Ervaringen met Ciclosporine

Auto-immuunziekte (1 mening)

02-08-2020 | Vrouw | 37
ciclosporine (100mg/ml)
Psoriasis
Ik ben 37 en heb sinds mijn 19de psoriasis. Ik heb alles geprobeerd; cortizone zalfjes, pillen, pure aloe Vera, zon, zee, dieet, bioresonantie, homeopathie. Rond mijn 32ste werd de psoriasis erger en had ik op elk lichaamsdeel plekken, die uiteindelijk zo groot werden, dat het uiteindelijk samen kwam en er plekken van meer dan 15 cm ontstonden om mijn armen en onderbenen[lees meer...]. Ik was verbaasd met de ciclosporine, want niks had ooit zo goed geholpen, al verbeterde het maar met 50%, maar ik was al blij dat het minder werd. Je moet veel discipline hebben om constant pillen te nemen, en de bijwerkingen waren vervelend; zo ongeveer een half uur na inname werd ik duizelig en kreeg ik vreselijke tintelingen in mijn vingers, waardoor ik bijna niet naar mijn werk durfde omdat ik bang was flauw te vallen. Uiteindelijk geswitched naar Stelara, wat mijn leven heeft veranderd! Binnen 5 dagen waren alle plekken wit (voorheen vuurrood) en binnen een maand was bijna alles weg (mijn benen duurde het langst). Ik heb 3,5 jaar Stelara genomen. Ik heb alleen wat hoofdpijn in de eerste week nadat ik de prik heb gekregen. Het is ongelofelijk hoe ik 3 jaar 100% psoriasis vrij ben geweest!! Ik ben nu sinds maart gestopt doordat de ziekenhuizen dicht gingen voor de covid19 (ik woon in Portugal en heb hier de behandeling, en het wordt 100% vergoed), en omdat ik zwanger wil worden heb ik besloten tijdelijk te stoppen. Het is nu 7 maanden na mijn laatste prik en de psoriasis begint nu terug te komen. Hopelijk snel zwanger zodat ik weer snel kan beginnen.

17-04-2013 | Vrouw | 34
ciclosporine
Psoriasis
Na veel verschillende keren (vaak!) lichttherapie en medicatie (zalven, lotions maar ook bijv. Mtx) te hebben gebruikt zonder (of niet voldoende) resultaat ciclosporine voorgeschreven gekregen. Voor mijn huid werkt het goed, maar de bijwerkingen zijn erg vervelend! Heb last van tintelende handen en voeten en lippen vooral bij temperatuurverschillen (zoals handen wassen, do[lees meer...]uchen). En zelfs een geheel naar gevoel tot (bijna) flauwvallen en wat gewichtstoename. Ik ben toen een lagere dosis gaan gebruiken, met als gevolg meteen de psoriasis die in alle hevigheid terug kwam. Nu zit ik op een tussen dosis, neem 1x per dag 100in en 1x per dag 50. Mijn huid wordt nu weer wat beter, al nemen de bijwerkingen ook weer toe al is het nog niet zo vervelend als het eerder was.

08-09-2019 | Man | 24
ciclosporine (100mg)
Psoriasis
Sinds mei heb ik psoriasis. Het begon met een paar pijnlijke bobbeltjes. Naar de huisarts gegaan en vervolgens crème/zalf gekregen voor ‘eczeem’. sindsdien ging het alleen maar slechter en ben ik doorverwezen naar de dermatoloog, die constateerde psoriasis. Eerst allerlei antibiotica kuren voorgeschreven gekregen, maar niets hielp. Totdat ik Dermovate in combinatie met pr[lees meer...]ednison meekreeg. Dit begon te helpen en de huid werd weer wat rustiger. Maar zodra de prednison kuur was afgelopen kwam het weer terug. Sinds 3 weken zit aan ciclosporine, 200mg per dag. Maar tot op heden geen verbetering mogen merken. De opgezwollen rode pijnlijke plekken soms gevuld met pus zitten op mijn buik gedeelte en op het gelaat (snor en baard)