om mijn werk te kunnen doen, zonder pijn lukt het nauwelijks. Al zo vaak aangegeven, maar nog steeds slik ik dit middel, vraag of ik iets anders kan proberen.

30-12-2023 | Vrouw | 68

15-02-2020 | Man | 68
tacrolimus (7)
Orgaantransplantatie
Men zegt dat tot 5mg per dag en geen problemen zijn. Ik kreeg echter 8mg per dag en nu 7mg per dag. Je trilt over je gehele lichaam voortdurend.